rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit  (Luettu 18739 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Hissukseen olen suunnitellut päivittäväni tuon nykyisen -05 alkovini integroituun. Hymer oli ainakin ennnen kovaa valuuttaa ja näkyypä nuo hinnat olevan vieläkin korkeampia kuin vaikkapa B?rstnerin tai pefletin.

Pikaisesti vilkaistuna pienet Hymerit ei ole sen kummoisempia kuin nuo toisetkaan, n. 50kEur hintaluokassa vain vanhempia.
Tekniikkakin näyttää olevan pääosin samaa tavaraa, alustatkin fiudeja eikä Mersuja kuten ennen.

Eli, maksaako pelkkä nimi vai onko rakenteissa jotain merkittävää eroa?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #1 : 5.05.2014 kello on 10:50 »
Rakenne ilmenee tuosta kuvasta, kun irrotin sähkönsyöttörasian.

Arvostan lujaa, hyvin eristävää ja mahdollisimman tehokkaasti kosteusvaurioita torjuvaa rakennetta. Moni kakku päältä kauniimpi, mutta...

Ongelmat on sitten joko alustassa tai osissa, joita monet muutkin merkit käyttävät.

Muitakin hyviä merkkejä varmaan on, mutta minun prioriteetteihin Hymer (Camp -09) sopii hyvin.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:17
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #2 : 5.05.2014 kello on 11:53 »
Ja sitten vielä Voortin alustalla,  ei tarvi turhaan matkailla huoltoasemilla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #3 : 5.05.2014 kello on 12:07 »
Uusista Hymereistä en osaa sanoa, mutta irroitin kanssa yhden rasian -99 hymeristä ja näkymä oli samanlainen. Kattorakenne tuossa omassa kulkineessa on semmoinen kuin uusissa eli katto taittuu seinän päälle. Tänä vuonna olen joutunut kaapin ovia fiksaamaan, mutta sekin on lasten tuhoja kun ovat ovissa roikkuneet :)
Seuraava ajoneuvo on integroitu Hymeri, fiiatin alustalla (enempää alustamerkki sotaa lietsomatta).

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #4 : 5.05.2014 kello on 13:10 »
Seuraava ajoneuvo on integroitu Hymeri, fiiatin alustalla (enempää alustamerkki sotaa lietsomatta).

Niin on. Joskaan alustasta en voi olla varma. Ford ei tule kyseeseen, koska ainoa vaihtoehto olisi silloin Exsis, joka on minulle liian kapea ainakin perhekäytössä.

Sähkörasia maksaa 70 euroa, onnistuin rikkomaan perinteisellä johto kiinni -lähdöllä Sveitsissä viime kesänä (jos kuvaa ihmettelette). Epoksiliimakorjaus ei ollut ikuinen. On jo tulossa Marc Lindroosilta Hymer Centeristä (siellä muuten palvelu pelaa, Hymerillä ei ole edustusta Jyväskylässä ja sattuneista syistä suosittelen edellämainittua lähempien sijasta).

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:11
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #6 : 5.05.2014 kello on 20:15 »
Missäs ne muut kysyjän kaipaamat "laatumerkit" lymyilevät?
Tuo omani Kabe-kori vaikuttaa aika laadukkaalta kun vertaan aiempiin yli kymmeneen.
Fiatit ovat olleet sinänsä ihan ok ilman murheita, kone saisi kuitenkin olla type 160 mutta Rellu 3 litran koneella oli mukavin ajaa, 2,5 dci ei ihan niin sitkeä kuin 3 litrainen vaikka enemmän hepoja. 
Mersua ei ole itselläni vielä ole ollut.
Nuo siis alustoista.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #7 : 5.05.2014 kello on 21:18 »
No vähän täytyy antaa merkille periksi, koska burstnerin aviano sarja miellyttää silmää sisustukseltaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #8 : 10.08.2014 kello on 13:49 »
Onko muita vastaavalla rakenteella varustettuja merkkejä? Hymereissä ei ole kovin paljoa valinnanvaraa, jokseekin vähän niitä on täällä myyty. Helpottaisi etsintää jos olisi enemmän valinnan varaa. Vaikka ei tässä mitään kiirettä asialla ole, vanhakin vielä rokkaa mainiosti

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:08
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #9 : 10.08.2014 kello on 15:07 »
Itsekin katsellut LMC integroituja. Niissä uretaanieristeet ja puurimaton rakenne. Autoissa ollut kait useita vuosia, mutta vaunuihin tuli kait vasta 2013--

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #10 : 10.08.2014 kello on 16:53 »
Itsekin katsellut LMC integroituja. Niissä uretaanieristeet ja puurimaton rakenne. Autoissa ollut kait useita vuosia, mutta vaunuihin tuli kait vasta 2013--

Vaunuissa kyseinen rakenne vai kahdessa mallissa (Maestro ja Scandica)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #11 : 10.08.2014 kello on 17:15 »
Hiljan katselin mobile.de sivuilta mitä pyydetään tänä päivänä mun Hymeristä B 578 /03/2011 ajettu vajaat 50tkm.
Samoilla varusteilla hinta on pudonnut 10-15 tonnin verran. Plussana mulla oikeastaan vain Oyster 85 satellittiautomaatt iantenni.

Ny sais mun kotteron 65 tuhannella eurolla, suomikilvillä, huoltokirjalla.
Saksasta melkoisen samaa luokkaa pyynnit, kun hakukulut laskee mukaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #12 : 10.08.2014 kello on 17:41 »
Kiitos vaan mutta tuo 578 ei ole pohjaratkaisultaan sitä mitä haemme. 594 ja 698 enemmänkin sen suuntaisia mitä haluaisimme, etenkin tuo 698.

Suomikilpiä saa Suomesta, hakukulut sitten asia erikseen, mutta saattaisi niissäkin palkoille päästä. Huoltokirja noissakin kait useimmissa ja tuohon hintaluokkaan löytyy näemmä sellaisiakin joissa ei vielä ole tainnut juuri huoltoja vielä tarvita...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #13 : 10.08.2014 kello on 21:10 »
Aijjoo, kun en ollut myymässä, niin en huomannut mainita, että ilmajouset ja vetokoukku tuli Saksasta hankittua. Niin ja traileri. Ja sen päälle Smartti. Että voishan tuota hintaa hiukka tarkistella - sopivammaksi - minulle  ;D ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Hymer, vieläkö hintansa väärti vs muut laatumerkit
« Vastaus #14 : 10.08.2014 kello on 22:08 »

Aijjoo, kun en ollut myymässä, niin en huomannut mainita, että ilmajouset ja vetokoukku tuli Saksasta hankittua. Niin ja traileri. Ja sen päälle Smartti. Että voishan tuota hintaa hiukka tarkistella - sopivammaksi - minulle  ;D ;D

No niinpä sitten. Eipä tämä myynti treadi ollutkaan, joten ihan hyvä ettet kaupannutkaan...


Ny sais mun kotteron 65 tuhannella eurolla, suomikilvillä, huoltokirjalla.
Saksasta melkoisen samaa luokkaa pyynnit, kun hakukulut laskee mukaan.