rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkakustannukset ja seisonta-aikakysymykset  (Luettu 12875 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Matkakustannukset ja seisonta-aikakysymykset
« : 25.03.2011 kello on 21:41 »
Paljonkos normaalilla pienituloisella karavaanarilla palaa rahaa yleensä reissussa, Suomessa reisatessa?
Eli mikä on matkabudjetti.
Itse lähden sillä mielellä että kyllä 500 palaa ainakin ja 1500 on ehdoton maximi. Muuten tulee konkurssi. (ruokaa on tietenkin mukana mutta mitä menee matkan aikana)
Nyt sitten joku kysyy, että riippuu montako henkeä on mukana, mutta tarkoitan silti vaunu / autokuntaa ja väkee on sen verran kun on)


Edit: otsikkoa muutettu jutun rönsyilyyn sopivammaksi.
- Alan
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011 kello on 14:08 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: Matkakustannukset
« Vastaus #1 : 25.03.2011 kello on 21:47 »
Meitä reissaa kaksi henkilöä, eikä ole suunniteltu mitään budjettia matkan ajaksi. Pikapankilla käydään tarpeen mukaan. Suurimmat kulut tulee polttoaineesta, ruuasta ja juomista. Viimeiseksi jää aluemaksut.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Vs: Matkakustannukset
« Vastaus #2 : 25.03.2011 kello on 22:00 »
Kyllä niitä kustannuksia on pakko vähän miettiä, mutta kyllä se niinkin on, että 500:lla ei kovin pitkälle pääse vaikka käyttäisi kaiken polttoaineeseen, joten kyllä sitä rahaa taitaa palaa hieman enempi.

Mitään budjettia ei ole kuitenkaan tehty, loma on lomaa, silloin menee mitä menee, tarttee kiristellä vyötä sitten taas arjen koittaessa ;)

  • Vieras
  • Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #3 : 25.03.2011 kello on 22:19 »
    Kaikki menee lomarahoja myöten mutta sitä vartenhan raha on keksitty että pannaan kiertämään ja varsinnii lomalla minä en jaksa murehtia kuluja.Jos kerran vuodessa lähdet reissaamaan ja laitat eurot kiertoon niin sou what.Pittee miettiä että minkäs muun takia teet töitä jos et sen takia että saat itelles ja perheelles elämyksiä.Jos elät aina pihtaillen niin mitäs iloa siitä on kellekään,ei palvelun tarjoajalle sinulle itselles eikä yhteiskunnalle.
    Perintöä jakaessa suku kiittää kun olit tosi tolkun pihtaileva niin heille jäi mukava kasa rahaa jonka panevat haisemaan hetkessä... ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
    • Kulkija
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #4 : 25.03.2011 kello on 23:01 »
    Meille se vuoden pitkä reissu on aina iso. Sitä varten pannaan etukäteen syrjään jonkun verran niin säästötilille kuin pöytälaatikkoonkin, pieniä seteleitä käteistä, mitä kertyy eri lähteistä, pullonpalautuksista kirppari- tai huutonettimyynteihi n ja vastaaviin.

    Visa nollille ennen matkaa ja sitä sitten maksetaan matkan jälkeen.  Näillä on pärjätty.

    Periaatteena on ollut investoida enemmän kaluston käyttöön ja vähemmän sen hankintahintaan sekä varusteluun. Tämä mielessä jatkossakin; jos vehkeet päivitetään niin niitä täytyy pystyä käyttämäänkin reissuhommissa, meillä kun ei ole kausipaikkatouhua oikestaan lainkaan. Muutamaa vuotuista mökkiyötä vaikeeta sellaiseksi laskea.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:05
    • Lempäälä
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #5 : 25.03.2011 kello on 23:19 »
       Polttoaine kait meilläkin on suurin menoerä. Useimmin syödään vaunussa keitettyä soppa ym.. niinkuin syötäisiin kotonakin. Aika harvoin syödään ruokalassa, soitto ruokalassa vielä harvemmin. Tuota "juomaa" tuppaa menemään enemmän kun kotona.Aluemaksut myös jäävät vähiin, kun puskissa enimmäkseen majaillaan.
      Kun nuo caravaani pomot kertoo mitenkä caravaanarit jättää rahaa paikkakunnalle ei ainakaan meidän kohdalla yleensä pidä paikkaansa.

  • Vieras
  • Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #6 : 26.03.2011 kello on 05:56 »
    Kaikki menee lomarahoja myöten mutta sitä vartenhan raha on keksitty että pannaan kiertämään ja varsinnii lomalla minä en jaksa murehtia kuluja.

    Ilmeisesti ollaan Jushin kanssa samanlaisia duunareita jolloin tuo lomaraha menee lomareissuihin ja joskus ei aina riitä mutta kun ei sitä lomaa ole kuin se neljä viikkoa kesällä ja niistäkin on yleensä aina haluttu olla puolet kotona, parin vuoden sisällä olisi tarkoitus lähteä Legolandiin johon saa varmaankin varata kolme viikkoa.

    edit: kotimaassa kun ollaan tähän asti reissailtu niin alueilla ollessa ollaan syöty autossa mutta muuten ruokailtu ABC-asemilla, lasten kanssa on niin helppoa mennä valmiiseen noutopöytään, ei lapset jaksa odotella ruoan valmistusta kuten ei myöskään vanhempien hermot. ;D
    « Viimeksi muokattu: 26.03.2011 kello on 07:02 »

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
    • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #7 : 26.03.2011 kello on 07:24 »
    samaamieltä myös täällä jushi69 kanssa, eli rahaa menee se mikä menee sillä kun reissuun lähtee niin ei ole mukavaa jos pitää pihistää rahasta reissussa eikä raski tehdä mitään. tosin ei sitä rahaa hirveästi kyllä ole mutta on se mikä on ja nautitaan sillä.
    lomamme suuntautuu tuonne lapin suuntaan kulta maille ja siellä ei rahaa mene muuhun kuin ruokaan, mutta onneksi sen voi maksaa löytämällään kullalla..... ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #8 : 26.03.2011 kello on 08:03 »
    samaamieltä myös täällä jushi69 kanssa, eli rahaa menee se mikä menee sillä kun reissuun lähtee niin ei ole mukavaa jos pitää pihistää rahasta reissussa eikä raski tehdä mitään. tosin ei sitä rahaa hirveästi kyllä ole mutta on se mikä on ja nautitaan sillä.
    lomamme suuntautuu tuonne lapin suuntaan kulta maille ja siellä ei rahaa mene muuhun kuin ruokaan, mutta onneksi sen voi maksaa löytämällään kullalla..... ;)

    Sen vuoksi korttia ei paljon vinkuteta, koska loput maksetaan kaivetulla kullalla........... ............... ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #9 : 26.03.2011 kello on 08:20 »
     Minulla on aina "piru mielessä",yleensä tulen reissusta "rikkaanpana",myyn turisteille Norjassa meriuistimia ja filettiä,ja tietysti kovaan hintaan,ja ilman kuittia,(toivottavasti täällä ei ole verhallituksen edustajia ),näin minä rahoitan reissut,viimekesänä tavara loppui kesken,nyt pitäis saada kasaan enemmän !! ;D ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #10 : 26.03.2011 kello on 08:32 »
    Minulla on aina "piru mielessä",yleensä tulen reissusta "rikkaanpana",myyn turisteille Norjassa meriuistimia ja filettiä,ja tietysti kovaan hintaan,ja ilman kuittia,(toivottavasti täällä ei ole verhallituksen edustajia ),näin minä rahoitan reissut,viimekesänä tavara loppui kesken,nyt pitäis saada kasaan enemmän !! ;D ;D

    No nyt tuli järkevä kannanotto. Tähän meidän jokaisen pitäisi pyrkiä. Kauppa varmaankin käy Norjassa paremmin kuin kateitten Suomalaisten kanssa ;D ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #11 : 26.03.2011 kello on 08:54 »
    meillä käy usein niin , kun mennään ilmaisille matkoille ... viimeksi isäntä sai työpaikaltaan kylpylämatkan ruokineeen matkoineen  kaikkineen pärnyyseen meni 1000e viikos .. tai niin hän väitti , minusta tuntu , et en ostellu paljon mitään, mut kait sit jotain, kun piti isokorikin ostaa tavaroille ...ja tietty laivas piti törsät kun sai halval... ilmaset laivmatkatkin ain maksaa muutaman satasen , kun pitää tuoda tuliaissii ... samoin käy täällä kotomaassa ... rakastan halppakauppoi ..hankoon mentiin ihan vaan paikkakuntaan tutustumaan niin ekaks bonkasin halppiskaupan ja sinne.. isäntä katseli sitä tornia ja pähkäili joskos sinne mentäis ... mul korkeenpaikan kammo ja sanoin ,et men sä sin mä meen tuhon kauppan ... eipä uskaltanut mua sinne kauppaan yksin päästää , mut vaik ei mitään tarvinutkaan niin ain löytyy jotain tarpeelista , jota vois ainakin joskus tarvita ja viel ku halval sai .. jot kyl sitä rahaa uppoo meikäläiselt menen sit minne vaan ...kun  oon sellainen kohnaaja ... ;D ;D kaiken huipuks isäntä maksaa ..en edes pidä laukuu mukana kaupas silloin ku yhdes ollaan liikentees ..niin  saan molemat kädet kohnaukseen  käyttööni eikä tarvii murehtii lompakost  :D :D :D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #12 : 26.03.2011 kello on 09:15 »
    Aloitetaan nyt ensiksi tuosta vakuutuksesta n.500€ vuosi, sitten D vero n.485€ v. parit renkaat talvi/kesä n.200€. huollot öljyt suodattimet n.50€ (itse tehtynä)  vuodessa n.6-8 tkm naftaa palaa 11l/100km a 1,35L= n900€ muut menot (ruoka juoma leiri maksut ym.) keskiarvo hatusta vedettynä n80€ vrk. Puhumattakaan a-auton arvon alennuksesta,joten palaa tuota tuohta..ainut josta nykyään säästän on, se kun reissun tehtyäni poistan auton netissä rekisteristä ja siihen loppuu ryöstö, vakuutus yhtiöltä sekä valtiolta, ja maksaa vain 6,5€ kerta.
    Pikaisesti laskettuna säästöä syntyy tuosta toimenpiteestä vajaa 3€ päivässä kun auto seisoo pihassa.
    Muut kulut maksetaan ilolla..      
    « Viimeksi muokattu: 26.03.2011 kello on 09:33 »

  • Vieras
  • Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #13 : 26.03.2011 kello on 09:43 »
    Minulla on aina "piru mielessä",yleensä tulen reissusta "rikkaanpana",myyn turisteille Norjassa meriuistimia ja filettiä,ja tietysti kovaan hintaan,ja ilman kuittia,(toivottavasti täällä ei ole verhallituksen edustajia ),näin minä rahoitan reissut,viimekesänä tavara loppui kesken,nyt pitäis saada kasaan enemmän !! ;D ;D
       hyvä hyvä ..perho pitää suomen kaupan palanssissa, nokia saapi kaatua ::) ;) ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:01
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #14 : 26.03.2011 kello on 09:59 »
    Minulla on aina "piru mielessä",yleensä tulen reissusta "rikkaanpana",myyn turisteille Norjassa meriuistimia ja filettiä,ja tietysti kovaan hintaan,ja ilman kuittia,(toivottavasti täällä ei ole verhallituksen edustajia ),näin minä rahoitan reissut,viimekesänä tavara loppui kesken,nyt pitäis saada kasaan enemmän !! ;D ;D
    Tuosta tulee jotenkin mieleen nuoruusiän Leningradin matkat.
    Aina oli takaisin tullessa enemmän markkoja kuin mennessä.  ;D