Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Ostakaa kaikki Kiinasta halavalla
K.E.V:
Onhan ihan selvää että isot valmistajat ei toimi parakeissa eikä autotalleissa.
Pienet toimijat eniten tekevät oman päänsä mukaan. Isoilla ei taas kaikki ole mahdollista.
Mutta työkaluja, elintarvikkeita ,vaatteita , renkaita jne en osta Kiinasta
Komponenttipuolella samoin.
Kaikki tekee miten itse haluaa
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 6.05.2014 kello on 12:05 ---Onhan ihan selvää että isot valmistajat ei toimi parakeissa eikä autotalleissa.
Pienet toimijat eniten tekevät oman päänsä mukaan. Isoilla ei taas kaikki ole mahdollista.
--- Lainaus päättyy ---
Ongelma vaan on sama kuin Suomessakin: Joskus jopa pitkäkin alihankintaketju. Kun Pekingissä kaikki on uutta ja puhdasta, jotain pieniä nippeleitä tehdään olkikattoisissa majoissa 100km säteellä kaupungista. (Ei juuri kauempana, sillä 'hyvä veli' järjestelmä ei paljon pidemmälle ulotu.)
K.E.V:
Jotenkin olettaisin että vaikkapa Isovalmistaja tilaa lutikoita, ne tehdään aika isossa yrityksessä jossakin. Samoin muovikuoret niihin laitteisiin.
Tällöin asiansahoitamattomi a pikkufirmoja jää ketjuun vähemmän.
Enkä tarkoita että pikkuyrittäjät on ainoita ympäristön likaajia.
-------:
Monessa tuotteessa esim. suomeessa valmistettujakin tahtoo olla china shipping kamaa, vaikka kuinka välttelisit. Isoissa tehtaissa oon suomessa käynyt ja väkisinkin tulee kiinasta tavaraa. Karu tosi asia se vaan on.
Oulaa:
Jos Kiinassa tehty tuote ,sieltä suoraan ostettuna maksaa kymmeniä senttejä ja täältä Suomesta kaupasta ostettuna 10-20 kertaa enemmän niin minäkö se syyllinen olen :-X
Jos 500 euroa maksava televisio ei kestä kuin pari kolme vuotta kun siihen tahallaan laitetaan niin huonot komponentit että tunnit tulee täyteen eikä kenenkään mielestä sitä kannata kolme vuotiaana korjata niin minunko syytä tämäkin on .
No jos olen niin olen valmis muutokseen koska vaan .
Steven Elopilla oli Suomessa senverran tuloja että hän saa vain 6000 euroa eläkettä kuussa siltä ajalta.
Tuollaiset uutiset saavat minut ainakin aprikoimaan tulevaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta