Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Ajaminen Euroopassa

<< < (8/14) > >>

Roksis:
Kerran välähti Puolassa eikä mitään ole kuulunu. Naviin en oo edes laittanu kamerahälyjä vaikka usein tulee mainos. " Aja turvallisesti..."

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 20.03.2014     kello on 21:36 ---Ei vielä lopeteta, kun ainakin yksi mielipide puuttuu:

Menisiköhän tuo sillee, että Seija on yhtä onnekas muussa Euroopassa, kuin me muut olemme Puolassa????

Semmoinen kokemus tuosta "Euroopasta" ja valvontakameroista on, että minut on kuvattu kolme kertaa, Ranskassa, Saksassa ja Hollannissa, mutta kuittia ei ole tullut. Eipä ylityksetkään olleet mielestäni suuria mutta olivat ylityksiä.

--- Lainaus päättyy ---
Raja jossa direktiivin mukaan sakko voidaan siirtää toiseen maahan perittäväksi on 80 euroa.
hollanti ja ranska eivät ole isompiakaan lähettäneet eteenpäin, mutta saksa on.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 20.03.2014     kello on 22:10 ---Saitko ison nipun kuitteja?

Sen kerran kun minä sain sakot Puolassa, uskon, että zlotyt menivät valtion kassaan. Koska sakottava poliisi repi suht. pienien zlotymäärien mukaisia lappuja sakon edestä.

Valitettavasti en ymmärtänyt pitää niitä matkamuistoina. Erikoisuus sekin!!

--- Lainaus päättyy ---
Ei, jonkin käsinkirjoitetun lapun. Vahvistaa kyllä rahojen loppusijoituspaikka a  8)

kimi:
Virossa aikoinaan sain ylinopeussakon, tai maksun joka taisi päättyä pysäyttäjien taskuun, kruuneja meni n. 5€ edestä, muutamaa tuntia myöhemmin samat poliisit olivat taas tienlaidassa ja pysäyttivät toistamiseen ylinopeudesta. Taisi tämäkin maksu joutua omiin taskuihin, mutta säälistä hinta tälle pysäytykselle jäi alle 2€.
En usko ajaneeni ylinopeutta kumpaankaan suuntaan mutta, tuossa tilanteessa on aivan turha aukoa päätä.

JJJ:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 20.03.2014     kello on 23:20 ---Raja jossa direktiivin mukaan sakko voidaan siirtää toiseen maahan perittäväksi on 80 euroa.
hollanti ja ranska eivät ole isompiakaan lähettäneet eteenpäin, mutta saksa on.

--- Lainaus päättyy ---
Tää on jännä juttu. Tuttavapiirissäni ovat saaneet Hollannista sakkoja Suomeen. Summia en tiedä, mutta itse olen aikoinaan Ranskassa saanut. Piti maksaa paikanpäällä sekä Saksan aikaisemmat sakkoni olen joutunut maksamaan heti. Saanut sieltäkin käsin kirjoitetun "kuitin". Saksan sakoissa oli vielä se erikoinen piirre, että ylinopeus oli huomattava. Kaasu pohjassa ajelin ja baanan loppuessa tuli nopeusrajoitus 60 kmh enkä jarruttanut lainkaan vaan annoin moottorijarrutuksen hoitaa asian. No, se oli vielä yli 190 kmh tutkan kohdalla joka oli ollut heti merkin jälkeen.
Tää viimeinen tapaus josta kirjoitin, siis kolmen kympin lappu ei ollut vielä varsinainen sakko vaan 25 € + alv 19 % minun tietojen selvittämisestä. Ilmeisesti sakko tulee myöhemmin. Kielin suunnasta nuo viranomaiset näyttävät ottavan yhteyttä.
Hollannin poliiseista minulla ei ole pahaa sanottavaa. Aikoinaan pysäyttivät ja mentiin kahveelle ja juteltiin Suomen autoveron paskamaisuudesta. Hyvät päivänjatkot ja matka jatkuu. On tullut aikoinaan työkseen ajettua pitkin eurooppaa ja vuosittain siellä omallakin autolla tulee kuljettua niin eipä juuri koskaan mitään ongelmaa. Joskus ammattivuosina tuli kyllä pelättyä rahtipuolen gestapoa, bag:tä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View