Tiedä liityykö aiheeseen…Skoopilla väyläliikennettä katsottuna. Fiat ja jälkimarkkina ohjainlaitteissa herätys on linja alhalla 300 millisekuntia, ylhällä 50 millisekunttia ja alhalla 25 millisekuntia. Sitten dataa nopeus 10400 baudia, kahdeksan data bittiä, ei pariteettia ja 1 stop bitti.
Esim. wtt lähettää: 81 51 F1 81 44
Ensimmäinen tavu 80 + hyöty.
Toinen ja kolmas tavu osoitteet.
Neljäs tavu käsky, id kysely.
Viimeinen tavu on tarkastussumma.
Webasto(fiat) vastaa: 83 F1 51 C1 E9 8F FE
Ensimmäinen tavu 80 + hyöty.
Toinen ja kolmas tavu osoitteet.
Neljäs tavu vastaus id kyselyn, käsky + 40
Viides ja kuudes tavu on id.
Viimeinen tavu on tarkastussumma.
Wbus ohjainlaiteissa herätys on linja alhalla 25 millisekuntia ja ylhällä 25 millisekuntia. Sitten dataa nopeus 2400 baudia, kahdeksan databittiä, parillinen pariteetti ja 1 stop bitti.
Esim. wtt lähettää: F4 03 51 01 A7
Ensimmäinen tavu osoitteet.
Toinen tavu kehyksen pituus – 2
Kolmas ja neljäs tavu käsky id kysely.
Viimeinen tavu on tarkastussumma.
Webasto (vwt5) vastaa: 4F 08 D1 01 09 01 61 17 42 AB
Ensimmäinen tavu osoitteet.
Toinen tavu kehyksen pituus – 2
Kolmas ja neljäs tavu vastaus id kyselyyn, kolmas tavu + 80
Viides – yhdeksäs tavu on id.
Viimeinen tavu on tarkastussumma.