mulla on tuon asennus kuvan mukaisesti muttei kierossa ole mukana kuin lämpöpatterit.
pannun ylävesiletkusta lähtevästä ilmausletkus ei virtaa olenkaan neste paisuntasäiliöön
voiko pumpun roottori olla kulunut tai irti?
|
mulla on tuon asennus kuvan mukaisesti muttei kierossa ole mukana kuin lämpöpatterit. pannun ylävesiletkusta lähtevästä ilmausletkus ei virtaa olenkaan neste paisuntasäiliöön voiko pumpun roottori olla kulunut tai irti?
Alimmaisesta kuvasta näkee, että pumppu on väärin asennettu.kyllähä toi asennus on ihan oikeen, ainaki mun nähäkseni, aivan kuin toi sun piirtämä kuvakin
Lähden kokeilemaan ilmausta patterien letkuista pienellä meiselillä,josko tästä olisi apua jos pumppu päällä ja vettä ei tule paisunta säiliöön pikkuputkesta niin ilmaaminen turhaa, koska pumppu ei kierrätä vettä Täältä==> http://haapakorpi116.com/down/nayte/primus-aani.mp3 -voiko äänestä päätellä esim. pyöriikö roottori? käytin pumpuyksikön irti ,laitoin takaisin pelasi hetken.muttei ilmaus viellä onnistunut mutta ilmaus letkusta virtaa nyt kuitenkin neste. Näyttää siltä että pumpun magneetti pinta saattaa luistaa eli roottori ei pyöri kunnolla. onko tähän olemassa jotakin jippoa tai korjaus keinoa?
näytti siltä siltä että pumpun magneetti pintaluisti( katso video)Eipä taida olla,se kun on umpinainen mötikkä ! Onko jokaisesessa mustissa kierovesipumpuissa magnettipinta siirtämässä voimaa onko tämä heikkokohta? Mihin hintaa suoravetoisia saa? näytää slltä että roottori taas sutii auttaako pumpuyksikön vaihto? Eli onko magneetti pinta menettänyt tehonsa tai onko pumpuyksikön sisällä luistokohta? Mulla oli just viimeviikolla yksi pumppu korjattavana, se magneetti oli päässy irti siitä alumiini kartiosta, eli magneetti on siellä kupissa sovitteella ja liimalla. Muutamissa pumpuissa, moottorin akseli on luistanut, on kiinni siinä akselissa tosi pienellä pidätinruuvilla, ruuvi näkyy sieltä hahlosta mistä rasvataan. Se roottori harvemmin hajoaa tai luistaa. Ainoastaan se väljistyy ja alkaa pitää ääntä. Ota se pumpun pesä irti, sit moottori käymään koitat luistaako magneetti, vai pätkiikö moottori. jos ei hyvää käytettyä ole. http://www.vapaa-aika.com/lammitys-ilmastointi/trumatic-lammittimet/primus-varaosat.html Onko tämä primus pumpun heikkokohta miten tätä lähtis korjaamaan? siellä magneetin ja sen pumpun pesän päässä olevan motikan välissä on ilmarako. Jos se moottori ja magneetti on kunnossa ja pyörii, niin eikös se vika ole silloin siinä pumpun pesässä, ei sitä millään korjata. Voit yrittää putsata ja liotella, jos on töhnää täynnä. |