Tälläkin palstalla on näitä joka paikan "asiantuntijoita" ja paljon.
Off-Topic:näitä juttuja luetaan ja kerrotaan mutta kukaan ei kerro paljonko niillä on ajettu, silläkin on iso merkitys onko 10tkm vai 350tkm ajettu. kyllä kaikki lopulta hajoaa.Off-Topic:
Kaveri korjaili just Audi Q5 DSG ja adblue, molemmat porsi yhtäaikaa, DSG jo kerran aiemmin. Jakopäähuollossa koko keula purettiin atomeiksi. Aika tekninen vehje, en sekoaisi. 😆
Toimiessaan varmasti hieno peli.
(https://karavaanari.org/kuvat/1757083195.jpg)
näitä juttuja luetaan ja kerrotaan mutta kukaan ei kerro paljonko niillä on ajettu, silläkin on iso merkitys onko 10tkm vai 350tkm ajettu. kyllä kaikki lopulta hajoaa.
näitä juttuja luetaan ja kerrotaan mutta kukaan ei kerro paljonko niillä on ajettu, silläkin on iso merkitys onko 10tkm vai 350tkm ajettu. kyllä kaikki lopulta hajoaa.
Kuka sekoaa moiseen 300 tkm. ajettuna? 😮
Tälläkin palstalla on paljon puhuttu noista DSG-ongelmista.
Lienee niissä jotain perää?
Kaikki ei älyä ostaa CVT:tä. ;D
hondan cvthän on juurikin kuuluisa ongelmistaan, ei ehkä suomessa kun ei niitä täällä niin paljoa ole
DSG miehet katsokaa juutuubista simolammikko haulla, siellä on oikeaa tietoa ei mitään palsta höpinää
Henkilöautossani on nuo molemmat. Nyky momentinmuunnilaati kko on kestävä. Ad-blue on pakko, jos tuoreempaan autoon meinaa siirtyä. Tuurissaan se on, kestääkö vai ei. Mutta manuaali vaihteistoon en enään palaa.
Alkaa nyt tovin chatgpt:n, youtuben ja googlenkin kanssa aikaa vietettyäni vaaka kallistua VW Grand Californiaan, missä ilmeisesti ihan ok 2.0 TDI moottorina ja oikea (ei DSG tms
) automaattilaatikko. Käytettyjen hinnat suht samoissa Ducaton pohjalle rakennettujen kanssa.
No, vasta 100.000 km ajanut robotilla, on menty 2000m solat eikä haise mikään missään.
2000m solatie....joku motarin tapainen?Älä sekoita kahta eri asiaa, minulla robotti Hymerissä, ei kaksoiskytkinvaihte isto. Ja Simplonin sola ei ole moottoritietä. Tosin on noita 20.000km /vuosi aikana ollut paljon muitakin mäkiä. Ps tuolla Englannin Järviseudulla on jopa 30% mäkiä joista caravan kulkine illa ajo kielletty. Siellä samaisessa paikassa kyllä oli 20% pitkää nousua mistä vaunu perässä mentiin. Normi automaatilla.
Käypä ajelemassa läpitte Passo Stelvio 2757m josta kirjoitin että kaksoiskytkin krääsäsi nousussa hautossa (kia 7 pykäläinen kaksoiskytkin).
Ajele Trafoista kohti Bormiota ja mielellään vielä heinäkuussa iltapäivällä.....ni in saat kokea kytkin krääsät. Se on rattimiehen testi.
Nuo Simolammikko ja Kokkokan autohuolto tekee varsin hyviä filmejä juutuubi ja tiktok ....kerrassaan hyvää tietoa.
...ja kun lisää aikaa vietin asiaa tutkiskellen netin syövereissä, niin näkyypä edelleen tuossa VW:n TDI-moottorissakin olevan joillain sitä öljynkulutusongelma a. Johtuuko sitten liian pitkistä öljynvaihtoväleistä, pätkäajosta jne. yhdistelmästä mikä saa männänrenkaat piloille ja öljyä palaa, eos. Ei kuulosta enää niin kivalta vaihtoehdolta.
Alla muuten varsin hyvä selostus, miten merkkiliikkeiden huolto-ohjelmia räätälöidään tarpeisiin sopiviksi... sitten hajoaa moottoria, vaihteisto jne.
https://youtu.be/H0rCKPrdFQ4
Aikas kun kaivelet aina löytämästäsi kelvollisesta, niin vikoja löytyy. Mutta ne viat ovat se näkyvä osa ja osa hakee noilla violla näkyvyyttä itselleen. Vertaa ennen sitä määrää vekotimista joita ei ole moitittu siihen määrää jota on moitittu.
Sitten tiputat pois nämä joilla ei ole muuta tietoa asiasta kuin että tutun naapurin entisen lanko miehen kaverin vekottimien viat tietää. Saatat yllättyä tuloksesta, nehän onkin aivan toimivia vekottimia.
Sanon laatikkohommasta vain sen, että ei ole "ihmistä fiksumpaa vaihtajaa", vai joko automaatit osaa ennakoida tulevaa?No ainakin rahtikoneet osaa jo jonkinverran ennakoida...
Sanon laatikkohommasta vain sen, että ei ole "ihmistä fiksumpaa vaihtajaa", vai joko automaatit osaa ennakoida tulevaa?
Juu muistasin kans että 19 vuoden kärryt vielä ilman AdBlue.
Eihän kaasujalkaa tarvi paljoa käyttää, kun saa lootan vaihtamaan.Joo.. aikalailla riippu mihin sitä käyttää. Kesä ajoin maansiirtohommissa kivilavallista/multilift-koukkua 8x4 rautajousin Volvo FM13 ja DAF CL530 molemmat manuaaliaskein (aluev. ja puolittajalla) - ihan erivehkeitä kaikilla lukoilla kuin robotit. Ei tarttenut montusta työntää 40tn kaivinkoneella, niin kuin robotti lootallisia. Ainoa joka pärjäsi mukana oli mehumaattiSisu robsonein, ja tietty 35-45tn volvon dumpperit.. ainoa automaatti jonka hyväksyn on Scanian - epäloogista Ivecoa ja M-B:tä rivissä.. kaikki robotit hankaloissa penkoissa pakkolukittavia. Se on kiva kun just enne huippua etuakselit ilmassa ja tukehduttaa isolle vaihdossa saviseen mäkeen. Takaperi alas ajouria pitkin ei pääse 22tn kuormalla ilman ison kaivinkoneen apua.
Jaa, istuskelin kyydissä jonkun reissun kun Espoon metroa louhittiin. 850hv lastutettuna, Volvo ja robottiloota. Nätisti otti 2 kauhaa kyytiin, kuulemma 30 tonnia ja lähti jyrkkää mäkeä ylös. Kuski totesi kyll nää on helppoja.Riippuukohan kuskista :'(
Riippuukohan kuskista :'(Molemmat tunnen eikä siitä epäilystä🤣 Toinen työntää nykyään pitkää yhdistelmää pääosin Norjaan. Kalusto ei kai ihan samaa. Tuossa taisi louhosautossa akseleita olla reilusti.
Joo.. aikalailla riippu mihin sitä käyttää. Kesä ajoin maansiirtohommissa kivilavallista/multilift-koukkua 8x4 rautajousin Volvo FM13 ja DAF CL530 molemmat manuaaliaskein (aluev. ja puolittajalla) - ihan erivehkeitä kaikilla lukoilla kuin robotit......
Toistaiseksi ei vikavaloja ole syttynyt, mutta kyllä AdBlue aikamoinen huoli on ainakin minulle, kun lähden pitkälle matkalle