rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Varma Truma huoltaja Orimattilassa !  (Luettu 24855 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
Vs: Varma Truma huoltaja Orimattilassa !
« Vastaus #15 : 22.01.2015 kello on 10:18 »
Sempä tähden compi 6E ei ole hyvä lämmitin, kun ei voi korjata vaan pitää vaihtaa kalliita osia. Kortti menee aina lukkoon kun lämminilmapuhallin vioittuu tai laitetaan ilma-aukot kiinni.

Olen lukenu ttätä juttua hämmästyksestä ymmyrkäisenä.  :o  Ensin piti tietysti könytä autolle ja katsoa mikä mylly siellä oikein on. Näkyi olevan C 6002 EH.   :D
Sitten itse asiaan.  Aloittaja puhui paloilmapuhaltimest a, nyt Mjo myös lämminimapuhaltimes ta ja vielä ilma-aukoista!! Eli vaikka kaikki olisi kunnossa mutta ilma ei kierrä tarpeeksi vikkelään, niin pannu lämpiää liikaa (?) ja taas kortti tilttaa.

Se, että 'korttia ei voi korjata', viittaa minusta siihen, että siellä on piiri joka toimii sulakkeena ja jotain kärähtää. Mutta jos muutaman euron piirin takia pitää vaihtaa muutaman satasen kortti ja vain sen takia, että laite on väärin suunniteltu, niin se haiskahtaa minusta jo petokselta.

Nykyiset väyläohjatut polttoainelämmittim etkin voivat mennä lukkoon mutta ne vaan avataan testerin kanssa ja menoksi...

Kertokaapa nyt tietävät, mikä siitä kortista hajoaa?

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #16 : 22.01.2015 kello on 11:32 »
Olen lukenu ttätä juttua hämmästyksestä ymmyrkäisenä.  :o  Ensin piti tietysti könytä autolle ja katsoa mikä mylly siellä oikein on. Näkyi olevan C 6002 EH.   :D
Sitten itse asiaan.  Aloittaja puhui paloilmapuhaltimest a, nyt Mjo myös lämminimapuhaltimes ta ja vielä ilma-aukoista!! Eli vaikka kaikki olisi kunnossa mutta ilma ei kierrä tarpeeksi vikkelään, niin pannu lämpiää liikaa (?) ja taas kortti tilttaa.

Se, että 'korttia ei voi korjata', viittaa minusta siihen, että siellä on piiri joka toimii sulakkeena ja jotain kärähtää. Mutta jos muutaman euron piirin takia pitää vaihtaa muutaman satasen kortti ja vain sen takia, että laite on väärin suunniteltu, niin se haiskahtaa minusta jo petokselta.

Nykyiset väyläohjatut polttoainelämmittim etkin voivat mennä lukkoon mutta ne vaan avataan testerin kanssa ja menoksi...

Kertokaapa nyt tietävät, mikä siitä kortista hajoaa?

Se menee tilttiin, eikä sitä voida resetoida. Jättäneet varmaan tahallaan resetointimahdollis uuden pois. Itse löysin resetointipisteen, mutta en saanut resetoitua, en ollut tarpeeksi osaava. :-[ EH-lämmittimen korjauksessa ei ole mitään ongelmia. ;)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.04.2015 kello on 16:47
« Vastaus #17 : 22.01.2015 kello on 12:07 »
 Thumbd  Minä soitin silloin Truman maahantuonnin tekniseen apuun ja he sanoivat että ennen vuotta 2010 mallisissa lämmittimissä on kortti joka lukittuu lopullisesti ja sitä ei voi "resetoida", mutta uuden kortin joka siihen vaihdettiin on "resetoitavaa" mallia! Minä ainakin uskoin MAAHANTUOJAA !   Thumb

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.01.2021 kello on 00:02
« Vastaus #18 : 22.01.2015 kello on 13:14 »

Nyt ymmärrän sen että miksi viestin aloittajan remontti tuli näin kalliiksi. Tällaista "resetointi" tietoa minulla ei ollut.
Arvostan nyt entistä vähemmän tällaista lämmitintä.

Minulla oli auto (onneksi OLI) jossa on Truma Combi 6E lämmitin, jatkuvasti oli jotain vaivaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #19 : 22.01.2015 kello on 13:44 »

Arvostan nyt entistä vähemmän tällaista lämmitintä.

Minulla oli auto (onneksi OLI) jossa on Truma Combi 6E lämmitin, jatkuvasti oli jotain vaivaa.

Niimpä.   ...Aivan.  :D

• Vieras
  • Vs: Varma Truma huoltaja Orimattilassa !
    « Vastaus #20 : 22.01.2015 kello on 13:54 »

Kerrotko mitä vikaa tuossa Trumassa sitten oli kun sellainen lämmitin on aika monella orgilaisella.

• LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #21 : 22.01.2015 kello on 14:09 »
    Thumbd  Minä soitin silloin Truman maahantuonnin tekniseen apuun ja he sanoivat että ennen vuotta 2010 mallisissa lämmittimissä on kortti joka lukittuu lopullisesti ja sitä ei voi "resetoida", mutta uuden kortin joka siihen vaihdettiin on "resetoitavaa" mallia! Minä ainakin uskoin MAAHANTUOJAA !   Thumb

Missä toi uudempi kortti resetoidaan kun en tiedä kellään laitetta olevan ja mitä asioita siitä voidään resetoida? Uudemmissa korteissa on ollut paljon vähemmän vikaa kuin ensiversiossa. Tiedoksi, että uudempi korttiversio käy myös vanhempaan lämmittimeen ja jos joutuu kortin vaihtamaan niin kannattaa varmistua, että saa uudemman kortin.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:22.09.2019 kello on 14:41
    « Vastaus #22 : 22.01.2015 kello on 15:19 »
    Missä toi uudempi kortti resetoidaan kun en tiedä kellään laitetta olevan ja mitä asioita siitä voidään resetoida?

Vikakooditaulukon mukaan lukitus on ohjelmallinen (koodi 41) ja se poistetaan siihen tarkoitetulla ohjelmointi laitteella. Kait noita laitteita on virallisilla huolloilla...muuten han se on koko kortin vaihto.

• Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:28.04.2015 kello on 16:47
    « Vastaus #23 : 22.01.2015 kello on 17:20 »
     Thumb  Kyllä tämä uudempi kortti voidaan ainakin näissä Truma huolloissa avata ( esim, ML Caravan Orimattilassa, )
                 mutta tietääkseni sen lukitus saadaan pois ihan kotioloissa sulakkeen irroituksella ! ?   Thumb

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:22.09.2019 kello on 14:41
    « Vastaus #24 : 22.01.2015 kello on 18:56 »
                 mutta tietääkseni sen lukitus saadaan pois ihan kotioloissa sulakkeen irroituksella ! ?

Käytöneston lukitus poistetaan sulake iroittamalla.

• LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #25 : 22.01.2015 kello on 20:06 »
    Thumb  Kyllä tämä uudempi kortti voidaan ainakin näissä Truma huolloissa avata ( esim, ML Caravan Orimattilassa, )
                 mutta tietääkseni sen lukitus saadaan pois ihan kotioloissa sulakkeen irroituksella ! ?   Thumb

Kysyppäs siltä huollolta, että millainen laite sillä on vai ottiko vain sulakkeen irti. ;)

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:53
    « Vastaus #26 : 22.01.2015 kello on 20:35 »
    Etkö lukenut tarkasti, korttia ei voi korjata. Mitä oikein tarkoitat, en pysy mukana?
    ---------
    Tossa alla olevassa Fenix selkokielisesti toi asian esiin :

Ymmärsin niin, että jos tekisi itse kokonaan uuden ohjauksen laitteelle ohittaen valmistajan epävarmat viritykset. Siis kourallinen trankkuja, vastuksia ja diodeja MJO:lle ja roppa kaupalla kokemusta ja osaamista päälle, niin syntyisikö toivottu lopputulos.
    ---------
    Eli se Truman valmistama kortti roskiin ja sinun itse "perinteisistä osista" valmistama tilalle jonka voi sitten jos tarve vaatii tinakovin kera korjata.

Sen että sitä Truman valmistamaa ei kolvin kera korjata ymmärsin heti.........

Joko nyt ?

• LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #27 : 22.01.2015 kello on 20:43 »
    ---------
    Tossa alla olevassa Fenix selkokielisesti toi asian esiin :

Ymmärsin niin, että jos tekisi itse kokonaan uuden ohjauksen laitteelle ohittaen valmistajan epävarmat viritykset. Siis kourallinen trankkuja, vastuksia ja diodeja MJO:lle ja roppa kaupalla kokemusta ja osaamista päälle, niin syntyisikö toivottu lopputulos.
    ---------
    Eli se Truman valmistama kortti roskiin ja sinun itse "perinteisistä osista" valmistama tilalle jonka voi sitten jos tarve vaatii tinakovin kera korjata.

Sen että sitä Truman valmistamaa ei kolvin kera korjata ymmärsin heti.........

Joko nyt ?

Minun ammattitaito ei siihen riitä, mutta foorumulla on yksi jonka taito riittää, mutta miksi pitäisi pyörä keksiä uudestaan. ;) Ajatuksessasi ei ole järkeä, siis rakentamisen kannalta.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:53
    « Vastaus #28 : 22.01.2015 kello on 21:01 »
    ...... mutta miksi pitäisi pyörä keksiä uudestaan. ;) Ajatuksessasi ei ole järkeä, siis rakentamisen kannalta. 

-----

Järkeä ?  Kenen mielestä on, kenen ei . . .

Työssäni törmään usein tilanteeseen että on syytä keksiä pyörä uudestaan jotta asiat yksikertaistuisivat ja esim. huollot nopeutuisivat/halpenisivat jne jne . . . Tänäänkin pistin yhden asian eteenpäin, muutaman kuukauden perästä selviää kuisen kävi, asiat etenee ajallaan . . .

Tämä "kertakäyttökulttuur i" käy kukkarolle ja ympäristölle. Jos tehdään kunnostettava /huollettava piirikortti, on se ympäristö ja lompakko ystävällinen . . .

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    « Vastaus #29 : 22.01.2015 kello on 22:37 »
    Kysyppäs siltä huollolta, että millainen laite sillä on vai ottiko vain sulakkeen irti. ;)
    Muistelisin kuulleni jotain tietokoneella pitäisi tehdä..  ???