rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?  (Luettu 17331 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:59
Oukei, yritän nyt ymmärtää suuren enemmistön ääntä.

Jos minä vaikka sattuisin sanomaan että alkoholia käyttävien elämä on jotenkin säälittävää ja niiltä jää elämästä niin paljon kaikkea hienoa puuttumaan  taikka lausahdan että ne, jotka matkoillaan yöpyy leirintäalueilla ja suunnitttelee kaiken ennakolta tekevät tylsiä matkoja eivätkä saa niistä likikään niin paljoa irti kuin puskaparkeissa yöpyjät ja rennolla ja löysällä otteella reissaavat, niin kukaan ei älähdä ja kaikki pitävät näitä lauseita osana asiallista keskustelua.

Ja jos joku älähtää, nousee lähes koko orgin väki kertomaan älähtäjälle kuinka pöljä tämä on. Eikö :)


Ja näin meillä on kiva ja toimiva keskustelupalsta.



t.Kaarina

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
Valitettavasti täältä löytyy mielipiteitä laidasta laitaan, eikä yksikään niistä ole toista vähempiarvoisempi. Tämä pitää katsoa rikkautena, koska pelkkä joojoo-meininki jossa ei erilaisuutta hyväksytä, köyhdyttää foorumin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:35
Sano asiasi äläkä pyöri sen ympärillä. Jos edellämainitut on sinun mielipiteitä, mikset tuo niitä julki. Ei sekään ole keskustelua että kysellään miten johonkin suhtaudutaan esittämättä omaa mielipidettä.
Alkoholin käyttämättömyyteen en osaa sanoa mutta mitä tuohon matkustamiseen ja puskiin tulee olen pitälti samaa mieltä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Pakkohan tähän on näppinsä (näppäimistönsä) sotkea.  ;D Minua ainakin tämä joidenkin keskustelijoiden fanaattisuus pakkaa naurattamaan. Jos tämä jatkuu vielä huomen illalla varaan vaikkapa 6-packin vaunuun ja lueskelen tätä topicia, töllöstähän ei perjantai iltoina tule hyvää viihdettä.
  Samoin.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:59
Mulla on ollut mielipiteistä ja niiden rakentavasta esilletuomisesta tähän asti kovin toisennäköinen käsitys. Voin kertoa miltä minusta tuntuu joku asia mutta en voi kertoa että joku toinen on sellainen ja sellainen.

Yksinkertaisesti esimerkki tästä käsillä olevasta aiheesta. Alan voi kertoa että hänestä elämä tuntuisi tylsältä ilman alkoholia ja häneltä jäisi silloin pois monia nautintoja elämästä.
Jos häntä kiinnostaisi miten ei alkoholia käyttävät asian kokevat, hän voi kysyä tuntevatko ei alkohlia käyttävät jäävänsä paitsi jostain, tuntevatko he elämänsä tylsäksi.
Mutta ei hän voi kertoa toisten puolesta miten toisten elämä muuttuu kun siinä ei ole alkoholia mukana. Kun ei hän voi sitä tietää niin eihän hänellä voi olla mielipidettä siitä, millainen elämä muilla ihmisillä on.

Vaikka minun mielipiteeni puskaparkkeilua ja alkohlinkäyttöä kohtaan on se, että haluan elää joka hetken selvin päin ja nautin suuresti puskaparkkeilusta ja minulle elämä ilman alkoholia on parasta, en mitenkään voi väittää että toisin tekvien ja kokevien elämä olsi omaani tylsempää. Se on vain erilaista niiltä osin kuin omani.

Ei minulla siis voi ola mielipidettä siitä, mitä joidenkin muiden ihmisten pään tai sydämen sisällä liikkuu. Ei se ole mielipidekysymys.
Mielipide voi olla se, että alkoholinkäyttö on turhaa tai alkoholinkäyttö on tarpeellista, mutta ei se, minkälaista toisen elämä on kun se toimii toisin kuin itse. Toisen pään sisälle meno on kuvittelua ja silloin se on fiktiivistä eikä sitä voi kertoa omana mielipiteenään.



ps.Et taida Kimi yhtään ymmärtää mitä tarkoitan. Yritin vain vääntää rautalangasta esimerkkejä, joiden oli tarkoitus osoittaa jotain, mutta ehkä epäonnistuin. Enkä kertonut niitä mielipiteinäni eivätkä ne niitä ole.


t.Kaarina

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 13:27
"Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?"

Tähän vaikuttaa seura. Jos muutkaan ystäväpiirissä ei juo, ei elämä ole sen tylsempää kuin alkoholin juojilla.
Mikäli sitten absolutisti liikkuu porukoissa jossa juodaan, on elämä tylsempää, koska saa koko ajan katseitä ja painostusta juomisesta.
Huom Itse en ole absolutisti, mutta en käytä alkoholia paljoa. Olen ollut pitkiä aikoja juomatta ja olen ihmetellyt painostusta sellaisia kohtaan jotka ei juo.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
"Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?"

Tähän vaikuttaa seura. Jos muutkaan ystäväpiirissä ei juo, ei elämä ole sen tylsempää kuin alkoholin juojilla.
Mikäli sitten absolutisti liikkuu porukoissa jossa juodaan, on elämä tylsempää, koska saa koko ajan katseitä ja painostusta juomisesta.
Huom Itse en ole absolutisti, mutta en käytä alkoholia paljoa. Olen ollut pitkiä aikoja juomatta ja olen ihmetellyt painostusta sellaisia kohtaan jotka ei juo.

Monta sanaa: juo, juodaan, juomatta, juomisesta.

Tässä mielessä meikäläinen juo vain kun tulee jano, sandyn (keppanan ja limpparin sekoitus).
Sitten kun esim. lämmitän saunaa ja löylyttelen, tai istun nuotiotulilla retkeilyreitin varrella, silloin otan "siivuja" jostakin tilanteeseen sopivasta alkoholipitoisesta.     ...Jo vain passoo...

  • Vieras
  • Hei orggilaiset ollaan jo hiljaa tästä aiheesta. Lauseen alkuperäinen aloittaja on saanut jo selkeästi selväksi sen että elämää on ilman alkoholiakin, eikä se ole tylsää...lasten kanssa kun touhuaa niin tylsyyttä ei ole lainkaan...tietty jos touhuaa yksinään milloin missäkin niin ehkä silloin alkoholi on se "ystävä".
     
    Eihän tähän voi kun  ;D ettäkö elämä tylsää ilman alkoholia....hohhoi jaa rajoittuneesta ajattelutavasta.  ;D

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
    • Epsoo
    Eihän kukaan ole väittänyt että se tylsää olisi.

  • Vieras
  • Eiköhän jokainen kuitenkin ymmärtänyt sen mitä alkoholin ystävä tarkoitti.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
    • Epsoo
    Eiköhän jokainen kuitenkin ymmärtänyt sen mitä alkoholin ystävä tarkoitti.

    No mitä hän tarkoitti?

  • Vieras
  • otsikko kertoo kaiken, mikä tässä on ihmeellistä ymmärtää ?

    Vs: Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?

    Ja mun puolelta tämä lienee tässä, minun ei kannata ISON HERRAN varpaille enempää hyppiä.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:49
    • Autossa on pyörät
    otsikko kertoo kaiken, mikä tässä on ihmeellistä ymmärtää ?

    Vs: Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?

    Ja mun puolelta tämä lienee tässä, minun ei kannata ISON HERRAN varpaille enempää hyppiä.  ;D
    Sun kannattaa lukea otsikko loppuun saakka. Siellä on kysymysmerkki perässä mikä ainakin tekee omalla sivistysasteella otsikosta kysymyksen. Muista en tiedä.....

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
    • Epsoo
    otsikko kertoo kaiken, mikä tässä on ihmeellistä ymmärtää ?

    Vs: Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?

    Ja mun puolelta tämä lienee tässä, minun ei kannata ISON HERRAN varpaille enempää hyppiä.  ;D

    Niin, kiinnostaa tietää miten itse ymmärrät tuon. Loppu viestistäsi taas on asiatonta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
    Sun kannattaa lukea otsikko loppuun saakka. Siellä on kysymysmerkki perässä mikä ainakin tekee omalla sivistysasteella otsikosta kysymyksen. Muista en tiedä.....

    Alkuperäisessä viestissä ei ollut kysymysmerkkiä

    http://karavaanari.org/index.php/topic,14816.msg282017.html#msg282017