|
Ja nämä ovat tiheämmin kuin B-luokan ? Nyky mallissaan kun ei hae tuota pikku e merkintää kortti menee vanhaksi vasta joskus hamassa tulevaisuudessa mikä on korttiin merkitty.Eipä muuten pidä paikkaansa - ellei se satu olemaan 2033 tai vähempi mikä siihen korttiin on präntätty ![]() https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/EEC2B64FCE6FA618C2256BC30042B5F6 Lainaus Ennen 19.1.2013 myönnetyt ajokortit ovat voimassa koko korttiin merkityn voimassaoloajan, kuitenkin enintään vuoteen 2033 asti. Tällöin vanhatkin ajokortit tulee viimeistään uusia. Sen verran vielä iteselleni tarkennusta kaipailen että omassa autossani on Siis laillisesti tämä olisi mahdollista jos auton valmistaja olisi nostanut tämän vetomassan tuonne 2250 kg. Tästähän on jo vähän esimakua esim VW Tiguan omamassa 1655 kg ja vetokyky 2.0 tdi Track&Style on 2500 kg. Siis laillisesti tämä olisi mahdollista jos auton valmistaja olisi nostanut tämän vetomassan tuonne 2250 kg.Tätä mä tarkoitinkin. Joo mulla on tuo mainittu matukka 5, vetoautona. Pienempää vaunua kohti tässä mennään kun lapset ei kohta lähde mukaan TD , olette aivan oikeassa ? Sit huomaat ![]() joo o:oon esimerkeissä on vanhaa tietoa koskien kohtia "perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa". Nämä rajoitukset poistuivat 19.1.2013. Oletteko ihan varmoja, että tämä on poistunut? Duster on 1369 kg omamassaltaan ja nykyinen vaunun kokonaismassa on 1300 kg. Olen ajatellut, että kun tulee vaunun vaihto, tuon ehdon takia joudun ajamaan pikku E-kortin. Dusterilla saa vetää 1500 kg ja sen kokonaismassa 1890 kg, joten jos hankkisin 1500 kg vaunun, jäisi se alle 3500 kg tuo kumminkin. Oletteko ihan varmoja, että tämä on poistunut? Ajokorttilaki 2.luku 4§: " B, johon kuuluvat: c) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on B-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa ylittää 750 kg mutta ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa on enintään 3 500 kg;" "Vaunu" liikahtaa jälleen sopivalla autolla ja sopivalla kortilla. Vastauksista päätellen kukaan ei ole tehnyt kyseistä muutosta? Hyvä, että selvisi. Btw. Mikä etu/tarve oli tiputtaa C1E:hen? |