Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Remonttikuvia Ducato voimansiirto
hartsakoski:
On hienoa seurata kuinka hyvin tähän asiaan on paneuduttu Thumb.
Itsellä ei enää Ducato-Matkaajaa ole,joten asia ei varsinaisesti enää itseäni kosketa.
Tekniikka kuitenkin kiinnostaa lähes kaikelta osin,ja jotain tästä voi itsekin oppia.
Onneksi tällä palstalla on useita eri sektorien guruja jotka auttavat kun tarvii ;D Thumb.
Mjerica:
liitteen tarkistus:DCTO1AIN.DWG (4591 Bytes)
Ohessa Autocad kuva, paremmin piirustusmuodossa, tulostettuna.
Siinä on hieman sekaisin G-koodilaskentaa jossa siis koordinaatit ovat
suoraan halkaisijamittoina, mutta tiedot myös jos haluaa
tehdä manuaalisesti. Kaikki viistopintalaskenta 0,4mm nirkonsäteelle
(jonka kompensointi oletetaan olevan päällä)
Tuossa on valmiiksi teräasema jos haluaa tehdä kartion aloituksen
X-akselin yliajolta. (Tangentiaalinen lähtö)
Muotoviivassa on kolo jota varmaan on miellyttävämpi manuaalisorville,
siinä on siis Z-akselin yliajo mutta nirkko pitää olla sitten
pieni. (katkaisuterä?)
Jaahas, DWG:tä ei sitten hyväksytty liitteeksi.....
velnum:
Tosi mielenkiintoinen projekti, yksi suurimmista syy vikaantumista poistuu.
HarriOlavi:
--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 18.09.2015 kello on 15:23 ---On hienoa seurata kuinka hyvin tähän asiaan on paneuduttu Thumb.
Itsellä ei enää Ducato-Matkaajaa ole,joten asia ei varsinaisesti enää itseäni kosketa.
Tekniikka kuitenkin kiinnostaa lähes kaikelta osin,ja jotain tästä voi itsekin oppia.
Onneksi tällä palstalla on useita eri sektorien guruja jotka auttavat kun tarvii ;D Thumb.
--- Lainaus päättyy ---
Olen 100%:sti samaa mieltä kanssasi, ei voi kuin ihastella tiedon ja taidon määrää. Thumb Thumb
No, minulla on 1991 vuoden Ducato. Kauhulla ajattelen sitä tuomiopäivää jolloin laatikko hajoaa. :-\ :-\
Täältä olen saanut ja vastaan ottanut nöyränä neuvon, ei kannata ajella 5-vaihteella. :) :)
Tosin tiesin ostaessani että Ducatossa on vaihdelaatikko ongelmia. Mutta noiden asiantuntioiden ansiosta on selvinnyt todelliset syyt ja koko karmeus. Nöyrä kiitos. Thumb Thumb
velnum:
pp-96 . Kun saat modifoitua palikat toimivaksi. Niin voisitko tehdä minulle kanssa saman projektin, maksan materiaali ja työkustannutkset mielelläni.
Täytyy kulmapalat vaan lähetää postissa sulle porattavaksi. Thumb
Hyvä juttu : tässä on suomalaista erikoisammatti osaamista parhaimmillaan Mjerica ja PP-96
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta