Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Ajaminen Euroopassa
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: seija - 20.03.2014 kello on 18:58 ---Hollannissa voi ajaa kuinka nopeasti haluaa, vaikka navi sanoisi mitä. Ei ole kattonopeutta. Edes paikallisteillä ei ole kameroita. Joskaan niitä ei pysty kovin nopeasti ajamaan.
--- Lainaus päättyy ---
Ihan vain maassa maantie liikenteessä työtä tehneenä kerron pari totuutta tuohon uskomukseen. Hollannissa on sama perusnopeus kuin suomessa eli jos ei ole ilmoitettu niin 80 km/ h. Ja liikeenteessä, niin moottoritiellä ( snelweg) kuin maantiellä pyörii varmasti enemmän poliisin tutka-autoja kuin suomessa. Ja monissa liikennevalo risteyksissä on kamera joka valvoo niin nopeuksia kuin päin punaista ajoa. Sekä N-teillä on runsaasti kiinteitä valvonta kameroita.
En dat is waar, geen legenda.
knausboy:
Karavaanari Seija. Kyllä on HOLLANNISSA kattonopeus 120km/h, moottoritiet 70-90 nationaalit. Ainoa vapaan nopeuksien maa on SAKSA,
määritellyillä tieosuuksilla, eli ei edes kaikki moottoritiet kuulu vapaaseen nopeuden käyttöön. >:D
seija:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 20.03.2014 kello on 19:12 ---Ihan vain maassa maantie liikenteessä työtä tehneenä kerron pari totuutta tuohon uskomukseen. Hollannissa on sama perusnopeus kuin suomessa eli jos ei ole ilmoitettu niin 80 km/ h. Ja liikeenteessä, niin moottoritiellä ( snelweg) kuin maantiellä pyörii varmasti enemmän poliisin tutka-autoja kuin suomessa. Ja monissa liikennevalo risteyksissä on kamera joka valvoo niin nopeuksia kuin päin punaista ajoa. Sekä N-teillä on runsaasti kiinteitä valvonta kameroita.
En dat is waar, geen legenda.
--- Lainaus päättyy ---
Olen asunut Hollannissa 7 vuotta. Siellä voi todellakin ajaa niin paljon kuin uskaltaa. Ja ne nopeuskamerat eivät pysy niissä ruuhkien mukana. Kylien läpi ei edes halua ajaa ylinopeutta, mukulakiviä sekä speedpomppuja. Dit geldt!!!
Esim Rotterdam, sinne voi ajaa keskiviikkoisin pienemmällä ruuhkalla, Amsterdamissa tiistaina. Asuin Hoogeloonissa ja sentään monta kertaa kävin näissä kaupungeissa.
Moottoriteillä pitää valita se pikatie keskeltä kaistoja, saa ajaa niin paljon kuin talla vetää. Koko vuorokauden on siellä liikenne. Onneksi on ne kaistojen yllä olevat varoitusvalot
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: seija - 20.03.2014 kello on 19:37 ---Olen asunut Hollannissa 7 vuotta. Siellä voi todellakin ajaa niin paljon kuin uskaltaa. Ja ne nopeuskamerat eivät pysy niissä ruuhkien mukana. Kylien läpi ei edes halua ajaa ylinopeutta, mukulakiviä sekä speedpomppuja. Dit geldt!!!
Esim Rotterdam, sinne voi ajaa keskiviikkoisin pienemmällä ruuhkalla, Amsterdamissa tiistaina. Asuin Hoogeloonissa ja sentään monta kertaa kävin näissä kaupungeissa.
--- Lainaus päättyy ---
No Huh..Huh!
Ensin sanot, että ei Hollannissa ole kameroita ja minä uskoin...
Heti perään sanot, että nopeuskamerat, joita ei ole eivät pysy ruuhkien mukana. Siis onko niitä kameroita vai ei?
seija:
Vaatii sopeutumista. Itse ajan aina ykköskaistaa, mutta kyllä ne vetää tosi kovaa tuolla. Ja tosiaan, kukaan ei neloskaistaa ajaviaa ratsaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta