Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Paikkamäärät

<< < (4/12) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 12.08.2014     kello on 12:21 ---Kyllä mä Ihaa olettaisin, että asialla on jotain tekemistä myös turvallisuuden kanssa! Tuskin niitä kiloja nyt ihan huvikseenkaan on autoille keksitty.

--- Lainaus päättyy ---

Kun saman auton voi rekisteröidä vaikkapa 4250kg kokonaispainolle, niin kyse on vain B-kortista.

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 12.08.2014     kello on 12:32 ---Ruotsi on maa jossa kannattaa olla tarkkana noitten painojen suhteen. Siellä ylikuorma lasketaan auton kantavuudesta eikä kokonaispainosta ja kovin halpoja ne ylikilot ei ole.

--- Lainaus päättyy ---

Siis mitä?   ::)

Alan:
Pitää valita auto sen mukaan, että pystyy käyttämään ja reissaamaan.

Hemmetin kallis erehdys näillä arvonalenemilla, jos tulee hankittua liian painava, joltain osin liian pieni, liian pitkä tai vaikkapa talvikäyttöön liian kylmä auto. Liian vähäisillä petipaikoilla olevasta puhumattakaan.

Kompromisseja on pakko tehdä, mutta aina kun joku asia ärsyttää niin kannattaa miettiä, mitä sen korjaamisesta seuraisi. Mulla on vähän liian pieni takatalli, mutta isompi sellainen tarkoittaisi auton kantavuuden laskua, lisää pituutta ja sen myötä kustannuksia sekä vaikeampaa käsiteltävyyttä, jne. Auto on myös vain neljälle rekisteröity, eli ei sovi mukaan lasten kaverit - se ei kuitenkaan riitä syyksi vaihtaa autoa.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 12.08.2014     kello on 12:54 ---Kun saman auton voi rekisteröidä vaikkapa 4250kg kokonaispainolle, niin kyse on vain B-kortista.

Siis mitä?   ::)

--- Lainaus päättyy ---

http://www.husvagnochcamping.se/artiklar/artikel/20091001/verlast-ar-inte-olovlig-korning

http://www.husbilhusvagn.se/hem/overvikt-kan-sta-dig-dyrt

http://www.aftonbladet.se/bil/article12317948.ab

Syyteharkintaan jos ylittyy 50% kantavuudesta

edit
viimeinen linkki lisätty

Alan:
Pitänee jatkaa Finnlinesin käyttöä, jatkossakin suoraan Helsingistä Traveen. Välttyy Ruotsin puntareilta eikä tule juuri kalliimmaksikaan.

Mulla on kantavuus 510 kiloa. Ei ole vaikeaa ylittää sitä 260 kilolla.  :o

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 12.08.2014     kello on 12:40 ---Ruotsisat vielä sen varran, vaikka olen tän jo sata kertaa kertonut, mutta jos joku uusi kuulolla, että silelä sakotetaan myös siitä, että jos ajat b-kortilla autoa, missä on ylipainoa..olet siis syyllistynyt kahteen rikkomukseen ajaessasi b-kortilla c-kortin vaativaa kuormaa, eli sakot sekä ylikuormasta että väärästä ajokortista!

t.Kaarina

--- Lainaus päättyy ---

Tuo lienee mennyttä aikaa ja nykykäytäntö sellainen että, ainoastaan ylikuormasta rangaistaan.  Ainakin itse tulkitsen tielaitoksen juristin kommentin näin. Ekassa linkissäni loppuosassa seuraava kommentti:

"Har du lastat din bil så att vågen visar mer än 3 500 kilo, har du gjort dig skyldig till överlast (i dagligt tal) eller att bruka fordonet ”trots att högsta tillåtna maximilast överskridits” på juristspråk. Men inte olovlig körning alltså, av samma skäl som gäller för husvagn. "

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View