rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Ilmanvaihto talvella  (Luettu 32263 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:53
Vs: Ilmanvaihto talvella
« Vastaus #45 : 23.01.2026 kello on 22:38 »
Kuinkas monella on hiilidioksidi mittari...?

Mulla on, kun olen kehitellyt erilaisia tuuletusjuttuja retkipakuun. Aika nopeasti nusee CO2 pitoisuus korkeaksi, jos ei huolehdi tuuletuksesta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:57
« Vastaus #46 : 24.01.2026 kello on 16:17 »
Nyt, noin kolmenvuoden tapahtumien valossa on nähtävissä että etenkin matkailuautojen omistajat eivät tiedä, ymmärrä miten tärkeä on vaihtuvan ilman tärkeys. Samoin se että mistä tuo ilma tulee. Autoissa  en ole tavannut matkakorinpuolella ilman tuloaukkoja.
Oli mulla Rimorissa porrasmontussa tuloilmasäleikkö (1) ja tässä talviautossa (MB Frankia) useampi tuplapohjassa. pitkulainen itikkaverkollinen ja ripapatteri yläpuolella
Esim. Peitetään auton ilmanotto tuulilasin peitteillä.
Moniko tietää, kytkeytyykö auton lämppäriltä sisäkierto, vai jääkö auki, kun sammuttaa moottorin?
Täysintegroiduissa harvoin auton orkkis lämppärin ilman ottoa kun ei ole edes sitä konepeltiäkään, esim. Fränkissä oik. etukulmassa säleikön takana tuloputki..
Sprintterin ohjaamossa sisäkierto jää päälle kun sen laittaa päälle ennen auton sammutusta - tulee käytettyä talvella tunturituulessa. Samoin liesituulettimen sulkuläppää..

Toki kukaan ei varmaankaan saanut vakavia terveysongelmia,huonosti nukuttu yö..
Haluan vain herättää miettimistä tästä ilmanvaihdosta.
Autoissa on eroja  :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:14
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #47 : 24.01.2026 kello on 17:30 »
Onkohan mulla ollut n. 7 matkailuautoa. Kaikissa on ollut tuloilmareiät. Tosin ei välttämättä ensi katseella nähtävissä. Esim. nykyisessä Atriassa on 4kpl 4-5 senttistä reikää keittiön laatikoston alla. Niistä 2 olen uskaltanut sulkea kun auto on suunniteltu 4:lle henkilölle eikä meitä ole kuin kaksi. Lisäksi siirrän autolämppärin sisäkierrolle. Nyt en muista onko tässä autossa ovissa poistoaukot. Aiemmissa, ainakin joissakin, on ollut ja ne olen teipannut.

anything