Kirjoittaja
Aihe: Sähköpyöräkokemuksia (Luettu 47338 kertaa)
« Vastaus #271 : 28.01.2023 kello on 09:00 »
eikai tuossakaan fillarissa avustusta täysillä tarvitse pitää?
ja kohenee se kunto ainakin enempi kuin noilla sähköskootterikuske illa - varsinkin niillä jotka vaan istuvat sen sähkö-hd:n sohvalla 
Samaa mieltä, kohenee huomaamattakin. Itte en ole nastarenkaita hankkinut, laiskuutta ollut. Mieli tekisi. Vanhemman pyörän akku lähti Helsingin akkutehtaalle kennotukseen. Väsyneet 2,1 Ah kennot vaihtuu 3,1 Ah kennoiksi. Toimintamatka pitenee ja mahdollisesti tulee vähän paukkuakin lisää. Samalla akku muuttuu turvallisemmaksi, kun Timo varmistaa, että löytyy sulakkeet ja kaikki on muutenkin tehtaan jäljiltä kunnossa. Suosittelen tuota firmaa, jos on tarvetta akun vaihtoon, eli ei kannata vaihtaa akkua vaan vaihdattaa kennot. Tietää, mitä saa, ja hyvin todennäköisesti parempaa kuin uuden akun sisällä tulisi, ainakin halvempien vehkeiden kohdalla niin.
« Vastaus #272 : 28.01.2023 kello on 10:13 »
eikai tuossakaan fillarissa avustusta täysillä tarvitse pitää?
ja kohenee se kunto ainakin enempi kuin noilla sähköskootterikuske illa - varsinkin niillä jotka vaan istuvat sen sähkö-hd:n sohvalla 
Oman havaintoni mukaan kyllä se kunto kohenee, etenkin kun ajalee pienemmillä avustuksilla. Nyt talvikaudella olen kyllä suosiolla ajanut koko ajan isoimmalla avustuksella. Yli 400 nastaa per rengas ja pudotettu ilmanpaine tekee sen että rengas rullaa todella huonosti. Isolla avustuksella se ei haittaa vaan kyyti on mukavaa. On tullut ajeltua sellaisissakin keleissä, joihin en luomupyörällä ikinä lähtisi. Esim. lumisateen jälkeen auraamaton pyörätie olisi aika kauhea väkisin puskea. Sähköpyörä on kyllä upea laite ja ja lisää kummasti liikuntaharrastusta 
« Vastaus #273 : 28.01.2023 kello on 10:27 »
Vanhemman pyörän akku lähti Helsingin akkutehtaalle kennotukseen. Väsyneet 2,1 Ah kennot vaihtuu 3,1 Ah kennoiksi. Toimintamatka pitenee ja mahdollisesti tulee vähän paukkuakin lisää. Samalla akku muuttuu turvallisemmaksi, kun Timo varmistaa, että löytyy sulakkeet ja kaikki on muutenkin tehtaan jäljiltä kunnossa.
Suosittelen tuota firmaa, jos on tarvetta akun vaihtoon, eli ei kannata vaihtaa akkua vaan vaihdattaa kennot. Tietää, mitä saa, ja hyvin todennäköisesti parempaa kuin uuden akun sisällä tulisi, ainakin halvempien vehkeiden kohdalla niin.
Onko tämä firma...? Lisäsin omiin linkkeihini. Hyvä vinkki. https://akkutehdas.com/
« Vastaus #274 : 28.01.2023 kello on 11:13 »
Kyllä vaan.  Kannattaa olla yhteydessä sähköpostilla, ottaa kuva akusta ja mahdollisesta tyyppikilvestä ym. jo valmiiksi. Kysyy niitä kuitenkin. Ja laturi mukaan, kun lähettää sinne (unohtui eka kerralla). Aivan mainio oli heidän tekemänsä akku mun 1000W täysjousto (semi)läskipyörään. Alkuperäisessä kiinalaisessa oli hyvä akkukotelo, mutta umpisurkeat kennot. Ennen kennonvaihtoa pääsi 15-20 km, nyt helposti 40 km, ehkä enemmänkin. Tehoa tuli myös selkeästi lisää, vaikka periaatteessa ei pitäisikään. Oma ymmärrys ei riitä siihen, miksi. Muistaakseni olen kertonut tämän jo aiemminkin, mutta menkööt vielä kerran.
« Vastaus #275 : 28.01.2023 kello on 11:22 »
Vaimon Citypyörällä tuli eilen kylmä kaduilla ja omalla fillarilla tuli hiki, kun ajoin kovettunutta kuoppaista metsäpolkua. Avustukset aina täysillä ja omassa fillarissa vielä 25 km/h rajointin pois päältä. 🙂
« Vastaus #276 : 17.03.2023 kello on 20:28 »
kaksi ikuisuusaihetta, varusmiesten kunto & onko sähköpyöräily liikuntaa: oli radiossa haastattelussa jonkun (en muista minkä) prikaatin joku liikuntavastaava tms, niin oli juttua miksi alokkaiden kunto on vaan aina huonompi. epäsuora lainaus (kun en muista sanasta sanaan) "nykyään kun on sähköpyörät ja skuutit, eikä liikuta enää omin jaloin.." Sähköskuuttien ja laillisten sähköavusteisten fillareiden samaan koriin laittaminen on silkkaa typeryyttä  Väitän 100% varmuudella, että jos käskettäisiin astumaan eteen ne alokkaat, jotka harrastaa sähköavusteisellä fillarilla liikkumista, niin juurikin näiden alokkaiden kunto olisi keskiarvoa parempi. Varsinkin jos se on sähkömaastopyöräily ä, joka vaatii niin paljon muitakin lihaksia. Eiköhän ne huonompi kuntoiset kulje bussilla, mopoautolla, autoilla, tai niillä sähköskuuteilla. tai eivät edes poistu kotoaan.
« Vastaus #277 : 17.03.2023 kello on 21:22 »
^ Juurikin näin.
Huomenna tai lähipäivinä vois latailla akut 100% varauksiin talviseisokin jäljiltä. Niitähän ei kannata säilöä täydessä latingissa koko talven yli. Kerran ajettu pyörillä talven aikana, että akut sai vähän eloa.
« Vastaus #278 : 19.03.2023 kello on 18:22 »
Kyllä tuo sähköpyöräily voittaa sen että menisi autolla. Itekkin olin pitkään vastaan sähköavusteista. Parina kesänä ajoin manuaalilla työmatkaa vähän yli 1/2h suuntaansa. Sitten laitoin avusteisen ja sama matka menee nyt 1/2 h:iin, silloin on kyllä paita märkänä ja suihkun tarpeessa. En käytä isointa vaihdetta ja monesti mennään rajoitinta vasten, eli kyllä jalat saa liikettä. Jos taas kun ilmat lämpenee ja tiet sulaa alkaisi polkemaan kahden etätyö vuoden jälkeen.
|