rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan Matkailukulkimella  (Luettu 15566 kertaa)

• Vieras
  • Halvempaa ajaa Ruotsin kautta mikäli on aikaa, ensin Ahvenanmaan saaristolautoilla ja yöpyä saarella. Siitä ajaen Eckeröön ilmaislipuilla (sinne sähköpostia, lähettävät ilmaisliput) satamassa saa yöpyä. Pääsee Ruotsiin ilmaiseksi. Ajaen Saksan lautalle joka ajaa 30 min välein.

Saaristolautat ovat aivan ihania. Koirat itsellä mukana, avolautta ja olen ottanut koirat mukaan myös kahvilaan. Ei ole ollut ongelmia.

En edes viitsi katsoa aiempia kirjoituksia Saksan lautat ajavat Tanskasta 30 min välein, ne voi myös ajaa sillan kautta.

Matkat maksaa. 12 kertaa tuon ajanut. Mitä merkitystä.
    « Viimeksi muokattu: 5.04.2014 kello on 08:22 »

• Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:48
    • Autossa on pyörät
    Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
    « Vastaus #1 : 31.03.2014 kello on 18:21 »
    Tuota, varmaan mukava reitti kunhan antaa aikataulut ja matkasuunnat myötä.
    Kauas on pitkämatka ja silloin tällöin käytän Finnlinesiä , ei muuten ehdi. Työssäkäyvillä on rajoitteita  :-[
    Varmaan tarkoitit että Tanskan-lautat ajaa 30 minuutin välein ?

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #2 : 31.03.2014 kello on 19:39 »
    Halvempaa ajaa Ruotsin kautta mikäli on aikaa, ensin Ahvenanmaan saaristolautoilla ja yöpyä saarella. Siitä ajaen Eckeröön ilmaislipuilla (sinne sähköpostia, lähettävät ilmaisliput) satamassa saa yöpyä. Pääsee Ruotsiin ilmaiseksi. Ajaen Saksan lautalle joka ajaa 30 min välein.

Niin.

Ja vasta mielipide oli tämä:

Näitä kirjoituksia kun luen,mietin mikäli ei hinnalla ole väliä, kannattaa ottaa reitti Ruotsin kautta, se nimittäin maksaa.

• Vieras
  • Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
    « Vastaus #3 : 2.04.2014 kello on 19:08 »
    Finnlines on tosi kallis, toki jos haluaa päästä helpolla, se sopii. Halvempaa on ajaa Via-Balticaa tai jopa Ruotsin kautta.

Ikävää jos joku on lukenut viestini väärin. Mukavuus on tietty monelle karavaanarille tärkeää. Itse yleensä ajan Via-Balticaa tai Ruotsin kautta halpisvuorilla kun tuota rahaa ei ole syydettäväksi.

Ahvenanmaalla saa yleensä nukua pääteasemilla ihan lämpimässä satamatalossa ja siellä on wc ja ovet aina auki. Patja aina mukana.

Palstan kirjoittajat eivät ole oikeaa reissua kokeneet.  :laugh:

Alan, olen reissannut vasta 30 vuotta, karavaanarinumero 46 jotain... Mikä sinulla?

• Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #4 : 2.04.2014 kello on 19:08 »
    Kaikki reissut on oikeita reissuja kohteista , pituuksista , määristä , jne riippumatta.
    Eikä reissaaminen ole "numerosta" kiinni. Tunnen paljon ihmisiä joilla ei ollenkaan numeroa ja myös 3/4 numeroisia.
    Lisäksi mielestäni kaikki saa reissata millä välineellä huvittaa , suomi on "saaressa" aina täytyy vesitse mennä jos etelämpään haluaa.
    Ei meille tarvitse kertoa välttämättä mikä omasta mielestä paras/halvin. Asia on esimerkiksi kohdaltasi tullut täysin selväksi.

• Vieras
    « Vastaus #5 : 2.04.2014 kello on 19:11 »
    Olet täysin oikeassa, silti kannattaisi kuunnella heitä jotka ovat matkailleet kymmeniä vuosia.
    Tosin, en halua olla besserwisser. Mikäli tiedät paremmin niin mukavaa reissua. Ikävää jos pahoitin mielesi.

• Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #6 : 2.04.2014 kello on 19:20 »
    Minä kyllä puhuin muitten käyttäjien suulla monikossa. Minun omiini ei sinun kokemuksesi vaikuta mitenkään.

• Vieras
    « Vastaus #7 : 2.04.2014 kello on 19:40 »
    Itse voin vain puhua mitä itse olen ressannut. En voi puhua kuultuja juttuja.

• Vieras
    « Vastaus #8 : 2.04.2014 kello on 19:43 »
    Toki voin poistua foorumilta mikäli et haluta kokemuksia teistä joita ajan vuosittain ja 14 vuoden ajan näitä reissuja tehnyt. Eli kerrot vain ja poistun täältä.

• Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #9 : 2.04.2014 kello on 20:46 »
    Ei suinkaan, kenenkään pidä poistua mihinkään. Mutta tuo reissaustapa ja Puolan vaarallisuus on jo meillä tiedossa. Puhutaan vaihteeksi uusista asioista.
    Ja hyviä + turvallisia reissuja vaan sinulle.

• Vieras
    « Vastaus #10 : 2.04.2014 kello on 20:55 »
    Kiitos, puhutaan vain mutta ei pidä tuudittautua muka muka turvallisuuteen koska voisin kertoa monia kokemuksia matkan varrelta. Ehkä en niitä kerro että ei vaaleanpunaiset lasit silmillä häviä...

Reissaustapa, asuntoautolla. Sekä autolla että vaunulla, myöhemmin autolla ja WT metall koirakärryllä joten kokemusta kyllä on.

• Vieras
    « Vastaus #11 : 2.04.2014 kello on 21:04 »
    Tietysti olen vasta ajanut ympäri Eurooppaa 30 vuotta (jopa maaimaa) eli neuvoni ovat täysin turhia  :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #12 : 2.04.2014 kello on 21:59 »
    Alan, olen reissannut vasta 30 vuotta, karavaanarinumero 46 jotain... Mikä sinulla?

Olen reissannut suunnilleen yhtä kauan, mutta olen aika varmasti sinua nuorempi. Kulkine on mulle vain väline, matkailu se varsinainen harrastus.

Karavaanarinumeroll a ei tällä foorumilla ihmisiä mitata. Kannattaa etsiä niistä tykkääviä ihan muualta.

Arvostan ihmisiä, jotka osaavat matkustaa ja jakavat tietojaan tavalla tai toisella.

Ylempää ja kirjoituksistasi muutenkin havaitsee, että mielipiteesi vaihtelee ja ehdottomina totuuksina esittämäsi asiat ovat hyvin tulkinnanvaraisia, jopa virheellisiä. Sellainen ihmetyttää; niinkin paljon, että vastoin tapojani kommentoin paria viestiäsi.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #13 : 2.04.2014 kello on 22:09 »
    Voe mahoton paekka, että on kovia ulkomaan reissunaisia ja miehiä. Meikäläisen on matkustettava vaatimattomasti (kätevästi) halpalennoilla.  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:11.11.2025 kello on 11:51
    • Hämeenperä
    « Vastaus #14 : 2.04.2014 kello on 22:28 »
    Kiitos, puhutaan vain mutta ei pidä tuudittautua muka muka turvallisuuteen koska voisin kertoa monia kokemuksia matkan varrelta. Ehkä en niitä kerro että ei vaaleanpunaiset lasit silmillä häviä...

Nyt on tullut aika selväksi että paljon on reissattu ja seuraavaksi tosiaan voisi kertoa noista reissuista jotain.
             Itse en varmaan ikinä tule kulkemaan mitään maareittiä eurooppaan, mutta mukava on silti lueskella, hyvä alku oli saaristolautat.