rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitkä oikeasti hyviä C1-autoja?  (Luettu 1551 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.01.2022 kello on 23:42
Mitkä oikeasti hyviä C1-autoja?
« : 11.12.2021 kello on 19:19 »
Ollaan vakavasti miettimässä vaihtoa isompaan (käytettyyn) autoon ja mietitään että kun kyseessä on kuitenkin iso investointi, niin mitä kannattaisi huomioida? Mitkä on oikeasti hyviä ja laadukkaita autoja/merkkejä?

Nyt on käyty katsomassa Bürstnerin Aviano i875, mikä oli periaatteessa ok auto (mutta ko. yksilö ei livenä ehkä ihan sellainen kuin halutaan
https://m.nettikaravaani.com/burstner/kaikki/1564978),
huomenna katsotaan Carthago Chic C-line I XL 5.8Q.
https://m.nettikaravaani.com/carthago/chic-c-line-i-xl-58q/1581501?vifAdCount=8&vifNav=Y

Hintaluokka meillä 70-90t.

Onko ideaa/mielipidettä mitkä autot osuisi seuraaviin spekseihin:

- tuplapohja
- iso, läpiauton takatalli
- integroitu
- erillis- tai saarekevuode takana
- auton omapainon ja kokonaispainon ero n. 1000kg
- erillinen sohvaryhmä ja keittiö sen perässä

Meillä tarve läpivuoden käytölle, eli pitää olla lämmin.

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan.

Kiitos jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 11.12.2021 kello on 21:30 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:09
Vs: Mitkä oikeasti hyviä C1-autoja?
« Vastaus #1 : 11.12.2021 kello on 19:32 »
Jos nyt en omaa kehu kun ei mene spekseihin hinnaltaa  :laugh:
Mutta kaveri peliä voi.. Hymeristä löytyy Carthagon haastaja, varsinki jos takavetona haluaa.

Tuplapohjia on korkeita ja niitä matalia, johon tekniikka mahtuu, mutta ei sitten tavaratilaa siellä. Korkeassa puhtaat ja likaiset säiliöt mahtuu lämpimään tuplapohjaan - toimii takuuvarmasti kovillakin pakkasilla. Matalissa tuplapohjissa (joillakin merkeillä) harmaavesi pytty voi olla kylmällä puolen, ja jollakin merkillä saattoi olla, että alin pohja oli heikommin eristetty. Lämmitysratkaisi tuplapohjassa kannattaa tutkia hyvin, että siellä lämpöä riittää talvikelissä. Talviharrastuksissa muukin tila kuin takatalli voi olla hyvä suksille tms pitkälle.

Takatallissa on tosiaan hyvä olla 2 ovea eripuolilla. Omassa merkissä se isoin on takaseinässä, jos nostelee 4 maasturia kohdilleen. Tykästynyt ratkaisuun.

Lämmönvaihdin on aivan ehdoton peli. Kaasua kuluttamatta asuntopuoli ja vedet pysyy normilämpiminä. Sillä esilämmittää moottorin, ja talvella moottorin polttoainek.lämmitt imellä pitää kämpän hätäpäissään lämpimänä (jos kaasu loppu tai sen lämppäri piiputtaa) - tämä sitten suosii yhtä lämppärimerkkiä.

Niin, ja jos ruodossa pituutta yli 190cm, eikä lusikka-asennossa halua öitä kitua, niin sitten yleensä saarekevuode ei sovi (tuossa hinta/kokoluokassa) nukkumiseen.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.07.2022 kello on 14:08
Vs: Mitkä oikeasti hyviä C1-autoja?
« Vastaus #2 : 11.12.2021 kello on 19:36 »
Jos ja kun ympärivuotiseen käyttöön ajoneuvoa haet /-te ja  päädyt / -te  3-akseliseen etuvetoiseen niin se kannattaa käydä koeajamassa ihan kunnollisissa  talviolosuhteissa ettei tule yllätyksiä etenemiskyvyn kanssa enää sen jälkeen kun kaupat on jo tehty.

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.01.2022 kello on 23:42
Vs: Mitkä oikeasti hyviä C1-autoja?
« Vastaus #3 : 11.12.2021 kello on 19:49 »
Onko jotain tiettyjä autoja/merkkejä, joissa tuo talviajo on vaikeaa? 🧐

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:09
Vs: Mitkä oikeasti hyviä C1-autoja?
« Vastaus #4 : 11.12.2021 kello on 19:59 »
Auttaako paino siihen, mutta yks kaveri etuveto alkovilla kiros etelästä Vuokattiin ajoa liukkaalla maantiellä - meinas että ei tulis mieleenkään laittaa kitkoja kun nastoillakin sai puristaa rystyset valkosina. Takavedolla kitkoilla jäi se paha liukkaus huomaamatta. Liekö kuskeissa erot vai missä..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:13
  • 7100i Tolokku sen olla pittää.
Vs: Mitkä oikeasti hyviä C1-autoja?
« Vastaus #5 : 11.12.2021 kello on 20:00 »
Ollaan vakavasti miettimässä vaihtoa isompaan (käytettyyn) autoon ja mietitään että kun kyseessä on kuitenkin iso investointi, niin mitä kannattaisi huomioida? Mitkä on oikeasti hyviä ja laadukkaita autoja/merkkejä?

Nyt on käyty katsomassa Bürstnerin Aviano i875, mikä oli periaatteessa ok auto (mutta ko. yksilö ei livenä ehkä ihan sellainen kuin halutaan
https://m.nettikaravaani.com/burstner/kaikki/1564978),
huomenna katsotaan Carthago Chic C-line I XL 5.8Q.
https://m.nettikaravaani.com/carthago/chic-c-line-i-xl-58q/1581501?vifAdCount=8&vifNav=Y

Hintaluokka meillä 70-90t.

Onko ideaa/mielipidettä mitkä autot osuisi seuraaviin spekseihin:

- tuplapohja
- iso, läpiauton takatalli
- integroitu
- erillis- tai saarekevuode takana
- auton omapainon ja kokonaispainon ero n. 1000kg
- erillinen sohvaryhmä ja keittiö sen perässä

Meillä tarve lähivuoden käytölle, eli pitää olla lämmin.

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan.

Kiitos jo etukäteen!

Intekroitu.
Elä osta teliautoa.
Takaveto ja lukot.
Katso että on Alde lämmönvaihtimella.
Tuplalasit ohjaamossa.
Kaksoispohja.

Kun kulkimessa on perus asiat kunnossa, silloin on järkevä fiksailla sitä mieleiseksi.

Lykkyä tykö oikeitten autojen pariin.  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:55
  • Kulkija
Vs: Mitkä oikeasti hyviä C1-autoja?
« Vastaus #6 : 12.12.2021 kello on 00:00 »
Mun auto täyttää kysyjän speksit ja hintaluokka soveltuu. Ja nuo edellisen viestin kanssa.

Vuosimallista 2013 alkaen pitäisi olla puuton rakenne. En ainakaan omasta ole vielä löytänyt. Ylemmästä lattiasta kyllä.

Hymer B 680 erillisvuoteinen tai B 690 saarekkeella. Mittaa 7,97 m.

Ei isompia vikoja. Tässä kokoluokassa polttoaine maistuu. Etujalkatilassa pitää pakkasella olla thermomatto. Ei kovin iso vaiva laittaa. Kuutoskoneella ja Aldella on hyvä olla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.03.2022 kello on 08:38
Vs: Mitkä oikeasti hyviä C1-autoja?
« Vastaus #7 : 12.03.2022 kello on 07:20 »
Itselläni on Carthago C-Tourer 150qb vuosimallia 2014
Fiat Ducato 2,3 litraisella tekniikalla 150hv (Tehot riittävät hyvin tähänkin koriin pienen vaihteistovälitykse n ansiosta)
Al-ko alusta (Alkoalusta on huomattavasti tukevampi kuin auton valmistajan oma alkuperäinen alusta)
Truman säteilylattialämmit ys (ei alde nestekiertoisen lattialämmityksen veroinen mutta toimiva ratkaisu, kaikkea ei käytetyn auton ostaja voi saada kun köyhyyttään käytetyn joutuu ostamaan)

Carthagon hyvät puolet (Ehdottomasti laadukkaampi kuin edelliset autoni ja koeajamani muut automerkit)
-erittäin hiljainen ajaa
-kori ei natise ja rämise ajettaessa edes talvikeleillä
-auto on kasattu laadukkaasti joten se on sisustaltaan jämäkkä
-esimerkiksi etuosan alasvedettävä yläsänky ei heilu ja natise kuten muissa merkeissä
-Carthagossa on täysin puuton alumiini kori
-erinomaiset sivupeilit ja hyvä näkyvyys ohjaamosta
-todella iso takatalli

Negatiivistakin on autossa
-autossa on ihan liikaa valokatkaisimia asuintilassa (aivan kuten edellisissä autoissanikin)
-kengille heikosti järkevää säilytystilaa

Useamman auton olen itse omistanut ja vasta jälkikäteen ymmärtänyt mitä eroa autoilla oikeasti on.
Ensimmäisen auton ostajaa suosittelisin tutustumaan autojen rakenteisiin ja tekniikoihin ennen ostopäätöstä kunnolla.

Esimerkiksi: Mikä on Al-ko alusta? (asia mikä mielestäni on pakko olla autossa jonka omapaino on yli 3000kg!

 

Sivustoa katsottu kertaa

Ubuntu, täysiverinen käyttöjärjestelmä.

karavaanari.org powered by Debian Linux