Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Ajaminen Euroopassa

<< < (12/14) > >>

JJJ:

--- Lainaus käyttäjältä: reissajanainen - 28.03.2014     kello on 18:43 ---Joku kirjoitti Viron sakoista. Siellä (kuten Latviassa tai Liettuassa) ei ole
 kameroita muuta kuin Viron Tallinnan lähellä.

Jos tuolla pysäytetään, ajatetaan ylinopeuden vuoksi lähimmälle poliisiasemalle. Voi olla melkoisen pitkä matka. tai antaa parit eurot (20 euroa riittää) ja saa jatkaa matkaa.

Ihmettelen mitä reissua olette tehneet, toisaalta itse ajan farkulla koirien kanssa, joten ylinopeutta tulee ehkä enemmän kuin asuntoautolla.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä Virossa on pääteillä kameroita, erityisesti kohti pärnuuta ajettaessa. Kameroita on myös via-balticalla latviassa ja liettuassakin. Riikan ympäristössä lisäksi miliisit raahaa siirrettäviä versioita tien varteen ja itse nortti suussa kököttävät autossa.

reissajanainen:
Näin on ja koettu tämäkin. Mutta niistä selviää rahalla. Jota ei voi heti tarjota. Mutta jos kysyvät, voi tarjota ensin 10 sitten 20 euroa. Vaikka ei olisi ylinopeutta edes ajanut. Kannattaa sovitella.

Viimeksi maksoin Latvian padoilla (se hirveä kuoppatie) 10 euron sakon, koska "olin ajanut liian lähellä vastaantulijaa". ;) Vaihtoehtona oli lähteä heidän peräänsä lähimmälle huoltoasemalle (ja missähän se olisi ollut) ja saada sakko,kertoi että se sakko olisi noin 500 euroa. Kaveri osasi just sen verran englantia että sovittiin asia.

Välillä mietin kun luen näitä kirjoituksia ja kokemuksia, oletteko oikeasti käyneet missään.

Alan:
Niin... kuka ensinnäkin käskee ajamaan Via Balticalle. Ja mitenhän on mahdollista, että useat tämän foorumin erittäin kokeneista tuota reittiä käyttävistä ulkomaanmatkailijoi sta ei ole koskaan tai juuri koskaan joutunut mihinkään ongelmiin. Liekö parempi pärstäkerroin vaiko katuviisautta.

Jos oikein laskin niin yhdeksäs pitkä ulkomaan reissu kulkineella starttaa toukokuussa. Reppureissut erikseen, niitä on huomattavasti enemmän. Ei toistaiseksi yhtään ongelmaa poliisin kanssa, mitä nyt kerran olen ajanut vuokra-autolla poliisia karkuun Calabriassa, kun ilmeisesti oli taajaman kohdalla liikaa vauhtia. Ei saaneet Pandalla kiinni. Ainakin kolmesti on kuvattu, mutta eipä ole laskuja kotiin kuulunut.

--- Lainaus käyttäjältä: reissajanainen - 29.03.2014     kello on 19:51 ---Välillä mietin kun luen näitä kirjoituksia ja kokemuksia, oletteko oikeasti käyneet missään.

--- Lainaus päättyy ---
Voi sitä miettiä niinkin, että sinun juttusi eivät välttämättä ole ihan uskottavia.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: reissajanainen - 29.03.2014     kello on 19:51 ---Välillä mietin kun luen näitä kirjoituksia ja kokemuksia, oletteko oikeasti käyneet missään.

--- Lainaus päättyy ---
Tuota.... Voisi hieman rauhoittua näissä jutuissa. Koen itseäni ja muita matkaajia loukkaavaksi alkaa syyttämään meitä valehtelijoiksi.
Itsekin suhtaudun skeptisesti näihin Paroni Munchausenin juttuihin.

Itse olen ajanut vasta 25 vuotta siellä sun täällä. Meitä kohtuullisen paljon Eurooppaa ympäriinsä nähneitä on monia muitakin.

olari:
In estonia we have at the moment 35 cameras, pleae look in follow website
http://tanel.jairus.ee/kiiruskaamerad.html

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View