Karavaanarin keskustelufoorumi

Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: aaoulusta - 4.03.2011 kello on 22:20

Otsikko: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: aaoulusta - 4.03.2011 kello on 22:20
 arvon lajitovereilla on varmasti tietämystä/tuntemusta mikä  on alustoista vähiten huolta/vikoja tuottava? nyt ei pidä sitten sekoittaa tupapuolta alustasta!!
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: 88k5 - 4.03.2011 kello on 22:50
arvon lajitovereilla on varmasti tietämystä/tuntemusta mikä  on alustoista vähiten huolta/vikoja tuottava? nyt ei pidä sitten sekoittaa tupapuolta alustasta!!

Onkos tämä pe-illan trolli  ;D

Fiat se ei voi olla :-X  --  Oikos se sitten Ford - kannatetaan  :P
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: seppoko - 4.03.2011 kello on 23:18
Pitäisi pystyä suhteuttamaan "viallisten" määrä merkin kokonaismäärään ennen kuin mitään varteen otettavaa vertailua voi suorittaa.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Jushi69 - 4.03.2011 kello on 23:19
Onkos tämä pe-illan trolli  ;D

Fiat se ei voi olla :-X  --  Oikos se sitten Ford - kannatetaan  :P

No jos ei pärjää edes siviiliauto puolella niin mites onnistus matkailu puolella, lolleroa kerrakseen. ;D
Huvittavaa tarinaa fordin tekniikasta löytyy valitettavasti suoli24 sivuilta.Mutta jos kuitennii yhdestä merkistä löytyy näin paljon sanomista niin voiko olla että osaavat tehdä jotain mallia kunnolla.
Epäilen vahvasti.
Mun kannatus kallistuu Fiattiin.Minä en luota Foordiin en sitten millään. :-\
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: 99 - 4.03.2011 kello on 23:44
Pitäisi pystyä suhteuttamaan "viallisten" määrä merkin kokonaismäärään ennen kuin mitään varteen otettavaa vertailua voi suorittaa.

Tuosta tuli mieleen kun 90-luvulla korjailin keskushuollossa videonauhureita.
Yhtä videonauhurimallia tuli joka päivä vähintään pari kappaletta korjattavaksi samasta viasta (vuodessa reilu 400 korjattiin), ja siitä tietty "naristiin" takuupäällikölle että on "p*ska malli kun kaikissa sama vika". No, narinat loppu kun kuultiin että ko. mallia oli myyty vuodessa yli 10000 kappaletta, joten vikaprosentti oli alle 4% mikä ei ole kovinkaan paljon yli tavoitteen ;)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: 88k5 - 5.03.2011 kello on 08:07
No jos ei pärjää edes siviiliauto puolella niin mites onnistus matkailu puolella, lolleroa kerrakseen. ;D
Huvittavaa tarinaa fordin tekniikasta löytyy valitettavasti suoli24 sivuilta.Mutta jos kuitennii yhdestä merkistä löytyy näin paljon sanomista niin voiko olla että osaavat tehdä jotain mallia kunnolla.
Epäilen vahvasti.
Mun kannatus kallistuu Fiattiin.Minä en luota Foordiin en sitten millään. :-\

Jos myös kirjoitusten määrään viosta Fiatista olen lukenut - vaikka Etuteltasta (ollaan silloin oikean alustaatyypin kirjoituksissa), niin ei välttyä samalta mitä olet kokenut suoli24-puolella lukiessasi hlöfordista..

Tokihan kirjoitustenmäärä johtuu auton yleisyydestä, mutta ei toisaalta kaikki ne samat viat/ominaisuudet joita monilla muillakin on ollut, ei voi olla sattumaa vaan jotain pahempaa.

Miksi nostin Fordin - no siksi, että tässä täysin oireeton yksilö. Aivan hyvin voisi mainita MB:n, Renaultin..
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: ihaa - 5.03.2011 kello on 08:49
Miksi nostin Fordin - no siksi, että tässä täysin oireeton yksilö. Aivan hyvin voisi mainita MB:n, Renaultin..

Kuten täällä voidaan nostaa samoin perustein myös Fiat Ducato, 33206 km:n ja 2.5 vuoden ajojen jälkeen.

Totuuden nimissä täytyy kyllä välillä ihmetellä Fiatin suunnittelukukkasia, lähinnä tee-se-itse-miehen näkökulmasta, olen kuullut huoltomiehiltä että Fordilla on ajateltu myös huoltoa joten edes perushuollot ei Fiatin kohdalla paljoa kiinnosta, vaikka kiinnostusta ja osaamista olisi.

Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: 0yxxy0 - 5.03.2011 kello on 09:11
Eikö fiat, sitikka ja pösö oo aikalailla sama alusta.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: ihaa - 5.03.2011 kello on 09:19
Samassa paikassahan ne tehdään ja moottoreista 2.0 ja 2.2 on Fordin ja PSA:n tekemiä kun 2.3 ja 3.0 ovat Sovimin eli käytännössä Fiatin käsialaa.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Jushi69 - 5.03.2011 kello on 10:02
Jos myös kirjoitusten määrään viosta Fiatista olen lukenut - vaikka Etuteltasta (ollaan silloin oikean alustaatyypin kirjoituksissa), niin ei välttyä samalta mitä olet kokenut suoli24-puolella lukiessasi hlöfordista..

Tokihan kirjoitustenmäärä johtuu auton yleisyydestä, mutta ei toisaalta kaikki ne samat viat/ominaisuudet joita monilla muillakin on ollut, ei voi olla sattumaa vaan jotain pahempaa.

Miksi nostin Fordin - no siksi, että tässä täysin oireeton yksilö. Aivan hyvin voisi mainita MB:n, Renaultin..

Hehheh.
Työpaikan autovastaavana saan harmaita hiuksia noiden sakemannien vikojen kanssa.Onneksi meillä on suurin osa Mitsubisheja.Niissä ei ole ollut mitään vikaa kun vaan tekee normaalit huollot.
No rellu sitten... :'(
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Aippe - 5.03.2011 kello on 10:20
Olisin kallistumassa tuohon Fiatin puoleen. Itsellä on yli 20 vuotta vanha LMC Ducato 18 Maxin alustalla ja 2,5 turbokoneella.
Viimeisen vuoden aikana on ajettu samat kilometrit perheen toisen auton Citroen C5 vm. -06 kanssa ja Fiatissa ei ole ollut mainittavampia vikoja. Citroenin vikalistaa ei jaksa tähän listata, voisi tulla jollekkin muullekkin pahamieli.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: kimi - 5.03.2011 kello on 11:11
Kaikki on rakennettu alustoille jotka on suunniteltu jonkinlaiseen raskaaseen käyttöön.

Meillä on Transit alustainen ja ihan hyvien kokemuksien perusteella tuo valittiin. Vaimolla taitaa olla 5 Transit paku ajokkina tällä hetkellä ja mitään isompia niissä ei koskaan ole ollut, tosin enimmillään niillä ei ole ajetu kun alle 300 000 ennen vaihtoa uuteen.

Meille ehdoton vaatimus oli takaveto kun auto hankitiin, etuvetoisia ei edes käyty katsomassa. Sprinter, Iveco, Transit alustaisia katsottiin ja paremmuusjärjestyks een en noita laita
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: tapani pokkinen - 5.03.2011 kello on 11:40
Kaikki on rakennettu alustoille jotka on suunniteltu jonkinlaiseen raskaaseen käyttöön.

Meillä on Transit alustainen ja ihan hyvien kokemuksien perusteella tuo valittiin. Vaimolla taitaa olla 5 Transit paku ajokkina tällä hetkellä ja mitään isompia niissä ei koskaan ole ollut, tosin enimmillään niillä ei ole ajetu kun alle 300 000 ennen vaihtoa uuteen.

Meille ehdoton vaatimus oli takaveto kun auto hankitiin, etuvetoisia ei edes käyty katsomassa. Sprinter, Iveco, Transit alustaisia katsottiin ja paremmuusjärjestyks een en noita laita


Toinen Iveco menossa ja jos tästä vielä matkailuautoa vaihdan, niin arvaatte varmasti sen alustamerkin ;)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: perho-ukko - 5.03.2011 kello on 12:07

Toinen Iveco menossa ja jos tästä vielä matkailuautoa vaihdan, niin arvaatte varmasti sen alustamerkin ;)
Olisko Mese ??
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: tapani pokkinen - 5.03.2011 kello on 14:12
Olisko Mese ??

Hyi sinua perho-ukko, puhut rumia. Ei sillä aikoinaan harkitsin kovasti myös Mersua kun olin sitä ekaa Ivecoa vaihtamassa. Suurin syy oli niiden Mersualustaisten alustojen löysyy, moni on niihin suivaantunut, mutta asia korjaantuu, etenkin etuosasta, jousia vaihtamalla.

Mutta vaikka ei saisi koskaan sanoa; EI KOSKAAN, niin enää ei tähän taloon Mersedestä tule. Ensin oli ML 270 cdi ja sen perästä C farkku 220 ja sehän paloi viimetalvena iloisesti loimuen. Talo ei sentään syttynyt kun auto oli sillä hetken ulkona, mutta ans olla jos se automaattivaihteine n olisi ajettu talliin. No olisihan siitäkin selvinnyt uuden talon rakentamisella ;D
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: perho-ukko - 5.03.2011 kello on 14:16
Hyi sinua perho-ukko, puhut rumia. Ei sillä aikoinaan harkitsin kovasti myös Mersua kun olin sitä ekaa Ivecoa vaihtamassa. Suurin syy oli niiden Mersualustaisten alustojen löysyy, moni on niihin suivaantunut, mutta asia korjaantuu, etenkin etuosasta, jousia vaihtamalla.

Mutta vaikka ei saisi koskaan sanoa; EI KOSKAAN, niin enää ei tähän taloon Mersedestä tule. Ensin oli ML 270 cdi ja sen perästä C farkku 220 ja sehän paloi viimetalvena iloisesti loimuen. Talo ei sentään syttynyt kun auto oli sillä hetken ulkona, mutta ans olla jos se automaattivaihteine n olisi ajettu talliin. No olisihan siitäkin selvinnyt uuden talon rakentamisella ;D
  SORRY ! !!  ;D ;D ;D ;D ;D
 
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: aaoulusta - 5.03.2011 kello on 20:42
 itellä on tuo MB 312td 114kw  vanha malli jota sanovat pomminvarmaksi ( tiiä häntä) aj 70th.. on kuin kuorma-auto 5 sylinterinen turboa hieman huollettu minun aikana...muilla kokemuksia?? :P
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Heiman - 5.03.2011 kello on 21:52
Enhän mä näistä mitään tiedä. :(
Hiukka huono vertailla.Kun muista alustoista on ainoastaan lyhyitä koeajo kokemuksia kesäolosuhteissa.
Näillä lyhyillä koeajoilla mitään mullistavia eroja en alustoissa huomannut.

Silti kun Fiattia kaikki on aina haukkunut niin nyt viiden vuoden kokemuksella ducatoista sanon.... ;

Eka oli -90 fiat 2,5TD ajettu vaihtaessa lähemmä 300tkm ei vikoja mootorissa tai vaihteissa.(ei miellyttävä ajaa pitkillämatkoilla,pitkäselkäisen)
Toka -04 fiat 2,8 JTD ajettu vaihtaessa 90tkm ei vikoja.(MAXI alusta)(samaa vikaa pitkäselkäisellä)
Nykyinen fiat 160 multijet
Tätä kehuisin paremmaksi ajettavaksi kun esim.edellistä h-autoa(mazda 6 sporwagon 2,3 aut.)
Vikoja ei ole ollut ja menee kun juna.Luultavasti alustakin vaikuttaa jotain,tässä AL.KO
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 21.03.2011 kello on 10:09
Edelleen ihmettelen samaa kuin infossa joskus pari vuotta sitten; kun kellään ei ole kokemuksia VW T5 (tai edes T4) -alustasta matkailuautossa. Retkeilyautoinahan noita näkyy olevan...  ;D

Onko jollain kokemusta T5:stä pakettiautokäytössä isolla kuormalla, miten käyttäytyy. Onko tyyppivikoja minkälaisia.

Edelleen kun hakkaan päätäni seinään ajatuksella käydä hakemassa Karmann Colorado Saksasta, kun saan pikkuisen säästettyä. Näkyvät tekevän niitä nykyään samalla 2,0 TDI:llä kun mulla on Touranissa. Mainio kone, ja kiitollinen lastutettava. Vaan vielä ovat liian uusia.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: 88k5 - 21.03.2011 kello on 11:21
Edelleen ihmettelen samaa kuin infossa joskus pari vuotta sitten; kun kellään ei ole kokemuksia VW T5 (tai edes T4) -alustasta matkailuautossa. Retkeilyautoinahan noita näkyy olevan...  ;D

Onko jollain kokemusta T5:stä pakettiautokäytössä isolla kuormalla, miten käyttäytyy. Onko tyyppivikoja minkälaisia.

Edelleen kun hakkaan päätäni seinään ajatuksella käydä hakemassa Karmann Colorado Saksasta, kun saan pikkuisen säästettyä. Näkyvät tekevän niitä nykyään samalla 2,0 TDI:llä kun mulla on Touranissa. Mainio kone, ja kiitollinen lastutettava. Vaan vielä ovat liian uusia.

Viime la hesarissa oli noita A-katsastuksen hylkäyslistoja. Transportteri oli mainittu hlöauto puolella aivan siellä häntäpäässä (sija 93.) - ilm. niitää on mm. takseina;
http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010.pdf

Tarviiko tuolle mitään painoarvoa laittaa ylipäätään. En tosin muita "pakuja" edes havainnut..
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Aakku - 21.03.2011 kello on 11:53
Viime la hesarissa oli noita A-katsastuksen hylkäyslistoja. Transportteri oli mainittu hlöauto puolella aivan siellä häntäpäässä (sija 93.) - ilm. niitää on mm. takseina;
http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010.pdf

Tarviiko tuolle mitään painoarvoa laittaa ylipäätään. En tosin muita "pakuja" edes havainnut..
Aika mielenkiintoinen on myös tuo autoilla ajetut kilometrit siinä listalla.
Niillä Transportereilla on kanssa ajeltu, eikä vain pidetty koristeena.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: kimi - 21.03.2011 kello on 11:57
Edelleen ihmettelen samaa kuin infossa joskus pari vuotta sitten; kun kellään ei ole kokemuksia VW T5 (tai edes T4) -alustasta matkailuautossa. Retkeilyautoinahan noita näkyy olevan...  ;D

Onko jollain kokemusta T5:stä pakettiautokäytössä isolla kuormalla, miten käyttäytyy. Onko tyyppivikoja minkälaisia.

Edelleen kun hakkaan päätäni seinään ajatuksella käydä hakemassa Karmann Colorado Saksasta, kun saan pikkuisen säästettyä. Näkyvät tekevän niitä nykyään samalla 2,0 TDI:llä kun mulla on Touranissa. Mainio kone, ja kiitollinen lastutettava. Vaan vielä ovat liian uusia.

En kyllä t4 tai t5 alustalla katsoisi autoa jonka kokonaispaino liikkuu 3300-3500kg paikkeilla. Ei tuo alusta voi olla suunniteltu tuollaisen kantamiseen jatkuvasti, mm kierrejouset takana on mielestäni iso miinus. Veturina tuo on oiva ja toimiva mutta....
Karmannin autoja katselin minäkin aikoinaan, jokin niissä viehättää, mutta ei tuolla alustalla.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: K.E.V - 21.03.2011 kello on 16:07
Edelleen ihmettelen samaa kuin infossa joskus pari vuotta sitten; kun kellään ei ole kokemuksia VW T5 (tai edes T4) -alustasta matkailuautossa. Retkeilyautoinahan noita näkyy olevan...  ;D

Onko jollain kokemusta T5:stä pakettiautokäytössä isolla kuormalla, miten käyttäytyy. Onko tyyppivikoja minkälaisia.

Edelleen kun hakkaan päätäni seinään ajatuksella käydä hakemassa Karmann Colorado Saksasta, kun saan pikkuisen säästettyä. Näkyvät tekevän niitä nykyään samalla 2,0 TDI:llä kun mulla on Touranissa. Mainio kone, ja kiitollinen lastutettava. Vaan vielä ovat liian uusia.
Minulla on T5 jossa 174hv kannu ja mm erilliset kunnon penkit ohjaamossa 2:lle kyynärnojineen.
On ihan mahtiauto ajaa. Pitkääkin matkaa. Kuin pyörittää kaupungissa.
Edit. Tuo katsastustilasto on paskaa. Mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Auto mikä pidetty kunnossa EI jää konttorilla kiinni
Auto mitä ei huollettu jää sinne
vikalistan kera
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 21.03.2011 kello on 16:27
^

Uskaltaisitko kokemuksiesi perusteella hankkia T5 -alustaisen matkailuauton?

Tähtäimessä on juurikin tällainen (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=142184125&__lp=3&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=13000&makeModelVariant1.modelDescription=Colorado&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=2).
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Aakku - 21.03.2011 kello on 17:16
Minä kuljen nykyisin niin laput silmillä, että kaikissa etsimissäni lukee VW, Westfalia, tai Karman. Ovat vain niin kalliita, eli ulottumattomissa.

Vaatimattoman kokemukseni myötä voin sanoa, että tuo iankaikkisen wanha (-97)T4 Westi kulkee kyllä majesteettisen upeasti. Ilmeisesti mitä enemmän painoa, niin sitä pehmeämmin menee. Hiljainen, henkilöautomaisempi ajaa kuin henkilöauto. Ei juuri mitään kolinoita kuulu, joten yllättävän hyvin kalustokin sisällä on pysynyt ryhdissä.
Ei voi ikinä verrata esimerkiksi 10 vuotta nuorempaan Scudoon, vaikka olen senkin vuorannut tavaratilaltaan kauttaaltaan. Se kun kolisee, kuin vajaa naulalaatikko.
Nyt taisi tulla liikaakin vuodatettua, mutta kukapa ei omastaan tykkäisi.  ;)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 21.03.2011 kello on 17:25
^

En tiedä onko nuo paljoa kalliimpia kuin muutkaan... suorastaan halpoja, jos näiden suomalaisten jyväscaravanien hintatasoon vertaa. Tuo esimerkkiauto saisi kyllä vanheta vielä vähän aikaa, mutta hintaa lukuunottamatta olisi kaikki kohillaan. Kulkupeliä kun olen hakemassa, en kesämökkiä. Alkovi nyt on handicappi, mutta järkevin valinta niin kauan kuin nuo juniorit kulkee mukana. Eli reilut 10 vuotta. ;D

Ja olen tässä minäkin neljän Volkkarin jälkeen tottunut jo merkkiinkin. Ettei se haitta ole.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: K.E.V - 21.03.2011 kello on 20:56
^

Uskaltaisitko kokemuksiesi perusteella hankkia T5 -alustaisen matkailuauton?

Tähtäimessä on juurikin tällainen (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=142184125&__lp=3&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=13000&makeModelVariant1.modelDescription=Colorado&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=2).
JEP!
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: vesako - 22.03.2011 kello on 19:59
Mulla oli aikoinaan kaks vuotta tommonen
a-auto eikä siinä ollut mitään vikaa
sinä aikana.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: olalaa - 23.03.2011 kello on 14:08
Aika vähän näkyy ww:n alustalla olevan matkailu autoja täällä suomessa.Ainakin taksi käytössä oleet uudemmat
Tila ja invataksit(ei siis henkilöautot)
ovat oleet aika huonoja.Joillakin oleet enemän korjaamolla kun ajossa.Siitä johtuen moni taksi autoilia on vaihtanut merkkiä ;)
Ainakin tällä turkuses ;D
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 23.03.2011 kello on 15:39
^

Tiedätkö, minkälaisia vikoja on ollut?
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: ihaa - 23.03.2011 kello on 16:47
Aika moni on vaihtanut merkkiä myös Kuopiossa, DSG-vaihteistot on kuulemma aika tiukilla jatkuvassa kaupunkiajossa, lisää voi lukea vw-foorumilta.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 23.03.2011 kello on 17:22
Eipä tullut ensimmäisenä mieleen DSG matkailuautoon.

Aika vähän muuten Ducatoja ja Transittejakin taksissa, Sprintereitä kyllä on. Vaan ei ole ehkä ihan paras mahdollinen matkailuauton alustan valintaperuste.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: olalaa - 23.03.2011 kello on 17:57
^

Tiedätkö, minkälaisia vikoja on ollut?
Lista on pitkä mootorin käynti häiriöitä,vaihteisto ja sähkö vikoja jne.Eipä nuo autoiliat niistä paljon puhu
mutta ovat vaihtaneet jo parinvuoden jälkeen merkkiä kun yleensä vaihto väli tila/invataksilla neljä vuotta.Fiiatit on kans vähentyneet moni on mersuun vaihtanut.Syynä saataa olla myös sisätilojen koko kun tuo mersu on aika tilava ja käyttökelpoinen tila/invataksi käytöön.Noita alusta vaihtoehtoja on eri painoluokkiin vaikka ovat ulospäin saman näköisiä
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 23.03.2011 kello on 18:51
^

Uskaltaisitko kokemuksiesi perusteella hankkia T5 -alustaisen matkailuauton?

Tähtäimessä on juurikin tällainen (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=142184125&__lp=3&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=13000&makeModelVariant1.modelDescription=Colorado&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=2).
Osta hyvä mies intekroitu. Ei tuommosta pakettiauton kylmää pelti ohjaamoa. Kyllähän tuolla hupipuolella jotenkin yksinään tai väliaikaisesti kaksistaan voi kähistä, jos ei paremmasta tiedä.  :o
       P.S. Tämä on "kaikkien kaverin" ystävällinen opastus, ei provo.  ::)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Dorotea - 23.03.2011 kello on 18:54
      P.S. Tämä on "kaikkien kaverin" ystävällinen opastus, ei provo.  ::)

Ha-haa, olet vielä "Seniori", et "Kaikkien Kaveri"! :D :D :D
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 23.03.2011 kello on 19:06
^^

No joo, varmasti on totta, mutta millä alustalla löytyy integroituja?

Pitäisi olla pituuden alle 7 m, riittävä kantavuus, kokonaispaino 3500 kg, rajoitus 100 km/h (eli abs ja turvatyyny tarvitaan. Joku Dethleffs löytyy, ja varmaan Bürstner. Ducatoja, kai.

Missäs ulkolämpötilassa sitä rupiaa peltikopin takia palelemaan?


Suomesta ei ole sitten rahaa ostaa.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 23.03.2011 kello on 20:00
Niin, no palelusta en maininnut. Kylmästä kyllä. Saahan sen lämpimäksi kun hehkuttaa. Mutta mielyttäväksi ja vedottomaksi ?  :'(
Nyt vasta huomasin että, Kaikkien kaveri onkin titteli.  ;D ;D
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: ihaa - 23.03.2011 kello on 20:09
Hupsis, nyt kävikin kämmi, ajatuksissaan olin muualla kuin karavaanarin sivuilla. Ei tule tosiaankaan mieleen ensimmäisenä DSG-laatikko matkailuautoihin. ;D

Mutta nyt kun ollaan täällä niin liekköhän muuten missään VW-alustaisessa matkailuautossa tuota DSG:tä, robottivaihteistoja n on ainakin MB:ssä ja Ducatossa.

Saahan sen lämpimäksi kun hehkuttaa. Mutta mielyttäväksi ja vedottomaksi ?  :'(

No nyt meni höpöttämiseksi, pitäisi Turhan Höpöttäjän käydä joskus kokeilemassa näitä uudempia puoli-integroituja varsinkin silloin jos autossa on Huhtalon peitteen tasoinen ulkopuolinen eriste joka peittää ulko-ovet alas asti, ei ole epämiellyttävä eikä vetoinen, tuolla galleriassa on kuva Rovaniemen Shellin parkkipaikalta jossa oltiin yötä, silloin ulkona oli -17 ja sisällä miellyttävän lämmin.  
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: olalaa - 23.03.2011 kello on 20:17
^^

No joo, varmasti on totta, mutta millä alustalla löytyy integroituja?

Pitäisi olla pituuden alle 7 m, riittävä kantavuus, kokonaispaino 3500 kg, rajoitus 100 km/h (eli abs ja turvatyyny tarvitaan. Joku Dethleffs löytyy, ja varmaan Bürstner. Ducatoja, kai.

Missäs ulkolämpötilassa sitä rupiaa peltikopin takia palelemaan?


Suomesta ei ole sitten rahaa ostaa.
Tuohon hinta haarukaan löytyy suomesta esim adria stargo 665 tai 670 mb alustalla ja kyllä niissä tarkenee.Katso että on manuaali tai täys automaati vaihteinen ei printsift ;)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 23.03.2011 kello on 20:27
Saa uuden Karmannin DSG:llä.

Pitääpä kattella Adrioita, en ole aiemmin tutustunut. Hintaluokka ei salli kovin uutta Mersualustaista, mutta täyttyyköhän sitten nuo muut vaatimukset.

Puoli-integroituihin en taida ruveta, ellei sitten ole alaslaskettavalla pedillä. Niitä on vähän.

Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 23.03.2011 kello on 20:28
Hupsis, nyt kävikin kämmi, ajatuksissaan olin muualla kuin karavaanarin sivuilla. Ei tule tosiaankaan mieleen ensimmäisenä DSG-laatikko matkailuautoihin. ;D

Mutta nyt kun ollaan täällä niin liekköhän muuten missään VW-alustaisessa matkailuautossa tuota DSG:tä, robottivaihteistoja n on ainakin MB:ssä ja Ducatossa.

No nyt meni höpöttämiseksi, pitäisi Turhan Höpöttäjän käydä joskus kokeilemassa näitä uudempia puoli-integroituja varsinkin silloin jos autossa on Huhtalon peitteen tasoinen ulkopuolinen eriste joka peittää ulko-ovet alas asti, ei ole epämiellyttävä eikä vetoinen, tuolla galleriassa on kuva Rovaniemen Shellin parkkipaikalta jossa oltiin yötä, silloin ulkona oli -17 ja sisällä miellyttävän lämmin.  

Esiinnyin tuolla info:n puolella omalla nimelläni. Sitten kun keskusteltiin juuri tästä aiheesta, niin jouduin vihjeestä muuttamaan tunnukseni nykyiseen.
Intekroitu kaksin kertaisilla sivulaseilla, vesikeskuslämmitys lämmön vaihtimella. Siitä on hyvä lähteä rakentelemaan ja varustelemaan. Siinä mielestäni tärkeimmät auton hankinta kriteerit.  ...Kun en paremmasta tiedä.  ;)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: ihaa - 23.03.2011 kello on 20:32
Intekroitu kaksin kertaisilla sivulaseilla, vesikeskuslämmitys lämmön vaihtimella.

Toki tuollainen tuplaikkunainen olisi parempi mutta edelleenkin odottelen kuvia galleriaan Fiiliksestä, ei löydy googlaamalla vaikka kuinka kuuklailee.  ;D
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 23.03.2011 kello on 20:48
Esiinnyin tuolla info:n puolella omalla nimelläni. Sitten kun keskusteltiin juuri tästä aiheesta, niin jouduin vihjeestä muuttamaan tunnukseni nykyiseen.
Intekroitu kaksin kertaisilla sivulaseilla, vesikeskuslämmitys lämmön vaihtimella. Siitä on hyvä lähteä rakentelemaan ja varustelemaan. Siinä mielestäni tärkeimmät auton hankinta kriteerit.  ...Kun en paremmasta tiedä.  ;)

Hyviä ominaisuuksia joo. Ongelma onkin siinä, ettet myönnä ihmisillä olevan erilaisia käyttötarkoituksia. Mulla talvikäyttö jäisi maksimissaan 10 yöhön vuodessa, ja siitä talvipuskakäyttö vielä vähempään. Mutta autolla pitää päästä liikkumaan reippaasti ja taloudellisesti, sen pitää soveltua tilapäisesti arkiajoon ja se pitää saada sopimaan vähän ahtaampiinkin rakoihin.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 23.03.2011 kello on 21:47
Sitten retkiauto. Riittävän isolla koneella ja lupsakalla jousituksella. Kyllä siinä ne kymmenen talviyötä menee. Ei minun mielipide voikkaan olla oikea, kun katsoo immeisillä olevaa kalustoa, niin käytössä, pihoissa seisomassa ja käytettyjen myyntipalstoilla.  ::)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: olalaa - 23.03.2011 kello on 21:50
Niin omat käyttö tarpeet ratkaisee koko homman.Nuo alusta jutut lienee wv:llä samaa luokaa kun muillakin.Tosin löytyy merkkejä joissa alusta eri kun ko auton valmistajan vain etuosa sama kuskin takaa asunto osa eri.Mootorien kulutus vaihtelee eri valmistajilla samoin huolto kustannukset.Onko hihna vai ketju kone jne.
Vikoja lienee kaikilla enemmän ja vähemmän. Auton lukumäärä vaikutanee siihen paljon onko vikoja keskustelu palstoilla.On ihan eri jos on 20 kpl tai 200 kpl käytössä ;D.Myös varaosien saantiin kanataa kiinittää huomiota.
Mitä harvinaisempi sitä hankalampaa ;D
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 23.03.2011 kello on 22:09
Sitten retkiauto. Riittävän isolla koneella ja lupsakalla jousituksella. Kyllä siinä ne kymmenen talviyötä menee. Ei minun mielipide voikkaan olla oikea, kun katsoo immeisillä olevaa kalustoa, niin käytössä, pihoissa seisomassa ja käytettyjen myyntipalstoilla.  ::)

Joopa. Mutta kun meitä on neljä. Viittaisi pieneen alkoviautoon minun mielestä, kun reissulla saattaa olla mittaa 5 viikkoa ja ainakin kerran tulee olemaan luokkaa 3 kk.

Tai pikkuiseen integroituun, mutta se on ongelma löytää oikeanlainen.

Takatalli on oltava; tein yhden 3,5 viikon reissun kerran sellaisella alkoviautolla, jossa oli säilytystila minimissä. Pikkuautossa 2 istuinryhmää ja vain pieni, grillin ja kaapelikelan vetävä ulkoinen lokero. Oli ikävä peli tuossa mielessä, onneksi oltiin kahdestaan.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: ihaa - 23.03.2011 kello on 22:14
Mikäs siinä Globebussissa mättää, se olisi kooltaan kompakti, neljälle sängyt ja se takatallikin.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 23.03.2011 kello on 22:18
On liian pieni takatalli ja säilytystilat, mutten ole kerennyt tutkia niitä yli 6 m versioita, löytyisikö sieltä sopiva.

Jos se olisi VW tai Mersu niin en miettisi.

Jos joku epäilyttää, niin muovisuus; pitää olla pirun tarkkana ettei kolhi edes lumihankeen keulaa, on niin hauraannäköinen. Mutta on tuo listalla toki.

Tuo 100 km/h täyttyy jostain 5/2009 alkaen, eli löytyy turvatyynyäkin. On vaikea juttu toteuttaa integroiduissa kuulemma.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: K.E.V - 24.03.2011 kello on 08:45
Ainakin H:gin seudulla on tilatakseista 95% volkkareita. Eikä DSG vaihteistoja niihinkään saanut ennen uusinta 2010 ilmestynyttä mallia missä 4 sylinteriset koneet.  Kaverini osti taksiin MB Viton niin se oli 4kk omistusajasta 1,5kk pajalla. Vaihtoi pois -,)
Esim lentokenttätaksit on volkkareita, lähes kaikki. Englannissa pakettiautot on hyvin pitkälle myös ko merkkejä. Ainakin T5 malleja tuli joka kulmantakaa.
Kai ne on jotain maanikkoja kun paskalla ajaa.

Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: käpynotko - 24.03.2011 kello on 11:25
Soommoro!

Globebussissa itseänikin kiinnosti se 6,35m pitkä takatallin koon takia.
Mutta hinnat tänä vuonna selvästi Saksanmaalla selvästi korkeammat kuin viime vuonna.
Ja sit se leveys kun on "vain" 2,15m.
Auto sinänsä kyllä tyylikkään näköinen.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 24.03.2011 kello on 12:00
^

Hinnoissa on paljon vaihtelua vuodenaikojen mukaan. Keväällä lienee kalleinta, loka-marraskuussa halvinta.

Vaan hauskaa tästä on pitää keskustelua yllä, vaikken kovin pian ole kaupoille lähdössäkään. Vasta 10 vuotta olen harkinnutkin.  :o
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Dorotea - 24.03.2011 kello on 12:15
   ^

Ja saattaa hinnat muuttua siihen mennessä! 
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 24.03.2011 kello on 12:16
Ne harvoin nousee vuositasolla.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: käpynotko - 24.03.2011 kello on 12:26
Soommoro!

No viime keväänä olis Globebusseja saanut valita hinta luokassa 40000€,
mutta ei tänä keväänä. Olisko vielä lama vaikuttanut silloin hintoihin?
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 24.03.2011 kello on 12:34
^

Ehkä. Oliko autot sitten samanikäisiä ja -tasoisia? Miten oli vuokra-autojen osuus?

Pitää käydä kattoon, etten vaan tässä mutua puhu.  :D
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: käpynotko - 24.03.2011 kello on 12:39
Soommoro!

Kyllä ne suunnilleen samaa tasoa oli.
Näistä Globebusseista muuten aika moni on vanhoja vuokraautoja.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 24.03.2011 kello on 13:45
^

Sen huomasin... kattelin samalla tuota sun suunnittelemaasi Bürstneria, onhan se toki isompi auto, mutta hinnat kanssa ei ole ihan edullisia.

Enkä ainakaan vielä löytänyt mieleistä mallia.

Saapiko kysyä, mikä sai sinut vaihtamaan; eikös edellinen ollut uudenkarhea.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: käpynotko - 24.03.2011 kello on 15:14
Soommoro!

Oli vuoden vanha kun hain ja kaks kun myin.

Muuten hyvä meille mutta pienen alkovin ja vähän isomman
puali intikan jälkeen tulin siihen tulokseen että sängyt pitää
olla valmiit käyttöön ilman ruokapöytää.

Autohan oli hyvin varusteltu ja tehokas peli. Ja myös taloudellinen.
16000tkm sillä tuli päästeltyä.

Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Tata - 7.04.2011 kello on 16:38
Moikka vaan ihmiset! Mulla on ollut tässä vuosien varrella jo 6.si fiattia piirongin alla (uusia sekä vanhoja) eikä yhdessäkään ole ollut mitään valittamista ,ei ole tarvinnut korjaamoilla oleilla.Jos vielä vaihdan on se varmasti FIATTI. 
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 7.04.2011 kello on 16:42
^

Mitä koneita sinulla on Ducatoissa ollut, mitä olet niistä tykännyt, onko ollut eroja?

Jostain syystä keskustelua noista eri moottorivaihtoehdoi sta on ollut aika vähän. Etutelttaa kun en käytä, niin tiedä onko siellä ollut.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Tata - 7.04.2011 kello on 16:56
Minulla on ollut2.8 koneita pari  Solikassa oli aikoinaan 1.9 (se oli kyllä aika kesy,mutta toimi hyvin)  oli yhdessä 3 litranen ja 2.3 litrasia
nykyinen on uusi intekroitu 2.3 koneella.On sitkeä ja erittäin äänetö.Kulutukset on olleet ihan siedettäviä eikä ole tarvinnut suunnitellakaan mitään lastutuksia voima riittää loistavasti.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Tata - 7.04.2011 kello on 17:06
 Kyllä sitä Globebussissa voi asua pitempäänkin meillä on sellainen I 5 ja hyvin mahtuu olemme asuneet kuukausia Espanjassa ja hyvin toimii.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Alan - 7.04.2011 kello on 19:48
^

Kuinka isolla porukalla reissaatte?

Meillä kun on kaksi skidiä ja niiden tavarantarve, niin mietityttää.

Toki on Globebus yhä listalla, kuten myös kilpailija Hymer Exsis, jota olen viime aikoina eniten "kuolaillut".
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Tata - 7.04.2011 kello on 20:05
Meitä on vain 2 minä ja vaimo.Jos sinne tulee lapsia mukaan niin voi,voi!Sanoisin ,että ei luonnista .Kyllä sitten on paikallaan alko-ovi auto tai detleffin klobe 4:n jossa on takana vuode sekä lisäksi alaslaskettava lisävuode(sähköllä tai käsin) auton malli puoli intekroitu.Terv Tata
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: aaoulusta - 7.04.2011 kello on 20:15
^

Kuinka isolla porukalla reissaatte?

Meillä kun on kaksi skidiä ja niiden tavarantarve, niin mietityttää.

Toki on Globebus yhä listalla, kuten myös kilpailija Hymer Exsis, jota olen viime aikoina eniten "kuolaillut".
   laita alkovi malli...meillä 2 aikuista ja 2 orastavaa teiniä .".kyllä mahtuu"
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: aaoulusta - 1.12.2013 kello on 12:14
Nostampa aiheen ylös!  On mennyt aikaa jonnin verran edellisestä! miten on  vermeet pelanneet  alan harrastajilla? uusia alustoja on vaihdeltu, ollaanko päästy ilman ärräpäitä?..
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Rölli - 1.12.2013 kello on 12:23
kaikkee pientä on sattunu reissussa va mittää yllättävää ei ,kaikki viat on ollu tievoss ja tietoisella riskillä menty, ja lähes aina päästy omin voimin perille(yhtä kertaa lukuun ottamatta), joskus tehty pikkasen remppaa kesken matkan joskus jopa tien päällä.. va kokonaisuutena hyvin taas tämän vuoden n.nelkyttuhatta kilometrii menty kolkytkolme vuotiaalla vanhuksella, ja ny on sitt joulu tauko ei tuu ennää ku vajaa parituhatta kilsaa ku ei oo töis..
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: caddis - 1.12.2013 kello on 14:12
Fordillani täyttyi sata tuhatta. Varsinaisia vikoja ei ole ollut. Jarrupalat ja äärivaloja sekä pyyhkijän sulkia on vaihdettu ei muuta :)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: olalaa - 1.12.2013 kello on 14:43
Renaut on toiminut kiitetävästi nyt 64 th mitarissa.Huollot ja korjaukset ainoastaan hehkutulppa jotka vaihdoin samalla kaikki.Jakopään hihna +muut siihen kuuluvat vaihdettu ikääntymisen takia varmuuden vuoksi.Kulutus ollut 9.5l ja hyvin on voimaa mootorissa ei jää tien tukoksi.Adrian asunto osa myös toiminut.Mitä nyt jääkaappi korjattu kiitos Haperolle Thumb
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: lahna - 1.12.2013 kello on 15:42
Renaultin hehkut piti minunkin vaihtaa 60tkm paikkeilla.  Muuten pelannut hienosti. Jakohihnan vaihdatin nyt syksyllä, kun vuodet tuli täyteen. Kun katselin vanhaa hihnaa, eipä siinä juuri eroa uuteen ollut - tuntui turhalta vaihdolta. Mutta taas saa ajella huoletta.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 1.12.2013 kello on 16:18
Ei tässä passoo kuljintaan alkaa arvioimaan, tiijä vaikka perjantaina urvahtaa sitten Ilomantsin korpeen.  :D
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: aaoulusta - 1.12.2013 kello on 16:38
Ei tässä passoo kuljintaan alkaa arvioimaan, tiijä vaikka perjantaina urvahtaa sitten Ilomantsin korpeen.  :D
      ...voipa se uuvempiki poksahtaa jos se heikko lenkki pettää,  vanha väsyy ja löystyy..
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Turhan Höpöttäjä - 1.12.2013 kello on 17:30
      ...voipa se uuvempiki poksahtaa jos se heikko lenkki pettää,  vanha väsyy ja löystyy..

Vanhempi auto olisi jo poksahtanut jos se ruukkais niin tehdä. Uudemmastahan ei voi niin sanoa.  ;D
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: kuusaan.matti - 1.12.2013 kello on 19:20
Fiat Ducatoa 2.3 ei voi moittia!
Ei minkäänlaista vikaa ja aina lähti kun avaimesta käänti.
Ei vuotanut/syönyt öljyä, eikä muita nesteitä 100 tkm asti ja  varmasti tuo kone kestää pitkästi ilman remonttia 500tkm?
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Cowboy - 3.12.2013 kello on 19:15
Viritetyllä Fordilla ajellu nyt 20 tkm eikä oo ollut mitään vikaa ;D ;D ;D 172hv
Lista autoista jotka kelpuutan itelle MB, Ford ja jenkit.
Kummasti porukka kehuu fikulia että ei oo ollut vikaa, mut mut kun kattoo noita kyssäreitä että mikä on  fikulissa kun kaikki varotusvalot palaa ym kysymyksiä mitä on esitetty niistä niin HUH HUH
Ja jos a-auto myyjä haukku niitä niin onhan niissä oltava reilusti vikoja ;D
Joku kertoili kun oli henkilö mese palanut, mut sait sentää ajella sillä enemmän kuin se pariskunta joka oli ostamassa sitä fikulin m-autoa joka oli syttynyt sillä aikaa palamaan kun oli papereita tekemässä myyjän kanssa ( josta oli lehdessä juttua noin 1,5- 2v sitten )
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: "Masi" - 3.12.2013 kello on 19:33
Viritetyllä Fordilla ajellu nyt 20 tkm eikä oo ollut mitään vikaa ;D ;D ;D 172hv
Lista autoista jotka kelpuutan itelle MB, Ford ja jenkit.
Kummasti porukka kehuu fikulia että ei oo ollut vikaa, mut mut kun kattoo noita kyssäreitä että mikä on  fikulissa kun kaikki varotusvalot palaa ym kysymyksiä mitä on esitetty niistä niin HUH HUH
Ja jos a-auto myyjä haukku niitä niin onhan niissä oltava reilusti vikoja ;D
Joku kertoili kun oli henkilö mese palanut, mut sait sentää ajella sillä enemmän kuin se pariskunta joka oli ostamassa sitä fikulin m-autoa joka oli syttynyt sillä aikaa palamaan kun oli papereita tekemässä myyjän kanssa ( josta oli lehdessä juttua noin 1,5- 2v sitten )

Muuten tuohon ford asiaan puuttumatta mutta omasta entisestä 2,2 litra 130hv ford meni alle 50 000 kaksi abs-anturi sekä erg venttiili.
Mutta alustaltaan ajo 80-110 km/h moottori sopi vääntönnöltään paremmin noihin nopeuksiin kuin fiat.
Muuten Ranskan Ford on tehnyt päätöksen korvata kaikki suutin ongelmat 2007 vm alkaen alle 60 000 km ajettuihin autoihin iästä riippumatta. Niissä kun on ollut tuota suutimen paikoillaan pysymis ongelmaa. Eli se siitä viattomuudesta fordin kohdalla.

P.s. Mutta siitä huolimatta ei tule tähän talouteen tämän fiatin jälkeen enää yhtään italia ihmettä, niin paljon se muistuttaa ajoltaa vvanhaa teliveto sisua.

P.s. Nyt fiatin mittarissa noin +55 000 ja normi huoltojen lisäksi vaihdettu yksi H7 poltin
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: 88k5 - 3.12.2013 kello on 20:16
Joo, on eroa Fordeissakin keskenään - tällä "isolohkolla" samaiset +55tkm. Tällä moottorityypillä ei suuttimen haarukan pinnapultinvikaa, eikä egr:n (vesijäähy), nokkahinaa ei vaiheta kun ei oo..

Ainoa oikea vika oli kytkimen käyttösylinteri plokimen päässä (80€) - vaihoin ite  Thumb
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Arska - 3.12.2013 kello on 22:24
Nyt menee asiasta ohi,mutta juuri töissä meni foordin ranger mallista jakohihna poikki. No yläkertahan menee uusiksi. Vaihtoväli 120tkm ja autolla ajettu reilu 100tkm..no takuu menny umpeen vajaa vuosi sitten,mutta mutta sanoivat foordilla että onhan noita menny poikki jo monta. Tosiaan kun en tietä mkä moottori nuissa asautoissa on niin toin tämänkin tiedoksi.


Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Vesseli - 3.12.2013 kello on 23:39
En tiedä, miten määritetään vähävikaisin. Nyt on menossa kuudes Fiat, joista kaikilla aikaisemmilla ajoin 200 tkm ilman merkittäviä ongelmia. Kulutusosia vaihdettiin, yhteen jarrupalat eteen, yhteen kytkin. Oli turkkilaisen tekemän kytkimen kehikko revennyt  On toki tarjottu Mersua ja Rellua, mutta en ole keksinyt mitään syytä maksaa tähti- tai salmiakkilisää suurinpiirtein samoista värkeistä. Yksi Ford on ollut ja toista ei tule ikinä. Vietti lähes yhtä paljon aikaa korjaamolla kuin maantiellä.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: aaoulusta - 4.12.2013 kello on 07:14
No laitampa omat tähän astiset remontit! edellisestä a-autosta Mb 312 td meni tai paremminki mureni valojen säätimen putket (letkua) siinähän ne toimii alipaineella. ostin reilut 2m uutta letkua ja vaihoin ite, Nykyiseen Mb 316 ei ole vielä tarvinnut edes polttimoja vaihtaa (kop kop) Ja tehoja en vielä ala lisäämään kun on ihan riittävästi nykyisellään..Aj 85th km  Fordeista saan  hyvää tietoa korjaus tarpeista tuosta ihan naapurista seinän takaa (työpaikan) fiateista en niinkään kun eivät uskalla laittaa. renu olisi se toinen jonka kelpuuttaisin omaksi alustaksi, on tullut otettua selkoa niin monesta paikasta ja kyseltyä eri ammattilaisilta näistä eri alustoista, ja kysyn edelleenki että millaisia vikoja on uusissa alustoissakin,,usein ei edes ole oma auto kyseessä niin saa sen mahdollisimman toden peräisen kuvan merkistä...
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: ihaa - 4.12.2013 kello on 07:41
Viimeisin ja onneksi myös tähän mennessä ainoa oikeasti korjausta vaativa kohde on ollut se lähes 2000 euroa maksava boxin vaihto, oli vielä Boschin tekemä ja se on ollut tähän mennessä ainoa vika mun ajohistoriassa jolloin olen hinuria tarvinnut, mikään muu auto ei ole jättänyt tien päälle, mutta tämähän on harrastus joten sen mukaan olen tuota sulatellut...huollo ista myös sen verran että Kuopiossa Hartikaisella, eli "sinisellä konsanaan" jakohihnan ja vesipumpun vaihto ison huollon yhteydessä maksoi myös ihan kivasti, 1700 euroa.

Tuossa vielä Ducato-miehille se yksi mahdollinen syy jos auto sytyttää kaikki merkkivalot ja lämpömittarin neula pomppii hervottomana ylös-alas ja lopulta sammuu ja käynnistyy hetken päästä kuin ei olisi mitään ollutkaan, lopultahan se sitten siihen tielle myös jätti.

(http://karavaanari.org/kuvat/1386135664.jpg)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: 88k5 - 4.12.2013 kello on 08:50
^
Tuollainen ECU/PCM -vaihto laittaa aina itseäni mietityttämään - ihan oikeasti se on rikki? Vai vaihdetaanko se ensimmäisten arvausten/kokeilujen joukossa.. Ei se mitään, jos takuuna, mutta jos asiakas maksaa. Itse vaatisin "risan" itselleni - ja vaihvihkaa laittaisin takaisin (kokeeksi), jos toimisi moitteetta, niin rahat takaisin..
Ettei vain sen johtojen tukistelu ja liitosten nyhtäminen korjannut kontaktivian..  :-X

Transun huoltokuluista vielä; reilu 55 (tai voi olla 58  8) tkm/6½v aikana 3 määräaikashuoltoa kaikkinensa ovat kustantaneet 800€. Vemix/Veho ja Raskone (Ford-huoltopisteitä kaikki)

Itse en kyllä kaikkea sitä, mitä pakupuolella näistä eri alustamerkeistä on rikottu, soveltaisi m-autopuolelle. Lievästi sanottuna autojen kohtelu on ihan toista..
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: tsahkali - 4.12.2013 kello on 09:13
Nyt menee asiasta ohi,mutta juuri töissä meni foordin ranger mallista jakohihna poikki. No yläkertahan menee uusiksi. Vaihtoväli 120tkm ja autolla ajettu reilu 100tkm..no takuu menny umpeen vajaa vuosi sitten,mutta mutta sanoivat foordilla että onhan noita menny poikki jo monta. Tosiaan kun en tietä mkä moottori nuissa asautoissa on niin toin tämänkin tiedoksi.

Jos on noin uusi, siinä lienee Voortin oma. Ja pitäisihän tuon mennä virhevastuun piikkiin...  2006 asti ko. auto oli kuoriosia vaille Mazda ja siinä vaihtoväli oli 150000.  Vaihdoin hihnan 135000 kohdalla.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: aaoulusta - 4.12.2013 kello on 11:16
^
Tuollainen ECU/PCM -vaihto laittaa aina itseäni mietityttämään - ihan oikeasti se on rikki? Vai vaihdetaanko se ensimmäisten arvausten/kokeilujen joukossa.. Ei se mitään, jos takuuna, mutta jos asiakas maksaa. Itse vaatisin "risan" itselleni - ja vaihvihkaa laittaisin takaisin (kokeeksi), jos toimisi moitteetta, niin rahat takaisin..
Ettei vain sen johtojen tukistelu ja liitosten nyhtäminen korjannut kontaktivian..  :-X

Transun huoltokuluista vielä; reilu 55 (tai voi olla 58  8) tkm/6½v aikana 3 määräaikashuoltoa kaikkinensa ovat kustantaneet 800€. Vemix/Veho ja Raskone (Ford-huoltopisteitä kaikki)

Itse en kyllä kaikkea sitä, mitä pakupuolella näistä eri alustamerkeistä on rikottu, soveltaisi m-autopuolelle. Lievästi sanottuna autojen kohtelu on ihan toista..
      Tuossa on perää, ammatti käyttö on jotain ihan muuta kuin harrastelu...mutta on se vaan laatu ja laatu sekä toteutus tekniikassa eroavaisuutta..
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: jariska - 21.03.2014 kello on 18:32
 itellä on tuo MB 312td 114kw  vanha malli jota sanovat pomminvarmaksi ( tiiä häntä) aj 70th.. on kuin kuorma-auto 5 sylinterinen turboa hieman huollettu minun aikana...muilla kokemuksia?? :P

kyllä vain,samanmoinen pirssi automaattilootalla,ollut talossa kahdeksan vuotta,kilometrejä nyt 130 000 mittarissa kaikkinensa.
tänä aikana ainoa remontti on ollut hehkujen vaihto,muuta normihuoltojen lisäksi ei tehty.jaas vedän takaisin,tuo pakollinen jousien jäykistys iskareineen tehty 7vuotta sitten.
hyvä peli ja automaatti ei ole srintsifti vaa oikea automaattilaatikko.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: aaoulusta - 21.03.2014 kello on 18:50
Joo terwe vaan! automaatti on ihan jees, minä vaan sotken sauvalla lootaa, tottunut vatkaamaan muutenki...mutta oikeinki tyytyväinen olen ja jousia ei tarvi jäykistellä kun ne on oikeinki hyvät ja toimivat, alkovissa voisi sen tehä...
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Haapaniemen Paroni - 21.03.2014 kello on 18:58
Volvo!miks siitä väänetään koko aika!
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Humoristi - 21.03.2014 kello on 19:07
Volvo!miks siitä väänetään koko aika!

meinasikko niin kun tämmönen volvon asuntoauto  ;)  ;D

Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: "Masi" - 21.03.2014 kello on 19:08
Taitaa olla hevosvetonen kun on syöttökaukalo kattolla
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Haapaniemen Paroni - 21.03.2014 kello on 19:08
meinasikko niin kun tämmönen volvon asuntoauto  ;)  ;D
Thumb ;)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Haapaniemen Paroni - 21.03.2014 kello on 19:11
Taitaa olla hevosvetonen kun on syöttökaukalo kattolla
Ompa ainaki ympärö ystävällinen ;)
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: aaoulusta - 21.03.2014 kello on 19:12
Tuo ois oikeinki hyvä kalareissuissa,, pääsee mihin vain...
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: jariska - 22.03.2014 kello on 16:54
 niin tuohon aikaisempaan jutusteluuni,automaattilootaan,en siis ole automaattifanaatikk o,seuraavassa piilissä voi hyvin olla manuaali jos vain muuten
 malli sopiva,automaatti mulle plussaa muttie välttämätön.siis molemmat käy.inhoan sellaisska jotka kertoilevat että joku juttu on ainoa oikea;).   kännykkä kirjoitan ,siks kirj.virheitä.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: Arska - 22.03.2014 kello on 22:01
Huhtikuun puolella aattelin viedä fiiatin huoltoon ja katsastukseen. Laturi siitä on jo pari kesää pitänyt kitinää,nyt vaihdatan siihen uuden. Muuta vikaa en oo huomannu,mutta huollossahan tuo sitten selviää kun käyvät kotteron läpi.
Otsikko: Vs: vähä vikaisin a-auto
Kirjoitti: 99 - 22.03.2014 kello on 22:13
niin tuohon aikaisempaan jutusteluuni,automaattilootaan,en siis ole automaattifanaatikk o,seuraavassa piilissä voi hyvin olla manuaali jos vain muuten
 malli sopiva,automaatti mulle plussaa muttie välttämätön.siis molemmat käy.inhoan sellaisska jotka kertoilevat että joku juttu on ainoa oikea;).   kännykkä kirjoitan ,siks kirj.virheitä.

Itelle on taas vaihteeksi tulossa manuaali, onhan tässä jo 7 vuotta ajettu automaagilla. Tilanteeseen on osasyynä se ettei haluamani versioon ole saatavissa automaattia...