rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkakustannukset ja seisonta-aikakysymykset  (Luettu 12869 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Matkakustannukset
« Vastaus #15 : 26.03.2011 kello on 10:06 »
 Tiedättekös miten minä myyn Norjassa ?? Aina tulee turistia,heittelevät halpis-hallista ostetuilla vispilöillä,heittävät kymmenen metriä,ja levässä kiinni,joku peltiuistin,ja sinne se jää!! Istun kivellä ja seuraan tilannetta,viimein sanon,olishan minulla oikeitakin uistimia,näytän niitä,ja kauppa käy !!! Olin kerran Norjassa eräässä vuonossa,siihen tuli Itävaltalaisia neljä autokuntaa,heittelivät jollakin uistimella lyhkäisiä heittoja,eivät saaneet mitään ! Sanoin pojalle,eiköhän lähetä näyttämään miten kalastetaan !! Joka heitolla tuli turskaa,heitettiin parikiloiset takasin ja jatkettiin kalastusta,kohta oli katsojien rinki takana,viimein sanoin pojalle,ei kiusata porukkaa enemmän!! Annoin heille viiden kilon turskan,hyvin kelpasi,ja arvatkaa,montako uistinta meni kaupaksi !!! ;D ;D ;D ;D

  • Vieras
  • Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #16 : 26.03.2011 kello on 10:26 »
    Tiedättekös miten minä myyn Norjassa ?? Aina tulee turistia,heittelevät halpis-hallista ostetuilla vispilöillä,heittävät kymmenen metriä,ja levässä kiinni,joku peltiuistin,ja sinne se jää!! Istun kivellä ja seuraan tilannetta,viimein sanon,olishan minulla oikeitakin uistimia,näytän niitä,ja kauppa käy !!! Olin kerran Norjassa eräässä vuonossa,siihen tuli Itävaltalaisia neljä autokuntaa,heittelivät jollakin uistimella lyhkäisiä heittoja,eivät saaneet mitään ! Sanoin pojalle,eiköhän lähetä näyttämään miten kalastetaan !! Joka heitolla tuli turskaa,heitettiin parikiloiset takasin ja jatkettiin kalastusta,kohta oli katsojien rinki takana,viimein sanoin pojalle,ei kiusata porukkaa enemmän!! Annoin heille viiden kilon turskan,hyvin kelpasi,ja arvatkaa,montako uistinta meni kaupaksi !!! ;D ;D ;D ;D
       vastaavanlaisesti meni tuolla kuivaniemessä itellä! kyseessä oli ranskalainen autokunta joka seurasi kun uistelin ahventa ,noh isoja haukiahan sitten tuli. hakivat autosta omat vermeensä ja pakkisna, näytin heille mikä olisi hyvä uistin jolla saada barragudaa, jatkoin sitten omaa uistelua, otin vain ahvenet fileeksi itelle .myöhemmin kun olin jo autolla kahvin keitossa oveen koputettiin ja siellähän olivat ranskalaiset kalavaanarit ison hauen kanssa naama loistaen. pietään myös kansainväliset suhteet samalla yllä ku reissataan ::)

  • Vieras
  • Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #17 : 26.03.2011 kello on 10:27 »
    Pikaisesti laskettuna säästöä syntyy tuosta toimenpiteestä vajaa 3€ päivässä kun auto seisoo pihassa.
    Muut kulut maksetaan ilolla..      

    Hävettää tunnustaa että auto ei ole ollut seisonnassa lainkaan näiden 2.5 vuoden aikana, laiskuutta... :-\

  • Vieras
  • Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #18 : 26.03.2011 kello on 10:34 »
    Hävettää tunnustaa että auto ei ole ollut seisonnassa lainkaan näiden 2.5 vuoden aikana, laiskuutta... :-\

        mitä tuota seisottaan tyhjän takia....

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:26
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #19 : 26.03.2011 kello on 12:27 »
    Hävettää tunnustaa että auto ei ole ollut seisonnassa lainkaan näiden 2.5 vuoden aikana, laiskuutta... :-\


    Ei hävetä yhtään tunnustaa, että auto ei ole ollut seisonnassa. Olen mielelläni maksanut siitä, että se on ollut aina lähtövalmiina. Ja on sitä käytetty myös kaupunkikäynteihin. Mutta nyt kun se vero pompsahti taivaaseen, niin auto ollut poissa tieliikennekäytöstä maanantaina kaksi viikkoa. Enkä vielä tiedä, milloin tulee käyttöön.

    Säästö on n. 2,70€/päivä,sisältäen verot + vakuutukset.

  • Vieras
  • Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #20 : 26.03.2011 kello on 12:52 »
    Ei hävetä yhtään tunnustaa, että auto ei ole ollut seisonnassa. Olen mielelläni maksanut siitä, että se on ollut aina lähtövalmiina.

    Vähän saman periaatteen vuoksi on tullut pidettyä autoa ajovalmiina mutta nyttemmin alkaa mieli muuttumaan pelkästään veron korotuksen tuoman nousun myötä, joten se on sitten ensi talven seisonnassa.

    Näin keväällä on tehty pelkkiä viikonloppureissuja kin mutta antaa ensin tien kuivua ettei auto likaannu. ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
    • Kulkija
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #21 : 27.03.2011 kello on 18:48 »
    Tästä ketjusta erotettu Inva-tunnuskeskustelu osioon Liikenteessä.

    Linkki: http://karavaanari.org/index.php/topic,1067.0.html

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:34
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #22 : 28.03.2011 kello on 11:34 »
    Vähän saman periaatteen vuoksi on tullut pidettyä autoa ajovalmiina mutta nyttemmin alkaa mieli muuttumaan pelkästään veron korotuksen tuoman nousun myötä, joten se on sitten ensi talven seisonnassa.

    Näin keväällä on tehty pelkkiä viikonloppureissuja kin mutta antaa ensin tien kuivua ettei auto likaannu. ;)

    Auton liikennekäytöstäpoi stoon tai takaisin laitton kuluu aikaa alle viisi minuttia netissä.(eli on aina lähtövalmiina)
    Tähän mennessä uusi rekisteriote on tullut aina parin päivän päästä postissa.
    Jo parin viikon seisonta maksaa itsensä takaisin.
    Mutta vähän kiusallaan päättäjille määkin näitä teen,tänä talvena jo neljäs poisto menossa.
    Trafilta tulee harvase päivä uusia lappuja,kun niiden koneet ei osaa pättää mitä mun verolle pitäisi tehdä.(mää pian työlistän niilä yhden virkailian)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:26
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #23 : 28.03.2011 kello on 11:59 »
    Auton liikennekäytöstäpoi stoon tai takaisin laitton kuluu aikaa alle viisi minuttia netissä.(eli on aina lähtövalmiina)

    Jo parin viikon seisonta maksaa itsensä takaisin.

    Nyt kun olen saanut vakuutusyhtiöltä paperit seisonnasta, niin olen laskenut, että viiden päivän seisonta on yksi yhteen. Ei voittoa, ei tappiota. Kuudes päivä on "tienestiä". Eli yhden päivän verot ja vakuutukset tekevät n. 2,70€.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:34
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #24 : 28.03.2011 kello on 12:13 »
    Nyt kun olen saanut vakuutusyhtiöltä paperit seisonnasta, niin olen laskenut, että viiden päivän seisonta on yksi yhteen. Ei voittoa, ei tappiota. Kuudes päivä on "tienestiä". Eli yhden päivän verot ja vakuutukset tekevät n. 2,70€.

    Laskitko,että se takaisin laittokin maksaa taas sen 6,7€ ?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:26
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #25 : 28.03.2011 kello on 12:24 »
    Laskitko,että se takaisin laittokin maksaa taas sen 6,7€ ?

    Kyllä. 5x2,7=13,5€. Toisaalta 2x6,7=13,4€.  Vielä jää hyvää n. 0,1€  ;D

    MOT.

  • Vieras
  • Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #26 : 28.03.2011 kello on 12:47 »
    Meinaatteko jatkaa seisottamista myös touko-syyskuun välillä ?
    Viime talven vähäisten ajojen vuoksi auto saa olla seisonnassa joulu-maaliskuun ajan mutta tässä kesäkaudella sillä tulee helposti lähdettyä viikonloppu/kaupunkireissuille jottei tiedä tuleeko tuollaista kahden viikon putkea laisinkaan.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:34
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #27 : 28.03.2011 kello on 13:23 »
    Meinaatteko jatkaa seisottamista myös touko-syyskuun välillä ?
    Viime talven vähäisten ajojen vuoksi auto saa olla seisonnassa joulu-maaliskuun ajan mutta tässä kesäkaudella sillä tulee helposti lähdettyä viikonloppu/kaupunkireissuille jottei tiedä tuleeko tuollaista kahden viikon putkea laisinkaan.

    Jos on varma tieto että autoa ei käytä esim. viikonloppuna niin miksi ei.(tai on vakipaikalla vaikka pari viikkoakin)
    Ne paperihommat kun hoitaa muut.
    En sitten tiedä kuinka pian nostavat hintaa,kun oikein joukolla aletaan käyttämään tuota. ???
    Ja rekisteriotteeseen sitä kohtaa missä kerrotaan monesko tämä ote on,pitää pian suurentaa. ;)
    Mulla luku toisena omistajana taitaa olla jo toisella kymmenellä.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #28 : 28.03.2011 kello on 13:38 »
    Jos on varma tieto että autoa ei käytä esim. viikonloppuna niin miksi ei.(tai on vakipaikalla vaikka pari viikkoakin)
    Ne paperihommat kun hoitaa muut.
    En sitten tiedä kuinka pian nostavat hintaa,kun oikein joukolla aletaan käyttämään tuota. ???
    Ja rekisteriotteeseen sitä kohtaa missä kerrotaan monesko tämä ote on,pitää pian suurentaa. ;)
    Mulla luku toisena omistajana taitaa olla jo toisella kymmenellä.

    Sä olet sitten omistanut sen monta kertaa! ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:26
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #29 : 28.03.2011 kello on 13:45 »
    Meinaatteko jatkaa seisottamista myös touko-syyskuun välillä ?
    Viime talven vähäisten ajojen vuoksi auto saa olla seisonnassa joulu-maaliskuun ajan mutta tässä kesäkaudella sillä tulee helposti lähdettyä viikonloppu/kaupunkireissuille jottei tiedä tuleeko tuollaista kahden viikon putkea laisinkaan.

    Jokainen seisotus pitää harkita tarkkaan. Mutta jos  veneellä esim. 2 viikkoa, niin miksi ei auto seisoisi.