Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Pientä konetta pukkaa ...
Stara:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 2.08.2014 kello on 21:58 ---Miltäs se tuntuu se tsi 1.4 jossa on remmiahdin antamassa alakierroksilla vääntöä ja sitten tulee mukaan turbo isommilla kierroksilla..En ole testannu mutta muistaakseni puskuri ohjelmassa kehuivat moottorin jouhevaa vääntöä??
Onko hyvä.
--- Lainaus päättyy ---
Jossain vaiheessa pitää mennä tuo konsepti koeajamaan. Alavääntö saadaan nimen omaan mekaanisella ahtimella hyvinkin sujuvaksi!
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 2.08.2014 kello on 22:12 ---
Jossain vaiheessa pitää mennä tuo konsepti koeajamaan. Alavääntö saadaan nimen omaan mekaanisella ahtimella hyvinkin sujuvaksi!
--- Lainaus päättyy ---
Juurikin näin minä sen ymmärsin.Eli on mukana jo alakierroksilla.. Thumb
Tosin siinä on se huono puoli turboon verrattuna eli syö aina tehoakin mutta taitaa olla kuiten hyötysuhde parempi kun jos ei oliskaan... ;D :)
janitkon:
Mulla tuossa vetoautossa on 1.4tsi ja kyllä toimii. Ei kyllä ole missään vaiheessa tuntunut puutuvan.
Maks. väännöt käytössä alle 1500rpm ja sitä vääntöä riittää vähän pidempään kuin sen vajaa 1000rpm ajan, mitä dieseleissä.
Vag bensoissa tuo uusi 1.8tsi olisi ihan mielenkiintoinen myös. 1250-5000rpm käytössä 250Nm
Stara:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 2.08.2014 kello on 22:14 ---Juurikin näin minä sen ymmärsin.Eli on mukana jo alakierroksilla.. Thumb
Tosin siinä on se huono puoli turboon verrattuna eli syö aina tehoakin mutta taitaa olla kuiten hyötysuhde parempi kun jos ei oliskaan... ;D :)
--- Lainaus päättyy ---
Syö toki tehoa, mutta tuottaa kuitenkin enemmän. Mekaanin ahdin poistuu käytöstä korkeammilla kierroksilla (ehkä 3500...4000) ja siitä eteenpäin täytöksestä huolehtii pakokaasuahdin.
Sama tekniikka tuleen Volvon uusiin nelisylinterisiin koneisiin (osaan niistä).
Jatkossa nähtäneen moottoreissa myös sähköisiä ahtimia ja sillä saadaankin sitten mielenkiintoisia tuloksia?
560FMK:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 2.08.2014 kello on 22:14 ---Juurikin näin minä sen ymmärsin.Eli on mukana jo alakierroksilla.. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Nykyiset remmiahtimet huilaa silloin kun ahtoja ei tarvita esim. tasakaasulla kevyellä kuormalla ajettaessa. Mulla tilauksessa ruuvi tohon omaan tötteröön, myyntiesite kertoo että ottaa vain 0.5 hv kampiakselilta tehoja kun lepuutusventtiili on auki. Normaalin maantieajon kulutus ei siis juuri nouse.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta