Siinä veivin sisäänmenossa on nk vaihteisto, eli kulmavaihde. Oletettavasti se rutajaa. Markiisin malli esiin ja varaosia etsimään.
Siinä veivin sisäänmenossa on nk vaihteisto, eli kulmavaihde. Oletettavasti se rutajaa. Markiisin malli esiin ja varaosia etsimään.
*****
Kiitokset.
Oma valistunut veikkaus olisi että Thule Omnistor tai mikähän on ollutkaan aikoinaan firman nimi, on valmistaja, mutta tarkkaa mallimerkintää ei ole mielestäni myöskään käytettynä ostetun auton lippulapuissa tiedossa. Onkohan tuo jossain stanssattuna tai tarroitettuna tai riittääkö mahdollisesti valmistajan varmistaminen eli onko samalla valmistajalla eri malleissa näille osille paljon eri toteutusratkaisuja? Muistaakseni kun avaa markiisia niin sisäpuolen lappeessa on mallimerkintä
*****
Kiitokset K.E.V näillä vinkeillä eteenpäin.
Siellä kotelon perällähän se mallitarra pitäisi olla, jos on säilynyt..
Kotelon profiili ja päätykotelot paljastaa mallin. Vanhempia malleja joutuu varmaan nettistä tonkimaan kun vain näitä uudempia löytyy https://www.kamafritid.fi/fi/catalog/node/markiser-tillbehor-reservdelar-thule Alle 2000 luvun malleihin saa oikein penkoa. 2000 -luvun alkupäähän vielä löytyy jotenki https://www.reimo.com/fi/varaosat/thule-omnistor-varaosat/omnistor-5000-5002-5003-markiisi-varaosat/?p=1
*****
Joo jännityksellä odotan. Kun epäilen että kun auto on 1997 niin markiisi saattaa hyvinkin olla (tai jopa oletan sen olevan )samaa ikäluokkaa.
Kannattaa kotipihassa testailla ennen reissuun lähtöä...
aika haastava tilanne kun kesken matkan kieltäytyy kelaamaan sisään.... Luistaako vai vaatiiko vaan, että ensin kelaa jonkun matkaa ulos ja sitten tulee "vauhdilla" sen minkä kelannut. Ja kiristäessä loppupää hiukan jäykemoi. Tuo on säädöstä kiinni ja ainakin itse aikoinaan löysiin ohjeet ja videon netistä
Tiedä vaikka olisi samanlainen omnistor kun itsellä on työn alla.
Jos tuo liimattu omnistor kyltti on jäänyt matkalle, niin ulostulevan etulevyn vaihteen päässä on sisäpuolella tarra jossa näkyy mallimerkintä. 5000 ei kaikkia osia enää saa, mutta vaihdetta taitaa vielä saada kun se käy uudempiinkin malleihin. Se on valurunkoinen, niitattu kiinni ja keskivääntiö on messinkiä, niin varmaan rattaatkin. Thule osti Omnistorin 2005 ja Thulen nimi tuli markiiseihin näkyviin 2009 alkaen.
*****
Jospa se sisempi tarra on paremmassa kunnossa, minulla oli vielä ihan luettavissa vaikka oli paperia.
Katso samalla kun avaat, että onko kelannut pressun tasaisesti kelalle ja meneekö etulevyn molemmat päät tasa tahtia. Auttamisen tarve viittaisi jumittamiseen. Jumittavassa Omnistorissa nuo etulevyn lukitsevat vihreät lukituskappaleet ja niissä olevat mustat (vanhemmissa alumiiniset) jousitetut kynnet naksuttavat ja paukkuvat kun etulevy jumittaa. Varsinkin avatessa. Säädöntarve voi johtua varsien päiden lukitusruuvien löytymisestä ja niiden siirtymisestä. Tuon ikäisessä voi johtua myös nivelten kulumisesta. Omasta korjasin sokeaksi kuluneet nivelet holkeilla. https://karavaanari.org/index.php/topic,26500.0.html
*****
Vaohteistoja näyttäiai löytyvän uusina helpostikin 5002 ja 5003 joihin käy samat. Jollain italialaisella sivulla oli otsikossa kauttaviivalla ensimmäisenä myös 5000 samaisentuotenumero n tuotteella, mutta en menisi vannomaan että sopii. Ja toki vielä en ole löytänyt enempää tietoa näistä mallimerkinnöistä. Onko eri tarkoitukseen tehtyjä malleja?(kattoasnnus, seinäasennus mitä näitä nyt on) Vai onko vain eri ikäluokan vermeitä joissa on jotain osia aina päivitetty syystä x? Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa tai vinkkiä mistä löytyisi?
Niin osanumero olisi 1500601221 . Löytyy tällä hetkellä Suomestakin hyllystä globaalistikin sopuhintaan. Pitäisi siis vaan saada tuo oma markiisi auki että pääsisi tutkimaan. Ja se on vasta sulaneen kelin asiioita. Omaan vaihdoin viime kesänä. Kulmavaihteen ostin Jyväscaravanista. Jotain viiskymppiä maksoi ja oli hyllyssä. Markiisin joutuu nostamaan pois paikoiltaan kulman vaihtoon.
Edelliseen vaihdoin, markiisi paikoillaan helposti
|