rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Riitatilanne,BC vs 128420  (Luettu 18822 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Riitatilanne,BC vs 128420
« : 26.11.2022 kello on 22:01 »
Minullakin uuden retkeilyauton suhteen ikäviä kokemuksia yhtiöstä Best Caravan Thumbd Tämä caravanliike ei ymmärrä asiakaslähtöisen palvelun päälle yhtikäs mitään.

Olisi tosi pitkä tarina kerrottavana siitä miten yhtiö väistelee vastuutaan kun onnistuvat myymään valmiiksi viallisen auton >:D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:48
  • Lempäälä
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #1 : 26.11.2022 kello on 22:34 »
  Kerro toki.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 20:49
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #2 : 27.11.2022 kello on 08:17 »
Minullakin uuden retkeilyauton suhteen ikäviä kokemuksia yhtiöstä Best Caravan Thumbd Tämä caravanliike ei ymmärrä asiakaslähtöisen palvelun päälle yhtikäs mitään.

Olisi tosi pitkä tarina kerrottavana siitä miten yhtiö väistelee vastuutaan kun onnistuvat myymään valmiiksi viallisen auton >:D

Kerro lyhyesti ja ytimekkäästi. Jään mielenkiinnolla odottamaan, mitä tuleman pitää.

Oliko kyseessä uusi vai käytetty auto? Jos käytetty, niin minkä ikäinen? Millainen oli valmiiksi autossa ollut vika? Tästä on hyvä jatkaa...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 12:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #3 : 29.11.2022 kello on 15:00 »
Varmaan kannattaa olla yhteydessä vak. yhtiöön. Minä en osaa tuohon vastata, eikä minun tarvitsekkaan.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #4 : 29.11.2022 kello on 16:49 »
Best Caravan Oy luovutti minulle uuden retkeilyauton Hobby Vantana vesivuotoisena.  Käyttövesisäiliö oli rikottu tehtaalla asennusvaiheessa, auto oli läpäissyt sekä tehtaan, että BC:n luovutushuollon vesijärjestelmän tarkastukset, joten kaksinkertainen huolimattomuus ja ilmeisen välinpitämätön tarkastustoiminta  tuotti ikäviä yllätyksiä minulle.

Auto luovutettiin joulukuussa 2021 ja oli talven vain käyttöautona, lopullisesti asia paljastui vasta toukokuussa 2022 kun täytin vesitankin ekan kerran ja vedet virtasi liukuoven kohdalta (kallellaan suuntaan) auton asuntotilan lattian ja auton pohjan välisestä tilasta.

Aloitin heti reklamoinnin ja vaadin kaupan purkua, koska auton lattian väliin oli siinä vaiheessa päässyt säiliövesi jo kolme kertaa kastelemaan paikat ja olin todella pettynyt tehtaan ja maahantuojan toimiin.

Best Caravan on kiistänyt vastuunsa ja ilmoittaa edelleen toimivansa vain "takuun puitteissa" , vaikka heinäkuussa oli sellainenkin vaihe, että palvelujohtaja lupasi harkita auton lunastamista takaisin yhtiölle.

Olin yhteydessä kuluttajaneuvontaan kin ja hekin yrittivät saada Best Caravanin joko lunastamaan auton, tai edes maksamaan jälkikäteistä hinnanalennusta ,tuloksetta.

Mainittakoon, ettei tämä ole ollut ainoa vika, tai virhe tässä autoyksilössä, niitä on lukuisia muitakin suoranaiseen ammattitaidottomuut een ja välinpitämättömyyte en perustuvia vikoja ja takuukorjaukset edelleen kesken.

Tarinasta tulisi tosi pitkä, mitä koko revohka sisältää ja pattitilanne jatkuu edelleen ja ainoa joka joutuu tehtaan / maahantuojan laiminlyönneistä kärsimään olen minä, joka osuin ostamaan kyseisen autoyksilön.

Koko tarina olisi niin moniulokkeinen kokonaisuutena, että tässä raapaisen vain pintaa. Uusimmassa Caravanlehdessä oli juuri juttua näistä reklamaatioiden käsittelystä "kieli keskellä suuta" ja todellisuus on sitten vallan muuta!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:52
  • Autossa on pyörät
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #5 : 29.11.2022 kello on 16:52 »
No kerro nyt edes pääpiirteissään asia meillekin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #6 : 29.11.2022 kello on 17:06 »
Best Caravan Oy luovutti minulle uuden retkeilyauton Hobby Vantana vesivuotoisena.
Korjausten toteutuminen pitäisi olla helppoa. Uudessa autossa ei saa vikoja olla.
BC:n on turha vedota maahantuojaan tai tehtaaseen. Myyjä vastaa myymästään tuotteesta. Takuullakaan ei ole merkitystä.
Lainaus
Virhevastuun kesto määräytyy tapauskohtaisesti tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Virhevastuulle ei ole laissa aikarajaa.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/#virhevastuun-kesto

Viallisen boilerin aiheuttama kosteusvaurio menee toisen lain piikkiin:
Lainaus
Tuotevastuu laki koskee tuotteesta henkilölle taikka yksityiseen käyttöön tai kulutukseen tarkoitetulle ja vahinkoa kärsineeen pääasiassa sellaiseen tarkoitukseen käyttämälle omaisuudelle aiheutuneen vahingon korvaamiseen. Tuotevastuulla tarkoitetaan siis vahingonkorvausvelv ollisuutta, joka aiheutuu tuotteen henkilölle tai omaisuudelle aiheuttamasta vahingosta.
https://www.minilex.fi/a/mit%C3%A4-on-tuotevastuu

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
« Vastaus #7 : 29.11.2022 kello on 17:06 »
Ohjeiden mukaan pitää olla ensin yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja sitä kautta yrittävät vaikuttaa yhtiöön joka olisi vastuussa. Näin menettelin omassa tapauksessani ja kuluttajaneuvoja kertoi, että kuluttajariitalauta kunnassa on vuosien jonotus edessä ja että nopeimmin haet ratkaisun, jos annat jutun lakimiehen hoidettavaksi.

Kuluttajaneuvonta yritti taivutella caravanliikettä lunastamaan auton ,tai edes jälkikäteiseen hinnanalennukseen suostumaan, kyseinen liike kiisti. " meidän näkökulmastamme katsoen ei ole syntynyt mitään sellaista tilannetta, joka oikeuttaisi kaupan purkamisen tms."

Oikeasti sellainen tilanne kuitenkin syntyi ja on edelleen olemassa, koska vesivahinkoisena myytyä uutta autoa ei pystytä tutkimaan muuten kuin purkamalla kaikki kalusteet, lattia jne.jne.

Ja kyseessä siis alunperin valmistajatehtaan "luokaton" asennustyö ja sen seuraukset ja edelleen maahantuoja-myyjä osapuolen suorittamat tarkastukset, mitkä mahdollistivat pahasti viallisen auton luovuttamisen asiakkaalle.

Oikeutta en ole saanut ja harkitsen parhaillaan lakimiehen ottamista asian selvitykseen.

  • Vieras
  • Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
    « Vastaus #8 : 29.11.2022 kello on 17:25 »
    Auto on siis uutena tilattu ostettu ja luovutettu mainitsemani yhtiön toimesta. Ainoa keino saada oikeutta epäonnisen "maanantaikappaleen" kohdalla näyttäisi olevan, että antaa jutun lakiasiaintoimiston hoitoon, tiedä sitten miten siinäkin kävisi?

    BC:n kanssa ei tavallinen autonostaja pärjää kun tulee kuvatun kaltainen ,tai vastaava ikävä tilanne ja vaikka vesivuoto uudessa autossa ollut suurin ja pahin dilemma (lopullisesti tutkimatta vielä mitä on voinut aiheuttaa) on ollut lukuisia muitakin vikoja ja virheitä tässä uutena hankitussa autoyksilössä.

    Lukekaa kuitenkin viimeisestä Caravan lehdestä kuinka siinä näistä reklamaatioiden hoidosta kerrotaan. Omalle kohdalle ei niin hyvää palvelua osunut tässä yhtiössä, kuin jutussa annetaan ymmärtää, vaikka kyseisen yhtiön markkinointijohtaja antaa ymmärtää, että hyvää oppia yhtiölle jokainen tehty reklamaatio.

    Mihin ne opin käyttää, se onkin vallan eri asia?
     

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
    Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
    « Vastaus #9 : 29.11.2022 kello on 17:29 »
    vesivahinkoisena myytyä
    Onko auto myyty vesivahinkoisena, kuten tekstistä voi päätellä? Silloin ei asiasta kannata valittaa.
    Jos vesivahinko on tullut myöhemmin ja kyseessä on laitevika, ei maksajasta ole epäselvyyttä. Myyjäliike. Myyjä selvittää asiansa keskenään maahantuojan/valmistajan kanssa.
    Käyttövirheestä voi onnitella itseään selkään taputtamalla. Pakkaskaudella kannattaa hanat tyhjentää.

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
    Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
    « Vastaus #10 : 29.11.2022 kello on 18:15 »
    Siis jälkikäteen läpikäytynä tarkkaan ottaen näin on tapahtunut, mutta eihän sitä nyt mulle ole tarjottu sellaisena, eli hyvässä uskossa ostaa uuden auton ja niinkuin tässä tapauksessa todellinen tilanne selviääkin vasta kun omistajana laitat auton vesisäiliöön vedet.

    Eikö tule mieleen, että tehtaalla asennuksessa rikottu vesisäiliö =( pohjan kiinnitysulokkeessa reikä, johtuen liian voimakkaasta kiinnityspultin M8  kiristämisestä)) , olisi pitänyt huomata jo tehtaalla viimeistään vesijärjestelmän toiminnan tarkastuksessa ja toisen kerran maahantuojan myyntiä edeltävässä luovutushuollossa, joka huoltopäällikön mukaan tehty?

    Siis tehtaan huonon työn jne. ikävyyksistä tässä on kysymys.
    Viides uutena ostettu matkailuauto minulla kaikkiaan ja jokaisessa on ollut vikoja ja viimeistelyvirheitä, mutta tämä viimeisin ostos kaikkein pahin, johtuen siis vuotavasta vesisäiliöstä, joka rakenteiden väliin vesiä purki täysin päältäpäin näkymättömissä, mutta ulkopuolelle sitten as. lattian ja auton metallipohjan välistä .

    Ei siis mikään itseni aikaansaama käyttövirhe, kaukana siitä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
    Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
    « Vastaus #11 : 29.11.2022 kello on 18:58 »
    Tuskin laittavat vesiä sisään "luovutushuollossa". Jos/kun auto jää talveksi ulos, on jäätymisvaara. Luovutushuollossa tarkastetaan että renkaat pysyvät kiinni ja moottoritilassa on nesteitä on riittävästi.
    Tehtaan alipalkattu siirtotyöntekijä on kiristänyt säiliön riittävän tiukasti. Laaduntarkastaja on todennut säiliön olevan kiinni. Suomessa todetaan säiliön olevan paikallaan.
    Uudessa autossa on takuu päällä ja myyjällä on tällöin virheestä todistustaakka.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:05
      • Matkailuvinkkejä
    Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
    « Vastaus #12 : 29.11.2022 kello on 18:59 »
    Tuossa tilanteessa olisin ottanut yhteyttä suoraan tehtaaseen.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
    Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
    « Vastaus #13 : 29.11.2022 kello on 19:08 »
    Ennen oikeuskäsittelyä pitää saada luvat omaavan tavarantarkastajan lausunto. Naapurikorjaamon Reiskan mielipide ei käy.
    Jos uudessa autossa on ammattilaisen toimesta todettu vikoja, joita ei itse aiheutettu, homma lienee selvä.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:03
    • Epsoo
    Vs: Riitatilanne,BC vs 128420
    « Vastaus #14 : 29.11.2022 kello on 19:22 »
    Tuskin laittavat vesiä sisään "luovutushuollossa". Jos/kun auto jää talveksi ulos, on jäätymisvaara.

    Kannattaa huomioida bestcaravanin kohdalla, että jos viet kesällä matkailuvälineesi sinne korjattavaksi niin vesijärjestelmä pitää olla tyhjennetty kunnolla jotta ei tule jäätymisvaurioita. He kun eivät huolehdi/välitä/kiinnostu siitä että matkailuvälineesi pysyy ehjänä korjauksen ajan.