Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Ostakaa kaikki Kiinasta halavalla
Captainkidd:
Siinäpä kiinalaisille uusia haasteita jos meinaavat myös saada jotain aikaiseksi saastumisen edes vähentymiseksi.
Migel laittaa verkot veteen, minä en Tammisaaren saaristossa ole enää vuosiin verkkoja uitellut, mahdottoman levämäärän takia. Samoin on käynyt uistimen heittelyn ja vetämisen kanssa. Virveliin kiinnitellään nykyisin vain heittokohoja syötteineen.
Suomenlahti on sairas, kuten pian muutkin maailman vesistöt.
K.E.V:
Ei kukaan ole väittänyt että suomi on mallimaa, se voisi siksi tulla Thumb
tsahkali:
Kovin on asia kaksijakoinen. Olen Kiinassa kulkenut ja kolunnut läpi erilaisia teollisuuslaitoksia ja kaksijakoista on sielläkin. Toiset paikat on kuin pakasta vedettyjä, toiset sellaisia, että ihmettelee, miksi porukalta ei vielä ole varpaat syöpyneet pois! :o
Sitten se kiinalaisten välttäminen.... Kun menee rautakauppaan ja ostaa vaikkapa Boschin vihreän sarjan koneita, 'laatumerkki' siis, harvapa huomaa katsoa, että kyljessä lukee Made in China. Eikä ole Nuukian laturitkaan enää naismuistiin tulleet Kemijärveltä. Kiinalainen sen Intiassa tehdyn puhelimen mukana tulee, vai liekö laturien valmistus jo siirtynyt halvempiin maihin?
Ja kun ostatte autoihinne/vaunuihinne led valoja, niin ei niitä tehdä Haukiputaalla, Kiinasta tulevat nekin, vaikka kuinka kotimaisesta kaupasta kävisi ostamassa.
Elämä on.
K.E.V:
On olemassa kansainvälisiä valmistajia joilla on tuotannot ja laitteet kunnossa.
On olemassa valmistajia jotka tekevät ihan mitä huvittaa.
Molemmilla on tehtaita kiinassa.
Täytyisi osata eroittaa eri asiat toisistaan.
eura665:
Hiukan on hankalaa jos jokaisesta ostosta rupeaa selvittämään millaisissa oloissa ne on tehty, valitettavaa mutta totta on se ettei ostaessa tiedä kuinkapaljon on tämänkin kännykän teko maapalloa rasittanut, no nyt rupean rasittamaan palloa ihan konkreettisesti.
Lähetetty minun HUAWEI G700-U20 laitteesta Tapatalkilla
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta