rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??  (Luettu 36164 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
« Vastaus #30 : 17.01.2013 kello on 10:15 »
Entäs jos yksi polttoaineen kulutustieto. Paljonko kuluttaa vaunua vetäessä.  :)
Mulla oli viimevuonna kesäreissulla 10,2 taskulaskimen mukaan, syssyllä 10,5 lapin reissulla.
Yhteensä 10.000km
Edellisenä kesänä noin litran vähemmän, eri vaunu ja 2 vetoinen auto, nyt 4x4  8)

Olishan tuo kiva nähdä ulkopuolisenakin. Jos passatin teho/paino suhde (130hp) on luokkaa 0.065 ja kyseisellä volvolla vaunun kanssa luokkaa 0.06 ;D  Epäilen suuremman väännön vetävän kuitenkin ns. pitemmän korren ;D
Mitäkähän lie tehopainosuhde kun mulla reilu 200 hv ja 470 vääntöä  ::)

  • Vieras
  • Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #31 : 17.01.2013 kello on 10:26 »
    Mitäkähän lie tehopainosuhde kun mulla reilu 200 hv ja 470 vääntöä  ::)

    Tämähän alkaa kuulostamaan suorastaan Saarioisen mainokselta.  ;D

    Mulla vaan 207 Nm tyhjäkäynniltä alkaen.  ???


     ;D ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:14.06.2024 kello on 14:32
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #32 : 17.01.2013 kello on 10:33 »
    Mulla oli viimevuonna kesäreissulla 10,2 taskulaskimen mukaan, syssyllä 10,5 lapin reissulla.
    Yhteensä 10.000km
    Edellisenä kesänä noin litran vähemmän, eri vaunu ja 2 vetoinen auto, nyt 4x4  8)
     Mitäkähän lie tehopainosuhde kun mulla reilu 200 hv ja 470 vääntöä  ::)

    Vähällä kulukkoo.  Thumb

    Mutta uskaltaako kukaan kilpailla Fiiliskukan kanssa. Minä kun laskeudun Kuopiosta moottoritielle ja kepitän kovasti. Kallan silloilla saisin jo ylinopeus sakot, kun siellä on rajoitus 60km/h. Satakunta hv:tä ja reilut 4000kg painoa, siinä on ohittamaton yhdistelmä.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:59
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #33 : 17.01.2013 kello on 10:40 »
    He-he..
    Ransulla mukaan viivalle, yli 200Nm@1000rpm... boxin kanssa "muka" 175hp, 450Nm@1800rpm. Ennen kaikkea tiuha perä  :laugh: 2 L bensa perhevehkeiden mukana hyvin menee.. Omamassaa 3tn. Vaan taitaa volle jääkarhun kera painaa enempi  8)

    Volvo asiaa sivuten - saattaa tuollainen V50 1.6D tulla kohta taloon. Tiedähäntä vaikka siinä koukku olisi..  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:46
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #34 : 17.01.2013 kello on 10:41 »
    . Satakunta hv:tä ja reilut 4000kg painoa, siinä on ohittamaton yhdistelmä.  ;D

    Varsinkin jos ajat keskellä tietä....  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:14.06.2024 kello on 14:32
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #35 : 17.01.2013 kello on 10:49 »
    Varsinkin jos ajat keskellä tietä....  ;D

    En aja keskellä tietä. Meillä on aina pikku kiviä mukana, jos joku meinaa ohittaa, emäntä siirtyy istuinryhmään, avaa ikkunan ja antaa kivien lentää.  ;D

    On meillä ohitusvihkokin, joku traktorin ohitus siihen on merkitty ja sokeria
                                                                                                              juustoa
                                                                                                              leipää
                                                                                                              tomattia      ...Ai niin se olikin ostoslista.  ;D

  • Vieras
  • Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #36 : 17.01.2013 kello on 10:53 »
    Volvo asiaa sivuten - saattaa tuollainen V50 1.6D tulla kohta taloon. Tiedähäntä vaikka siinä koukku olisi..  ;D

    Meinaatko vaihtaa tilavammasta Saabista ahtaampaan Volvoon ?  :o

    Minä yritin tulla Volvo-mieheksi mutta ei minun makuun ollut V40:sen ajoasento, lähinnä sen mataluuden takia, onhan siinä se korkeussäätö mutta sitten ottaa pää ovenkarmiin jo mun mittaisella. Onko tuo V50 sitten tilavampi ?

    V60 olisi mulle ajoasennoltaan sopivan korkea mutta menee liian kalliiksi jos haluaa vähän herkkuja.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:59
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #37 : 17.01.2013 kello on 11:07 »
    ^
    Ei, kun 2. svedu taloon  ;D

    Jos tuo "melkein jenkki" vaihtuu...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:20
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #38 : 17.01.2013 kello on 11:31 »
    Mitäkähän lie tehopainosuhde kun mulla reilu 200 hv ja 470 vääntöä  ::)

    Sitähän mää siinä haarukoin, jos yhdistelmän kokonaispaino 3500kg ;)
    Volkkarin väännöt jopa 310Nm, joten tuo pieni teho/paino häviö ei haittaa ;D

    Joku kyseli otsikossa, "Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??" - eiköhän se totuus ala epäilijöillekkin selvitä kun vertaa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:46
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #39 : 17.01.2013 kello on 11:46 »
    Entiwanhaan sanottiin, että kun automiesten juttuja kuuntelee, on vain kax hyvää autoa: Oma auto ja Mersu. Näkyy Mersu pudonneen listalta!  :laugh:

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:20
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #40 : 17.01.2013 kello on 11:48 »
    Entiwanhaan sanottiin, että kun automiesten juttuja kuuntelee, on vain kax hyvää autoa: Oma auto ja Mersu. Näkyy Mersu pudonneen listalta!  :laugh:

    Olihan se tuossa mun aiemmin kirjoittamassa listassa mukana mahdollisena Volvon korvaajana.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #41 : 17.01.2013 kello on 12:04 »
    Vähällä kulukkoo.  Thumb

    Mutta uskaltaako kukaan kilpailla Fiiliskukan kanssa. Minä kun laskeudun Kuopiosta moottoritielle ja kepitän kovasti. Kallan silloilla saisin jo ylinopeus sakot, kun siellä on rajoitus 60km/h. Satakunta hv:tä ja reilut 4000kg painoa, siinä on ohittamaton yhdistelmä.  ;D
      Meikäläinen kun lähtee Vesannolta kohti pohjoista,Limingan suoralla vasta vauhti sakkorajalla,kiihtyvyys on "raju"  ;D ;D ;D ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
    • Autossa on pyörät
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #42 : 17.01.2013 kello on 12:10 »
    Meinaatko vaihtaa tilavammasta Saabista ahtaampaan Volvoon ?  :o

    Minä yritin tulla Volvo-mieheksi mutta ei minun makuun ollut V40:sen ajoasento, lähinnä sen mataluuden takia, onhan siinä se korkeussäätö mutta sitten ottaa pää ovenkarmiin jo mun mittaisella. Onko tuo V50 sitten tilavampi ?

    V60 olisi mulle ajoasennoltaan sopivan korkea mutta menee liian kalliiksi jos haluaa vähän herkkuja.
    Jaa, vävypoika on 196cm ja ajaa niska suorana V50:llä ::)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:59
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #43 : 17.01.2013 kello on 12:10 »
    Sitähän mää siinä haarukoin, jos yhdistelmän kokonaispaino 3500kg ;)
    Volkkarin väännöt jopa 310Nm, joten tuo pieni teho/paino häviö ei haittaa ;D

    Joku kyseli otsikossa, "Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??" - eiköhän se totuus ala epäilijöillekkin selvitä kun vertaa.

    Olisko KEVin yhdistelmä kok.massa kuitenki 4100kg (omamassa ~3.200kg) - hän sen tietää  8)
    Jolloin luku onkin 0,048 (tai 0,063) - olisko Passatin luvut vastaasti 0,06 (0,083)

    Mikä sitten on se suoritus; 0-100 vai varttimaili. Satkuun jeesaa paljon tiheä välitys  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:59
    Vs: Mikä tekee Volvosta hyvän veturin??
    « Vastaus #44 : 17.01.2013 kello on 12:12 »
    Jaa, vävypoika on 196cm ja ajaa niska suorana V50:llä ::)

    Juu, ei ole ongelmia 1,91 metriselläkään - paitsi sedanin (S40) takapenkillä takaraivo kolisee.. Vaan mitäähän volle olla kartanomallia  Thumb