Sivuja: [1] Siirry alas
Nyt kun kaappi oli sähköllä yli yön kokeilin uudestaan. Autolla tehtiin edellinen reissu joulukuun puolessavälissä ja silloin toimi ok.
Tänään kokeilin taas kaasulla ja oikkuili samoin kun eilen, terävä napautus magneettiventtiilii n toisela kokeilulla ja kaappi jäi päälle. Seuraan rilannetta. Miten magneettiventtiili puhdistetaan, olisiko kosteusongelma tai hapettuma joka aiheuttaa tuon jumiutumisen. Näyttää taas toimivan, jos säädän lämpötilaa pienemmälle liekki sammuu ja kun taas lisään pyyntiä liekki syttyy ja kaappi jää päälle. Seurataan miten tuo käyttäytyy kun viikonloppuna teemme yhden yön reissun.
Tämä on kyllä vaikea tapaus.
Kaappi oli kylmenemässä muutaman päivän 230V ja lähdimme lauantaina yhden yön reissulle. Ajomatkan toimi 12V ja pakkasessa lämpötila oli -16 ja -18c välillä. Illalla nukkumaan mennessä pakkasessa -20c. Ei syttynyt kaasulla. Sunnuntaina aamulla kaikki jääkaappitavara oli kylmää ja kun katsoin mittaria, niin pakastimessa oli 18c plussan puolella. Kotimatkalla 12V ei toiminut eikä kaasukaan. Parkissa ollessa tein muutamia mittauksia ja vaikka kone ei käynyt kaapin D+ syötön jännite yli 12V. Kaapin ohjaus on 12V ja se oli ok Tuo D+ estää kaasun käytön ja pitää kokeilla mitä tapahtuu kun sen syötön irrottaa. Tuo D+ viittaa mielestäni siihen, että vika voi olla auton laturissa, toisaalta silloin kaapin olisi pitänyt syödä akun tyhjäksi. Ajan kanssa tuo pitää taas tutkia ja sen mukaan toimia. Sivuja: [1] Siirry ylös
|