Tuota on käytetty erilaisten isompien vempaitnen huoltoon ja aina on onnistunut hyvin ja sovitusti.
Nyt oli vuorossa asauton tuulilasin vaihto ja se sovittiin viikko sitten maanantaille. Tällä kertaa kaikki sitten epäonnistui. Maanantaina puolen päivän jälkeen kun vein auton sovitusti tavarantoimittaja tai Raskoneen ostaja oli saanut toimituksen josta puuttui lasin ylälista.
En voinut jättää autoa ylimääräiseksi päiväksi joten sovittiin ajan siirtämisestä viikolla eteenpäin. Olin luvannut auton pojalle käyttöön muutamaksi päiväksi.
Eilen sitten uusi yritys ja vein auton. Tänään soittivat ja kertoivat lasin olevan vaihdettu, mutta vanha lasi oli ollut tiukassa ja irrotusvaiheessa se oli tippunut ja naarmuttanut konepellin.
Minä näin jo kauhukuvia todella naarmuisesta pellistä, mutta naarmuja olikin pari todella pientä, toinen saattaa häipyä myllytyksellä, mutta toinen n.5cm pitkä reilusti alle millin leveä on syvä ja terävä.
Raskoneen tiedostoissa löytyy mynnytys tapahtuneeseen ja itse pähkäilen miten tuon kanssa edetä. Konepellin maalaaminen oli heidän ensimmäinen ehdotuksensa ja mikäli auto olisi uudempi olisin tarttunut syöttiin. Auto on kuitenkin 10v vanha ja minulla tulee kilometrejä liki 30000 vuodessa siihen. Keulassa ei ole kun 2 kiveniskeämää ennestään ja jos konepellin maalaa uudestaan sen sävyttäminen lienee mahdotonta. Koko ohjaamon maalaamista ei suljettu pois, mutta se taas tuntuu turhalta, koska aina se ylimaalaus näkyy jostakin.
Pisteet kuitenkin Raskoneelle kun tuosta kertoivat, en luultavasti noita naarmuja olisi heti itse huomannut, sen verran pieniä ovat.