rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ens kuussa puolaan!  (Luettu 21282 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
Vs: Ens kuussa puolaan!
« Vastaus #30 : 17.03.2014 kello on 16:42 »
Mikä tekee vaikeata ajamisesta?
Vikin Xprssin lähtöselvitys saarella on aika umpiperällä Kanavankadun päässä. Jos lähdet päivälähdöllä 11:30, pitää siellä olla 10:45, ja noihin aikoihin purkavat vielä 9:30 tullut Viking Mariella/Gabriella sekä 10:30 tullut Xprss.. Ahdasta ja jonoa on ihan pelkällä hlöautollakin..

Tallink ja Eckerö line ovat Jätkänsaaressa väljemmällä paikalla

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
  • Autossa on pyörät
Vs: Ens kuussa puolaan!
« Vastaus #31 : 17.03.2014 kello on 19:16 »
Mikä siellä hangossa on vaikeata? ;)
Se että Paldiskin päässä on laituri per/c  :o . Jyrkkä ramppi ja lankkuja pitää alle laittaa. Pitkähköllä yhdistelmällä helposti muuten takanurkka ramppia vasten.
Tuonne Katajanokalle ei ole ongelmaa, menee ajoissa ja notkuu vaunussa vaikka jos aikaa on.
Olen monesti siitä mennyt, ei ruuhkaa ainakaan iltalähdöllä klo 21.30 tms, iso kenttä missä tilaa.
Muutenkin mukava lähtö, nukkuu yön laivassa ja aamulla baanalle.
Sokkeloisempi on Jätkäsaari . kuljin eestaas sieltä tuossa vuodenvaihteessa.

  • Vieras
  • Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #32 : 18.03.2014 kello on 19:22 »
    Halvin reitti on ajaa lautalla Eckeröllä (ahdas hidas lautta). Ajaa siitä Viro- Latvia-Liettua (täydellä tankilla mutta tankata kanisteriin Latvia, Liettua halpisasemilla, ja maksaa euroilla) Nukkua Suwalkissa yö. Joko omassa autossa (siellä on Suwalkin ulkopuolella tosi turvallinen rakenteilla oleva vankila, rakentaminen on jäänyt). Siellä saa nukkua rauhassa kunhan antaa paikalliselle poliisille 5 euroa, koko yön valvovat turvaa sillä rahalla.

    Suwalkissa jos haluaa yöpyä rivitalossa (sähköaita, ja koiravartiointi) niin annan mielellään tiedot tuosta majapaikasta. Halpa mutta aamiasta ei kannata ottaa, saa vatsataudin. Asunnoissa on myös täiongelma.

  • Vieras
  • Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #33 : 18.03.2014 kello on 19:25 »
    Tätä reittiä ajanut 7 vuotta matkalla Hollantiin. Jos ei välitä kustannuksista ja haluaa kokea kauniita maisemia, ajoin saaristoreittiä Ahvenaanmaan kautta, (Ahvenanmaa-Ruotsi ilmaislipuilla ja ne saa kyllä aivan netistä), siitä Ruotsin kautta, Tanska-Saksa lautalla eteenpäin. Kallista  on mutta tosi kiva ajaa.

  • Vieras
  • Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #34 : 18.03.2014 kello on 19:30 »
    Puolassa ei voi mennä matkaparkkiin minnekään, se on siellä kielletty. Rekkaparkkiin voi mennä, se sisältää suihkun ja maksaa. Ja kaikki luvattomat häädetään koirien kanssa pois. Siellä ei myöskään saa käyttää navigaattorin tiekameraa. Joskin jos siitä jää kiini, tarjoa ensin 5 euroa, sitten 10 euroa, se yleensä on riittänyt.

    Puolan läpiajo, Tallinnan lautalta vaatii 2 ihmistä, toinen nukkuu toinen ajaa. Itse olen nukkunut Latviassa aivan mahtaalla merimaisemassa, turvallista toki kun on koirat mukana. Hiekkaranta

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:51
    Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #35 : 18.03.2014 kello on 19:35 »
    Puolassa ei voi mennä matkaparkkiin minnekään, se on siellä kielletty.
    Useammalla 24 bensa-asemalla olen yöpyny. Missään eivät ole kieltäny kun olen käyny kysymässä.

  • Vieras
  • Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #36 : 18.03.2014 kello on 19:37 »
    Nesteen asemalla olen muutaman hetken nukkunut mutta muilla ei tarvitse yrittää. Toki riippuu ajankohdasta ja maasta

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:28
    Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #37 : 18.03.2014 kello on 19:39 »
    Puolassa ei voi mennä matkaparkkiin minnekään, se on siellä kielletty. Rekkaparkkiin voi mennä, se sisältää suihkun ja maksaa. Ja kaikki luvattomat häädetään koirien kanssa pois. Siellä ei myöskään saa käyttää navigaattorin tiekameraa. Joskin jos siitä jää kiini, tarjoa ensin 5 euroa, sitten 10 euroa, se yleensä on riittänyt.

    Puolan läpiajo, Tallinnan lautalta vaatii 2 ihmistä, toinen nukkuu toinen ajaa. Itse olen nukkunut Latviassa aivan mahtaalla merimaisemassa, turvallista toki kun on koirat mukana. Hiekkaranta
    Mikä on navigaattorin tiekamera?

  • Vieras
  • Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #38 : 18.03.2014 kello on 19:39 »
    Sentään 17 kertaa ajanut tuota reittiä, ehkä ne yhden kerran antaa nukkua.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:22
    Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #39 : 18.03.2014 kello on 19:40 »
    Puolan puskat koluttu ja yöpymysiä useita, ei kertaakaan olla häädetty pois. Monessa maassa asia on periaatteessa kielletty ja käytäntö joku muu.

  • Vieras
  • Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #40 : 18.03.2014 kello on 19:40 »
    Puolassa ei saa käyttää navigaattori nopeuskameraa. Siitä saa sakot.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:51
    Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #41 : 18.03.2014 kello on 19:40 »
    Viime keväänä Puolassa ei ollu mitään ongelmaa aseman väreistä huolimatta.

  • Vieras
  • Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #42 : 18.03.2014 kello on 19:42 »
    Sattumaa. Menehän esim Pääsiäisen aikaan Via Balticaa. Kyllä ratsataan melko hyvin, kameratkin myös.


  • Vieras
  • Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #43 : 18.03.2014 kello on 19:46 »
    Jos on kerran käynyt menee säkällä. Mutta yleensä tuolla on poliisi, tulli, kiikarin kanssa rajalla, pysäyttävät turistit ja raha vaihtaa omistajaa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:51
    Vs: Ens kuussa puolaan!
    « Vastaus #44 : 18.03.2014 kello on 19:46 »
    Kameroista en tiijä, mutta hyvin sattu yöt. Kertaakaan ei kielletty kun kysyin. Yhessä paikassa käski siirtää auton valvontakameran kiilaan. Eikä rajoilla ole ollu mitään ongelmaa. Ja kolme kertaa oon ajanu Puolan läpi mennen tullen.