rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Karavaanarihenki  (Luettu 14790 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.11.2025 kello on 11:51
  • Hämeenperä
Vs: Karavaanarihenki
« Vastaus #75 : 18.05.2014 kello on 09:48 »
SFC on siitä hyvä kerho, että ei vaadi iteltä minkäänlaista sitoutumista tai osallistumista, senkun maksaa suhteellisen pienen summan ja käyttää edut. Alkuun maksoin vain lehden ja varsinkin lautta-alennuksien takia, mutta vähitellen olen oppinut tykkäämään jäsenalueilla vierailusta. Mukava turista ventovieraiden kanssa ja nauttia poikkeuksetta hyvistä löylyistä.

Juuri tuo suurien ryhmien välttely on mun syy viihtyä yhdistysten alueilla. En siedä suosittujen yleisten alueiden ruuhkia, pari kertaa olen kokeillut enkä enää mene kuin pakon edessä (kuten Rastilaan  >:( ). Monet matkailuautoilijat toki viihtyy puskissa eikä käy alueilla juuri koskaan, mutta on se autoilijallekin helppo tapa huoltaa itsensä ja kalusto. Halvalla.

Samoista syistä lähden veneseuran saunaan nyt kun siellä on vähemmän väkeä ja nekin enempi samanhenkistä.
Saunamatka taittuu alle viikossa purjeveneellä. Ja varmasti tervehdän jokaista moottorivenettä.

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, pätee moneen asiaan.

• Vieras
  • Vs: Karavaanarihenki
    « Vastaus #76 : 18.05.2014 kello on 10:02 »
    Tuollaisella tervehtimellä kai osaltaan pönkitetään sitä yhteishenkeä: "kato, sinäkin olet ostanut vaunun/auton/tms". Minusta tuollainen toimii niinkauan kuin se massa pysyy siinä kokoluokassa että voidaan oikeasti olettaa valintaan liittyvän jotain sellaista joka yhteishenkeä luo tai selvästi kertoo yhteisistä arvoista. Kun massa kasvaa suureksi, lisääntyvät myös eri arvomaailmat, periaatteet ja tarkoitusperät massan sisällä ja se alkuperäinen yhteishengen lähde esli syy pienenee suhteessa kokonaisuuteen.

Silloin kun suomessa oli 100 Toyota merkkistä henkilöautoa, niiden kuljettajat varmaankin moikkailivat toisiaan kun vastaan tulivat. Jaguaarilla liikkuessa morjestelen jos joku ajelee vastaan Jagella joka selvästi vaikuttaa "harrasteelta" tai sattuu olemaan samaa mallia. Mutta jos noitakin tulisi joka kadunkulmassa vastaan, tuskin morjestelisin.

Mihin liikenteessä olevien matkailuvermeiden määrän pitää nousta että voi hyvällä omalla tunnolla lopettaa kaikille käden heiluttelun? Minusta se määrä on jo tullut täyteen ja siksi lapa ei ensimmäisenä automaattisesti nouse aina kun matkailuverme vastaan tulee.

Toinen asia jonka olen aiemmin liittänyt tähän yhteyteen: yleensä vastaantulijoilla se lapa nousee helpommin maantiellä. Kaupungissa  morjestelu on minusta vähäisempää ja polttoainemittarill a viimeistään yhteishengen pumppaaminen lakkaa. Miksi? Onko niin että maantievauhdissa vastaantulevalle on "helpompi" morjestaa ja olla sosiaalinen koska siellä se tilanne on ohi sekunnissa eikä ole riskiä että se siitään "vakavammaksi" muuttuisi: tilanteessa voi olla rento, yhteishenkinen ja kaikkea muuta ilman että siinä on "riskiä". Mutta kaupungissa vaikkapa liikennevaloissa näyttää että moni vain vaivaantuu jos vierelle pysähtyneelle matkailuvermeelle kättä nostaa: tuleeko tuossa tämä sosiaalisuus liian iholle ja lähelle: "juuh, ollaan kavereita jne mutta riittävän välimatkan päästä...". Tai jos ajelet moottoriteillä ohi hitaammasta ja moikkaat > svidduiluksi se lasketaan...

Täten julistan omana mielipiteenäni että kaikille moikkailu on "turhanpäiväistä" ulkokultailua ja itsensä vähällä vaivalla "mukavaksi tekemistä" eikä monelta osin oikeasti todista asioista tai käyttäytymisperiaat teista suuntaan tai toiseen. Se yhteishenki ja todellinen mukavuus/joviaalisuus punnitaan sitten kun näet toveri matkaajan tienposkessa vesisateessa rengasta vaihtamassa: otatko ja pysähdyt vai katsotko että hyvin näkyy homma sujuvan, moikkaat iloisesti ja jatkat tyytyväisenä, rinta yhteishengestä pullollaan, matkaa  ;D

Hyväksyn osaltani siis täysin sen että tarrallliset moikkailee toisille tarrallisille jne jne. Heillä on selkeästi joku yhteinen intressi ja jos tykkäät että siihen piiriin tekee mieli sisään niin sitten tarrakauppaan. Ja silloin on ihan sama onko se "yhteinen tarra" missä kulkineessa kiinni, käden tulee nousta anyway koska se tarra tai muu merkki indikoi syyn tervehtimiselle.

Rahtaritarraa moikataan olipa se tarra henkilöautossa tai rekassa (tai noin olen itse kokenut). Muiden tarrojen ja merkkien kanssa minusta voi olla ihan samalla tavalla.

Ja tätä ei pidä ymmärtää niin että näkisin tässä jonkun elämää suuremman ongelman jos minulle vilkutellaan ja moikkaillaan vastaantulevista vermeistä. Mutta joku "pakkotervehtimisen kannattaja" voisi miettiä ja ymmärtää sen miksi minä en välttämättä ensimmäisenä käpälääni ole nostamassa. En mielestäni ole "k***pää" vaikka en käsi ojossa jokaisella vastaantulevalle matkailulaitteelle olekaan tervehdystä heittämässä (vaikka valitettavasti joistain kommenteista tulee sellainen maku että tervehtimättä jättäminen olisi kusipäisyyttä ja kertoisi suuremmistakin henkisistä ongelmista).

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    « Vastaus #77 : 18.05.2014 kello on 11:24 »
    Minulle se moikkaaminen nk. "hyötyliikuntaa" ratintakana ja teen sitä kummallakin kädellä vuoronperään, eipähä olkapäät puudu ;D ;D ;D samalla itelle tulloo hyvä mieli....jos tolla saan toisellekkin hyvän mielen, päivä on pelastettu Thumb

Parkkiksilla tuppaan moikkaamaan/vaihtamaan sanan kax karavaanarin kanssa, no jos ei muuta ni ainaskin hyvät päivät (usein on juttua riittänny pitemmäksikin :D )

Mun mielest me kaik joil o jonniinmoinen as.vaunu/as.auto ollaan karavaanerita kaluston ikään, kuntoon tai hintaan katsomatta Thumb ja jokainen on moikkauksen arvoinen, olit sitten pummi/pamppu....

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
    • Strömma Kemiönsaari
    « Vastaus #78 : 18.05.2014 kello on 14:19 »
    On hyvin kohteliasta ja jäätä särkevää osoittaa huomiota kanssa karavaanareille joka muutoin helposti unohtuu arjen kiireissä.
    Jokainen ihminen ilahtuu tervehdittäessä ja yhteinen harrastus madaltaa tätä kynnystä.

Meillä täällä saaressa moikataan aina tuttuja kulkineita,siis ihan normi autoja,ja on kiva kun Turussa käydessä bongaa saarelaisen joka myös tervehtii!!! Thumb

Se on pienestä kii nää arjen ilot! :D Ei kun klapia kattoon kun siltä tuntuu!!! :D :D :D

t sandaalimiäs migel

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #79 : 18.05.2014 kello on 14:23 »
    On hyvin kohteliasta ja jäätä särkevää osoittaa huomiota kanssa karavaanareille joka muutoin helposti unohtuu arjen kiireissä.
    Jokainen ihminen ilahtuu tervehdittäessä ja yhteinen harrastus madaltaa tätä kynnystä.

Meillä täällä saaressa moikataan aina tuttuja kulkineita,siis ihan normi autoja,ja on kiva kun Turussa käydessä bongaa saarelaisen joka myös tervehtii!!! Thumb

Se on pienestä kii nää arjen ilot! :D Ei kun klapia kattoon kun siltä tuntuu!!! :D :D :D

t sandaalimiäs migel
    Eiks se klapi ole parempi saunan uunissa ja siellä saunassa ne mukavat jutut ;) :D

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.06.2014 kello on 12:57
    • Luonto-opas Kuusamon upeissa maisemissa!
    « Vastaus #80 : 18.05.2014 kello on 14:44 »
    Eiks se klapi ole parempi saunan uunissa ja siellä saunassa ne mukavat jutut ;) :D

Kuules ny Tikkakosken Mannekiini, eiku Tiplomaatti, sauna o ihan liian kuuma paikka tekee mitää "mukavia juttuja" paree saunanjälkeen hoitaa ne "mukavat jutut" iha suosiolla KJÄH KJÄH KJÄH  ;D

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 5.07.2024 kello on 22:50
    • Omasta mielestä oikeen mukava mies
      • Urheilua aktiiveille
    « Vastaus #81 : 21.05.2014 kello on 13:59 »
    En huomanut tervehtimisessä mitään eroa, vaikkei meillä enää ole edessä SFC numeroa kun seinä meni vaihtoon. Samaan tapaan suurin osa tervehti. Vaunun vetäjistä, ainakin niistä jotka itse havaitsin, 100% nosti kättä.

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #82 : 25.07.2014 kello on 11:02 »
    Paremmin noussut lapanen tänä kesänä kuin edellisinä mun mielestä.

Ajoimma viime viikonlopuksi pohjoiseen, jolloin melkein kaikki tervehti. Kunnes rupesi Oulu lähestymään niin siinä Limingan kohdilla viidestä peräkkäisestä matkailuautosta ei vastattu.

Sen jälkeen vastaantullut kuudes, vaununvetäjä, oli varmaan turisti kun räpylä heilui iloisesti.  Thumb

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
    « Vastaus #83 : 25.07.2014 kello on 11:16 »

Ajoimma viime viikonlopuksi pohjoiseen, jolloin melkein kaikki tervehti. Kunnes rupesi Oulu lähestymään niin siinä Limingan kohdilla viidestä peräkkäisestä matkailuautosta ei vastattu.

Sen jälkeen vastaantullut kuudes, vaununvetäjä, oli varmaan turisti kun räpylä heilui iloisesti.  Thumb

Pohjosessa Norjalaiset vaununvetäjät ei ainakaan autolle morjesta, vähän nihkeetä oli kyllä sen maan autojenkin kanssa, ei liene siellä tapana sitte. Kotomaan asukit rajan molemminpuolin kyllä heilutti  :) Mitään eroa viimevuoteen en ole kyllä havainnu, toisinaan on sen henkistä porukkaa jonkun tapahtuman puitteissa esim joka ei vaan suvaitse heilutella, no ei se mitään, sieltä tulee tietä pitkin seuraava joka vispaa niin että ducaton kapiinissa ikkunat kolisee  :) Huvinsakullakin, viimevuonna keksittiin nimiä eri tyyppisille heiluttajille, harmi kun ei ylös tullu kirjattua, takuulla vastantulevissa autoissa harrastetaan samaa.

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #84 : 25.07.2014 kello on 11:19 »
    ^

Paras oli viime reissulla paappa, joka heilutti avokämmentä sivusuunnassa. Kiitokset siitä, hyvää mieltä sai aikaan.

Ite olen huomannut ns. heilaamisen nopeimmaksi, näkyvimmäksi ja kätevimmäksi tyyliksi.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:33
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    « Vastaus #85 : 25.07.2014 kello on 11:25 »
    ^

Paras oli viime reissulla paappa, joka heilutti avokämmentä sivusuunnassa. Kiitokset siitä, hyvää mieltä sai aikaan.

Ite olen huomannut ns. heilaamisen nopeimmaksi, näkyvimmäksi ja kätevimmäksi tyyliksi.

Lisäksi kun heiluttaisi mahdollisimman lähellä tuulilasia, mieluimmin niin, että aurinko osuu käteen  jos paistaa.

• Vieras
  • Vs: Karavaanarihenki
    « Vastaus #86 : 25.07.2014 kello on 12:25 »
    Joo! Alan tuossa kertoi yhdestä tavasta morjestaa ja sehän onkin tämän harrasteen samoten kuin veneilyn suola ja sokeri. eli ilmeisesti on  tullut tapa tervehtiä jollain tavalla, ja sitten VOIi olla että harrastaja eri mielentilassa tervehtii hieman erillain.. ja jotkut ovat omaksuneen ruotsalaisen käytännön jotta ei terkkuja autoillessa vaan vasta alueilla ..kuturannassa oli todella helppo tutustua naapuriin kun hällä oli se kajakki (ja adria a-auto) josta jutustelu alkoi ja muutamien oluiden , ja samahanse on mikä se aihe on  kun vaan saa sen alun jurouden narikkaan. känniset jätän ihan warmuuden vuoksi omiin oloihinsa...
    « Viimeksi muokattu: 25.07.2014 kello on 14:39 »

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:17.05.2023 kello on 20:41
    • Knaus Van TI Plus 650 MEG / MAN 3.180 4x4
    « Vastaus #87 : 25.07.2014 kello on 14:18 »

Kiinnititkö huomiota puuttuiko morjenstamatta jättäneiltä TV-antenni katolta? Täällä on oma ryhmänsä jotka eivät hevin tervehdi kuin omiaan. Voi hyvin ulottua tämä käytäntö tien päälle. Kaikkia syntisiä ei tervehditä.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    « Vastaus #88 : 25.07.2014 kello on 18:23 »

kun automme oli tällainen ei meitä hirveemmin tervehditty ,useimmiten retkeilyautoilijat vain tunnistivat ja vastasivat moikkaamiseeni

nyt vastataan tervehtimiseeni lähes 100 % karavaanareista
    ja valitettavasti sfc numeroa ei meille tule

ja jos mulle ei vastata moikkaamiseen ei se hetkauta pätkääkään ,saattoihan kuljettajalla ja matkustajillakin olla jotain tärkeämpää esillä juurikin silloin

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
    « Vastaus #89 : 25.07.2014 kello on 18:42 »
    Meidän autosta kyllä käsi nousee vähän turhankin herkästi...esim. jos kaukaa huomaa pakun jossa vaunu perässä ja sit kohdalla lapanen pystyyn ja huomaan että olikin kuomutraileri  :laugh: .Nuo retkeilyautot valitettavasti jää usein huomaamatta kun muistuttavat edestä kovasti norm.pakuja mutta jokaiselle huomatulle moikkaillaaan,tarralla tai ilman Thumb .Ja alueilla kun olemme niin aina hyvät huomenet toivotellaan naapureille ja vastaan tulijoille.
    Itse kuulun tuohon SFC mutta tarraa en ole laittanut paikoilleen koska en ymmärrä miksi muiden tarttee tietää mikä numero mulla on ja kuinka kauan olen ollut karavaanari(eka reissu vaunulla tehty -97)