rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Autonakun ylläpitovaraaminen  (Luettu 5359 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:38
  • Nissan NV200 Tramobil
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #30 : 2.10.2021 kello on 22:50 »
Miksi S&S autoa ei saisi ladata normaalilla älylaturilla...?

Mulla on paku ja henkilöauto S&S toiminnalla ja niissä on Webastot. Lataan tarvittaessa älylaturilla, mutta käsittääkseni laturin miinus pitää kytkeä maadoituspisteeseen, eikä suoraan akun - napaan.
Näissä molemmissa on laturi, joka starttaa liikenteessä. Toinen startti on perinteinen, kun auto käynnistetään liikkeellelähdössä.
Ok joku tällainen juttu siinä kait oli! Tuo oli uutta että laturilla starttaa! On tuo ohje kirja vielä saamatta. Oliko vielä että plussakin pitäs kytkeä auton oman laturin lähtevään liitäntään? Mahtaa olla kallis laturi?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #31 : 3.10.2021 kello on 09:16 »
Ei kait sentään ihan auto kyseessä! Enpä ole tuollaisesta laturista vielä kuullut muuten kun veneessä!

Oli mulla Hondassa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #32 : 3.10.2021 kello on 14:41 »
Volkkarin ohjekirjassa ohje:
Älä koskaan yhdistä mustaa käynnistyskaapelia 12 V:n akun miinusnapaan –. Yhdistäminen miinusnapaan voi johtaa siihen, että auton elektroniikka arvioi 12 V:n akun tilan väärin.
Autossa s&s

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:38
  • Nissan NV200 Tramobil
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #33 : 3.10.2021 kello on 15:55 »
On nämä nyky vehkeet menny jo liian hienoiks! Kysyin että jos sais nuo takavalotkin palamaan päivävalojen kanssa niin eivät suositellu menee kuulemma vähäpäästöisyys vituralleen! Kumpi sitten lie parempi? Kele antaapi sit olla! Perään ajajahan maksaa!

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:41
  • Epsoo
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #34 : 3.10.2021 kello on 16:08 »
On nämä nyky vehkeet menny jo liian hienoiks! Kysyin että jos sais nuo takavalotkin palamaan päivävalojen kanssa niin eivät suositellu menee kuulemma vähäpäästöisyys vituralleen! Kumpi sitten lie parempi? Kele antaapi sit olla! Perään ajajahan maksaa!

Kyllä minun autossa palaa takavalotkin päivävaloasetuksill akin, se tosin on "simply clever" ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #35 : 4.10.2021 kello on 08:34 »
On nämä nyky vehkeet menny jo liian hienoiks! Kysyin että jos sais nuo takavalotkin palamaan päivävalojen kanssa niin eivät suositellu menee kuulemma vähäpäästöisyys vituralleen!

Älä usko kaikkea.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:09
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #36 : 4.10.2021 kello on 10:19 »
On nämä nyky vehkeet menny jo liian hienoiks! Kysyin että jos sais nuo takavalotkin palamaan päivävalojen kanssa niin eivät suositellu menee kuulemma vähäpäästöisyys vituralleen! Kumpi sitten lie parempi? Kele antaapi sit olla! Perään ajajahan maksaa!

Älä usko kaikkea.

Tuo on fakta. Nykyään auton varustaminen ja varsinkin muuttaminen tehtaan jäljiltä muuttaa sen päästöluokitusta. Jatkuvasti palavat takavalot saattavat muuttaa päästöjä tarpeeksi paljon, ettei tehtaan ilmoittama enään toteudu. Toki ei ne tehtaan antamat arvot muutenkaan välttämättä ole oikein. Auto on tyyppikatsastettu toimimaan päivävaloilla ilman takavaloja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:24
  • viva la France
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #37 : 4.10.2021 kello on 10:39 »
Tuo on fakta. Nykyään auton varustaminen ja varsinkin muuttaminen tehtaan jäljiltä muuttaa sen päästöluokitusta. Jatkuvasti palavat takavalot saattavat muuttaa päästöjä tarpeeksi paljon, ettei tehtaan ilmoittama enään toteudu. Toki ei ne tehtaan antamat arvot muutenkaan välttämättä ole oikein. Auto on tyyppikatsastettu toimimaan päivävaloilla ilman takavaloja.

Oikeastaa mikään muu ei päästöluokitusta muuta kuin moottorin tehomuutokset tai vaihdelaatikon muutokset, jos kyseessä ei ole toisenvaiheen ajoneuvo.
Että ihan rauhassa laittaa vaan takavalot palamaan ja lisävalotkin voi lisätä ilman pelkoa päästöluokituksen muutoksesta.

Tuntuu näistä nykyautoista olevan osalla väestä aikalailla ihmeellisiä käsityksiä ja sitten totena niitä levitetään.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:38
  • Nissan NV200 Tramobil
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #38 : 4.10.2021 kello on 11:52 »
Oikeastaa mikään muu ei päästöluokitusta muuta kuin moottorin tehomuutokset tai vaihdelaatikon muutokset, jos kyseessä ei ole toisenvaiheen ajoneuvo.
Että ihan rauhassa laittaa vaan takavalot palamaan ja lisävalotkin voi lisätä ilman pelkoa päästöluokituksen muutoksesta.

Tuntuu näistä nykyautoista olevan osalla väestä aikalailla ihmeellisiä käsityksiä ja sitten totena niitä levitetään.

Kuinkas sitten valtuutettu vw huolto (k kaara) Ent laakkonen näin ilmoittaa? Alanko kinaamaan ettei vaikuta? Luulisi heillä olevan viimeisin tieto! Tiedän että ne saa palamaan tietokoneella kytkemällä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
  • Knaus Eifelland
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #39 : 4.10.2021 kello on 12:04 »
Rengaskoko taisi vaikuttaa myös näihin hiton päästöluokituksiin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:24
  • viva la France
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #40 : 4.10.2021 kello on 12:18 »
Kuinkas sitten valtuutettu vw huolto (k kaara) Ent laakkonen näin ilmoittaa? Alanko kinaamaan ettei vaikuta? Luulisi heillä olevan viimeisin tieto! Tiedän että ne saa palamaan tietokoneella kytkemällä.

Ei varmaan kannatta sitten illalla panna ajovaloja päälle kun päästöarvot muuttuu ?


"Päiväajovalodirekti ivin tarkoitus on parantaa turvallisuutta niissä maissa, joissa ei ole ollut ajovalopakkoa päiväsaikaan. Energian säästämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi päädyttiin siihen, että takavalojen ei tarvitse palaa.

Suomessa tehtiin tulkinta, jonka mukaan autojen viralliset päästöarvot on mitattu ilman takavaloja ja siksi niiden automaattinen kytkeminen hyvän näkyvyyden aikana ei olisi sallittua.

Tammikuussa 2013 direktiiviä täsmennettiin ja vaadittiin, että päivävalojen yhteydessä kuljettajalle on kerrottava mitkä valot palavat esimerkiksi mittarivalojen palamisen avulla tai takavalojen on oltava toiminnassa päivävalojen kanssa."

https://moottori.fi/liikenne/jutut/paivavaloista-paanvaivaa/

Ja lisää päänvaivaa päivävaloille ja K-kaaralle ja heidän asiakkaille.  https://www.is.fi/autot/art-2000006317575.html
« Viimeksi muokattu: 4.10.2021 kello on 12:33 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:24
  • viva la France
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #41 : 4.10.2021 kello on 12:23 »
Rengaskoko taisi vaikuttaa myös näihin hiton päästöluokituksiin.

rengaskokohan on jo muutenkin mainittu rekisteröintitodist uksessa ja paljon ennen päivävaloja.
Sen rajoittamiselle on myös muita syitä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:48
Vs: Autonakun ylläpitovaraaminen
« Vastaus #42 : 4.10.2021 kello on 12:32 »
Kuinkas sitten valtuutettu vw huolto (k kaara) Ent laakkonen näin ilmoittaa? Alanko kinaamaan ettei vaikuta? Luulisi heillä olevan viimeisin tieto! Tiedän että ne saa palamaan tietokoneella kytkemällä.
yleensä syy on se että valmistaja on kieltänyt sen. jotenkin asia on vain järkevästi perusteltava asiakkaalle. sama juttu osien kanssa, asenta tietää miten sen saisi korjattua mutta valmistajan ohjeiden mukaan se pitää vaihtaa.

 

Sivustoa katsottu kertaa

Ubuntu, täysiverinen käyttöjärjestelmä.

karavaanari.org powered by Debian Linux