Ärsytti, kun fillarin tankoon ei saanut mitään suoraan, kaikki sojotti vähän vinksinvonksin. Muistin jossain nähneeni semmosen aputangon, joka tuli tilattua. Nyt saa kampetta kiinni ja suoraan vähän menee jo överiksi... 🙂
Ai vähän överiksi?
Ärsytti, kun fillarin tankoon ei saanut mitään suoraan, kaikki sojotti vähän vinksinvonksin. Muistin jossain nähneeni semmosen aputangon, joka tuli tilattua. Nyt saa kampetta kiinni ja suoraan vähän menee jo överiksi... 🙂 Ai vähän överiksi? Ärsytti, kun fillarin tankoon ei saanut mitään suoraan, kaikki sojotti vähän vinksinvonksin. Muistin jossain nähneeni semmosen aputangon, joka tuli tilattua. Nyt saa kampetta kiinni ja suoraan vähän menee jo överiksi... 🙂 Mihin noita kaikkia valoja tarvitset? Onkos kokemusta jos rakentelee tuollaisesta Sa int mallista sähköpyörän niin kumpi on toimivampi etuveto vai takaveto`?Rakenna 2x2 veto... Ei jää sitten niin helposti kiinni pehmeässäkään maastossa. ^^
Keskellä tankoa 1000 lumenia (jossa myös himmeämpiä asentoja) on normi peruskäyttöön ja 2500 lumenia tarvittaessa mukaan hiekkateille yms. taipaleille. Pari ladattavaa huomiovaloa (Cittarista vitosen kpl) mahtuu mukaan, niitä varmaan voi jo illalla taajamassa polttaa. Vähän zoukkina noi kaikki tohon kuvaan änkesin. 😉 okei. itsellä joku ei edes kovin kallis ajovalo, oiskos 3 eri tehoa + huomiovalo. riittää vallan hyvin. jos toisen valon laittaisin niin se tulis kypärään kiinni.
Rakenna 2x2 veto... Hmm...eteen 1.5kW ja taakse 1.5kW Pari reissua takana ja yhteensä noin 80km. Eipä ole tarvinnut hankintaa katua. Rentoa menoa ilman suorittamista mutta silti maisemat vaihtuu. Samalla tulee tutustuttua lähiympäristöön ja avautuu silmät senkin osalta. Esimerkiksi Paloheinän pohjoispuolen puistoalueet oli itselle ennen tätä päivää tuntematon alue.
Avustusta on tullut käytettyä vain tosi tarpeeseen. Tämän päivän 45 km lenkillä keskisyke oli 141 ja keskinopeus hieman vajaa 24 km/h. Akkua meni noin 15% eli range tolla tahdilla aika huima. Pyörän rungon mitoitus ja korkeus on itselle minimi mutta riittävä. Ainakin nyt alussa tangon asento väsyttää vähän ranteita. Mutta tyytyväinen olen ja suosittelen Nyt on töissäkin käyty fillarilla. Tosin työpäivän jälkeen sinne ja takaisin ajaen Työkaveri tuossa eilen päivitteli kahvipöydässä sähköpyörällä ajon kalleutta...
ajettu 5000km ja nyt akku finito/kabut. RIittää juuri lähikauppaan. Uus maksaisi 499. Siitä voi laskeskella kilometri kustannuksen.... 10cent per km. Vähä enempi kuin diesel autolla... Omalla ja paremman puoliskon pyörillä (Haibike SDuro FullSeven) ikää nyt hieman yli kolme vuotta ja molemissa kilometrejä takana 5000+, mutta vielä en näissä ole huomannut, että akun kesto olisi merkittävästi heikentynyt. Toki näillä ei ole ajettu talvisissa olosuhteissa, akut säilytetty lämpimässä talvet, muuten aina pyörissä kiinni. Parit huollot teetetty liikkessä, joiden yhteydessä kerran vaihdettu ketjut ja takarataspakat sekä jarrupalat. Toki näppärä ja asiaan perehtynyt harrastaja saisi huollot tehtyä itsekin.
Työkaveri tuossa eilen päivitteli kahvipöydässä sähköpyörällä ajon kalleutta...Mun maxxissa n.10000 mitarissa 3v. eikä akussa havaittavissa minkäänlaista heikkenemistä. Nää on näitä ”vaimon työkaverilla” juttuja! Mun maxxissa n.10000 mitarissa 3v. eikä akussa havaittavissa minkäänlaista heikkenemistä.Sun pyörä ei aliäxpressistä etkä ole kumminkaimankaverin serkku, töistä. No jopas on sedille sattunut alle huippupyörät kunnei akku lopu millään, hyvä niin.
Pääseekö vielä yhdellä polkemalla yli 40km? Työkaverin mankeli on ostettu verkkokauppa kommista...suomesta . Siis pakko olla laadukas. Aito GZR. Pyöräliike sanoopi netissä. "Valmistajasta sekä käytöstä ja huollosta riippuen akku kestää noin 2-5 vuotta, jonka jälkeen se tulee hävittää asianmukaisesti. Näin pidennät akun kestoa: Säilytä kuivassa ja 0-20 °C lämpötilassa. Älä pysäköi sähköpyörää suoraan auringonpaisteeseen ." No ei tuo ihan hirvee kulu ole....100-250 euroa per vuosi. Lähipiirissä 3-4v vanha GZR ja akku kuin uusi.
|