Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Alde => Aiheen aloitti: Valtteri - 26.10.2012 kello on 21:42
-
Onko tyyppimerkinnässä joku "koodi" mikä kertoo onko suurin teho 2100w vai 3000w , kyseessä mekaaninen säädin jossa kyllä rele rapsahtaa kun laittaa kolmoselle mutta vastusarvo ei roikan päässä muutu. Ja onko tosiaan niin että tuo 2kW ei enää tahdo riittää näillä keleillä -10*.
Ensimmäiset pakkaset alden kanssa kun tottui edellisessä autossa nopeasti tehoavaan truman puhaltimeen
-
Tyyppikilvestä löytyy se teho, voi olla tosin pahallapaikalla:) Peili avuksi lukemiseen.
-
Onko tyyppimerkinnässä joku "koodi" mikä kertoo onko suurin teho 2100w vai 3000w , kyseessä mekaaninen säädin jossa kyllä rele rapsahtaa kun laittaa kolmoselle mutta vastusarvo ei roikan päässä muutu. Ja onko tosiaan niin että tuo 2kW ei enää tahdo riittää näillä keleillä -10*.
Ensimmäiset pakkaset alden kanssa kun tottui edellisessä autossa nopeasti tehoavaan truman puhaltimeen
Johto irti seinästä ja mittaat johdon päästä mitä näyttää, yksi kw on noin 50 ohmia ja 2kw on noin 27 ohmia ja 3kw on noin 17 ohmia.
-
Onko tyyppimerkinnässä joku "koodi" mikä kertoo onko suurin teho 2100w vai 3000w , kyseessä mekaaninen säädin jossa kyllä rele rapsahtaa kun laittaa kolmoselle mutta vastusarvo ei roikan päässä muutu. Ja onko tosiaan niin että tuo 2kW ei enää tahdo riittää näillä keleillä -10*.
Ensimmäiset pakkaset alden kanssa kun tottui edellisessä autossa nopeasti tehoavaan truman puhaltimeen
Eipä tuo 2kw tahdo riittää -10 keleillä. :(
-
Johto irti seinästä ja mittaat johdon päästä mitä näyttää, yksi kw on noin 50 ohmia ja 2kw on noin 27 ohmia ja 3kw on noin 17 ohmia.
Niinhän juuri teinkin ja arvo ei muutu 2 ja 3 tehon välillä miksikään siitä juuri aloin epäillä että onko vain max 2kw vai rele ::)
-
Niinhän juuri teinkin ja arvo ei muutu 2 ja 3 tehon välillä miksikään siitä juuri aloin epäillä että onko vain max 2kw vai rele ::)
Taitaa olla vastus rikki, tai sitten katkos jossain?
-
Taikka rele viallinen
-
Kaverin Hobbyssä täsmälleen sama vika. Kaikki tutkittiin, eikä mitään vikaa löytynyt.
Ongelma löytyi vahingossa, maadoistus Aldesta oli heikko, sitä parannettiin alkoi homma pelittämään.
-
Nyt kävi niin etei hoppu hyväksi,kirkkain silmin aamun tutkimus selvitti ettei mitään vikaa olekaan sillä alden kyljestä löytyi tarra johon merkattu rasti 2kw kohdalle .
Silmälasit ja taskulamppu auttoivat).Lämmitellään nyt sitten kaasulla.
Laitetaanko muuten nuo lähes kaikilla näkyvät "kalustoluettelot" profiili/allekirjoitus osion kautta? :-\
-
Nyt kävi niin etei hoppu hyväksi,kirkkain silmin aamun tutkimus selvitti ettei mitään vikaa olekaan sillä alden kyljestä löytyi tarra johon merkattu rasti 2kw kohdalle .
Silmälasit ja taskulamppu auttoivat).Lämmitellään nyt sitten kaasulla.
Laitetaanko muuten nuo lähes kaikilla näkyvät "kalustoluettelot" profiili/allekirjoitus osion kautta? :-\
Sieltä, siinä näkyy jäljellä olevien merkkien määrä.
-
Kaasua kehään miäli Watti Wirtanen ei riitä.
-
Eipä tuo 2kw tahdo riittää -10 keleillä. :(
Minulla 1kw viime yö ja lämpöä oli äsken +16 ja alde 2923 ;)Pakkasta nyt -2 yöllä liki -12
-
Eipä tuo 2kw tahdo riittää -10 keleillä. :(
Just ja just riittää, tai nyt kuinka lämpimässä
vaunussa viihtyy.
Aamulla oli ulkona -9 ja sisällä +22 astetta niin
ei vielä ottanut kaasua avuksi.
-
kyllä solikoissa tarkenee :D :D :D :D :D
-
Kyllä tuntuu olevan kaasuauto,viime yön oli pihalla testissä 2kw sähkö päällä ,ulkona 10*kahta puolta ja aamulla sisämittari pöydällä näytti 10+.
Kaasu kaveriksi ja 1 1/2 tuntia niin sisällä 22+ (Tosin ohjaamon välipeitto ois voinut muuttaa tilannetta )mutta nyt kun faktat on suunnille tiedossa niin tulevana viikonloppuna lapinkeikalle. ;)
Ja kaksi täyttä pulloa mukaan....ainakin.
-
Kyllä tuntuu olevan kaasuauto,viime yön oli pihalla testissä 2kw sähkö päällä ,ulkona 10*kahta puolta ja aamulla sisämittari pöydällä näytti 10+.
Kaasu kaveriksi ja 1 1/2 tuntia niin sisällä 22+ (Tosin ohjaamon välipeitto ois voinut muuttaa tilannetta )mutta nyt kun faktat on suunnille tiedossa niin tulevana viikonloppuna lapinkeikalle. ;)
Ja kaksi täyttä pulloa mukaan....ainakin.
Laita se välipeitto,niin et tartte näillä pakkasilla mitään kaasua.. Thumb
-
kyllä solikoissa tarkenee :D :D :D :D :D
Joo, tarkenee, toki raja tulee 2Kw :lla vastaan vaunussa -10 asteessa.
Auto puolella vielä aikaisemmin. 8)
Niin tuo välipeitto on harasoo. ;)
-
Joo, tarkenee, toki raja tulee 2Kw :lla vastaan vaunussa -10 asteessa.
Auto puolella vielä aikaisemmin. 8)
Niin tuo välipeitto on harasoo. ;)
Näin se on vaunujen osalta. Autoista en
osaa sanoa mitään.
-
Ja kyllähän tässä vaikuttaa myös vaunun koko ja vaunun ikkunoiden koko/määrä ja kattoluukkujen määrä. Ja tietenkin vaunun eristeet.
Empä ole omalla lmc:llä ollut -10 pakkasessa, mutta syksyllä sai Aldessa jo olla 2kw päällä, että tarkeni ja kattoluukkuja 5kpl ja suuret ikkunat. Kyllä se vähän auttaa kun Lmc eristeet ovat "finnfoamia" , tosin kuin vastaavan Hobbyn, jossa ne on ihan perus styroksia ja seinän vahvuus on samaa luokkaa.