rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Huijauslasku yrittäjille  (Luettu 3550 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
  • Epsoo
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #15 : 11.03.2014 kello on 20:07 »
etenkin yrittäjänä eli yrityksenä, niin tottakai laki pätee silloinkin!  ;D

Pätee, paitsi ei tässä kuluttajansuojalaki.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.09.2018 kello on 17:06
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #17 : 12.03.2014 kello on 20:56 »
Kerropa 99 miksi ei kuluttajansuojalaki päde tässä tapauksessa? Ja mikä laki sitten pätee? Puhdasta huijaustahan tällainen on.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
  • Epsoo
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #18 : 12.03.2014 kello on 21:06 »
Kerropa 99 miksi ei kuluttajansuojalaki päde tässä tapauksessa?


Kuluttajansuojalaki:

1.luku

1§ 1.mom.
Tämä laki koskee kulutushyödykkeiden tarjontaa, myyntiä ja muuta markkinointia elinkeinonharjoitta jilta kuluttajille. Lakia sovelletaan myös, kun elinkeinonharjoitta ja välittää hyödykkeitä kuluttajille.


Kuluttajana pidetään tässä laissa luonnollista henkilöä, joka hankkii kulutushyödykkeen pääasiassa muuhun tarkoitukseen kuin harjoittamaansa elinkeinotoimintaa varten.

(alleviivaukset allekirjoittaneen)


Ja mikä laki sitten pätee?

"Suomessa tehtyyn rikokseen sovelletaan Suomen lakia", sanoo Suomen laki.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #19 : 12.03.2014 kello on 22:15 »
Kotosuomessahan yrittäjät ovat ainoa kansanosa, joka on sosiaaliturvan ulkopuolella. Samoin näissä huijauksissa yrittäjä on aikalailla yksin.

Ja jos työntekijä sairastuu, ekat 10 (muistaakseni) päivää pitää maksaa palkkaa, sen jälkeen voi siirtyä kelan päivärahoille. Näistä kymmenestä päivästä yrittäjän vastuulla on ekat yhdeksän.


*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
  • Epsoo
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #20 : 12.03.2014 kello on 22:17 »
Kotosuomessahan yrittäjät ovat ainoa kansanosa, joka on sosiaaliturvan ulkopuolella.

Siitähän se nimikin "yrittäjät" tulee. Yrittävät nääs pysyä hengissä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:49
  • Autossa on pyörät
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #21 : 13.03.2014 kello on 07:59 »
Juuri niin  :-[

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.09.2018 kello on 17:06
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #22 : 13.03.2014 kello on 08:48 »
Ninno, 99, oikeassahan olet kun tarkkoja ollaan, ei sovi kuluttajansuojlaki tähän caseen. Mutta uskosin että vastaavia pykäliä löytyy muista laista, rikos- ja kauppalaista? En jaksa mennä kaivelemaan finlexin sivuja kuitenkaan. "Ilman tilausta lähetettyjä hyödykkeitä ei tarvitse maksaa, jne ..."

Silti lehtitalot yrittävät 'pakkomyydä' niitä lehtiä, eli määräaikaistilaus muuttuu muka kestotilaukseksi mikäli et ole perunut sitä 'pykälää' ...!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #23 : 13.03.2014 kello on 14:04 »
Kun yritys myy yritykselle puhelimessa jotain ja tavara on aivan toista mitä on sovittu niin siinä on sana sanaa vastaan ja se kumpi todistaa sanansa paremmin voittaa.
Edit:Yritys kun myy kuluttajalle on ostajalla 14pvä aikaa perua tilaus/palauttaa ostos mutta yritysten välisessä kaupassa sitä ei ole.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2014 kello on 16:32 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 22:27
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #24 : 13.03.2014 kello on 22:48 »
Kun yritys myy yritykselle puhelimessa jotain ja tavara on aivan toista mitä on sovittu niin siinä on sana sanaa vastaan ja se kumpi todistaa sanansa paremmin voittaa.
Edit:Yritys kun myy kuluttajalle on ostajalla 14pvä aikaa perua tilaus/palauttaa ostos mutta yritysten välisessä kaupassa sitä ei ole.

Meillä menee töissä nauhalle kaikki puhelut, ei ole epäselvää myöhemmin mitä on sovittu, eikä muutu juttu matkalla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #25 : 14.03.2014 kello on 12:18 »
Se on hyvä jos nauhoitetaan Thumb.
2,5 vuotta sitten mulle soitettiin *****lappi yrityksestä ja myytiin lahjakortti jossa luvattiin viikonloppu luxusmökissä hintaa 200€,no minähän tartuin syöttiin ja otin sen lahjakortin...parin viikonpäästä minulle tuli postissa lahjakortti jonka hinta oli tuo 200€ ja tietysti alv päälle.Korttia tutkiessani huomasin että sillä saa alennusta tuon 200€ sen mökin hinnasta vaikka minulle oli luvattu viikonloppu mökissä siihen lahjakorttiin.Siitä sitten soittelemaan sinne ja totesivat että kun tämä on yritysten välinen kauppa niin ei voi perua..kyllä sapetti.Soitin asianajajalle joka kehoitti että älä koskaan osta puhelimessa mitään koska 99% :lla myyjistä ei ole puhtaat jauhot pussissa.Tuon keskustelun jälkeen soitin tuonne myyjä yritykseen uudelleen ja sanoin että kuuntelin tuon nauhoittamani myyntipuheen ja minua selvästi johdettiin harhaan enkä maksa laskua...jotain se mutisi kun luurin suljin mutta eipä ole kräväyslaskua tullut...niin ja ei minulla mitään nauhoitettua puhelua ollut eikä ollut niilläkään vaikka aluksi niin väittivät.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.05.2024 kello on 22:55
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #26 : 14.03.2014 kello on 13:33 »
Se on hyvä jos nauhoitetaan Thumb.
2,5 vuotta sitten mulle soitettiin *****lappi yrityksestä ja myytiin lahjakortti jossa luvattiin viikonloppu luxusmökissä hintaa 200€,no minähän tartuin syöttiin ja otin sen lahjakortin...parin viikonpäästä minulle tuli postissa lahjakortti jonka hinta oli tuo 200€ ja tietysti alv päälle.Korttia tutkiessani huomasin että sillä saa alennusta tuon 200€ sen mökin hinnasta vaikka minulle oli luvattu viikonloppu mökissä siihen lahjakorttiin.Siitä sitten soittelemaan sinne ja totesivat että kun tämä on yritysten välinen kauppa niin ei voi perua..kyllä sapetti.Soitin asianajajalle joka kehoitti että älä koskaan osta puhelimessa mitään koska 99% :lla myyjistä ei ole puhtaat jauhot pussissa.Tuon keskustelun jälkeen soitin tuonne myyjä yritykseen uudelleen ja sanoin että kuuntelin tuon nauhoittamani myyntipuheen ja minua selvästi johdettiin harhaan enkä maksa laskua...jotain se mutisi kun luurin suljin mutta eipä ole kräväyslaskua tullut...niin ja ei minulla mitään nauhoitettua puhelua ollut eikä ollut niilläkään vaikka aluksi niin väittivät.
Myivät 200e:llä lahjakortin, jolla saa 200e alennusta?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
  • viva la France
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #27 : 14.03.2014 kello on 13:50 »
Myivät 200e:llä lahjakortin, jolla saa 200e alennusta?

Tuo lahjakortti kikka on yleinen myös täällä päin maailmaa. Tosin eivät edes soittele vaan laittavat postisssa lahjakortin ja parin viikon perästä tulee lasku.
Ja noita internet luettoloita on pilvin pimein. Ja kerran kuussa tulee joltain niistä lasku. Väittävät aina tilatun palvelun heidän nettisivuiltaan.
Poliisi ei tee mitään muuta kuin sanovat unohda koko juttu. Jotkut ovat niin röyhkeitä että siirtävät saamisensa perintätoimistoille, tosin ne rehelliset perintätoimisto eivät noita ota. Ja noille heidän epämääräisille perintätoimistoille ei mene sp perille. Ottaahan se kupolista värkätä tyhjään näitä reklamaatioita, mutta tehtävä on jotta jää itselle todisteet että on reagoinut asiaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:40
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #28 : 14.03.2014 kello on 14:05 »
Tuo lahjakortti kikka on yleinen myös täällä päin maailmaa. Tosin eivät edes soittele vaan laittavat postisssa lahjakortin ja parin viikon perästä tulee lasku.

Joo, ja jotku "firmat" lähettää pyytämättä arpoja, joissa on mukana yksi parin euron voitto ja lasku jolla arvat voi maksaa ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Huijauslasku yrittäjille
« Vastaus #29 : 14.03.2014 kello on 18:29 »
4ntti:lle niin siis 200 euron alennus sillä lahjakortilla joka maksoi 200 euroa + alv eli lasku oli melkein 250€.
Mulle myös muutaman kerran tullut arpoja mutta ovat lopettaneet lähettämisen kun olen laittanut nätisti roskiin ja ollut hiljaa koko arvoista