Raumalla Huoltokorjaamo Frimannilla noita näkyy aika usein työn alla.
Sivuja: [1] Siirry alas
Raumalla Huoltokorjaamo Frimannilla noita näkyy aika usein työn alla.
vasta kotipihaan saatu Dethleffsin tuulilasista valuu vedet suoraan moottoritilaan. Joo, pitää sekin tiivistellä, kun ei ole kukaan liki 20 vuoteen ehtinyt tehdä... Se on ominaisuus.... itsetuhomekanismi ettei kestäisi ikuisesti...
Esim. Autotalo Pelttari tekee Fiatin huoltoja. Itse olen Dethleffsiä käyttänyt siellä. Tuo tiivistys kannattaa selvittää tiskillä.
Jeps, etusormi meni kevyesti tuon muovihärpäkkeen ja tuulilasin väliin... No toisaalta ilmanvaihto taattu konehuoneessa, lämmittänee ehkä tuulilasiakin talvella hiukan tuo. Itse ajattelin laittaa reilusti jotain sopivaa tiivistys ainetta, butyylimassaa jotkut vissiin laittaneet väliin.
Porissa varmaan paljonkin erilaisia nyrkkipajoja, mutta mieluusti kuulisin lisää suosituksia. Rauma jonkun verran kaukana... Tuntuu, että nykyään osataan enää rahastamisen taito. Viimeksi sain Porissa mönkijälleni ihka aitoa valohoitoa. Piti tehdä ensihuolto eli käydä tarkistuskohteet läpi, säätää venttiilien välykset jne. Olivat huoltoliikkeen (ehkä) vaihtaneet oikeat öljyt koneeseen, ja kuitille kirjoittaneet "kevyt ensihuolto". Kun kyselin, että miksei esim. venoja säädetty Kiinan tehtaan jäljiltä, niin naureskelivat ja sanoivat etteivät tarkista koskaan, on niin kova homma purkaa katteet irti. Noh, huoltokirjassa on nyt se kultaakin arvokkaampi huoltoliikkeen leima ja takuu jatkuu... jonain päivänä seuraava omistaja voi todeta, että säännöllisesti huollettu merkkiliikkeessä ja muutenkin hyvällä pidolla ollut mönkijä. Esim. Autotalo Pelttari tekee Fiatin huoltoja. Itse olen Dethleffsiä käyttänyt siellä. Tuo tiivistys kannattaa selvittää tiskillä. Kiitos, täytyy ensi viikolla soitella! Se ikkunan tiivistys ei ole tiedettä tehdä itsekään, jos jaksaa askarrella ja lopputulos on todennäköisesti parempi. Näillä keleillä onnistuuu ulkosallakin.
Pari vuotta sitten tiivistelin itsellä ja nyt taas uudelleen, kun meni tuulilasi vaihtoon halkeaman vuoksi. Konepelti pois, pyyhkijän varret pois ja vetää kaukalon puolikkaat varovasti irti. Alla on muovikiinnikkeitä, joista osa todennäköisesti rikkoutuu. Uusia kiinnikkeitä saa Motonetista, tuote 47-1759: https://www.motonet.fi/fi/tuote/471759 Väliin laitoin tiivisteeksi/liimaksi Sikaflex 221. Pitää hyvin, mutta lähtee myös tarvittaessa irti käsivoimin rikkomatta mitään. Samalla laitoin muutaman 10mm letkun lisäviemäröinniksi, niin ei jää vesi tulvimaan kaukaloon. Joitain vähän painoksi liimaukseen yön yli, konepelti ja pyyhkijät kiinni. Siinä se, taas mennään. porista vois kysellä myös huoltocenteristä tekevätkö fipattiin... huoltocenter.fi
tolkun korjaamo. Jakopään hinnat Ducato 2.3 JTD 130 moottorille aika lailla samoissa Porin huoltopaikoissa, eli jakopää osineen sen 700 eur ja lisäksi jos tarpeen vesipumppu sen toiset 700 eur. Vesipumpulla kuulemma ajelee reilusti yli 200 tkm, yleensä.
Aloin sitten tarkistamaan, onko vesipumppu joskus jo vaihdettu. Kannatti alkaa sillä myyjäliike, mistä auton ostin, oli ainakin merkintöjen perusteella vaihtanut jakopään ja vesipumpun pari kk takaperin. Iloinen yllätys, huoltokirjassa on oma osionsa jakopään huolloille, enkä ollut hoksannut sieltä etsiä. Tätä se on kun vuosia ajellut jaappanialaisilla ketjumoteilla, tarvinnut muuta kuin öljyjä vaihdella (ainakin melkein). positiivinen yllätys on aina hyvä yllätys...
ransiittimiehen ei tarvi tollasista stressata kun on ketjulla.... no ei se tietty ole kuin 1500-3000e säästö auton käyttöaikana. Jakopään hinnat Ducato 2.3 JTD 130 moottorille aika lailla samoissa Porin huoltopaikoissa, eli jakopää osineen sen 700 eur Naapuri sanoi, jotta marmorilla pitkälti toista tonnia, lähipaja 660€. Sivuja: [1] Siirry ylös
|