rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen  (Luettu 42359 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 12:45
  • 1299XX
Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
« Vastaus #30 : 6.01.2012 kello on 22:27 »
Moni on kehunut että Aller Carr nimisen kirjailijan kirja "stumppaa tähän" on saanut tupakanpolton loppumaan melkein itsestään.
Löytynee kirjastosta, jos joku on kova lukemaan ja haluaa testata kirjan tehoa.

Tsemppiä kaikille lopettaneilla ja sitä harkitsevilla.

nimim. Maistanut olen, mutten koskaan sen enempää polttanut

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
« Vastaus #31 : 7.01.2012 kello on 11:51 »
tuossa tupakan tuskassa kun hakee lohturuokia
niin kannaattaa syödä porkkanoita
miniporkkanat ovat hyviä napsittava
kuin hedelmiäkin
jotka eivät niinkään lihota
kuin karkki ym herkku ..

vaikka muutama kilo aina tulee lisää
kun ruokakin alkaa maisutumaan paljoon paremmalta
ihan vain kun  makuaisti alkaa toimimaan
niin kaik on parempaa maultaan 
mitä suuhun laittaa
siittä kilojen tulemisesta ei kannata nyt välittää
eikun olla vain itsesttään ylpeänä  tuon tupruttelun suhteen ..jolle sanoi EI enään !!!!!
ja tehdä ruan suhteen niitä valintoja
jotka eivät paljoa lihottaisi sitten ainakaan...

semppiä ...olen ihan ylpeä teistä jotka olette
tumpanneet
toivottavasti sen viimeisen kerran   8) :)
mut jos kuitenkin lankee
niin niskasta kiinni ja päättää
et ei ole mun juttu tuo  :o
eikä ainakaan vedä sitä toista tupakkii sitten enään 
jotta jaksamisia päätökseen ja ennen kaikkea sen pitämiseen :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2021 kello on 19:00
Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
« Vastaus #32 : 7.01.2012 kello on 17:25 »
Pastillit auttoi, mutta varsinainen kannustin oli jatkuva kurkun ärtyminen, joka pahimmoilleen vei äänen kokonaan.

Viimeinen tupakka paloi 2002 marraskuussa, mutta eriasteisesti polttamatta olin jo sitä ennenkin ja säännöllinen tupakointi jäi vuoteen 1999.

Joskus nuotiolla istuskellessa tekee vielä mieli, mutta osaisikohan sitä edes polttaa enää.  :o
Kyllä se kuule on ettei sitä unohda se käy niinkuin eilen olisit polttanut.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
  • Callengr
Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
« Vastaus #33 : 7.01.2012 kello on 20:42 »
Omasta mielestäni olisi parempi lopettaa koko tupakin myynti! 45 vuotta olen polttanut valtio on saanut riittävästi apua mut enpä ole vieläkään riippuvainen siitä. Mielestäni. Enemmän on tapa. Joskus menee viiko tai pari ettei tuu poltettua. Riippuu kaupassa käynnistä. Tuolla puskassa jos tulee oltua, on siellä muuta toimintaa.  Toisaalta huvittaa koko systeemi.
Aina kun menee autoon niin vaistomaisesesti pitää laittaa tupakki huuleen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:43
Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
« Vastaus #34 : 7.01.2012 kello on 21:23 »
    Niin minäkin, vain autossa ja baarissa polttelin. Sitten tuli tilanne että piti vaihtaa auto. Sattumalta tuli eteen sellainen auto, jossa ei ollut tuhkakuppia edessä.   Pienen mietiskelyn jälkeen ostin sen, eikä sen jälkeen ole tullut autossa poltettua.
   Polttelu jatkui silti baaripoltteluna,   kunnes sekin loppui muutama vuosi takaperin, siihen kun olis joutunu lähtemään ulos tupakalle.
   
 Nykyisin nenä on niin tarkka että haistan tupakanhajun sadan metrin päästä. Tuskinpa voisin asua kerrostalossa, tänäänkin olin eräässä kerrostalossa töissä jonkin aikaa, ärsytti tupakanhaju porrashuoneessa ja putkistokuilussa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:19
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
« Vastaus #35 : 7.01.2012 kello on 21:30 »
Mulla ei kyllä tuo ajottainen polttelu onnistu,se on vaan on/off.Velipoika polttaa askista muutaman ja loput kuivaa takan reunalla askiin...

  • Vieras
  • Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #36 : 7.01.2012 kello on 21:43 »
    Minä en ole supermies eli pystysin polttamaan vain silloin tällöin..Se menee joko niin että poltat koko ajan tai olet ilman.
    Olen nyt ilman ja ei ennee haittaa vaikka työkaveri polttaa..Enempi harmittaa kaverin puolesta kun haisee pahalle ja tuo yskä se sillä vaan pahenee. :( Kunhan ei ole merkki pahemmasta.

  • Vieras
  • Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #37 : 7.01.2012 kello on 22:02 »
    Käytin mahdollisuuteni ja tein vuosituhannen lupauksen joka on pitänyt. Tosin helpoksi sitä ei voi sanoa.
    Oli Uudenvuoden yö 1999-2000, mitään lupauksia ei ollut tarkoitus tehdä, vaan skoolata millenium pikarista
    kuohuvaa.
    Kuinka ollakkaan jossain vaiheessa alettiin kisailemaan sormikoukun vedossa ja niinhän itseltäni katkesi
    jänne pikkusormesta.
    Sairaalareissuhan siitä tuli ja pitkä sairasloma. Pyysin hoitsulta jotain livitystä tupakan tuskaan ja sainkin,
    nikotiinilaastarin. Hymähdellen sille tämä pyöreä laastari asetletiin käsivarteeni, ja niin vaan tuska alkoi lieventyä.
    Kotiin päästyäni Apteekkiin hakemaan lisää laastareita, joita käytin muutaman viikon muistaakseni laastari tai kaksi päivässä.
    Vähitellen nikotiiniriippuvuus katosi ja sillä tiellä ollaan. nyt takana jo 12 savutonta vuotta.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 9.06.2024 kello on 09:35
    Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #38 : 7.01.2012 kello on 22:10 »
    Edelleen savuttomana. Peräti kuudes päivä pulkassa. Itseasiassa nikotiinintuska helpottanut jo tosi hyvin mutta nyt sitten ne aikaisemminkin olleet oireet elikkä unihäiriöt ovat saapuneet. Pari viimeistä yötä aivan *erseestä. Monta tuntia nukahtamisen yritystä ja sitten kun nukkuu (kai?) niin on kylmä,kuuma ja ziljoona unta yön aikana ja loppujen lopuksi kun kello soi niin tuntuu ettei ole nukkunut sekuntiakaan. Tää on vuorotyöläiselle se kaikkein ikävin sivuoire. En kyllä normaalistikaan ole päässyt kehumaan unenlahjoillani mutta nyt tilanne on kokolailla kaaoksessa  :(

    Edittii: pyysin eilen nukutusta kotilääkäriltä valurautaisella mutta eipä suostunut nukutusta antaa...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:43
    Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #39 : 7.01.2012 kello on 22:45 »
     Jos haluaa lopettaa tupakoinnin, niin kannattaa työterveyslääkärikä ynnin yhteydessä kertoa asia lääkärille. Lääkäri kirjoittaa toimivan vieroituslääkkeen. Sitte lopetus on helpompaa kuin heinänteko. :D
       Tai voihan työterveyslääkäriaj an tilata pelkästään tuonkin asian takia.  Eiköhän niin.
        Minun mielestä tupakanpolton lopetus olisi hyvä ajoittaa talveen, että ehtisi vieroittua kesään mennessä. Kesäterassilla saattaa repsahtaa...mutta sehän on jokaisen oma asia minkä ajankohdan katsoo itselleen parhaaksi.

  • Vieras
  • Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #40 : 7.01.2012 kello on 22:57 »
    Jos haluaa lopettaa tupakoinnin, niin kannattaa työterveyslääkärikä ynnin yhteydessä kertoa asia lääkärille. Lääkäri kirjoittaa toimivan vieroituslääkkeen. Sitte lopetus on helpompaa kuin heinänteko. :D
       Tai voihan työterveyslääkäriaj an tilata pelkästään tuonkin asian takia.  Eiköhän niin.
        Minun mielestä tupakanpolton lopetus olisi hyvä ajoittaa talveen, että ehtisi vieroittua kesään mennessä. Kesäterassilla saattaa repsahtaa...mutta sehän on jokaisen oma asia minkä ajankohdan katsoo itselleen parhaaksi.

    Jos et ole itse mukana tuossa lääkkeen antamassa "lume"vaikutuksessa niin eipä siitä ole apua.
    Kaikki lähtee loppupelissä itsestä ja siitä miten arvostat itseäsi. 8)
    Halutko elää terveenä silleen että sairaudet eivät johdu tupakasta...Mikään ei pelasta ihmistä jos jokin sairaus on tullakseen niin sehän tulee..Olikos niin että Päätalo kuoli keuhkosyöpään vaikka ei ollut polttanut ollenkaan... ???
    Taisi lapsuuden kodin valopäreet aiheuttanu moisen..

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:43
    Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #41 : 7.01.2012 kello on 23:18 »
    Jos et ole itse mukana tuossa lääkkeen antamassa "lume"vaikutuksessa niin eipä siitä ole apua.
    Kaikki lähtee loppupelissä itsestä ja siitä miten arvostat itseäsi. 8)
    Halutko elää terveenä silleen että sairaudet eivät johdu tupakasta...Mikään ei pelasta ihmistä jos jokin sairaus on tullakseen niin sehän tulee..Olikos niin että Päätalo kuoli keuhkosyöpään vaikka ei ollut polttanut ollenkaan... ???
    Taisi lapsuuden kodin valopäreet aiheuttanu moisen..
    Joo, niinhän se on, itse pitää haluta lopettaa. Mulla on tuttavapiirissä joitakin joille ei ollut reseptittömistä pysyvää apua, mutta lääkärin määrämä lääke oli toimivampi.
     Päätalosta en tiedä, mutta muistelen, että juurikin näiden sähkökatkosten yhteydessä oli jossain juttua kynttilän päästöistä. Olikohan se niin että kynttilän palaminen huoneessa vastaa tupakanpolttoa tai jotain sinneppäin...?

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
    Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #42 : 7.01.2012 kello on 23:30 »
    Kiitos kannustuksesta. 2 savuton päivä kääntyi iltaan. Huomenna on uusi päivä.

  • Vieras
  • Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #43 : 7.01.2012 kello on 23:39 »
    Kiitos kannustuksesta. 2 savuton päivä kääntyi iltaan. Huomenna on uusi päivä.
    Jepjep.
    Noin se pitää asia hoita.
    Päivä kerrallaan niin homma sujuu.Ajattele niin että se ei ole minulta pois kun kaveri vetää kuin viimeistä päivää...Vaan ota se voimavaraksi että tuon se pitää vetää mutta minun ei...Ja heti alkaa helpottaa.. ;D
    Jos ihminen olis tarkoitettu tupakin kaveriksi niin syntyessä se nortti olis jo huulessa. ???

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
    • häme
    Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #44 : 8.01.2012 kello on 00:20 »
    Itse olen tuossa reilu 10v poltellut.
    Olin reilun vuoden polttelemeatta, mutta sitten ihan salaa homma alkoi taas.
    Itseä harmittaa tuo PASKAN HAJU, joka tuosta tupakasta lähtee.

    - Nolottaa ostaa ja nolottaa polttaa. Töissäkään ei polta kuin muutama vaan. Kuttu sentään, enkö muka voi lopettaa, jos muut voi??

    -Mulla on  noita nicoretteja varastossa paljon. Jos Tilanne vaatii, niin vedän ennemmin niitä perketin nappeja, kuin poltan yhtään tuppakkaa.
    Myös e-tupakan tilaaminen olisi yksi vaihtoehto.

    - Jos tää on jotenkin hankalaa, niin tilaan tuon e-tupakan,jotta saa jäämään vain tuon nikotiinin siitä haitallisuudesta