Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Solifer 1999 ajonaikainen lataus?

<< < (10/12) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Tunturi - 26.02.2016     kello on 20:22 ---Huh, että mikrokytkin pistorasiassa. On sen verran rupisen näköinen värkki, että jos sen sisällä on mikrokytkin, niin voipi hyvin olla jumissa.

--- Lainaus päättyy ---

Peruskamaa tuon aikakauden autoissa. Kannattaa korjata ennen katsastusta, kun auton takasumarin pitää toimia katsastuksessa, jos sattuu tarkka katsuri kohdalle.

Edit,
Tuli muuten mieleen, miksi se auton takasumuvalo syttyy, jos siellä on mikrokytkin?  Senhän pitäisi irrottaa auton valaisin ja syöttää virtaa vain autoon. Pistorasiassa on kytketty mikrokytkimen johdot väärinpäin, jos siellä on sellainen.

Tunturi:
Kesällä takasumari vielä toimi. Sen pistokkeen vois kyllä uusia. Vaunulla on omaa käyttöä ehkä pari kertaa vuodessa, joten en ala sen takia vaihtamaan autoon, vaunuun ja peräkärryyn 13-napaista. Itse kyllä pärjään tämän kanssa, mutta jos tätä joku vuokrailee, niin olis hyvä tietää, ettei riko paikkoja. No, sen diodin vois ainakin kolvata. Sehän suojais.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 26.02.2016     kello on 21:28 ---Peruskamaa tuon aikakauden autoissa. Kannattaa korjata ennen katsastusta, kun auton takasumarin pitää toimia katsastuksessa, jos sattuu tarkka katsuri kohdalle.

Edit,
Tuli muuten mieleen, miksi se auton takasumuvalo syttyy, jos siellä on mikrokytkin?  Senhän pitäisi irrottaa auton valaisin ja syöttää virtaa vain autoon. Pistorasiassa on kytketty mikrokytkimen johdot väärinpäin, jos siellä on sellainen.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla meni n. kymmenen vuotta ennen kuin osui kohdalle "riittävän" tarkka katsuri, joka huomasi takasumarin toimimattomuuden.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Tunturi - 26.02.2016     kello on 21:32 ---Kesällä takasumari vielä toimi. Sen pistokkeen vois kyllä uusia. Vaunulla on omaa käyttöä ehkä pari kertaa vuodessa, joten en ala sen takia vaihtamaan autoon, vaunuun ja peräkärryyn 13-napaista. Itse kyllä pärjään tämän kanssa, mutta jos tätä joku vuokrailee, niin olis hyvä tietää, ettei riko paikkoja. No, sen diodin vois ainakin kolvata. Sehän suojais.

--- Lainaus päättyy ---
Minä irroittaisin akulta tuon vaunun 2:s johdon. Voi tulla jonkun vuokraajan autosta käyttösavu pois  :(
Ei siitä ainakaan hyötyä ole, koska yleensä autoissa on tuo 2:nen takasumuvalolle. Kuten määräysteksteissäki n.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 26.02.2016     kello on 21:26 ---Ja kaikissa nykyisissä vehkeessä mukaanluettuna peräkärryt, takasumuvalo loimottaa kaikenaikaa.

--- Lainaus päättyy ---

No juu.  Tämä on nyt taas vähän tämmöinen kysymys....   Jos sumaria ei ole, sen ei tarvi palaa,  Jos se on kärryssä mutta ei autossa, sittenkään ei tarvi palaa, jos pistokkeessa on toimimaton mikrokytkin niin vaunun puolelta johto irti, ei taaskaan pala. Autossa.  Jos tarvii ladata, uusi pistoke tai wanhan kytkeminen uudelleen siellä auton päässä.
Yhdistelmän omistaja voi valita mitä haluaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View