ei se taida tukkoon jäätyä kuitenkaan.... ainoastaan jos jäähilettä tulee polttoaineen mukana...öljyyhtiön lämpimästä maanalouis tankista ensin kylmään tankkiisi jossa jäätyy ja hileenä suodattimeen...
Olen noita maanalaisjärjestelm
iä tehnyt ja mittarikenttiä, myös huoltanut 16 vuotta.
Säiliö maan alla noin 5 asteessa aina, kuorma tulee n 15 asteessa terminaalista ja pudotetaan. Kun mittarista lasketaan paljon ainetta se lämmittää mittarinkin ja tulee mittarista läpi hyvin, ei se sakkaannu vielä silloin. Jos mittari vähällä käytöllä alkaa putki ja mittari olla kylmä jolloin aine kohmettuu suodattimeen mittarissa. Joka talvinen operaatio oli vaihtaa mittareihin sokko kuppi suodattimen tilalle, jos se unohtui tiesi että pitää vaihtaa suodatin ja ottaa sihti pistoolista pois, sitten tuli, pahimmillaan kuin maitoa mutta tuli kuitenkin, autoihin jotka tankkas oli suodatin lämmittimet ja ajossa jatkuvasti tai lämpimässä tallissa. Ulkona tuli ongelmia. Suodatettavuus loppuu noin-15 asteessa kesälaadulla.
Helpoin apu saada lämpimään ja aikanaan oli laittaa diesel 100 lisäaine ja tankata talvilaatua, siten ongelma poistui yleensä yhden tai kahden tankkauksen jälkeen.