Miten mahtaa käydä tulevaisuudessa diesel käyttöisille matkailuautoille?
Muutaman vuoden sisällä suurinosa ihmisistä, joilla on varaa ostaa uusi matkailuauto on tottunut ajamaan sähköisellä henkilöautolla. Kiinnostaako ketään enään ostaa dieselillä kulkeva matkailuauto?
Mersu on jo ilmoillanut, että heiltä tulee uusi sähköinen Sprinter alusta pakettiautokäyttöön muutaman vuoden päästä.
Onko nykyinen Fiat Ducato viimeinen versio dieselinä?
Nykyisillä hinnoilla uusi matkailuauto maksaa yli 100Ke helposti ja jos ajattelee, että sen pitäisi olla liikenteessä seuraavat 15V.
Kuinka "kuumaa hottia" on 10 vuoden päästä Diesel ducato, jos markkinoilla on sähkökäyttöiset matkailuautot ja koko liikenne on sähköistynyt suurelta osin?
Tällä hetkellä oikeat asiantuntijat veikkaavat vedyn olevan se jolla kaikki henkilöautoa suuremmat liikkuu kymmenen- kahdenkymmenen vuoden päästä.
Ja Sprinterin range on oleva noin kaksi kolme sataa kilometriä eli vähän matkamökille.
VW Buzz akuilla on jo saatavilla retkimallina, mutta se range.
Ja jos range lisätään nouseee paino pitkästi yli 3,5 tn ja ollaan taas uuden ongelman edessä kun pääosalla porukasta on B- kortti.
Eli muuttujia on vielä paljon.
Eli taitaa vety ajaa ohi akku kehityksen
Toisaalta suurin osa matkailuauto kaupoista tehdään alle 50 000 hintaluokassa nimenomaan käyttynä eli miten meinaat että porukat ostaa uusia yli 100 tn vekottimia ?