Lue edeltä mitä silloin tapahtui.
|
Nyt puhuttiin aloittajan ongelmasta. Joka korjaantui tuolla sulakkeella. Avaa omastasi uusi aihe jos haluat siihen apua. Ei ole selkeää mikäli yhteen ketjuun tuodaan muita ongelmia.
Kannattaa lukea mitä olen kirjoittanut. Kerroin että KAUAN SITTEN Matkailufiiatissa automaalaamo unohti kytkeä moottorin maadoituskaapelin, jonka seurauksena sähkölaitteet toimivat miten sattuivat ja jostain nousi uhkaavaa käryä. Autolla pystyi ajamaan, mutta en kokeillut miten pitkälle pääsee, vaan etsin vian aiheuttajan ja korjasin ongelman yksinkertaisesti kytkemällä maadoituspiuhan takaisin kiinni.Tähän maadoituksiin palatakseni vielä, onko muilla tietoa, mistä auton perästä löytyy maapiste takavaloille, vai onko piuhat vedetty eteen saakka ?
Kun omassa nuo takavalot vilkkuu vilkkujen tahdissa. Osaisiko joku tuohon sanoa, miksei ajovalokatkaisijast a syty kuin etuvalot (ajovalot ja parkit) ? Takavalot syttyvät vain parkkikatkaisijasta (etuparkkien kanssa) Täytyy loppuviikon aikana hiukan fiksailla sähköjä, maanantai-aamuna lähtö Tilkunpellon kautta Tuuriin. TERO Voipi olla että takavalon sisällä liittimet hapettunut ?
Sieltä se johto lähtee jonnekkin päin sitä seuraamalla paikan löytää.Yleensä menee toiseen takavaloon ja jatkuu siitä eteenpäin /tai liitetty suoraan koripeltiin lampun sisällä. Itse katkaisin koko johdon ja laitoin kokonaan uuden. Huolellinen puhdistus ja liittimien tarkistus/kiristys. Juuri tuo ,että vilkkuu vähän "kaikki samaan tahtiin" kertoo sen että maadotus on heikko. Voisi myös ajatella että laittaisi heti kokonaan uuden maadoitusjohdon ja jakaisi siitä takavaloille. Se että ne palaa väärästä katkaisijasta saattaa olla että on johto jostain jäänyt irti/tai kytketty kokonaan väärään katkaisijaan.?(tai kokonaan poikki.) Terv Toivo Osaisiko joku tuohon sanoa, miksei ajovalokatkaisijast a syty kuin etuvalot (ajovalot ja parkit) ? Eihän Ducatossa ole erillistä parkkikatkaisijaa ![]() Parkit saa jäämään vanhemmassa Ducatossa päälle painamalla virtalukossa olevaa painiketta kääntämällä vastakkaiseen suuntaan normaalista. Jos tuossa on erillinen parkkivalokytkin joka on varmaan oma versio kun ei ole osattu käyttää Ducaton omaa Eihän Ducatossa ole erillistä parkkikatkaisijaa Kyllä minulla on kojelaudassa ihan ajovaloille ja parkeille omat katkaisijat, samoin ohjekirjassa. Tässä kuva ohjekirjasta. Ainoa ero mikä ohjekirjassa autooni on, katkaisijat yläasennossa ei pala mikään ja lisäksi valokatkaisijoiden napeissa palaa himmeä valo aina avaimen asennosta riippumatta. ja vikana siis se, että takavalot eivät syty ajovalokatkaisijast a. TERO ![]() Kyllä minulla on kojelaudassa ihan ajovaloille ja parkeille omat katkaisijat, samoin ohjekirjassa. Sorry, ajattelin sen olevan edellistä mallia ![]() Minulla on hämärä mielikuva noiden kytkimien toiminnasta mekaanisesti yhdessä. Siitä on vain niin kauan kun olen ollut tuon version Ducatossa, että se on vain hämärä muisto, mutta ehkä joku parempimuistinen voisi kommentoida Onko nuo valot releen tai kahden takana, pitäisikö ajovalokytkimen ohjata kahta ja parkkivalokytkimen yhtä?
Tuo valokatkaisimien himmeänä palaminen voi johtua maan puutteesta siellä valoilla.
Valojen johdotuskaavio voisi olla tuon linkin mukainen...
http://goo.gl/ZtQDJ1 Lamppujen kannat ja liitokset putsattu, sulakeboksin kannat ja sulakkeet putsattu, akun maapisteet viilattu ja putsattu, samoin moottorin maa ja joku muukin maapiste.
Ei mitään vaikutusta. Ompa outo sähkövika. Nyt sain ajovalot toimimaan molemmat, mutta ajovalokatkaisijall a menee siis päälle vain ajovalot ja parkkikatkaisijalla etuparkit ja takavalot. Vikana siis vielä: Takavalot ja etuparkit palavat vain parkkikytkimellä eikä syty samalla ajovalokatkaisimen kanssa. (Ohjekirjan mukaan pitäisi) Takavalot vilkkuu vilkun tahtiin TERO Laitappa valoille omat maa johdot, ei niistä haittaakaan ole eikä ole iso vaiva.
takavaloissa siis huono maadoitus koska maadottaa polttimoiden kautta
|