Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Pientä konetta pukkaa ...

<< < (6/29) > >>

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: 560FMK -  2.08.2014     kello on 22:33 ---Nykyiset remmiahtimet huilaa silloin kun ahtoja ei tarvita esim. tasakaasulla kevyellä kuormalla ajettaessa. Mulla tilauksessa ruuvi tohon omaan tötteröön, myyntiesite kertoo että ottaa vain 0.5 hv kampiakselilta tehoja kun lepuutusventtiili on auki. Normaalin maantieajon kulutus ei siis juuri nouse.

--- Lainaus päättyy ---
Ahaa eli kehitty selvästi.Varmaankin jonkinlainen vapaakytkin tyyppinen ratkaisu.Olisko joku moottorikelkka variaattori tyylinen konstruktio??Keskipakovoimaan liittyvä?? Vai miten järjestetty.. ::)

560FMK:

--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 -  2.08.2014     kello on 22:36 --- Vai miten järjestetty.. ::)

--- Lainaus päättyy ---
Ihan vaan alipaineella ohjattu läppä mikä päästää ahdot harakoille eli ei ahda yhtään läppä auki.

JJJ:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  2.08.2014     kello on 21:25 ---No ei ihan vielä. Vaimolla tuollainen downsize turbokone omassa autossaan. Se vetää kyllä raikkaasti oikealla kierroslukualueella ajettaessa. Mutta, minä kun olen tottunut isompiin vapareihin niin pyrin vaistomaisesti ajamaan liian pienillä kierroksilla. Silloin nuo on täysin hengettömiä. Toisaalta, ohituksessa sitö tehoa ei tule yläpäästäkään, eli käyttömoottorina menee ja tuntuu kokoistaan puhdikkaammalta mutta aina ala- ja yläpäästä puuttuu se jokin.

--- Lainaus päättyy ---
Toisaalta litranen ecoboost 125 hv tarjoaa maksimiväännön alueella 1300-4500 rpm joten minkälaista vaparia  vertaat?
Pojan köytössä oli  2.0 citroen. 136hv/190 nm ja ei siinä mistään väännöstä eikä voiman tunteesta voinu puhua millään kierrosalueella. Nyt on vaihtunut samankokoiseen 130kw/207 nm eikä siinäkään mitään ole paitsi sitten kun lähestytään maksimitehoja.
Vapareiden ongelma on siinä, että maksimivääntö on korkeilla kierroksilla. Urheilullisina pidetyissä autoissa lähellä niitä kierroksia joilta maksimiteho löytyy.

JJJ:

--- Lainaus käyttäjältä: janitkon -  2.08.2014     kello on 22:19 ---Mulla tuossa vetoautossa on 1.4tsi ja kyllä toimii. Ei kyllä ole missään vaiheessa tuntunut puutuvan.
Maks. väännöt käytössä alle 1500rpm ja sitä vääntöä riittää vähän pidempään kuin sen vajaa 1000rpm ajan, mitä dieseleissä.

Vag bensoissa tuo uusi 1.8tsi olisi ihan mielenkiintoinen myös. 1250-5000rpm käytössä 250Nm

--- Lainaus päättyy ---
Vokkeloiden tsi-moottorit eivär ehkä tällä hetkellä (sen enempää kuin tdi-moottoritkaan) ole downshiftingin parhaita esimerkkejä tällä hetkellä johtuen voimalinjan rajoituksista väännön suhteen. 250 nm/350nm voimalinjasta riippuen. Jos ajatellaan vaikka 1.8 tsi/250 nm niin kilpailijoilta löytyy 1.6 /+300 nm.
Polo gt blue mallia olen ajanut 1.4 tsi moottirilla ja manuaalilla. Ei sitäkään perstuntumalta olisi uskonut tommoseksi starttimoottoriksi. Oman vokkelon 2.0 tdi dsg 140hv/320 nm voimalinja on jo aika kivikautinen ja srn huomaa hyvin ajossakin kun kilpailijoihin vertaa.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: janitkon -  2.08.2014     kello on 22:19 ---Mulla tuossa vetoautossa on 1.4tsi ja kyllä toimii. Ei kyllä ole missään vaiheessa tuntunut puutuvan.
Maks. väännöt käytössä alle 1500rpm ja sitä vääntöä riittää vähän pidempään kuin sen vajaa 1000rpm ajan, mitä dieseleissä.

Vag bensoissa tuo uusi 1.8tsi olisi ihan mielenkiintoinen myös. 1250-5000rpm käytössä 250Nm

--- Lainaus päättyy ---
Missä dieselissä tuo vääntöalue on noin kapea?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View