rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: vaunun iskarit  (Luettu 2273 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 09:17
vaunun iskarit
« : 3.05.2014 kello on 23:57 »
Hei vaan !
Kannattaako vaunuun vaihtaa iskareita ?
TEC 470 vuosimallia -91 AL-KO:n alusta. Tiettävästi ei ole koskaan vaihdettu, ei varsinaista vikaa mut kuitenkin jo "jonkin aikaa" tuolla alla olleet. (paitsi keksiviikkonahan sen näkee kun käytän katsastuksessa).

Mitäs suosittelette kannattaako ostaa alkuperäiset vai "tarvike" iskarin ... sen verran kysyin yhdestä peräkärry liikkeestä (ei caravan) että pitäisi ottaa iskarit pois niin mallin mukaan sit tarvike iskareita mallaileen.

Onkos noissa alkuperäisissä AL-KO:n iskareissa eroa, että minkä painoinen vaunu on niin iskarit sen mukaan ???

Toisaalta harkitsen vielä tuota kitkanvetopäätäkin, jos raaskis investoida senkin !

Mielipiteitä iskarin vaihdosta ja kitkanvetopäästä  otetaan vastaan mielellään , KIITOS !

(Nyt tämä tuli väärään osioon miten tämän voi siirtää matkailuvaunu puolelle ????? kele..... (no kopsasin itse tänne SORI töppäilyt)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:26
  • Autossa on pyörät
Vs: vaunun iskarit
« Vastaus #1 : 4.05.2014 kello on 08:19 »
Kyllä kitkavetopää on hyvä, varsinkin noissa pystykeulaisissa joissa ei aerodynamiikkaa ole mietitty. Ilmavirta ja kuormausvirheet voivat saada aikamoisen vemputuksen hinattavaan laitteeseen. Kitkavetopää tasaa sitä kiitettävästi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:25
Vs: vaunun iskarit
« Vastaus #2 : 4.05.2014 kello on 13:24 »
Kyllä kitkavetopää on hyvä, varsinkin noissa pystykeulaisissa joissa ei aerodynamiikkaa ole mietitty. Ilmavirta ja kuormausvirheet voivat saada aikamoisen vemputuksen hinattavaan laitteeseen. Kitkavetopää tasaa sitä kiitettävästi.

Saattaa olla hyväkin, mutta on se niinkuin kasvattaisi sudelle häntää.  Aerodynamiikan kovin isoon vaikutukseen en tuossa kohtaa usko ja kuormaus on korvien välissä.
Toki, jos alusta on epäkelpo, sitä ei sitten korjaa millään.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: vaunun iskarit
« Vastaus #3 : 4.05.2014 kello on 15:53 »
Hei vaan !
Kannattaako vaunuun vaihtaa iskareita ?
TEC 470 vuosimallia -91 AL-KO:n alusta. Tiettävästi ei ole koskaan vaihdettu, ei varsinaista vikaa mut kuitenkin jo "jonkin aikaa" tuolla alla olleet. (paitsi keksiviikkonahan sen näkee kun käytän katsastuksessa).

Mitäs suosittelette kannattaako ostaa alkuperäiset vai "tarvike" iskarin ... sen verran kysyin yhdestä peräkärry liikkeestä (ei caravan) että pitäisi ottaa iskarit pois niin mallin mukaan sit tarvike iskareita mallaileen.

Onkos noissa alkuperäisissä AL-KO:n iskareissa eroa, että minkä painoinen vaunu on niin iskarit sen mukaan ???

Toisaalta harkitsen vielä tuota kitkanvetopäätäkin, jos raaskis investoida senkin !

Mielipiteitä iskarin vaihdosta ja kitkanvetopäästä  otetaan vastaan mielellään , KIITOS !

(Nyt tämä tuli väärään osioon miten tämän voi siirtää matkailuvaunu puolelle ????? kele..... (no kopsasin itse tänne SORI töppäilyt)
Älä osta peräkärrykaupan iskareita, itse tein sen virheen. Iskarin pultin pitää mennä läpi iskarin silmästä. Toispuoleinen kiinitys niinkuin vaunuissa yleensä on vetää vulkanoimattoman kumipuslan läpi iskarin silmästä ja iskari parhaassa tapauksessa raahaa tietä niinkuin mulla kävi. Iskarit olivat paikoillaan reilu 500 km, sitten ei enää..
Kitkavetopää on vaunun paras varuste, vaunua voi vetää käytännössä minkälaisella tuulella tahansa ilman korjausliikkeitä ohjauksella. Lisäksi meno on rentoa kun ei vaunu ala vikuroimaan perässä. Kuormauksen pitää tottakai olla oikein, väärään aispainoon ei kitkavetopääkään voi tehdä mitään ihmeitä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:25
Vs: vaunun iskarit
« Vastaus #4 : 5.05.2014 kello on 09:02 »
Älä osta peräkärrykaupan iskareita, itse tein sen virheen. Iskarin pultin pitää mennä läpi iskarin silmästä. Toispuoleinen kiinitys niinkuin vaunuissa yleensä on vetää vulkanoimattoman kumipuslan läpi iskarin silmästä ja iskari parhaassa tapauksessa raahaa tietä niinkuin mulla kävi

Mitäköhän tuo on selväkielisenä??   ::)  Jos silmukassa on irtokumit, ne vaativat aina kylkeensä korilaatan, jolla paketti kiristetään.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: vaunun iskarit
« Vastaus #5 : 5.05.2014 kello on 09:43 »
Mitäköhän tuo on selväkielisenä??   ::)  Jos silmukassa on irtokumit, ne vaativat aina kylkeensä korilaatan, jolla paketti kiristetään.
Se kumi on niin väljä siinä iskarin silmässä että ei kannata asentaa, kumi on kuitenkin siinä joustoa varten.  Selväkielisenä; noilla peräkärrykaupan iskareilla ei tee vaunukäytössä yhtään mitään.