Nelivedoissa on eroa, oma pitää tuntea. Samoin (tyypillisesti) leveät renkaat saattavat yllättää kapeampiin tottuneen loskakelillä.
Se on korvienväliongelma, jos pitää olla teinirenkaat.
Nelivedoissa on eroa, oma pitää tuntea. Samoin (tyypillisesti) leveät renkaat saattavat yllättää kapeampiin tottuneen loskakelillä. Se on korvienväliongelma, jos pitää olla teinirenkaat. On nykyään sellaiset ihan ensiasennusrenkaina .
On nykyään sellaiset ihan ensiasennusrenkaina . Talvirenkaat yleensä ostetaan itse. Kulutuslisään vaikuttaa aika paljon automerkki ja malli.
Esim onko nelivedossa täsmälleen sama moottori ja vaihteisto. Jossain on mutta joissain tulee pakosti joku pieni muutos....ja esim nelikön mottia ei saa kaksvetoon. Esimerkkinä Kuga 1.5 ecopuusti... kaksikkona yhdistetty kulutus 7.7 ja nelikkona 9.6 Sama moottori mutta nelikossa automaatti ja 20 hummaa enempi tehoa samasta motista. Jos kyseessä dieseli niin kulutusero on monesti pienempi. Skodan kodiaqissa esim 2 litran tdissa ero on melko tarkkaan litra. Siinä vaihteisto ja motti sama. Harvassa nykyisessä "neli"vedossa irtoaa etuakselin romut pyörimästä vaikka ajetaan suoraa pikitietä. Oikeat nelivedot on kytkettäviä jolloin etuperät ja kardaanit pysähtyy kun niitä ei tarvita... Se nimittäin vaikuttaa kulutukseenkin aika paljon.
Harvassa nykyisessä "neli"vedossa irtoaa etuakselin romut pyörimästä vaikka ajetaan suoraa pikitietä. Oikeat nelivedot on kytkettäviä jolloin etuperät ja kardaanit pysähtyy kun niitä ei tarvita... Se nimittäin vaikuttaa kulutukseenkin aika paljon. mjaa, jos tuo on kriteeri niin eipä ole sitten mun dodgekaan oikea neliveto Pian sen muuttaa jos noin ahdistaa
http://emsoffroad.com/hub-conversion-kits/dodge-hub-kits/ Harvassa nykyisessä "neli"vedossa irtoaa etuakselin romut pyörimästä vaikka ajetaan suoraa pikitietä. Oikeat nelivedot on kytkettäviä jolloin etuperät ja kardaanit pysähtyy kun niitä ei tarvita... Se nimittäin vaikuttaa kulutukseenkin aika paljon. Enpä tiennytkään että Subarut ja Quatrot eivät olekaan "oikeita" nelivetoja... Etuvedon saat pahaan paikkaan kiinni, takavedon vähän pahempaan ja nelikon viellä pahempaan paikkaan jolloin ollaan jo tiukassa.Kaikkein pahimpaan paikkaan saa ajettua työsuhdeauton... Voi nitkuti natkuti taas.
Minä en näe mitään järkeä pyörittää periä jos niitä ei sillä hetkellä mihinkään tarvi, syö polttoainetta ja kuluvat vaikka vapaana pyöriikin Aika pienellä kulutuksella sitten kaksiveto Octavia 2.0TDI kulkee, kun kerta nelikkon saa menemään 3,5litralla satasella... Ensin tulee, vale, sitten emävale, tämän jälkeen tilasto ja sitten auton päästöt ja lopuksi ajotietokoneen kulutus Talvirenkaat yleensä ostetaan itse. No nyt meni jo. Uutinen tuskin on, että rengaskoko määritetään rekisteriotteessa. Jos siellä on 235/17, niin ei voi laittaa kuin hiukan kapeamman. No nyt meni jo.voi sen myös muutos katsastaa kapealle renkaalle jos haluaa. epäilen kyllä ettei näin tehdä vaan mennään sillä mitä paperissa lukee. |