-15 C asti pitäisi kesälaadun tulla suodattimesta läpi.
"Paljonko kesä diesel kestää pakkasta?
Yleinen jaottelu on, että kesälaadun samepiste on npon -5 ja suodatettavuus -15 pakkasasteta ja talvilaadun -29 ja -34. Arktisen laadun samepiste on -40 astetta Celsiusta ja suodatettavuus -44." https://www.nettikone.com/artikkeli/tankkaa_ajoissa_talvilaadun_dieselia_tyokoneen_tankkiin Toimi minulla Toimiiko tuo jos diesel on käynyt samepisteen -10 ast, alapuolella, kun se pitäisi lisätä 5 ast. ennen samepistettä? Missä lämpötilassa käytit ja paljonko laitoit? Lisäys: Nesteen kesälaatu oli -10/-20 Vaihdetaanko todellakin kaikkiin noihin caravan liikkeiden pihoilla seisovien dieselautojen polttoaine talvilaatuun? Vaihdetaanko todellakin kaikkiin noihin caravan liikkeiden pihoilla seisovien dieselautojen polttoaine talvilaatuun? Eihän niihin vaihdetta jos ei kauppaa tule -25 kelissä Kyllä se kevät sen sulattaa minkä syksyy jäätää. Monella Shellin asemalla on ollut kesälläkin vain talvilaatua...
Nesteen kesälaatu, mitä lähes kaikki Suomessa myytävä on, kestää -20c pakkasta.
E.Typo korjattu. Nesteen kesälaatu, mitä lähes kaikki Suomessa myytävä on, kestää -20c pakkasta.Olet sitä mieltä ettei huolta jos ei ole kylmempää kuin -20 ast.? Olet sitä mieltä ettei huolta jos ei ole kylmempää kuin -20 ast.? Kyllä. Mulla on henkilöautossakin muuten tankki lähes täynnä kesälaatua nytkin. Kyllä. Mulla on henkilöautossakin muuten tankki lähes täynnä kesälaatua nytkin. Täytyy luottaa tuohon ja hakea lisäksi Motonetistä jäätymisenestoainet ta Yleisesti kesälaadun samepiste on -5 ja suodatettavuus -15, pätee myös Nesteen dieselin osalta.
Onko mahdotonyhtälö tyhjentää tankista 1/2 tai 2/3 polttoainetta pois ja korvata se talvilaadulla ?
Löytyykö tykötarpeet tuohon toimenpiteeseen ? Neste antaa tollasen vinkin: Esimerkiksi 50/50 seos talvi- (samepiste -29) ja kesälaatua (samepiste -5) ei tuota samepisteeksi -17 °C, vaan n. -12 °C Neste ilmoittaa että samepistettä ei voi laskea muutoin kuin polttoaine uudelleen jalostamalla . . . Löytyy Nesteen 'sivuilta' sekin . . . |