Kirjoittaja
Aihe: Karavaanarin ikänäkö (Luettu 5916 kertaa)
« Vastaus #31 : 12.03.2012 kello on 13:29 »
Eikös Specsaversilta saa parit monitehot johonkin kaheksaankymppiin 
Saahan sieltä. Nuo halvimmat monitehot ovat vain aika kapea-alaisia lukulasien osalta. Saattaa tuottaa joillekin ongelmia hahmottamisessa. Itse tuhosin juuri peräkoukun hintaiset lasit takkatulen äärellä. Heijastusta estävä kalvo meni rakeiksi. Nyt hommaan sitten kokeeksi halpalasit. Katsotaan mihin asti ne riittää.
« Vastaus #32 : 12.03.2012 kello on 13:33 »
Saahan sieltä. Nuo halvimmat monitehot ovat vain aika kapea-alaisia lukulasien osalta. Saattaa tuottaa joillekin ongelmia hahmottamisessa. Itse tuhosin juuri peräkoukun hintaiset lasit takkatulen äärellä. Heijastusta estävä kalvo meni rakeiksi. Nyt hommaan sitten kokeeksi halpalasit. Katsotaan mihin asti ne riittää.
Koti vakuutus.. 
« Vastaus #33 : 12.03.2012 kello on 17:34 »
« Vastaus #34 : 12.03.2012 kello on 20:10 »
Mulla kans lähtee tuonne Pekan mainitsemaan firmaan tilaus monitehoista.Specil lä kävin kun mainostivat alle satkulla monitehoja.No lopullinen hinta mulle sopivista ois ollu 475 ekua,että se siitä tarjouksesta.
« Vastaus #35 : 12.03.2012 kello on 20:47 »
Itse olen likinäköisenä joutunut käyttämään laseja teini-iästä asti. Nyt kyllä olen vakavasti harkinnut silmäleikkausta ja sen myötä laseista eroon pääsemisestä. Kai se ikänäkö tuonkin jälkeen alkaa jossain vaiheessa vaivaamaan, mutta käytännössä 3 lasien hinnalla tuon leikkauksen saa.
Monitehoilla pärjään, mutta kaikenlaista harrastavana olisi mukavaa nähdä lähelle myös jos lukuosaa olisi linssin yläreunassa. Sellaisia ei saa.
« Vastaus #36 : 12.03.2012 kello on 20:54 »
Löysin muuta vuosi sitten Norjasta,Sennan saaresta joesta silmälasit,niillä minä ajelen,on muuten hyvät!! 
« Vastaus #37 : 12.03.2012 kello on 20:55 »
« Vastaus #38 : 12.03.2012 kello on 20:57 »
Löysin muuta vuosi sitten Norjasta,Sennan saaresta joesta silmälasit,niillä minä ajelen,on muuten hyvät!! 
Tuo on kyllä illan paras. Tosin isälläni oli tapana käyttää äitini joitakin vanhoja laseja ja väitti näkevänsä paremmin niillä kun omilla.
« Vastaus #39 : 12.03.2012 kello on 20:57 »
« Vastaus #40 : 13.03.2012 kello on 22:47 »
« Vastaus #41 : 24.03.2014 kello on 17:44 »
Ajatuksena käydä silmälääkärillä vuositarkastuksessa . Onkos joku hoitanut (kunnialla) homman Tallinnassa? Löytyykö suosituksia hyvästä lääkäristä/palvelusta?
« Vastaus #42 : 24.03.2014 kello on 18:32 »
Mulla oli kouluaikana tuo aiemmin mainittu vaiva kouluaikana. Ei nähnyt taululle. Kun ei nähnyt, niin piti keksiä muuta tekemistä. Ja niitähän tehtiin ja keksittiin. Hauskan kirjan niistä voisi kirjoittaa. Parikymmentä vuotta myöhemmin kouluajoista istuin kouluni rehtorin kanssa rantakalliolla ja hän naureskeli asioita joita olimme kavereiden kanssa keksitty. Mutta tuo näkö. Iän myötä on lukiessa lasit hävinneet nenältä kun en tarvitse. Selvästi myös kauemmaksi näkö on parantunut. Siis alunperin oli likinäkö. Saattaa olla että tuota kauas näkemistä sotkee hiljakseen kehittyvä harmaakaihi joka on todettu. Kyllä minä esim liikenteessä näen hyvin kun ehdin lukea kauempaa viittojen tekstit.
« Vastaus #43 : 24.03.2014 kello on 19:36 »
« Vastaus #44 : 24.03.2014 kello on 19:45 »
Kalamies on kalamies, paljonko painoi? 
Noo.... Kalat on erikseen,nehän tunnetusti kasvaa vuosien myötä,mutta asiaa,nyt on ajolasit +2 ,lukulasit +3,5 ,jos tarkkaa työtä teen,laitan molemmat päällekkäin !
|