Minulla on mökillä kolme ja kulkimessa yksi kaasukaappi, hyvin pelaa.

|
Minulla on mökillä kolme ja kulkimessa yksi kaasukaappi, hyvin pelaa. ![]() ![]() Tai käyttää huollossa vanhan kaapin ;)Pihinä miehenä en lähtis heti ostamaan uutta Takinkääntö !!! ![]() http://www.grillikauppa.com/kylmalaitteet-12v-kompressorijaakaapit-c-65_191.html?gclid=Cj0KEQjw06GfBRCR9tDI4t6n5_MBEiQAFo6kuI2u3AwGGWNoxZhRr2VxBP9qKrtjM_6vCLTfu3V5ItAaAsX98P8HAQ Kyseisillä sivuilla kerrotaan myös, että absorbtiojääkaappia ei suositella aurinkopaneelien kanssa suuren sähkönkulutuksen vuoksi, toisin kuin kompurakaappi. Jos kaappi ei korjaannu kotipihassa niin saa olla. On sillä kuitenkin jo vaunun verran ikää joten kyllä se alkaa olla tiensä päässä. Musta vaikuttaa sille että on ollut pääasiassa sähköletkun päässä käytössä ja silloinkin harvoin. Suuttimet ym.tarkastettu, säätimet voideltu jne. Eikös tuommoiseen riitä jo 100W paneli? http://www.grillikauppa.com/kompressorijaakaappi-sunwind-12v-litraa-p-1476.html Soppelin kokoinen boxi. Kylmäboxin ostaisin mut se olis koko ajan jaloissa. Takinkääntö !!!Ei ole mutta pihi aina ollut paitsi lomalla ![]()
Osta nykyaikainen kaasu/230V/12V jääkaappi. Kompura kaappi syö paljon sähköä. Jaa... Jos menee 40Ah/vrk niin onko se paljon? Ei sen ylläpitoon kummoista sähkölaitosta tarvita.
Sähkökäyttöisistä kaapeista kompurakaappi on ehdottomasti taloudellisin. Muita tyyppejä ei kannata edes katsoa. Väitteeni perustuu siihen, että kompurakaappi ei käy kokoaikaa. Toisin kuin muun tyyppiset sähköllä toimivat laitteet.Samaa mieltä,poikani heitti ensimmäisenä vaunusta kaasukaapin pois,nyt tilalla kompurakaappi,teho ihan toistaluokkaa,ja ei se kylmyyden saavuttamisen jälkeen paljon hurahtele,samoin minulla tuo wokkelon pakastin,tekniikka edistyy ! Paljonko tuollainen 100W paneli tuottaa virtaa? Noin suurin piirtein. Tietää ostaa riittävän panelin. En enempää panelikeskustelua virittele koska siitä on jauhantaa muissa ketjuissa Kyllä mä kompressorikaapin laitan.
Käyköhän vaunuun ihan tuommoinen kotikäyttö kaappi? Jos ottaa virran invertteriltä.Laita vaan,kaappi kuluttaa noin 70 W,mutta ei kokoajan,kennot ei yksin riitä,akut tasaa silloin kun auringosta ei ole hyötyä ! Laskin että se vie 40 w keskimäärin, noin virallisesti. Eli todellinen keskiarvokulutus on alle 80 w. Siniaaltointikalla kaappi vie vähän vähemmän sähköä kuin moduloitua siniaaltoa tuottavalla. Niin ja invertteri, jos sitä ei ole, pitää mitoittaa sen kaapin käynnistysvirran mukaan eikä ton jatkuvan tehon. Vaikka 1,5 kW ni toimii mikrokin jo. Mulla on kompurakaappi autossa, semmonen jenkkikaappi. Ihan tavallinen kotikäyttöön tehty halpa kaappi. Oveen rakensin lukituksen.Hyviä näkökulmia. Mulla on 2000W intikka, joten sillä pitäisi käynnistyä. Ainakin mikrouuni toimii Paljonkohan tuollainen kaappi ottaa startissa virtaa? Noi peruskaapit on ainakin ½ halvempia kuin 12V/kaasukaapit. Siksikin kiinnostaa.
Käyköhän vaunuun ihan tuommoinen kotikäyttö kaappi? Jos ottaa virran invertteriltä. Laita vain kompurakaappi jos käytät sitä vain piuhassa ollessa tai silloin kun auto on käynnissä. Mutta jos käytät puskassa ollessa, kerro minullekkin kuinka pelittää, jos tai kun aurinko paistaa kennoihin muutaman tunnin vuorokaudessa. ![]() |