Tarkotin sitä, että kun menen hänen kanssa kuljinta katsomaan, onko jotakin erityistä otettava huomioon. Itse epäilin, kun paino on suuri ja kone iso, miten kulutus. Mutta omistaja sanoi että kulutus on 11-12 l. Jotenkin tuntuu, että jos olisi rahhoo, niin tuo olisi minun auto.
Tuohon kulutukseen vaikuttaa hyvinpaljon ratin ja penkin väli, paljonko konetta "monotetaan", toinen saa samalle autolle huomattavasti isomman kulutuksen kuin maltillisesti ajava. Revi siitä sitten "järkevää" lukemaa kulutukselle. ( Omallani as-asutolla saa menemään ~12 l/100 km mutta jos nätisti nopeusrajoituksia noudattaen ajaa pääsee alle 10l/100km)
Litra tai kolme sinne/tänne ei tuon kokoluokan autossa ei saisi kyllä merkitä mitään, tuon kokoluokan autoa kun ollaan ostamassa ostetaan autoa isolla koolla Käyttöön jossa halutaan nauttia sen suomista ominaisuuksista, omasta suihkusta, vc:stä , sähköstä elikkä ollaan omavaraisia. Voidaan yöpyä kaikkia ominaisuuksia käyttäen ilman verkkosähköä, ilman ulkopuolisia sosiaalitiloja.
Tärkeää että kosteusmittauksen teettää ulkopuolisella luotettavalla taholla ja se tehdään kunnolla, ei hutiloiden/myyjän toiveiden mukaisesti.
Kaasupuolen koeponnauksen pyytäisin ja huollot jääkaapille/lämppärille. Miten lie agrin huollot ? Teetetty ? Sekin kaipaa joskus huoltoa . . .
Tuon linkin kuvista päätellen on omistaja ISOnyrkkinen, rystysen jäljet koelaudan verhoilussa ;-)))
Noilla kilometreillä ei ehkä enää polkimista voi päätellä ajettuja kilometrejä ? Omani kun aikoinaan ostin, minua opastettiin katsomaan polkimia, autossa kun mittarissa oli ostohetkellä vain 33640 kilsaa, jos olisi ollut enempi ajettu olisi pitänyt polkimien olla jo kuluneet, olivat kuin uudessa . . . .
Moottoritilan "siivosta" voi jotain päätellä, milloin katsastus ? Konttorilla osaavat katsoa "tyyppivikoja"/kilometrejä, passaako "kokonaisuus" yhteen . . . Eli onko mittaria joskus "käsitelty" ? ? ?