rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä  (Luettu 48192 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
« Vastaus #45 : 29.11.2013 kello on 11:46 »
Aika "syvältä" on myös ne letkun väliin laitettavat (itellä on sellainen)

Oisko autokohtainen ongelma?

  • Vieras
  • Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #46 : 29.11.2013 kello on 11:56 »
    Säteilylämmitin sijaitsee Toyotassa moottorin takaosassa joten aika tasaisesti se lämpö on jakautunut kun kannen etupuolellakin ollaan plussalla ja lohkon etupuolelta lämmöt eivät ole juuri viittä astetta korkeammat kuin kannessa. Toyota hörähtää vaivattomasti kyllä siitä -35 asteestakin, onhan öljyinä niinkin notkeat kuin Mobil 0W-20 ja moottorista kun puuttuu perinteinen starttimoottori niin se käyntiinlähtökään ei kuulosta yhtään sen kummemmalta kuin lauhemmassa kelissä.
         Tässäkin asiassa 100:lla komppaan  Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #47 : 29.11.2013 kello on 12:14 »
    Oisko autokohtainen ongelma?

    Niin taitaa olla. Liian iso mylly lämmitettäväksi letkulämppärille  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #48 : 29.11.2013 kello on 13:56 »
    Niin taitaa olla. Liian iso mylly lämmitettäväksi letkulämppärille  ;)

    Samanverran tehoa niissä on kuin lohkolämmittimissäk in, vaan jos kierto ei pelaa...  Yxi hyvä on sellainen nyrkinkokoinen mötikkä, joka liitetään moottoriin 'lämppärin letkun' kokoisilla putkilla. Jos sopivia letkunpaikkoja löytyy kone on varmasti lämmin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:04
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #49 : 29.11.2013 kello on 14:00 »
    ^
    traktorin puolen kampe 1.5kW  :laugh: .. halpakin,

    http://www.traktorimies.fi/tuote/15739/ohjaamo/letkulammitin-1500w

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #50 : 29.11.2013 kello on 14:11 »
    ^
    traktorin puolen kampe 1.5kW  :laugh: .. halpakin,
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    http://www.traktorimies.fi/tuote/15739/ohjaamo/letkulammitin-1500w

    Äläs nyt naura vakavalle asialle!   ;D  Niitä oli ainaskin ennen pienemmälläkin teholla ja kun sinne pohjalevyn alle laittoi yhden diodin, pysyi kWh mittarin rullakin paikoillaan...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #51 : 29.11.2013 kello on 14:24 »
    http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3199/letkulammittimet/calix-letkulammitin-500w

    tuo riittää traktoria pienempiin vallan mainiosti .


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #53 : 16.01.2014 kello on 13:13 »
    Palataksemme aiheeseen, nyt kun pakkanen on ehtinyt aliseen Suomeenkin...

    Oheisena viimesyksyinen versio lisäakusta. Akku on 20Ah geeliakku, keskellä on erotusrele ja 5,5A Ctek ja oikealla vielä paikka toiselle akulle.  Normaalikäytössä ok. Kun auto jouluna seisoi vajaa 2½ viikkoa pakkasessa ja puhallin oli lämmitettäessä täysillä, Weba kävi 26 min ja väitti sitten, että jännite oli liian alhainen. Siinä ajassakin 5kW lämmitin ehti jo sulattaa ikkunat.



    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 14:27
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #54 : 16.01.2014 kello on 15:00 »
    Palataksemme aiheeseen, nyt kun pakkanen on ehtinyt aliseen Suomeenkin...

    Oheisena viimesyksyinen versio lisäakusta. Akku on 20Ah geeliakku, keskellä on erotusrele ja 5,5A Ctek ja oikealla vielä paikka toiselle akulle.  Normaalikäytössä ok. Kun auto jouluna seisoi vajaa 2½ viikkoa pakkasessa ja puhallin oli lämmitettäessä täysillä, Weba kävi 26 min ja väitti sitten, että jännite oli liian alhainen. Siinä ajassakin 5kW lämmitin ehti jo sulattaa ikkunat.


    Kantapään kautta aika moni oppii noiden Webojen/Ebereiden kanssa elämään, kaikki ei opi milloinkaan. Minulla on ollut vuodesta -88 lähtien autossani Eberi, ja parin ensimmäisen vuoden (ja akunvaihdon) jälkeen en ole ongelmiin joutunut. Lisäakku on hyvä ratkaisu, mahdollisimman iso ja "hyvä". Vain ani harva selviää pelkällä starttiakulla, vielä harvempi ilman erillistä akkulaturia. Kaikkia noita versioita olen kokeillut ja nyt on 100 Ah starttiakku ja 7 A Ctek. Kerran pari viikossa (näillä pakkasilla) yöksi laturi päälle niin säästyy talousrahoja kummasti kun ei tarvitse akkua päivittää tämän tästä.

    Se on muuten se auton lämmityslaitteen puhallin suurin virtasyöppö, jos ilman sitä mukavuutta voi elää, niin lämmitysaika niin lyhyeksi ettei puhallus ehdi alkaa, tai on ollut päällä vasta aivan vähän aikaa (jos siis puhallus automaattisesti päälle). Moottori on silloin, kun sisäpuhallus lähtee päälle, jo lämpöisempi kuin lohkolämmittimellä koskaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:04
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #55 : 16.01.2014 kello on 15:26 »
    Mä oon weba/eberi suurkuluttaja. Kahdessa ruottalaisdisussa ko. laitteen.. käytän ihan jo plussakeleillä esilämmitystä lähes aina. Saabin can-väylän eberi on aina avustamassa kun elohopa jää alle +8C.
    Mutta autom. sisälämppärit on noissa niin fiksuja, että mene päälle sitten vasta kun vedenlämpö on riittävä sisälämmitykseen..

    Lisäksi, jos poikkeen asioilla, on parkissa taukolämmitys päällä pakkaskeleillä aina (pl. parkkihallit).. ei tarvii pipoja tai hanskoja autossa pitää. Akkuja en ole 3 vuoteen vaihdellut - auton mukana tuli  8) ..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #56 : 16.01.2014 kello on 20:36 »
    Tällaisesta tuli puhetta työpaikan kahvitunnilla....
    Tehoa muhkeat 3000W ja kiertovesipumpulla. Tämän kun saisi kytkettyä siten, että samalla alkaisi auton oma puhallinkin pyörimään, niin luulisi olevan aika nopeasti lämmin.

    Onko kellään kokemusta moisesta?

    http://iyouwebuy.fi/moottorinlammitin-3000w-230v

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:04
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #57 : 16.01.2014 kello on 20:48 »
    ^
    Onhan se normi lohkolämppäriin 0.5kW tehoon nähden 6x kertainen, mutta aika kaukana vielä normi polttoainelämppärei stä (5kW)  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #58 : 16.01.2014 kello on 20:52 »
    ^
    Onhan se normi lohkolämppäriin 0.5kW tehoon nähden 6x kertainen, mutta aika kaukana vielä normi polttoainelämppärei stä (5kW)  ;)
    On toki, mutta on eri hintainenkin...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
    Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #59 : 16.01.2014 kello on 21:05 »
    Tehoa muhkeat 3000W ja kiertovesipumpulla. Tämän kun saisi kytkettyä siten, että samalla alkaisi auton oma puhallinkin pyörimään, niin luulisi olevan aika nopeasti lämmin.

    Saahan sen pyörimään, kun vähän näpertelee....   Tavallisenkin lohkolämmittimen yhteyteen kun lisäisi pumpun ja sisäpuhaltimen, homma toimisi paljon paremmin