Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: LMC-99 - 31.01.2013 kello on 17:28
-
No niin kevät tulee ja kuume sen myötä, mitä arvon orgilaiset ovat tästä autosta mieltä..
http://www.nettikaravaani.com/knaus/a-708/1343512
Olin yhteydessä myyjään ja vaihto tulisi kyseeseen tuohon kärryyn ja lmc menisi siinä vaihtoon..ovat juuri uusineet uuden alde pannun 3000€ joten hinnassa näkyy..
Sovittiin niin että menen ensi viikolla katsastamaan tuota ja näyttämään omaani..
matkaa tulee viuh vauh 900km..
Lähteekö joku mukaan potkimaan renkaita vai kuulostelenko teitin mielipidettänne, tuo takatalli malli kiinnostaa siksi vaihtoa olen katsellut.
Kääk mitä tälle kuumeelle tekee..
-
Kääk mitä tälle kuumeelle tekee..
Mene pihan perälle, pistä silmät kiinni ja heitä auton avaimet niin kauas kun jaksat... ;D
-
Mene pihan perälle, pistä silmät kiinni ja heitä auton avaimet niin kauas kun jaksat... ;D
Huono ohje.. ei onnistu... >:(
-
No niin kevät tulee ja kuume sen myötä, mitä arvon orgilaiset ovat tästä autosta mieltä..
http://www.nettikaravaani.com/knaus/a-708/1343512
Tarkista ensin pysyykö sinulla housut jalassa. Jos pysyy, tarkista sitten onko vyö vai henkselit. Jos on vyö osta tuo. Mutta jos on henkselit, odota vielä ja osta intekroitu. :D
-
LMC, ei kannata vaihtaa. Menee nimimerkkisi vanhaksi.
-
Tarkista ensin pysyykö sinulla housut jalassa. Jos pysyy, tarkista sitten onko vyö vai henkselit. Jos on vyö osta tuo. Mutta jos on henkselit, odota vielä ja osta intekroitu. :D
Siin itekroidussa paistaa aurinko silmiin, tossa olis lippa sitä varten valmiina..
Muuten olisiko hyviä ehdotuksia tuosta mainitsemiseta itkreidusta..vaimik äsenytoli ^-^
-
Mikäs siinä. On kunnon vastakkain istuttava pöytäryhmä
ja parivuode takana. Kilometrejäkään ei ole paljoa.
Käy tarkastamassa, mutta ota kuumemittari mukaan.
Siistin näköinen.
Muokkaus. Jos kahdestaan liikkuu niin hytin päälle
saa mukavasti tavaraa.
-
Siin itekroidussa paistaa aurinko silmiin, tossa olis lippa sitä varten valmiina..
Muuten olisiko hyviä ehdotuksia tuosta mainitsemiseta itkreidusta..vaimik äsenytoli ^-^
Intekroitu sen olla pittää, ja takatalli onkin jo nykyään kaikissa. ...Mitenkä sulla ne henkselit, onko pikalinkulla kiinni, vai perinteisesti napilla. Jos napeilla, sitten intekroidussa pittää olla ohjaamon lasit kaksin kertaiset. Nestelämmitys, sehän selvä kysymättäkin. Thumb ;D
-
Intekroitu sen olla pittää, ja takatalli onkin jo nykyään kaikissa. ...Mitenkä sulla ne henkselit, onko pikalinkulla kiinni, vai perinteisesti napilla. Jos napeilla, sitten intekroidussa pittää olla ohjaamon lasit kaksin kertaiset. Nestelämmitys, sehän selvä kysymättäkin. Thumb ;D
Välillä napeilla välillä klinkuilla yleensä vyö, nyt olen tykästynyt pelkkiin perästä roikkuviin urheiluhousuihin... :o
no onkos niitä muitakin lämmitys järjestelmiä kuin nestekierto olemassa..HÄ?
Täs nykyisessä mallissa ei ole takatallia vaan semmoinen matala suksiboksi läpi auton ja on sitten aina tuo armeijamainen pakkaus operaatio edessa joka kerta kun leiriä vaihdetaan.. saisi vielä skootterin pakattua tuonne mukaan niin kyllä kelpaa. :laugh:
-
Ihka ensimmäisenä kyselisin historiaa, että onko ollu vuokrapeli, vaiko privaattikäytössä. Vuosimalli/kilometrit tosin viittaa enempi yksityiseen omistajaan, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Mutta sen tietää, että vuokralla ollut peli voi olla paikoin heikossa hapessa, vaikka kuviin oiskin saat näyttämään hyvältä.
-
Muuten olisiko hyviä ehdotuksia tuosta mainitsemiseta itkreidusta..vaimik äsenytoli ^-^
Laita hakuun intekroitu ja vaikka Hymer, löytyy vajaa kaheksan kymmentä. :)
-
Kysäise Kuusaan Matilta, sillä on aika samanikäinen muistaakseni ja myyntihaluja. :)
Kiipeä katolle ja kattele miltä näyttää saumat ja massat, vaikka eihän niistä päälle paljoa näe.. Itellä oli samanikäinen vaunu samaa merkkiä, siinä oli kunnossa, mutta aina ne mietitytti. Hymerissä sitä ongelmaa ei ole, eikä styroxeristystä (joka on ihan ok kolmen kauden käyttöön...).
Voisin olla Höpön kanssa samaa mieltä, siis edellisen viestin osalta, kun ilmeisesti et tavoittele satasen lätkän autoa, tuo ei kai ole? Jos etsit autoa talvikäyttöpainotte isesti niin kannattaa uskoa loputkin Höpön jutut, muuten harkita ite. :D
Kalusteet ja muut tilpehöörit sisällä on yksinkertaisia ja laadukkaita, sellaisia reklamaatioita kuin jollain toisella merkillä ei kai ole kuulunut. Vaunussa lattia vähän notkui mun alla, mutta ei kai autossa...
Hyvin varustettu on kyllä. Thumb
Paljonko sulla tarvii olla makuu- ja matkustajapaikkoja? Tuo on ainaskin iso.
-
Siistin näköinen ainakin kuvissa, vähillä km:lla ja varusteitakin on mukavasti.
Yhdellä kolleegan vanhemmilla on vastaavan ikäinen alkovi-knaus. Heillä oli ongelmia kosteuden kanssa alkovin nurkissa. Kannattaa tarkistaa onko kosteuden jälkiä/hajuja.
-
Laita hakuun intekroitu ja vaikka Hymer, löytyy vajaa kaheksan kymmentä. :)
Kriteerit täyttävää hymeriä ei ole kuin 1..
Siis, kiertovesi, ilmastointi, markiisi, takatalli vm 2003 ylöspäin km korkeintaan 125000..ja hinta tietty, toki 100km olisi jo jotain, mutta elekää nyt eläkeläisen rahoja kaikkea viekö jää matkustaminen sitte pihassa seisontaan, ja täällä kertomuksia lukien.
-
Siistin näköinen ainakin kuvissa, vähillä km:lla ja varusteitakin on mukavasti.
Yhdellä kolleegan vanhemmilla on vastaavan ikäinen alkovi-knaus. Heillä oli ongelmia kosteuden kanssa alkovin nurkissa. Kannattaa tarkistaa onko kosteuden jälkiä/hajuja.
Juu, ja se alkovin patja kannattaa nostaa ylös,
siellä saattaa olla kondensssiveden aiheuttamaa
hometta jos ei ole ollut tarpeeksi tuuletusta.
-
Kait se väliraha siinä jotain roolia pelaa? Paljonkos omallas on mittarissa?
Minusta tuo on paljon rahhoo mutta perseaukiset ne vain vikisee!!! :D
Lyö kiinni vaan jos lämiskä kestää,-kerran täällä vaan naatiskellaan ja silloin iteltä ei kantsii pihistellä Thumb
-
Ilmastoinnin saat jälkeenpäinkin hankittua.
Makuupaikkatarpeest a siksi kyselin, että älä nyt tuota kahdelle osta. :D
-
Ilmastoinnin saat jälkeenpäinkin hankittua.
Makuupaikkatarpeest a siksi kyselin, että älä nyt tuota kahdelle osta. :D
No kaksi on varmaa matkustajaa minä ja jos vaimo suo..sitten on kaksi koiraa ja kaksi lasta joista toinen lehahtaa pesästä ihan kohta..ja ei tuossa mitään tilan ahtautta saa tulla vaikka ahtaan paikan kammoinen olenkin.
-
Kait se väliraha siinä jotain roolia pelaa? Paljonkos omallas on mittarissa?
Lyö kiinni vaan jos lämiskä kestää,-kerran täällä vaan naatiskellaan ja silloin iteltä ei kantsii pihistellä Thumb
No omassa on 158000 mittarissa ja ei mitään vikaa.. vikaa.. vikaa..ainoastaan se että siinä ei ole tuota takatallia jota kaipailen. Saisin tuon välirahan raavittua lasten lompuukista irti.. ::) no justiinsa juu..
-
Tuossa tuntuu olevan lähes kaikkea. Peräylitystäkin niin että hirvittää ;D
-
No omassa on 158000 mittarissa ja ei mitään vikaa.. vikaa.. vikaa..ainoastaan se että siinä ei ole tuota takatallia jota kaipailen. Saisin tuon välirahan raavittua lasten lompuukista irti.. ::) no justiinsa juu..
Nonnii, on siinä kanssa isä ! Thumbd ;D
-
Nonnii, on siinä kanssa isä ! Thumbd ;D
Ja sinä uskot kaikki mitä sitä ihminen suustaan pihalle päästää.. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=6epQGlEH7ko
-
Tuossa tuntuu olevan lähes kaikkea. Peräylitystäkin niin että hirvittää ;D
Sitten vasta hirvittää, kun ekan kerran ajaa rotvallin reunan yli. Se ääni.... ;D
-
Kriteerit täyttävää hymeriä ei ole kuin 1..
Siis, kiertovesi, ilmastointi, markiisi, takatalli vm 2003 ylöspäin km korkeintaan 125000..ja hinta tietty, toki 100km olisi jo jotain, mutta elekää nyt eläkeläisen rahoja kaikkea viekö jää matkustaminen sitte pihassa seisontaan, ja täällä kertomuksia lukien.
Nestelämmitys ehdottomasti matkailuautoon, saat vaihtimella patterit ja kuuman veden ajaessa lämpimäksi, vaunuun käy ilmalämmityskin.
Kun ostat auton, jos kikki törmäykselle alttiit paikat on muovia, autosi tulee repsottamaan aina jostakin.
Markiisin, jäähdytyksen ja muut hilpetöörit voin ostella pikku hiljaa.
Kun perusauto on kunnollinen sitä on mukava ja kannattaa varustella.
Jos ostat auton seisontaan, unohda koko juttu ja vuokraa.
Mutta muista, oli olkaimet kiinni miten hyvänsä, tai ei olkaimia ollenkaan, niin intekroitu. Thumb ;D
-
Ei taija henkilöautokortti riittää?
-
Sitten vasta hirvittää, kun ekan kerran ajaa rotvallin reunan yli. Se ääni.... ;D
Niin kyllä minä mietin tuota samaa...mutta kun ei vain saa kaikkea sitä mitä toivoisi..pistäkääp ä nyt lisää niitä elämän realitetteja kehiin, niin pääsen tästä oikein miettimään pääni puhki että kannataako koko ajautusta kehitellä.
-
Ei taija henkilöautokortti riittää?
Ei tässä nyt mitään mopoa olla ostamassa...kaikki kortit on taskussa paitti helikopterikortti.
-
Ja sinä uskot kaikki mitä sitä ihminen suustaan pihalle päästää.. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=6epQGlEH7ko
Niin mistä päästää ?
-
Katsoin uudestaan nuo kuvat ja jotenkin näytti, jotta
ohjaamon ja asuintilan välissä saattaa olla ns rullaverho.?
Ainakin siihen olisi helppoa laittaa talveksi jokin
lämpöä eristävä.
-
Tuohon kun pakkaat skootterin talliin ja muutakin hiukan painavampaa niin voi olla ajettavuudeltaan mielenkiintoinen. Tuo kokoluokka vaatii mielestäni takavedon ja varsinkin jos aikoo talviaikaan ajella.
-
Tuohon kun pakkaat skootterin talliin ja muutakin hiukan painavampaa niin voi olla ajettavuudeltaan mielenkiintoinen. Tuo kokoluokka vaatii mielestäni takavedon ja varsinkin jos aikoo talviaikaan ajella.
Skootteri pysyy talvella kotosalla mutta kesällä mukana..
-
Katsoin uudestaan nuo kuvat ja jotenkin näytti, jotta
ohjaamon ja asuintilan välissä saattaa olla ns rullaverho.?
Ainakin siihen olisi helppoa laittaa talveksi jokin
lämpöä eristävä.
Moni kottero näkyy pakkasella tulevan vastaan, jossa karvahattupäisen kuskin takana heiluu jonkunlainen pressu tai verho. Thumbd
-
Moni kottero näkyy pakkasella tulevan vastaan, jossa karvahattupäisen kuskin takana heiluu jonkunlainen pressu tai verho. Thumbd
Semmoinen väliverho joka toimii samalla
lämmöneristeenä ohjaamoon on todella
kätevä, ja säästää energiaa melkoisesti.
Pelkät integroidun lasit ei paljoa eristä.
Ei siellä tarvii ajon aikana istua karvalakki
päässä ja pressut heiluen.
Tapasi ilmoittaa asia on vain erikoinen. Thumbd
-
Semmoinen väliverho joka toimii samalla
lämmöneristeenä ohjaamoon on todella
kätevä, ja säästää energiaa melkoisesti.
Pelkät integroidun lasit ei paljoa eristä.
Ei siellä tarvii ajon aikana istua karvalakki
päässä ja pressut heiluen.
Tapasi ilmoittaa asia on vain erikoinen. Thumbd
Minun autovanhus on sen verran lyhyt (7,5m), että en ajaessa, enkä leiriytyessä osittele tiloja. Jos tulee pakottavaa tarvetta viritellä verhoja, sitten siirryn vaunun vetoon. Jos se tuo sitikka jotakin jaksaisi kiskoa. :)
Varmaankin niillä on joku muu syy, kun ulko hyntteet niskassa ajelevat. :)
-
Jos ostat auton seisontaan, unohda koko juttu ja vuokraa.
Missä se menee se seisottamisen kannattavuuden raja?
Mitähän se maksaisi vuokrata autoa vaikkapa sellaisen 70-90 päivää vuodessa. Kannattaisikohan. Olisiko aina mukavaa pakata auto uudelleen ja uudelleen.
Kerranhan minä komian autosi näin, siinähän se seisoskeli mainiolla parkkipaikalla, ei ollut liikenteessä ei.
Ymmärtäähän sen, monen muunkin mielestä *ittumaista hommaa ajella puupohjaisella autolla loskan peittäessä kaiken.
Sulla on Höpö paljon tietoa ja viisaita ajatuksia, muttei ehkä kannattaisi tuhota niitä tuollaisilla ajoittaisilla päästöillä. :o
-
Pitäisköhän palata aloittajan aiheeseen.?
Tai sitten syömään hiljakseen.
Hyvä ruoka parempi mieli. Thumb
-
Missä se menee se seisottamisen kannattavuuden raja?
Mitähän se maksaisi vuokrata autoa vaikkapa sellaisen 70-90 päivää vuodessa. Kannattaisikohan. Olisiko aina mukavaa pakata auto uudelleen ja uudelleen.
Minä yleensä en näissä keskusteluissa käytä ilmaisua sinä. Mutta nyt sanon, että en sinua tarkoittanut, vaan monia muita, joista kuljin on helekutin mukavan näköinen pihamaalla. Ehkä se seisoo siellä pihamaalla siksi kun lähteminen on tehty jostakin syystä vaikeaksi. Niin varmaan onkin, kun näitä sivuja lukee, monilla on minun mielestä ihmeellisiä ja tyhjän päiväisiä rituaaleja, etten itsekkään viitsisi silloin minnekkään lähteä. :)
Nyt oli tarkoitus kulkimella lähteä viikonlopuksi äitimuoria katsomaan. Mutta menen Ranskalaisella kaunottarella ja yövyn muorin luona. Nään sitten minkälaista eloa hän dementoituneena yöllä pitää. Jos vielä sitten hän pärjäisi kotona yksin jonkun aikaa, ettei minun tai siskon tarvitsisi sinne muuttaa. Tarkoitus olisi, että laitospaikat on niiden vanhemmille, joiden muksuilla on isot ja upeat huushollit. :)
Eikö ollut hyvä selitys, ja tulihan siinä muutakin. ;D
-
Tuohon kun pakkaat skootterin talliin ja muutakin hiukan painavampaa niin voi olla ajettavuudeltaan mielenkiintoinen. Tuo kokoluokka vaatii mielestäni takavedon ja varsinkin jos aikoo talviaikaan ajella.
Nyt voin puhua ihan kokemuksesta! :) Takatalli on tosiaan iso ja sen lastaaminen keventää etupäätä. Talvella renkaat pitää olla kunnossa. Tein tuommosella "neitsytmatkan" helmikuussa pahimpien talvimyrskyjen aikaan, kyllä sillä pärjäsi, mutta kieltämättä kesällä on mukavampaa, olikin muuten ainoa kerta kun tuo on talvi-ilmaa nähnyt :) Ihan on mukava laadukas peli ja tilaa on!
Mikäs LMC-99:llä olikaan? voisin vaihtaa pienempään, jos ei sopivaa vaunua kukaan tyrkytä.
-
Eppäilen, että LMC on ostamassa autoa talvikäyttöön, kun ehtona on tuo lämmitysmuoto. Ei ole auto silloin tulossa seisontaan.
Nyt oli tarkoitus kulkimella lähteä viikonlopuksi äitimuoria katsomaan. Mutta menen Ranskalaisella kaunottarella ja yövyn muorin luona. Nään sitten minkälaista eloa hän dementoituneena yöllä pitää. Jos vielä sitten hän pärjäisi kotona yksin jonkun aikaa, ettei minun tai siskon tarvitsisi sinne muuttaa. Tarkoitus olisi, että laitospaikat on niiden vanhemmille, joiden muksuilla on isot ja upeat huushollit. :)
Eikö ollut hyvä selitys, ja tulihan siinä muutakin. ;D
Selityksessä ei mitään vikaa ole, mutta tässä on moni muukin sen ikäinen ukko, että saattaa olla arkea mitä kerroit. Kaikki ei halua kertoa.
Paljoa sillä ei yhteyttä seisottamiseen ole; joillakin on varaa maksaa auton veroista ja vakuutuksista pitkästi toista tonnia vuodessa sen ollessa lähtövalmiina joka päivä ilman liikennekäyttöön ottoa. Mulla esimerkiksi ei ole, tai olisi, mutta jäisi tekemättä kesälomareissu.
No olennaistahan tässä seisotuksessa on, että kaikki ei yksinkertaisesti halua ajaa autolla talvella; toinen ei paljoa kerkiä, kolmas ei tykkää talviajosta, neljättä ei huvita kustantaa talvivarustusta esimerkiksi parin viikonlopun takia.
-
Paljoa sillä ei yhteyttä seisottamiseen ole; joillakin on varaa maksaa auton veroista ja vakuutuksista pitkästi toista tonnia vuodessa sen ollessa lähtövalmiina joka päivä ilman liikennekäyttöön ottoa. Mulla esimerkiksi ei ole, tai olisi, mutta jäisi tekemättä kesälomareissu.
No olennaistahan tässä seisotuksessa on, että kaikki ei yksinkertaisesti halua ajaa autolla talvella; toinen ei paljoa kerkiä, kolmas ei tykkää talviajosta, neljättä ei huvita kustantaa talvivarustusta esimerkiksi parin viikonlopun takia.
Ja jos tilanne on se, että maksaa ainoastaan liikennevakuutuksen hyvillä bonuksilla ja dieselveron joka on luokkaa 125€ vuosi niin kuluja ei oikeasti voi verrata matalabonuksiseen täysvakuutettuun josta maksetaan autovero.
-
mulla oli vastaavan lainen mäkkäri hyvältä tuo näytää tilaa on Thumb ainoa - tuli itselle kovasta p-aineen kulutuksesta n.13l.vaihdoin puoli ing ransuun p-aine kulutus laski n.5l.mutta tilat pieneni ja isoa takatallia kaipailen ^-^
-
No niin vastauksia tuli ihan kiitettävästi orgin asiantuntiloilta kysymykseen,-mitä mieltä Knaussista,- ja pistän tähän tiivistettynä loppuun parhaimmat:
-Sillä ajetaan karvahattu päässä
-Heitä oman auton avain kauas pois
-Pitää olla intekroitu
-Onko teillä tarpeeksi matkustajia
-Hirveä perä
-Kauhea isä
-Onko sulla ajokortti
-Muista kuumemittari mukaan
-Auto keulii kun sinne laittaa skootterin perään
-Mennään syömään välillä
-Vuokraa auto
-Onko sulla henkselit vai vyö
-Älä kun minimerkki vaihtuu
- Niin ja oli siellä äiti muoriakin käyty prinsessalla kyydittelemässä
Tässä muutamaia hauskoja kommentteja joita pitää ottaa huomioon kun tuota Knaussia harkitsee...tuskin sain yötäni nukuttua kun tuli mietittävää ^-^
Tarvii vissiin mennä ensi viikolla itse paikan päälle ihmettelemään.. :o
-
Elä, elä naurata oon tärkeessä palaverissa... ;D
-
Olin kyllä ihan tosissani sen takavedon suhteen. Painonjakauma ei ole edullinen etuvetoiselle kun ylitystä on takana tuon verran ja mikäli harmaavesisäiliö on taka-akselin takana sekin vaikuttaa jos se on täynnä.
Meidän käyttö on myös aika "maastopainotteista ja tuon oman n. 2 metriä akselista koukkuun on tehnyt sen, että koukku on muutamia kertoja raapaissut maahan.
Mikä on auton pituus? Loppukaksikko valintaa tehdessämme oli tuo nykyinen ja ½ metriä pitempi Mersualustainen. Valittiin 6,98 pitkä kun lisäpituus olisi tuonut enemmän harmia kun hyötyä, mm lauttamaksut olisivat monessa tapauksessa nousseet pilviin.
Monessa paikassa esim. Italiassa yli 3,5 tonnisella ei saa ajaa tai aika jolloin se on sallittua on rajoitettu.
Omien mieltymysten mukaan se valinta pitää tehdä ja toivottavasti valinta osuu nappiin.
-
No niin vastauksia tuli ihan kiitettävästi orgin asiantuntiloilta kysymykseen,-mitä mieltä Knaussista,- ja pistän tähän tiivistettynä loppuun parhaimmat:
-Sillä ajetaan karvahattu päässä
-Heitä oman auton avain kauas pois
-Pitää olla intekroitu
-Onko teillä tarpeeksi matkustajia
-Hirveä perä
-Kauhea isä
-Onko sulla ajokortti
-Muista kuumemittari mukaan
-Auto keulii kun sinne laittaa skootterin perään
-Mennään syömään välillä
-Vuokraa auto
-Onko sulla henkselit vai vyö
-Älä kun minimerkki vaihtuu
- Niin ja oli siellä äiti muoriakin käyty prinsessalla kyydittelemässä
Tässä muutamaia hauskoja kommentteja joita pitää ottaa huomioon kun tuota Knaussia harkitsee...tuskin sain yötäni nukuttua kun tuli mietittävää ^-^
Tarvii vissiin mennä ensi viikolla itse paikan päälle ihmettelemään.. :o
No on sinulla kuitenkin nyt hyvät evästeet. Ei muuta kun kaupoille. Muista, että ennen kun työnnät pankkikortin masinaan, kysyt meiltä hyväksytäänkö kauppa ja varsinkin se auto. ;D
-
Muista, että ennen kun työnnät pankkikortin masinaan, kysyt meiltä hyväksytäänkö kauppa ja varsinkin se auto. ;D
Palstan paras vinkki. 8)
-
Palstan paras vinkki. 8)
Niin ja kun tuon mielipiteen ottaa huomioon, niin pesäjakajatkin pääsevät vielä osingolle.
Saadaan niiltä sitten kiitos kortti. :)
Tietysti asianosainen ei pääse ostoksesta nauttimaan, mutta sehän ei ole meiltä pois.
-
Tuo takaylitys on kyllä melkoinen, rajoittaa jo kulkua.
Takasängyn petaaminen vaatii jo vanhemmalta ihmiseltä hyvää kuntoa, en laittaisi tuollaista.
Kantavuutta löytynee ? 400kg ? Joten het ensmetreillä saa unohtaa skootterit ym:t painavat "mukaan otettavat" . . .
Paljonko taka matkustajat näkevät maisemia ? Heikosti, onko tarvetta sellaiseen ?
Jääkaappi ? Pieni pienempi pienin . . . No se ei ole kyllä iso . . .
Mahdutko tuohon suihku"härdeliin" ? Pienenlainen . . .
Jos löytyis ? Sellainen malli jossa kuljettajan ja "vänkärin" penkit kääntyy ruokapöytään päin, vapautuis tilaa muuhun käyttöön, jollet todella tarvitse noin paljon kiinteitä istuimia matkustajille. Jäisi tuo turha penkki poes . . .
Täyttääkö tuo liesituuletin kaasuhellan vaatimuksia ? liesituuletin lienee liian likellä kaasuhellaa . . . Asennusohjeissa: Vähintään 65cm avotuleen . . .
Taitanee olla melekonen ajettava, Fiiun omalla pakualustalla tollanen alkovi ja piiitkä peräylitys . . . .
Itse en vaivautuisi tuossa edes käymään sisällä, ei ollenkaan minun makuuni . . . Mutta Knaus on ihan hyvä siinä missä muutkin Saksalaiset . . . .
-
Joo-o, totta puhutte. Toi akseliväli saisi kyllä olla pidempi- voi olla harmittava kääntää ylös parkkipaikalle kun hännys raapii maata.
Talvella vois olla jopa vaarallinen,- hassusti hieman toteutettu nuin lyhykäiseen alustaan. Eikös nuita ole pitempiäkin alustoja tehty- siis akseliväliltään.... ..
-
Itsellä on tuommoinen 3700 litraa tilavuutta takatallissa ja vuode siinä päällä. Eikä ole vielä kun polkupyörät on kyydissä paha tuo nousu vuoteeseen, lattiasta noin 70 cm ja onhan siinä kulmalla portaakin. Karmein vaihto-ehto on kait näissä nykyvehkeissä se jommassa kummassa takakulmassa oleva kolmion muotoinen vuode kääpiön mitoilla tyyli 190 cm pituutta ja levein kohta 130 cm, mutta jalka päästä ollaan jo alle metrin leveydessä ja toisen takaahan se siinäkin on kömmittävä. Ja näitä erillisvuoteellisia taitaa olla aika vähän liikenteessä, kuten keskivuoteellakin olevia vielä nykyisin.
Ja kyllä se on poikaa kun laittaa kolme fillaria, pöydän, ei mitää alumiiniputkijalka viritelmään, tuolit, grillin ja muut rekvisiitat takatalliin kyytiin ja jää vielä vesisäiliö täynnä satakunta kiloa takatalliin laitettavaa. Eli kun auto on seitsemän metriä+, niin sen pitää olla sitten jo yli 3,5 tn kokonaispainoltaan tai kärri perässä.
Kaikki muu on itsensä pettämistä.
-
Keinuupi mamman vieressä kääntyessä :D jos ei tukijalkoja viitsi tunkata..
-
Jos löytyis ? Sellainen malli jossa kuljettajan ja "vänkärin" penkit kääntyy ruokapöytään päin, vapautuis tilaa muuhun käyttöön, jollet todella tarvitse noin paljon kiinteitä istuimia matkustajille. Jäisi tuo turha penkki poes . . .
Eikös siihen penkkien ja pöydän väliin tule se helekutin kätevä verho. Vai onko tämä tarinaa Turhan Hopöttäjä:ltä. ;D
-
Jos itse olisin tuota ostamassa selvittäisin takatallin kantavuuden(omassa sinne saa laitaa 150kg max)Lisäksi varaosien saanti kanataa selvitää.Kun tuo knaus oli selvitys tilassa jokunen vuosi sitten ja tuotanto yhdistyi jonkun muun valmistajan kanssa ;)
-
no mielipiteitä täältäkin....tuolta taka pedistä hankala kömpiä pois takana nukkuvan, aina joutuu emännän yli kampeamaan. lämmitys järjestelmä hyvä, kilometrit aika paljon ....siis mun mielestä....mutta mutta kuumeesta pääsee vain ostamalla....hyviä kauppoja Thumb
-
Pelkät integroidun lasit ei paljoa eristä. . . . .
Pisti silmään tollanen konmentti, liekkö katteelisten jorinoita ?
Ulkopuolisilla lämpöpeitoilla saa ikkunoiden kylmän "hohkaamisen" pois, mutta sen avaruuden tunnon minkä tuo integrointi asuntoautoon tekee ja "ilmaisen" parivuoteen, sitä en pois antais, puoli/alkovi malli on sellaisia kompromissejä, sen verran tukkosia pakkauksia että ne minulta saa rauhan . . .
Ei tarvi kommentoida, parempi niin sillä tämä on VAIN minun mielipiteeni ja piste.
Integroidut käytettyinä ei ole suhteellisesti kalliimpia kuin muutkaan, käytettynä minä "vanhukseni" ostin . . .
-
Aikalailla saman kokoisia löytyy adrian mallivalikoimasta fiiat,mersu ja renaut alustalla,toki niisä monessa ilmalämmitys.Toki sillä hyvin pärjää myös tavella.Kannataa vertailla ;)
-
Nyt mennee ehkä rajan yli, mutta en tarkoita loukata ketään.
Näin Muurosen pajan pihalla Adrian, josta oli oudosti revennyt asunto-osan sivusta ikkuna irti, ja samalla melkoinen siivu lasikuitu(vai muovi)kylkeä, styroxi paistoi pressun alla. Ite jotenkin luotan uretaani-alumiinpeltirakenteeseen enemmän. Mutta tämän jokainen harkittee ite enkä avaa mitään faittia nytten.
-
Pelkät integroidun lasit ei paljoa eristä. . . . .
Pisti silmään tollanen konmentti, liekkö katteelisten jorinoita ?
Ulkopuolisilla lämpöpeitoilla saa ikkunoiden kylmän "hohkaamisen" pois, mutta sen avaruuden tunnon minkä tuo integrointi asuntoautoon tekee
Katsoppa miten suurin osa asuntoautoilijoista tekee parkissa. Peittelee kaikki lasit umpeen. Jos maisemia haluaa ihailla ja ottaa vastaan avaruuden tunteen, se on tehtävä avaimen reijästä ulos tiiraamalla. :D
-
Siitä reiästä ei nää ulos.
Siekö hoitelet "iltapuhteet" kaikenkansan nähden? Eikö se ole semmoista... exhibitionismia. :o
Mie pistän alkoovin verhot alas.
...juu ja sori offtopicci.
-
Nyt mennee ehkä rajan yli, mutta en tarkoita loukata ketään.
Näin Muurosen pajan pihalla Adrian, josta oli oudosti revennyt asunto-osan sivusta ikkuna irti, ja samalla melkoinen siivu lasikuitu(vai muovi)kylkeä, styroxi paistoi pressun alla. Ite jotenkin luotan uretaani-alumiinpeltirakenteeseen enemmän. Mutta tämän jokainen harkittee ite enkä avaa mitään faittia nytten.
Joopa joo kumma kun ovat noita monena vuonna eniten myyneet niin ei se voi kovin huono olla ;)
-
^
Näin on. Hinta-laatu kai on kohdallaan monen mielestä, ja tietenkin eri ihmiset arvottaa eri asioita, siksihän täälläkin keskustelua syntyy.
-
Siekö hoitelet "iltapuhteet" kaikenkansan nähden? Eikö se ole semmoista... exhibitionismia. :o
Monella on iltapuhteet siitä kun käsijarru narahtaa ja on siihen asti kun lähtee pois. ::)
Harva vihkimätöntä naistaankaan peittelee niin huolellisesti kuin moni kulkimensa. :D
Yhäkkin jokkainen tyylillään. ...Mutta voisi jättää meille, jotka emme peity loimen alle, ne parhaat maisema paikat. :D
-
...Mutta voisi jättää meille, jotka emme peity loimen alle, ne parhaat maisema paikat. :D
Mie väistän, jos satutaan samalle parkkikselle. Ei ole peittoa, haitariverhot vaan.
Saattaa kyllä olla, että jos samalle parkkikselle satutaan, niin juttu ei lopu ennenkuin viin... siis aurinko laskee.
-
Näin Muurosen pajan pihalla Adrian, josta oli oudosti revennyt asunto-osan sivusta ikkuna irti, ja samalla melkoinen siivu lasikuitu(vai muovi)kylkeä, styroxi paistoi pressun alla
Jos se oli keväällä, niin siitä oli VARASTETTU muutama ikkuna... :o
-
Saattaa kyllä olla, että jos samalle parkkikselle satutaan, niin juttu ei lopu ennenkuin viin... siis aurinko laskee.
Varaa kottikärryt mukaan, voi olla kun kaiken viin... ja muun lopuksi otetaan vielä kunnon tujut Karjala-Palsamia. Kyllä minä kaverin huusholliinsa työnnän. Mutta ehto on, matkalla ei sitten huudella ruokottomuuksia muille alueella leiriytyjille (kättä voi kyllä pitää fönärillä). ;D
-
Miten se noin tärkeää, että naapurit pitäisi verhot auki ::)
Sitäkö ite istutaan pimeässä ja kiikaroidaan naapurin tekemisiä :laugh:
Oops! Jostain Nasustko oli kyse - lyhkänen on akseliväli :D
-
Varaa kottikärryt mukaan, voi olla kun kaiken viin... ja muun lopuksi otetaan vielä kunnon tujut Karjala-Palsamia. Kyllä minä kaverin huusholliinsa työnnän. Mutta ehto on, matkalla ei sitten huudella ruokottomuuksia muille alueella leiriytyjille (kättä voi kyllä pitää fönärillä). ;D
Tämä on kirkas. Humalassa en ole ollut sitten nuorimman varpajaisten, ja silloinkin hallittin itteni ja pari muuta. ;D
-
Tämä on kirkas. Humalassa en ole ollut sitten nuorimman varpajaisten, ja silloinkin hallittin itteni ja pari muuta. ;D
En mää, mutta pojat... :laugh:
-
Sori nyt offtopicci.
Jos se oli keväällä, niin siitä oli VARASTETTU muutama ikkuna... :o
Se oli viime keväänä... toukokuussa. Onko tapaus tuttu?
-
Se oli viime keväänä... toukokuussa. Onko tapaus tuttu?
En siitä tiedä enempää. Yhtenä yönä vaan oli ovi murrettu ja revitty kulkimesta enimmät ikkunat. Siis revitty, jos ei sovinnolla irronnut. Oikeaan sivuun jouduttiin laittamaan puuta eristettä ja peltiä iso pala.
Eikun siis sitä muovi/lasikuitupintaa... ;D
-
Näin Muurosen pajan pihalla Adrian, josta oli oudosti revennyt asunto-osan sivusta ikkuna irti, ja samalla melkoinen siivu lasikuitu(vai muovi)kylkeä, styroxi paistoi pressun alla. Ite jotenkin luotan uretaani-alumiinpeltirakenteeseen enemmän. Mutta tämän jokainen harkittee ite enkä avaa mitään faittia nytten.
Ei faittia tai battlea mutta ajattelitko oikeasti että esim. vastaatulevan rekan puuska olisi ne lasit pullauttaunut irti tai ovesta tullut tuulenpuuska ne saanut repeämään ;D
Itse en lasikuituisesta asuinosasta huonoa keksi. Oksat, kivet, aurausviitat ja muut vastaavat eivät tee jälkeä tai jos tekevät niin vahalla lähtee pois. Alumiinikuorilo olisi ainakin meidän käytössä hakkautunut jo aika ruman näköiseksi > lasikuituinen ei ole mennyt miksikään. Lisäksi katolta lumia tiputellessa tai pestessä/vahatessa ei tartte varoa tuleeko jalanjälki kattoon vai ei. Ei siellä tietenkään tasajalkaa kannata hyppiä mutta katto ei lommotu siellä liikkumisesta.
Knaussista: avo-apella on tuon linkin ikäluokan lyhyt knaussi (sellainen 5m kääpiö) ja se on pelittänyt ihan ok paitsi että alkovin alla oleva muovi tahtoo halkeilla parista kohtaa. Kerran on korjattu ja nyt on taas ottanut uutta alkua. Eli siinä on aikankin yksi paikka jota kannattaa katsoa (joka autossa).
-
Ei faittia tai battlea mutta ajattelitko oikeasti että esim. vastaatulevan rekan puuska olisi ne lasit pullauttaunut irti tai ovesta tullut tuulenpuuska ne saanut repeämään ;D
En tiennyt, miten oli irronneet. Tässähän tuo syy ehkä selvisi, jos oli sama auto.
Tuosta voi jokainen tehdä itse johtopäätökset, myydäänhän noita huikean paljon ja varmaan osa ostajista on kiinnittänyt tuohon rakenteeseenkin huomiota.
Hyvä vaan ottaa asia huomioon, esimerkiksi Adria, Knaus ja vaikkapa myös hyvin suosittu Hobby sekä Hymer ovat aivan erilaisia. Mitään muita syitä mulla ei ollut juuri Hymeriä valita kuin tuo rakenne ja sopivan pohjaratkaisun löytyminen.
-
http://www.nettikaravaani.com/knaus/708-g/1372385 tuossa ois myynnissä ilman vaihtoa.
-
Erälaukolta löytys tuollainen hymer. Ihan siisti ja samoissa hinnoissa kun tuo nasu.
http://www.nettikaravaani.com/hymer/camp-644/1373750
Ja tuossa on Foortissa alkovia paripetiä ja tallia ja takaveto paripyörillä.
http://www.rintajouppi.fi/Vaihtoautot/Vaihtoautotiedot.aspx?vid=LTG799&tid=2714/BLU CAMP/SKY 500
-
Näkyy olevan myös kohtuu hintaisia intekroituja. Mutta kun on ilmalämmitys. Thumbd
-
Näkyy olevan myös kohtuu hintaisia intekroituja. Mutta kun on ilmalämmitys. Thumbd
Ei se ilmalämmitys mutta se integroitu. Ne vaan on sen verran rumia mun silmään ,etten sellaista ostaisi.
-
Ei se ilmalämmitys mutta se integroitu. Ne vaan on sen verran rumia mun silmään ,etten sellaista ostaisi.
Mielestäni jos auto ostetaan käyttöön, ilmalämmitys ei ole hyvä. Jos jonkun mielestä intekroitu on ruma, silloin ei kannata ostaa sitä näyttöön. ;D
-
Mulle on jäänyt näistä autojen lämmitysmuodosta sellainen kuva että tuo nestekeskuslämmitys on huonolla tuurilla vuotoherkkä, vaatii huoltoa ja silti jänskättää että vuotaakohan se silti jostain, Jushillahan oli muistaakseni vuotoa Aldessa. :-\
Kuinkahan monta klemmaria järjestelmässä onkaan, siellä kalusteiden takana jonne ei kalusteita purkamatta edes näe. :o
-
Mielestäni jos auto ostetaan käyttöön, ilmalämmitys ei ole hyvä. Jos jonkun mielestä intekroitu on ruma, silloin ei kannata ostaa sitä näyttöön. ;D
Ostaa ja piilottaa halliin kun ei sellaisella halua liikkua?
Kerro omat kokemuksesi ilmalämmityksestä ja perustelu miksi vesikeskus on parempi? Autossa toki lämmönvaihdin ja mahdollisuus lämmittää kone on iso etu, mutta muut?
-
Autossa toki lämmönvaihdin ja mahdollisuus lämmittää kone on iso etu, mutta muut?
Ja toisin päin, on mahdollisuus lämmittää koneella patterivesi ja kuuma käyttövesi. Ne tärkeimmät. Thumb
Vaunuun "kelpaa" ilmalämmityskin. :D
-
kyllä ilmalämmitys on mulle ainakin ehdoton Thumb.ja se auton moottori kyllä säilyy vaikka sitä ei lämmitä :laugh: hakaa nopeudessa muut lämmitys muodot,ainahan niitä pitää itse paranella tupaa nuo korivalmistajat oikomaan joka asiassa Thumbd
-
En jättäisi autoa tai vaunua ostamatta sen vuoksi että siinä on ilmalämmitys jos kulkine muuten olisi mieleinen ja tuntuisi sopivalle (vaikka mielessä olisikin ensisijaisesti ollut vesikiertoisella lämmitysmuodolla varustuttu kulkine).
Noin teimme ja emme ole asiaa katuneet. Jos maailma olisi täydellinen, olisi kulkineessamme molemmat lämmitysmuodot mutta kun maailma ei ole täydellinen. Molemmissa on etunsa ja mielestäni oikeasti täydentäisivät toisiaan mutta aina ei saa kaikkea mitä haluaa.
Kyllä: pikku tviikkauksia on joutunut tekemään mutta peruskonsepti on jokatapauksessa ollut hyvä lähtökohta. Tviikkaukset on olleet kahden ilmaraon suurentaminen, kahden ilmaraon tekeminen ja parin puhalluspisteen lisääminen. Rahaa muutama kymppieuro, aikaa ja vaivaa ehkä päivä kaikkiaan.
edit: unohtui että pitihän sitä yhdestä ilmaputkesta ottaa ruttu pois jotta alkoviinkin alkoi ilmaa pukata niinkuin sinne oli tarkoitettu...
-
ja se auton moottori kyllä säilyy vaikka sitä ei lämmitä :laugh:
? ::) ::) ?
-
Voisinko pyytää arvon herroja kertomaan mielipiteensä alkuperäiseen kysymykseen?
Jos niitä ei ole, niin keskustelu siitä mikä on paras lämmitys järjestelmä, niin sille on oma osio saa nekin sitten jotka asiasta ei mitään tiedä niin lukea väittelyn tuloksen sieltä.
-
Luulen että jahka modet joutaavat niin tämä hairahdus aiheesta kyllä siirretään omaan osioonsa joten sen suhteen ei huolta kummempaa...
Mutta jos jotain sanon tuosta Knausista niin tuo pitkä peräylitys kannattaa oikeasti huomioida valintaa tehdessä, meillä Adriassa on myös tuota peräylitystä suhteellisen paljon mutta se ei ole haitannut kun sen tiesi jo etukäteen ettemme tule puskaparkkeihin sillä menemään, peräkoukku täytynee meidän myös unohtaa, ainakin kuuleman mukaan mitä olen vastaavia Adrian omistajia jututtanut. No, pysyköön pelkästään asfaltin nielijänä ja koukuttomana. ;D
edit: kuvasta päätellen Knausissa taitaa olla jopa hiukka enempi tuota perää.
(http://s17.postimage.org/912glp5ij/image.jpg) (http://postimage.org/image/912glp5ij/)
(http://s3.postimage.org/5w0jtbh67/image.jpg) (http://postimage.org/image/5w0jtbh67/)
-
Luulen että jahka modet joutaavat niin tämä hairahdus aiheesta kyllä siirretään omaan osioonsa joten sen suhteen ei huolta kummempaa...
Mutta jos jotain sanon tuosta Knausista niin tuon pitkä peräylitys kannattaa oikeasti huomioida valintaa tehdessä, meillä Adriassa on myös tuota peräylitystä suhteellisen paljon mutta se ei ole haitannut kun sen tiesi jo etukäteen ettemme tule puskaparkkeihin sillä menemään, pysykööt siis asfaltin nielijänä. ;D
Totta tuo perän ylitys on ongelma edellisilläkin omistajilla jotka reilusti kertoivat tuon kokoisen auton "ongelmista" joita oli, mutta parani huomattavasti auton huojunta sekä ajo-ominaisuus kun asennutti ilmajouset joilla voi tarpeen mukaan säätää korkeutta. (huom. viimeinen omistaja teki muutokset)
Olen ollut yhteydessä kahteen omistajaan jotka kertoivat tarinansa ko. autosta ja yhteen vetona on, ei sovi puskiin jotka ovat huonojen taipaleitten taka.
Ja muutenkin saa olla tarkkana noiden ylitysten kanssa koskien taka niin kuin etu päätäkin..
-
Totta tuo perän ylitys on ongelma edellisilläkin omistajilla jotka reilusti kertoivat tuon kokoisen auton "ongelmista"
Viime kesänä tuossa pihassa pyörähti uusi Solifer. Siinä missä perä vielä pysyi ilmassa, piti pirun tarkkaan katsoa, ettei jätevesisäiliö jää matkasta! :o
-
Niin, se tuo isoperäylitys lyhyellä akselivälillä + iso_sivupinta-ala + korkea + alkovi on aika "myrkkyä" hyvälle ajettavuudelle - jos sen päälle pitää jotain laskea 8) Tuulella ohjattava reilummin ja epätas. tiellä nyökkii/kiikkuu..
Mutta, jos asumiskäyttö vain kiinnostaa, niin ei nuo omin. haittaa :-\
Edit: Paitsi, että onko tuo kuvan Knaus Fiiun pidemmällä akselivälillä - kuva saattaa hämätä :-X Onkohan tyyppimerkinnän mukaan tuo reilut 7m auto. Eikös kuusaan.matilla vastaava pitkä nasu ole? ;D
-
Niin, se tuo isoperäylitys lyhyellä akselivälillä + iso_sivupinta-ala + korkea + alkovi on aika "myrkkyä" hyvälle ajettavuudelle - jos sen päälle pitää jotain laskea 8) Tuulella ohjattava reilummin ja epätas. tiellä nyökkii/kiikkuu..
Tuolle kaikelle ilmajouset tekee ihmeitä!
-
Itsellä oli aikoinaan vastaava, ilmalämmityksellä käytössä 1 kk ajan. Autohan oli muuten hyvä. Mutta kulutus isossa alkoviautossa 2.8 moottorin kanssa on n. 15litraa/100km. Ainakin talvella. Ainakin mun mielestä oli kovahko tuo kulutus.
-
Itsellä oli aikoinaan vastaava, ilmalämmityksellä käytössä 1 kk ajan. Autohan oli muuten hyvä. Mutta kulutus isossa alkoviautossa 2.8 moottorin kanssa on n. 15litraa/100km. Ainakin talvella. Ainakin mun mielestä oli kovahko tuo kulutus.
juu tuo on totta , siksi vaihdoin omani p-i ransuun,kun tulee tuota nurkkajuuri ajoa paljon missä kulutus on kovaaa.
-
Totta tuo perän ylitys on ongelma edellisilläkin omistajilla jotka reilusti kertoivat tuon kokoisen auton "ongelmista" joita oli, mutta parani huomattavasti auton huojunta sekä ajo-ominaisuus kun asennutti ilmajouset joilla voi tarpeen mukaan säätää korkeutta. (huom. viimeinen omistaja teki muutokset)
Olen ollut yhteydessä kahteen omistajaan jotka kertoivat tarinansa ko. autosta ja yhteen vetona on, ei sovi puskiin jotka ovat huonojen taipaleitten taka.
Ja muutenkin saa olla tarkkana noiden ylitysten kanssa koskien taka niin kuin etu päätäkin..
Ei kai se auton kokonaismitta mikään ongelma ole vaan vähän alimitoitetun oloinen alusta suhteessa kokonaismittaan? Kyllä 7m auto taittuu sinne sun tänne kunhan sitä peräylitystä ei ole 1/3 kokonaismitasta ja maavaraa jonkun verran.
Ilmajousien ihmeitä tekevästä vaikutuksesta: varmasti parantavat oikein käytettynä kokonaisuutta, sitä en epäile (kun omaankin kulkineeseen niitä harkitsen) mutta eikö tuossa voi käydä samalla tavalla kuin vaikkapa henkilöautossa kun laittaa taakse ilmajouset(ilmapussi-iskarit vaununvetoa tms silmällä pitäen ja puhaltaa sinne vähän liikaa painetta?
Itselleni kävi niin että pitkällä peräylityksellä oleva farmari auto kyllä "kantoi" kuorman eli koukkupainon ja muut voimat ok Monroe Leveler ilmaiskarien kanssa mutta kun perä tuli kantavammaksi, muodostui siitä taka-akselista eräänlainen"saranapiste" ja kokonaisuudesta tuli herkästi (=vähänkään liian kovilla ilmanpaineilla) keulaa nostatteleva/heilutteleva vaikka vetoauton etuiskaritkin ja jouset oli kyllä ihan kuosissaan. Ja auto oli ilman lisättyä takakallistuksenvak aaja myös mutkissa enemmän kallisteleva mutta tuohon auttoi tymäkkä kallistuksenvaimenn in. Auton omamassa oli 2280 kiloa ja vaunu reilu tuhat kiloa eli painosuhteet ihan kohdillaan mutta se pitkän peräylityksen vipuvarsi oli kyllä aikamoisen vahva vallankin kun auton oma painonjakauma oli aika lähelle 50/50 :o Kun niihin pussukoihin ei vaan liikaa tuutannut painetta ja lisäsi taakse sen kallistuksenvakaaja n niin asia toimi mutta herkkä oli "säädöille".
Matkailuauton pitkän peräylityksen kanssa voisin helposti _visioida_ mahdollisuuden käydä samalla tavalla: laitetaan sitä rompetta talliin ja sitten suhautetaan painetta pusseihin niin että perä nousee kohdilleen ja näyttää hyvältä mutta sitten alkaakin heiluri toimia johonkin ei-toivottuun suuntaan? Käy vielä niinkuin niille sopivan ikäisille pikkubussi Mersuille jotka ei oikein meinanneet tiellä pysyä jos takaloosteri oli tuomisia täynnä ja koko iloinen matkaseurue sijoittunut mahdollisimman taakse 8)
Oma mielenkiintoni kohdistuu ilmajousiin paljolti siksi että kuvittelen jotta niillä voisi ns. pahoissa paikoissa nostaa perää tarvittaessa muutaman sentin ja saada sitä pelivaraa. Varsinaisena heilahtelun vaimentimena tms en yksipiirisiä pusseja/ilmaiskareita näe kun niissä taitaa se ilma päästä karkaamaan puolelta toiselle ihan vapaasti. Onko tuossa autossa siten yksipiiriset vai kaksipiiriset pussit > se tästä ei käy ilmi.
Jos jouset ovat syntyjään kantamattomat käyttöönsä niin sitähän ne ilmapussit jeesaa kyllä mutta omaa katsettani kohdistaisin myös vaimenninpuolelle jotta vaimennusteho olisi jousikokonaisuuden ja kuorman kanssa balanssissa.
off-topic tai ei mutta kaipa tuo jotenkin aiheeseen liittyy :-D
Aiheeseen liittyy ainakin se että avoappi on Knaussiinsa ihan tyytyväinen eikä aio sitä vaihtaa mihinkään Thumb
-
Itselleni kävi niin että pitkällä peräylityksellä oleva farmari auto kyllä "kantoi" kuorman eli koukkupainon ja muut voimat ok Monroe Leveler ilmaiskarien kanssa mutta kun perä tuli kantavammaksi, muodostui siitä taka-akselista eräänlainen"saranapiste" ja kokonaisuudesta tuli herkästi (=vähänkään liian kovilla ilmanpaineilla) keulaa nostatteleva/heilutteleva vaikka vetoauton etuiskaritkin ja jouset oli kyllä ihan kuosissaan.
Ompi kokemusta lyhyestä Viiatin alustasta ja pitkästä peräylityksestä ja pitää sanoa, että lisäilmat tekivät autosta huomattavasti vakaamman! Kyseessä olivat sellaiset parikymmentä senttiä korkeat kumilieriöt, joissa oli venttiili päädyssä. Ei niitä paineita tarvinnut mitenkään säädellä. Keväällä yleensä tarkistus ja menoksi. Sopivilla paineilla ja kunnossa olevalla iskunvaimennuksella homma toimi, myös perävaunun kanssa.
-
Jos autossa on tilaa, akseliväli ja peräylitys on iso. Meikäläisen autovanhuksessa on tilaa akselinkin takana. Ei tuo ole pahemmin haitannut. Kun on vetokoukku, jos se ryykkää, se ei haittaa. Parkissa voi peruuttaa perän nurmikon päälle. ;)
Minä olen tietysti väärä ihminen vertailemaan autovanhustani nykyisiin. Mutta sisätilat on hyvät ja lämpimät. ;D
-
Voisinko pyytää arvon herroja kertomaan mielipiteensä alkuperäiseen kysymykseen?
Jos niitä ei ole, niin keskustelu siitä mikä on paras lämmitys järjestelmä, niin sille on oma osio saa nekin sitten jotka asiasta ei mitään tiedä niin lukea väittelyn tuloksen sieltä.
Olen kerran tuonut tyrkylle tukun kysymyksiä joita mielestäni kantsis pohtia ( niin jos yrmälsit sen sepustaasion pohdinnan "paikaksi" ), jos pohdintojen jälkeenkin tuntuu sille että "tykkää" nappi kutsuu, anna palaa.
Itse kiertäisin tuon kaukaa, vaikka kuinka olisi nestekiertolämmitys järjestelmän omaava verme.
Et ole ( sen mitä olen seurannut keskustelua ) kertonut tarpeistasi, joten vaikeepa on mennä enempiä jorisemaan.
Esittäisin integroidun hankintaa tuon sijaan.
-
Tähän osioon on ehkä hyvä lopettaa keskustelu ja pähkäily tuosta kanaussista kiitos.
Ja syitä on siihen ainakin se että myyjä ei ole ollut halukas tekemään kanssani kauppaa kun ei ole puheluita tullut vaikka lupailtu on...joten piste sille knaussilla..
Kiitoksia keskustelun osallistujille arvokkaista kommenteista ja silmien avaamisesta.
Nyt keskitytään sitten muuhun ..joten ollaan asiassa kuulolla.
-
Kävin tänään tuota autoa katsomassa, en ostaisi.
Nuhruisen oloinen sisältä ja takapuskuri repsotti toiselta puolelta.
Myytävät autot kiinni toisissaan ja lumitöitä ei oltu vaivauduttu tekemään sen vertaa, että olisi rämpimättä päässyt asuinosien oville. Kaikissa myytävissä reilu lumikerros, paitsi ympäri autojen niin myös katoilla.
Muutaman muun pihan kiersin ja näissä pihaa ja autoja oli selkeästi puhdistettu lumesta toki viimeinen 5cm kerros joka on viime päivinä satanut oli niissäkin katoilla. Muissa liikkeissä myös pääsi esteittä autojen ympäri ja sisälle.
-
Kävin tänään tuota autoa katsomassa, en ostaisi.
Nuhruisen oloinen sisältä ja takapuskuri repsotti toiselta puolelta.
Myytävät autot kiinni toisissaan ja lumitöitä ei oltu vaivauduttu tekemään sen vertaa, että olisi rämpimättä päässyt asuinosien oville. Kaikissa myytävissä reilu lumikerros, paitsi ympäri autojen niin myös katoilla.
Muutaman muun pihan kiersin ja näissä pihaa ja autoja oli selkeästi puhdistettu lumesta toki viimeinen 5cm kerros joka on viime päivinä satanut oli niissäkin katoilla. Muissa liikkeissä myös pääsi esteittä autojen ympäri ja sisälle.
Hyvä kimi, hienoa työtä. Thumb Thumb Thumb
-
Ollut auto varmaan jossain käytössä. Elokuussa kun pyörähdettiin kyseisessä liikkeessä, ei näkynyt repsotuksia kulkineessa ja oli ihan ok kunnossa. Impparilla paukuttelivat ympäri pihaa ja tuumasivat että lintuja hätistelevät autojen kimpusta kun käyvät nokkimassa tiivisteet luukkujen ympäriltä.
-
Hyvä kimi, hienoa työtä. Thumb Thumb Thumb
Kiitos.
Kaupankäyntihän perustuu pitkälti vaikutelmiin eri asioista. Tässä tapauksessa mielestäni liikkeen myyntivarasto oli hunningolla ja esillä tavalla joka ei houkutellut tutustumaan siihen. Ja tuo takapuskurin kulma olisi todella pienellä vaivalla kiinnitettävissä kun se näytti muuten ehjältä. Nyt sen repsottavan osan alla mahdollisesti suora reikä eristeisiin.
-
Eikös se auton ja kulkimen osto pidä tehdä niin että, kun pyyntihinnan tietää, tutkailee ostosta tarkasti ja tekee tarjouksen. Muutenhan ne liikkeessä katselee että, taas yksi jonniin joutava renkaaseen potkija siinä. En vielä ole koskaan mitään autoa tai kuljinta käynyt katsomassa, ettenkö olisi tehnyt tarjousta, jos se on suunnilleenkaan ollut sellainen, että on saanut minut siihen tutustumaan. Tähän asti on ollut mukavampaakin puuhastelua, kuin autoliikkeiden myytävien syynäys. No, jossakin kyllä saa nisukaffeet. :D
-
Minä uskaltauduin ostamaan tuollaisen Knaussin loppuvuodesta. Kovin olen ollut tyytyväinen ja minua ei ole haitannut tuo peräylitys. Onhan takana 13 vuotta bussilla ajoa helsingissä. Ainut mikä on huonoa niin peruttaessa täytyy muistaa että ei peruuta kovin jyrkästi alkavaan ylämäkeen. No onneksi omassani on kamera sekä tutka.