Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: relluttelija - 9.01.2013 kello on 13:31
-
Onko kenelläkään tietoa saako suomessa rekisteröityä ameriikan mallisen puoliperäasuntovaun un? Jos laittais veturiksi jatko-ohjaamolla varustetun kevytkuorkin jossa olis vetopöytä. tommoisen yhdistelmän sompaaminen vois olla jopa miellyttävämpää kuin keskiakseliperävaun un veto.
-
Olihan Kekkosellakin semmonen scania veturina ;)
-
Tuolla Mantereella joskus joku näkynyt, ei täällä Skandinaviassa
-
Onko kenelläkään tietoa saako suomessa rekisteröityä ameriikan mallisen puoliperäasuntovaun un? Jos laittais veturiksi jatko-ohjaamolla varustetun kevytkuorkin jossa olis vetopöytä. tommoisen yhdistelmän sompaaminen vois olla jopa miellyttävämpää kuin keskiakseliperävaun un veto.
Näin tuossa pari kesää sitten Hietasaaressa Uuraisilla tuollaisen puoliperäasuntovaun un, veturina oli avolava auto.Avolavalla oli tuo vetopöytä kiinni..Ripa saattais muistaa kanssa. Keltainen on tuo vaunu..
-
En suomesta tiedä, niin pickuppeihin kuin sprinteri luokan vehkeisiin.
http://www.fifthwheelco.com/
Joskus viimme vapun seutuvilla moselilla oli moinen vehje naapurina, jossain päin foorumia on kuva siitä
-
Google ja kekkosen matkailuauto sieltä löytyy Thumb
-
Onko kenelläkään tietoa saako suomessa rekisteröityä ameriikan mallisen puoliperäasuntovaun un? Jos laittais veturiksi jatko-ohjaamolla varustetun kevytkuorkin jossa olis vetopöytä. tommoisen yhdistelmän sompaaminen vois olla jopa miellyttävämpää kuin keskiakseliperävaun un veto.
Saisiko tuosta muuta etua kuin uteliaita katseita? :D Ensikädessähän kaikki riippuu lainsäädännöstä, mm. vetolaitteista. Ei muuta kun kahlaamaan Finlexiä läpi! Se Scan-auton aikoinaan rakentamahan oli 'tavallinen' puoliperävaunu tavallisen veturin perässä. Ainoa jippo oli erikoislupa, joka salli oleskelun ajon aikana.
-
Loimaalla näimme viime kesänä punaisen avolavan vetämänä trailerin. Ilmeisesti oli Alastarolta tulossa kun satuttiin saman kaupan pihalle. Pakko myöntää että oli ihan hieno.
Se jäi mietityttään että oliko tuossa vaunussa myös majoitustilat, koska ikkunat ainakin oli, tosin tummennetut.
Tuon tyylinen>>>
http://www.mikethompson.com/rv/2013-keystone-big-sky?all
-
Jos siinä olis vetopöytä, niin jarrut pitäis olla paineilmatoimiset, ei taija olla monessa C1-autossa olla paineilmajarruja.Ta i sitten sähköjarrut.
-
Kyllä uskoakseni sellaisen "vempeleen" saa suomessa kantakirjaan.
Sellainen kirkkaan keltainen yhdistelmä kävi Kunkulla ainakin kahtena edellisenä kesänä.
Viime kesäkin irroitti puoliperävaununsa vetoautosta, käväisi kait asioimassa pelkälla veturilla.
-
Kyllä uskoakseni sellaisen "vempeleen" saa suomessa kantakirjaan.
Sellainen kirkkaan keltainen yhdistelmä kävi Kunkulla ainakin kahtena edellisenä kesänä.
Viime kesäkin irroitti puoliperävaununsa vetoautosta, käväisi kait asioimassa pelkälla veturilla.
Ilmeisesti sama vehje kyseessä jonka minäkin näin Uuraisissa..
-
En suomesta tiedä, niin pickuppeihin kuin sprinteri luokan vehkeisiin.
http://www.fifthwheelco.com/
Joskus viimme vapun seutuvilla moselilla oli moinen vehje naapurina, jossain päin foorumia on kuva siitä
Tässä esim. on sähköjarrut ja niitähän ei saa täällä kilpiin. Eihän...? ::)
-
Hyötynä olisi se, että yhdistelmän kokonaispituus ei kasvaisi aivan älyttömäksi vaikka asuintilaa olisikin aika paljon. Vetopäässä olisi hyvä tila parisängylle ja siitä kun laitettais 5,5 metriä taaksepäin niin olisi aika tilava vaunu. Silloin yhdistelmän kokonaispituus olisi alle 12 metriä, tällä hetkellä kun ajelen niin mittaa on 14,5 metriä. Esim laivalle jos menee niin 12 metriä on monessa laivayhtiössä se perusmitta jonka jälkeen maksetaan lisää.
Sähköjarrut saa kilpiin, ainakin vuoden 2011 autokoulutiedoilla.
-
Sähköjarrut saa kilpiin, ainakin vuoden 2011 autokoulutiedoilla.
Kiitos tiedosta! Niin se maailma muuttuu.... Nykyään kun on kaikenlaisia 'määräyksiä', ennen riitti, että oli toimivat jarrut. Esim. kun otti wanhan taka-akselin, saattoi ottaa samasta autosta pääsylinterin, jota vetokytkin sitten tökkäsi jarrutettaessa. Hyvin toimi ja nykyään ei tulis kuuloonkaan....
Miten sitten lienee tuo 'vetokoukku', nythän määräykset pitäisi olla samat ympäri Eurooppaa? Onko Suomen lainsäädäntö päivitetty?
-
Onhan suomessakin "liuta" SMV merkkisiä vaunuja. Niissä sähköjarrut ;)
-
(http://s2.postimage.org/8mnm862xh/IMG_3431_800x600.jpg) (http://postimage.org/image/8mnm862xh/)
(http://s7.postimage.org/ptwy5djpj/IMG_3432_800x600.jpg) (http://postimage.org/image/ptwy5djpj/)
(http://s7.postimage.org/aexx2969z/IMG_3433_800x600.jpg) (http://postimage.org/image/aexx2969z/)
Tollasiakin on, voi olla vänkä peli ajaa . . .
Tuo tuli "vastaan" Porsangerin vuonon reunalla Russenes Campingissä -04 . . .
-
Tollasiakin on, voi olla vänkä peli ajaa . . .
Tuo tuli "vastaan" Porsangerin vuonon reunalla Russenes Campingissä -04 . . .
Mielenkiintoinen.? Jos se on tuolla vetokoukulla kiinni,
niin ei kovin tiukkoja mutkia parane ottaa.
-
Mielenkiintoinen.? Jos se on tuolla vetokoukulla kiinni,
niin ei kovin tiukkoja mutkia parane ottaa.
Olisko tuossa kattotelineessä vielä joku kiinnike? näyttäis mun silmään ainakin siltä..
-
http://www.wiltshire.eu.com/demountables/similar.html
http://www.lacaravane.com/forums/viewtopic.php?f=188&t=13936&start=45
Alemmasta linkistä tarkkaa kuvaa . . .
Niinku tiät, samanmoinen sydseemi kuin vetopöydässä puolikkaassa, pienempi vaan . . .
-
Seuraava pirssi taitaakin sitten olla jatko-ohjaamolla varustettu kevytkuorkki ja siihen vetopöytä, sen verran näyttää EU:n lainsäädäntö mielenkiintoiselta :D Pitää varmaan oikeasti alkaa miettimään asiaa.
-
Seuraava pirssi taitaakin sitten olla jatko-ohjaamolla varustettu kevytkuorkki ja siihen vetopöytä, sen verran näyttää EU:n lainsäädäntö mielenkiintoiselta :D Pitää varmaan oikeasti alkaa miettimään asiaa.
Ei mitään puolikasta, vaan tälläinen sen pitää olla. 8)
http://home.mobile.de/STAUBERMOTORHOMES#des_163802429
Valmistajan sivut http://www.stauber-motorhomes.com/index.php?page=extreme-by-ace
-
http://www.youtube.com/watch?v=ApEaIr0tCLE
-
http://www.mwom.biz/joomla/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=98&lang=de
-
Tuo kuplan kattokoukku on aika veikeä. Se mahdollistaa myös vaunun työntämisen ja kääntelemisen ja lisäksi auton saa keulimaan äkkilähdössä ;D
-
Olisko tuossa kattotelineessä vielä joku kiinnike? näyttäis mun silmään ainakin siltä..
Tää taitaa olla aika "tönkkö" ajaa kun on kahdesta pisteestä kiinnitetty autoon (katto ja koukku) - ei siis mikään puolikas. Hlöautosta tulee siis jäykkä 3-akselinen..
Pöksäosassa vetokita näkyy olevan koukun korollakin :-\
(http://s7.postimage.org/nvuvl4gln/IMG_3433_800x600.jpg)
-
Kattokiinnike liikkuu sivu / edes takas suunnassa. Katso linkit ja kuva jossa "alkovi" näkyy alta päin . . .
Lienee sittenkin kimurantti . . .
-
Joo, sallii pienet "taipumiset" ja "vääntymiset".. peruuttaminen "nakit linkussa" saa kuitenkin ääniä aikaan kun campperin akseli lähtee eri suuntaan, ja kun tulee rajoitteet vastaan :laugh:
(http://www.wiltshire.eu.com/demountables/images/clipcar1.jpg)
Toinen homma on kun kuormaa campperissa ~100kg akselin takapuolelle, niin rupee avetoauto kuopissa kevenemään 8)
-
Onko kenelläkään tietoa saako suomessa rekisteröityä ameriikan mallisen puoliperäasuntovaun un? Jos laittais veturiksi jatko-ohjaamolla varustetun kevytkuorkin jossa olis vetopöytä. tommoisen yhdistelmän sompaaminen vois olla jopa miellyttävämpää kuin keskiakseliperävaun un veto.
http://www.linterforainonline.fr/pages/petites_annonces_achat_vente_caravanes_sur_linterforainonline.php
http://www.alloforain.com/categorie/1-vente-et-achat-caravanes-forains.html
http://www.linterforainonline.fr/pages/annonce_foraine_127838.php
Ja ranskasta kun hakee, niin googleen "semi caravane" hakusanaksi niin alkaa löytymään vaihto-ehtoja.
-
Olipas aika isoja semi-caravaaneja :) kyllähän noita löytyy, mutta onko suomessa laillinen, se oli se alkuperäinen pointti. Pitäisihän EU:ssa olla yhtenäiset säännökset...
-
http://www.linterforainonline.fr/pages/petites_annonces_achat_vente_caravanes_sur_linterforainonline.php
http://www.alloforain.com/categorie/1-vente-et-achat-caravanes-forains.html
http://www.linterforainonline.fr/pages/annonce_foraine_127838.php
Ja ranskasta kun hakee, niin googleen "semi caravane" hakusanaksi niin alkaa löytymään vaihto-ehtoja.
Toi Wilk on aikas huokea! Vois sopii meitsin budjettiin tässä joskus Thumb
-
Olisiko tästä linkistä iloa ?
http://www.motorhomeskonings.be/nl/be_trailer/15?PHPSESSID=4c8d506f4600c3d079a001eddc010921
http://www.motorhomeskonings.be/en/be_trailer/15
-
No siinähän niitä, ja vielä oikealla veturilla:
http://www.motorhomeskonings.be/en/be_trailer/15
Albumin kolmas kuva siis oikealla veturilla.
Tuon kun kävis hakemas niin vois sanoa että ristus mikä reissu!
Joutuis vaan sisustamaan uusiksi että sais mukuloille nukkumapaikat. Tai voishan ne laittaa tuonne kummalliseen peräkomeroon.
-
Tuolla aiemmin olleissa ranskan linkeissä näytti olevan isoja kyljestä leveneviä vaunuja ihan normaalilla vetopäällä - ei oo tainnu sellaistakaan näkyä suomen alueilla.
-
Kalliojärvellä oli ainakin viime kesänä knaussin normivetopäällä varustettu slide out-vaunu. Ja ihan suomen kilvissä.
-
Kalliojärvellä oli ainakin viime kesänä knaussin normivetopäällä varustettu slide out-vaunu. Ja ihan suomen kilvissä.
Olisko ollut samanlainen tuolla Punkaharjulla toissa kesänä..
-
Ne tekee sinulle juuri sellaisen kuin itse haluat. Suunnittelet pohjan, lämmitys muodon
,maksimi mitat. Ja kielethän näkyy löytyvä englanti, ranska ja hollanti.
Eikun s-p menemään ja veto-auton ostoon, sekin tosin jos yli 3,5 tn laittaa saa täältä halvemmalla.
http://www.fiatprofessional.be/be/nl/Models/Ducato_Voor_Ombouw#pageBlock01
Jos sitä fiua meinasit
-
Ei se ollut hiivatti kun renoo!
Ja kyllä, saa mennä veturin kokonaismassa yli 3,5 tonnin, nykyään kun mammakin saa semmoista tyyräillä, toki ilman vaunua mutta kuitenkin.
Tuossa kuvassa missä on rellu veturina, niin siinä on mitä todennäköisimmin kokonaismassa autossa jotain 4-5 tonnia, takana näkyy olevan paripyörät. Tuo vielä takavetona niin saa poltella kumia kun ei ole vaunua perässä ;D
-
Kas siinäpä niitä lähtien hinnoilla.
http://www.renault.be/nl/gamma-renault/bedrijfvoertuigen/master/nieuwe-master/personalisering/#BODIES
Painase siitö koetswerktype kohdasta niin tulee esiin versiot ja hinnat
-
Kas siinäpä niitä lähtien hinnoilla.
http://www.renault.be/nl/gamma-renault/bedrijfvoertuigen/master/nieuwe-master/personalisering/#BODIES
Painase siitö koetswerktype kohdasta niin tulee esiin versiot ja hinnat
Tekee piirustukset itse ja vie Virtasen autokori tehtaalle ja sen jälkeen katastus konttorille :D
-
Tuossa uudessa "kerholehdessä" näkyi olevan pieni juttu noista puoliperävaunuista. Siinä ei toki kerrottu minkä luokan veturilla se on suomessa vielä ns. laiton, ilmeisesti alle 3500-kiloisella.
-
Ei ne laittomia ole millään veturilla, mutta jarru puolella on ne ongelmat kilpiin saamisessa alle 3500kg.
Kas kun niissä on ollut paljon työntöjarruja sekä sähköjarruja joita suomessa ei ole moneen vehkeeseen hyväksytty ( SMV).
Mutta suomi on piakkoin hyväksymässä direktiivin ajoneuvojen jarruista ja siinä ne livahtaa mukana suomeenkin.
Mutta Nyysönen on näköjään löytänyt oivan vekottimen kuvaan.
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320/Portugal1213Kevat#5853367306679382978
-
Nyt olis tarjolla..
http://www.nettikaravaani.com/ace/airstream/1378344
-
Nätti on peli :D
-
ASIAAAAA toi Ford Thumb Thumb Thumb Tonnehan tekis saunasta lähtien vaikka mitä... noita lisää... Mullakin oli joskus luulo et noita ei sais suomen kilpii kun kääntyvyys sääntö ei täyty mut niikuin sanotaan et luul ei oo tieron väärti. Toi fordi ois käyttöautonakin ihan jees kun on vielä tavan koukku ja lava käytössä +7hengen matkustamo johon kans 7 HENKEÄ MAHTUU Thumb.
-
Nyt olis tarjolla..
http://www.nettikaravaani.com/ace/airstream/1378344
Mistä karting radalta toi neljäs kuva on? Onko bemski?
-
... Toi fordi ois käyttöautonakin ihan jees--
Käyttiksenä soisi padan olla nokileka - aikas budjettilaite 7l bensa v8 :-X
-
Juu kyl määkin ton tiiselinä mieluiten ottaisin kun on tullu noitten nokivehkeitten kans ajeltuu jo monia vuosia, vaikka nyky hinnoilla ei toi bensa kalustokaa oo paha riippuu paljonko ajelee ja järjettömän KALLISTA tuo olipa kumpaa hyvänsä Thumbd...
-
Tällainen ns. "henkilöauton ajoneuvoyhdistelmän" ajolupa on nyt olemassa
C1E ajolupa, jossa vetoauto on max. 3500kg ja perävaunu yli 3500kg. Yhdistelmän kokonaismassa max. 12000kg.
Tämä kortti kuulemma tähtää juurikin näihin jenkkimallisiin puoliperävaunuihin. Trafi ilmoitti, että vielä on perävaunun kytkennän kanssa harmonisoimista, mutta töitä tehdään asian eteen.
-
Tällainen ns. "henkilöauton ajoneuvoyhdistelmän" ajolupa on nyt olemassa
C1E ajolupa, jossa vetoauto on max. 3500kg ja perävaunu yli 3500kg. Yhdistelmän kokonaismassa max. 12000kg.
Tämä kortti kuulemma tähtää juurikin näihin jenkkimallisiin puoliperävaunuihin. Trafi ilmoitti, että vielä on perävaunun kytkennän kanssa harmonisoimista, mutta töitä tehdään asian eteen.
Kyllähän C1E kortissa on myös kyse siitä, että vetoauton massa on YLI 3500 kg. Veturi maks. 7500 kg ja kärri maks. 4500 kg. Kyseinen lisenssi on ollut jo pidemmän aikaa taskussa.
Edit: myös
-
Tulee vaan mieleen, että millä alle 3500 kiloisella saa suomessa vetää vaikkapa 6000 kiloista kärryä? Onko tuo oikeasti tarpeellinen...
-
Kyllähän C1E kortissa on myös kyse siitä, että vetoauton massa on YLI 3500 kg. Veturi maks. 7500 kg ja kärri maks. 4500 kg. Kyseinen lisenssi on ollut jo pidemmän aikaa taskussa.
Edit: myös
Kyllä C1E kortti on juurikin kuorma-auton ajolupa.
Tässä uudessa ajoluvassa onkin tällaisessa epäsuhteisessa yhdistelmässä vetoauto rajattu 3500kg. Tällä huomioidaan kaiketi tuo hurja perävaunun massa 12000kg.
Ymmärtäisin niin, että tässä tapauksessa puoliperävaunu kuormittaa vetoautoa, jolloin painojakauma on tasaisempi.
-
Kyllä C1E kortti on juurikin kuorma-auton ajolupa.
Tässä uudessa ajoluvassa onkin tällaisessa epäsuhteisessa yhdistelmässä vetoauto rajattu 3500kg. Tällä huomioidaan kaiketi tuo hurja perävaunun massa 12000kg.
Ymmärtäisin niin, että tässä tapauksessa puoliperävaunu kuormittaa vetoautoa, jolloin painojakauma on tasaisempi.
Ollut tuo C1E vuodesta 2001, ja ainakin silloin perävaunun kok.massa ei saanut ylittää vetoauton omamassaa. Eli ihan kevyellä veturilla ei kolkutella 12tn yhd.massaa. Jollain 5-6tn omamassaisella veturilla (N2) pääsee siis kiskomaan raskaimpia kärryjä O3 (vars.perävaunu ts. täysperä), mutta toisaalta jos ne varustetaan työntöjarruin, tulee ylärajaksi 3.5tn
(http://trailerikeskus.pictures.fi/kuvat/PER%C4VAUNUT/100.jpg?img=thumb280nocrop&hash=73c12))
C1 kortti kyllä oikeuttaa kuljettaa B-oikeuden llisäksi 7.5tn asti M1 ja N2 luokan autoja. M1 ja N1 autoonhan ei voi kytkeä kuin O1 (max 0.75tn) ja O2 luokan perävaunuja. O2:n suurin kok.massa voi olla 3.5tn
-
Trafin sivuilla vaan oli että maksimissaan 3500 kiloinen veturi ja yhdistelmän kokonaismassa maks 12000 kg. Eli tälläisessä tapauksessa veturi ei ole c-luokkaan kuuluva.
-
Otetaanpa vertailuksi vaikka rekka.
Puoliperävaunuyhdis telmä, jossa vetoauton massa on 6-8 tonnia. Tällaisen kaksiakselisen vetoauton kokonaismassa on 18 tonnia. Tähän kytketään kolmiakselinen puoliperävaunu, jolloin yhdistelmän kokonaismassaksi tulee 42 tonnia.
Hoksaatteko nyt mistä on kysymys. Perävaunun massa on moninkertainen, mutta siitä oleellinen osa lepää vetoauton päällä vetopöydällä. Aivan samasta asiasta on kysymys tässä uudessakin ajokorttimääritelmä ssä.
Auton takana koukun päässä oleva vetoaisaperävaunu on aivan eri asia.
-
Niin, nyt kun lukaisin Finlexistä http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110386
Jotain on nyt tapahtu(n)u(t) tässä sarvikuonojen maassa :o Tuo oma-/kok.massa viritys on veturin ja kärryn välilä poistunut..
Jaa, että C1E:llä kiskotaan M1/N1 (max3.5tn) autolla yli 3.5tn kärryä - minkähänlaista ja millaisella? BE sen sijaan rajaa kärryn max 3.5tn..
Pitää jäädä kuulolle asetukselle ajoneuvon rakenteesta - pakkohan senkin on muuttua = harmonisoitua Thumb
-
Minusta tuo Foortti vetopelinä on ruma ja mauton tuossa yhdistelmässä kylläkin erikoinen!
En tiedä mistä johtuu mutta nuo Fordit eivät ole ikinä sytyttäneet minua muotokielellään.
Tietty varmaan Chevrolet-miehenä katsoo hieman puolueellisestikin mutta kun olen meinannut ostaa esim fordin econoline vania niin se on vaan jotenkin tökkinyt.
Sama Dodgen maxivanit on ollut mielessä mutta ohjaamo ei puhuttele ja vaikkakin välillä on väsähtänyt chevynkin muotoihin,niin sitten ne kuitenkin ovat vetäneet pidemmän korren.
Jaa mutta jos joku muistaa vanhan Ford Transitin paripyörillä ja korotetulla katolla niin sellainen on hieno paitsi ohjaamostaan joka on mallia pietari.
Mutta osaan kuvitella sen pikkupojan onnea joka ja jonka isä ostaisi carting-harrastukseen moisen pelin. Vaimoa vaan kävisi sääliksi hänen hävetessään kyydissä! :D
Chevyt vaan on ne mun juttu Thumb Thumb Thumb t migel
-
Auton takana koukun päässä oleva vetoaisaperävaunu on aivan eri asia.
Valitettavasti. Matkaan lähdetään täydellä kuormalla ja kun veturi on jossain vaiheessa tyhjä, niin sitten ihmetellään, että miten se täysi perävaunu nyt noin alkoi vikuroida ja vei kaiken metsään.... >:(
-
En minäkään nyt tuohon veturin merkkiin ihan sata syttynyt mut yleensä yhdistelmään. Itselläkin on ollut noita GM vaneja Thumb aina ja katselin aikanaan jenkeistä chevyjen päälle laitettuja puolikkaita silloin into syntyi kyseisiin yhdistelmiin. Vaikka kaikilla ajetaan, kaikkia korjataan mut kun ei oo muuhun varaa ni chevyllä on liikuttava :'( :'(
-
Tuossa olis kunnon puoliperävaunu. ;)
(http://s18.postimg.org/edp8qoj9x/935310_10151862335668765_2024807220_n.jpg) (http://postimg.org/image/edp8qoj9x/)
-
Komia ois yhdistelmä :D
-
Komia ois yhdistelmä :D
Näyttäis olevan ihan kahdessa kerroksessa.. :D
-
Näyttäis olevan ihan kahdessa kerroksessa.. :D
Kyllä sitä kehtais olutta ottaa toisessa kerroksessa ja kahtoa,kun toiset kuolaa vaunun vieressä :D
-
Kyllä sitä kehtais olutta ottaa toisessa kerroksessa ja kahtoa,kun toiset kuolaa vaunun vieressä :D
Thumb :laugh:
-
Thumb :laugh:
Ja varsinki peresaukiset :D
-
Komia ois yhdistelmä :D
Onkohan siinä edes saunaa... ::)
-
Kyllä sitä kehtais olutta ottaa toisessa kerroksessa ja kahtoa,kun toiset kuolaa vaunun vieressä :D
Varsinkin kun on Orgin paita päällä :D
-
Varsinkin kun on Orgin paita päällä :D
Tänne kans kaks tommosta paitaa :D
-
Onkohan siinä edes saunaa... ::)
Eipä taida olla. :D
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1383753909.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1383753912.jpg)
Ketjun alkupuolella muutamakin mainitsi nähneensä keltaisen yhdistelmän. Tämä on kuvattu Raumalla tänä kesänä. Kuvat on salavihkaa räpsitty kännykällä.
Kyllä nää jää mieleen ihan erilailla kuin joku perusvehje... :)
-
Tuossa jokin aika sitten luennolla kuultua...
Pakettiauton + puoliperävaunu on jatkossa nyt hyväksytty. Pituus max. 16,5m
Pakettiauto + muuperävaunu. Pituus max. 18,75m
-
Tuossa jokin aika sitten luennolla kuultua...
Pakettiauton + puoliperävaunu on jatkossa nyt hyväksytty. Pituus max. 16,5m
Pakettiauto + muuperävaunu. Pituus max. 18,75m
Vaatiiko tämä sitte taas jonkun erikois puoliperäkortin, joka uusitaan puolivuosittain, kun on vaan puolikas kortti?
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1383753909.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1383753912.jpg)
Ketjun alkupuolella muutamakin mainitsi nähneensä keltaisen yhdistelmän. Tämä on kuvattu Raumalla tänä kesänä. Kuvat on salavihkaa räpsitty kännykällä.
Kyllä nää jää mieleen ihan erilailla kuin joku perusvehje... :)
Näyttäis just samalle yhdistelmälle josta puhuin aikaisemmin... Thumb
-
Vaatiiko tämä sitte taas jonkun erikois puoliperäkortin, joka uusitaan puolivuosittain, kun on vaan puolikas kortti?
Korttivaatimuksesta on jo jotain juttua tuolla ketjun alkupuolella...
-
Vieläkö polttelee http://www.multimobil.at/multimobil
siinäpä bensaa liekkeihin
-
Kyllä vähä taas roihahti, mutta onneksi sammuu kun kattoo lompakkoon. Toinen on tuollaisen jälleenmyynti, se voi olla aika haastavaa. Jos koskaan tarttis edes myydä.
-
Oishan toi aika makee vehje :D
-
Tuossa jokin aika sitten luennolla kuultua...
Pakettiauton + puoliperävaunu on jatkossa nyt hyväksytty. Pituus max. 16,5m
Pakettiauto + muuperävaunu. Pituus max. 18,75m
Melko mieletön peräylitys jos tuo kuvasuhde ei paljoa huijaa :o
Ei kannata ihan viereisellä kaistalla olla kun tuommoinen lähtee kääntymään :D
edit: siis tässä: (http://karavaanari.org/index.php?action=dlattach;topic=6285.0;attach=8254;image)
-
Tässäpä oiva vekotin relluttelialle.
http://nl.truckscout24.be/search/dut/detail.asp?language=dut&vehicletype_id=10&vehicle_id=15331911&utm_source=Criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=TS24-BENL-retargeting
-
Siistin näköinen vekotin, mutta niin oli hintakin. Tuo vois olla oikein asiallinen sitten tulevaisuudessa kun mamman kans kahdestaan ajellaan.