Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Karabiilisti - 10.07.2024 kello on 08:06
-
Onkos noissa XC60 jotain heikompia moottorivaihtoehtoj a joita ei kannata katsella tai vaihteistoja tuolla välillä 2008-2018?
Onko moottorit remmillä vai ketjulla?
Onko volvon automaatit kestäneet toisin kuin monell amuulla merkillä vakavia ongelmia kaksoiskytkimien kanssa...
-
Onkos noissa XC60 jotain heikompia moottorivaihtoehtoj a joita ei kannata katsella tai vaihteistoja tuolla välillä 2008-2018?
Onko moottorit remmillä vai ketjulla?
Onko volvon automaatit kestäneet toisin kuin monell amuulla merkillä vakavia ongelmia kaksoiskytkimien kanssa...
Ei oo kokemusta XC60, mutta eiköhän tekniikka oo samaa kuin XC70.
Omaa kun kattelin, luottohuoltaja sanoi moottoreista, että kannattaa katella vähintään 2010, kun moottorissa on tullut muutoksia. Merkinnät on samat, mutta paremmaksi on kuulemma muuttunut. Mulla oli silloin hinnan puolesta vuosimalli katto noin vuosissa 12-13.
Ainakin 5-sylinteriset on remmillä.
Sanovat laatikoista että kannattaa katella sellainen, johon on vaihdettu öljyt säännöllisesti. Vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Omassa vasta 200tkm ajettu, niin en osaa sano tuohon kestävyyteen kummempaa.
Ruotsin huoltokirjassa ei ollu mainintaa laatikon öljynvaihdosta, niin mulla vaihtui 170t lukemassa.
-
Pikaisesti katsoen niissä taitaa olla vanhempia momenninmuunnin laatikoita ja sitten uudempia kaksoiskytkin pelejä. Monessa merkissä nuo kaksoiskytkimet pakkaa ronaamaan ja ovat sitten sikakalliita korjata. Mitenhän volvossa...
Kaksoiskytkimen etu on sitten taas pienempi polttoaineen kulutus... luokkaa -2litraa satasella.
Manuaalille näyttävät lupaavan hämmästyttävän pientä kulutusta auton koko huomioiden.
-
Noissa se 4-pyttyinen 2.0 litrainen kone (D3/D4) esim. My2014 on aika öljynsyöppö ja ratlattaja - on kuulemma ihan ok, että 2 litraa/1000km menee luirua 0W20:tä. Kuulemma W30:nä loppuu kulutus, mutta volvo-huoltajat eivät uskalla livetä rivistä.. :-X
-
Kannattaa pysyä siinä 5 mukisessa dieselissä. Pomminvarma pata.
-
Toimivat kyllä kun jättää ne 4-mukiset kauppaan / hankkimatta.
-
Entäs 6 mukinen?
-
entäs volvojen automaatit, onko joku vältettävä malli?
-
Ei vielä tullut vastaan Aisin Warner siellä mikä monessa muussakin on.
-
Onko jollakin kokemusta XC60 Bensa/Ladattava Hybridi malleista. Kannattaako ajatella vaununvetoon tällaista. Näyttää lupaavan akkuajoa uudemmissa sen 50km. Joka piisaisi arkiajoon?
-
XC60 on sekä etu että nelivetoja. Etuveto menee pienemmällä kulutuksella. D5 suosittelen, sitäkin parilla eri hevosvoimalla. Remmin vaihdon laiminlyönti tai laturin remmin tuhoutuminen on vaarana jakopäälle. Omallani ajettu 307tkm herjasi eilen että laatikon huolto ajankohtainen vielä epäselvä mitä tarkoittaa ohjekirjassa maininta ettei öljynvaihtoa käyttöiän aikana (paljonko lie?tarvitse suorittaa). Edellinen oli s80 vm2000 ja oli ajettu 600tmk eikö laatikon kanssa mitään ongelmaa, tosin siitä tykkäsin enempi kuin nykylaatikosta. Tästä automaatti/manu (TF-80SC) sekoituksesta en tykkää kun vaihtoehtoina D tai käsin vaihdettava jos et halua 6 vaihdetta käyttää.
-
Onko jollakin kokemusta XC60 Bensa/Ladattava Hybridi malleista. Kannattaako ajatella vaununvetoon tällaista. Näyttää lupaavan akkuajoa uudemmissa sen 50km. Joka piisaisi arkiajoon?
2000km tuli ajeltua sitä ennen 1500km ajetulla XC60 bensahybridillä parisen viikkoa sitten. Aika pieni kulutus oli sellasta 5.7 luokkaa välillä raskaassakin alppi ja moottoritie ajossa.
Ei tuo ainakaan sähköllä kulkenut pelkästään metriäkään kait...kyllä bensa hyrähti käyntiin heti kun lähti liikkeelle. Jonkinlainen avustava sähkömoottori. (Tai sitten en löytänyt mistä asetuksesta saa sähkön enempi päälle...) Sinällään kiintoisa peli...dieselin luokkaa oleva kulutus ja ilman diesel veroa. Kulki kuitenkin suht reippaasti.
-
Parilla tutulla on ja kyllä se pelkällä sähkölläkin. On foorumillakin V60 hybridi ja ajaa työmatkoja pelkällä sähköllä
-
Onkohan niitä erilaisia...isommal la sähkömoottorilla ja pienemmällä...tuoss a ajellussa oli muistaakseni joku 14kw pikku sähkömoottori. Takaluukussa oli latauskaapeli mutta yhtäkkiä en löytänyt reikää mihin se kuuluu. Bensaluukun alla oli sen näköinen paikka mutta päällä oli ehjä kumisuojalevy....vo i olla ettei ollut koskaan käytetty. Tämän vuoden mallia kait, oli vasta alle 2k ajettu.
-
Vasemmassa etulokasuojassa latausluukku
-
siitä sitä etsein....mutta ihan ehjät lokarit oli.
Kyseessä vissiin B MHEV malli.
Tiedä sitten voiko sitä ladata mutta jostain syystä takaluukussa oli vaijerilukolla autoon kiinnitetty voimalatauskaapeli. ...ettei sitä voi viedä autosta kauas....
-
siitä sitä etsein....mutta ihan ehjät lokarit oli.
Kyseessä vissiin B MHEV malli.
Tiedä sitten voiko sitä ladata mutta jostain syystä takaluukussa oli vaijerilukolla autoon kiinnitetty voimalatauskaapeli. ...ettei sitä voi viedä autosta kauas....
Se oli laihialainen lataus hybridi. Voi naapurille kaapelia esitellä.
-
Ihan näppärän olonen tukeva kulkupeli mutta alppiteillä kaistavahti ei ole kaikkein optimaalisin varuste....suomessa vois olla ihan jees.
Muutaman kerran piti moottorijarrutukses sa ihmeellisen trööt äänen jostain renkaiden/moottorin suunnalta.
-
Onneksi vahdin saa pois 8)
-
Onkos noihin XC60 saatavissa jostain etupenkkien verhoilusarjoja orggis näköisellä kankaalla? Näyttää oleva tyyppivika noissa ns puolinahka penkeissä että ne on järjestään kaikki murteessa ja hirveen näkösiä vaikka autot vielä muuten ihan jees.
Yllättävän moni on sortunut noihin kuttaperkka penkkeihin näköjään.
Nahkainen näyttäis kestävän sekä kankainen mutta niitä on vähempi tarjolla.
Toinen ongelma näyttää olevan nuo xenon valot...aika monessa sellaiset ja jo himmeät...uude tumpiot noin 5xkalliimpia kuin h4 umpio.
-
Taitaa tuo umpioitten pleksin himmenemä olla yleisilmiö merkistä riippumatta. Varmaan lasien myllytys toimii niissäkin. Nahkapenkit kyllä jees.
(https://karavaanari.org/kuvat/1721925935.jpg)
-
Onkos noihin XC60 saatavissa jostain etupenkkien verhoilusarjoja orggis näköisellä kankaalla? Näyttää oleva tyyppivika noissa ns puolinahka penkeissä että ne on järjestään kaikki murteessa ja hirveen näkösiä vaikka autot vielä muuten ihan jees.
Yllättävän moni on sortunut noihin kuttaperkka penkkeihin näköjään.
Mitään "puolinahkaa" ei oo olemassa. Ne on kangasta ja keinonahkaa.
-
Niin näyttää olevan. Mainoksissa se on vaan nimellä puolinahka penkit. Mutta revenneiden "nahkojen" sisällä on kyllä kangaskuitua eli tekonahkaa ovat.
Ei kannata moisiin sekaantua jos haluaa siistin näköiset penkit vielä 10v iässä.
-
Niin näyttää olevan. Mainoksissa se on vaan nimellä puolinahka penkit. Mutta revenneiden "nahkojen" sisällä on kyllä kangaskuitua eli tekonahkaa ovat.
Ei kannata moisiin sekaantua jos haluaa siistin näköiset penkit vielä 10v iässä.
Joo. Jopa Volvon myyjät puhuu "puolinahoista".
Keinonahka kulunut puhki yleensä jo 250tkm lukemilla. Eikä siihen kulumaan auta nahan hoitoaineet.
-
Niin näyttää olevan. Mainoksissa se on vaan nimellä puolinahka penkit. Mutta revenneiden "nahkojen" sisällä on kyllä kangaskuitua eli tekonahkaa ovat.
Ei kannata moisiin sekaantua jos haluaa siistin näköiset penkit vielä 10v iässä.
Mulla on tässä retkipakussa "puolinahat", eli kangas/kerni...
Jos saisin valita, niin valitsisin aina kangaspenkit. Ovat niin paljon miellyttävämmät kesällä ja talvella. Nahkapenkitkin voisi mulla olla kaupan este.
Sellaisia merkkikohtaisia kangaspäällisiä olen nyt harkinnut. En suojatakseni penkkejä, vaan mukavamman tuntuman takia.
-
Jos saisin valita, niin valitsisin aina kangaspenkit. Ovat niin paljon miellyttävämmät kesällä ja talvella. Nahkapenkitkin voisi mulla olla kaupan este.
Kun on koiria, niin nahkaa ei voita mikään.
-
Kannattaa pysyä siinä 5 mukisessa dieselissä. Pomminvarma pata.
Noita näyttää olevan 5 mukisena D:nä sekä 2.4 että 2.0 litrasia.
Ovatko luotettavuudessa molemmat saman arvoisia?
Näyttää siltä että vanhempia enempi saatavilla 2.4 mutta aika monessa uudessa 2.0.... ja ilmotuksissa ei kerrota mitkä niistä on 4 tai 5 mukisia... >:D
(Yhdellä tutulla on tuollainen 2 litranen 4 mukinen ja se vie öljyä ja pukkaa ilmaa paisariin....)
-
Noita näyttää olevan 5 mukisena D:nä sekä 2.4 että 2.0 litrasia.
Ovatko luotettavuudessa molemmat saman arvoisia?
Näyttää siltä että vanhempia enempi saatavilla 2.4 mutta aika monessa uudessa 2.0.... ja ilmotuksissa ei kerrota mitkä niistä on 4 tai 5 mukisia... >:D
(Yhdellä tutulla on tuollainen 2 litranen 4 mukinen ja se vie öljyä ja pukkaa ilmaa paisariin....)
En tiedä että niitä olisi 5 mukisena 2 litraisia. Nelivedot 2010 luvun alussa ainakin 5 sylinterisiä. Ne mitkä vie öljyä on Fordin koneella. Sitten tuli joskus 2015 Volvon oma 4 mukinen. https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Volvo_engines
-
En tiedä että niitä olisi 5 mukisena 2 litraisia. Nelivedot 2010 luvun alussa ainakin 5 sylinterisiä. Ne mitkä vie öljyä on Fordin koneella. Sitten tuli joskus 2015 Volvon oma 4 mukinen. https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Volvo_engines
Ainakin V70 on ollut 2011-13 viitos dieseliä 1984cm³ koossa.
Ja näkyyhän tuo olleen myös XC60 2010-15 mutta ei AWD malleissa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_XC60_(Y20)
Edit:
Jättää linkkiä avatessa viimeisen sulkumerkin pois ???
-
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC60
tuolla on vaan noita inline 5cyl 2.0 dieseleitä.... tiedä sitten kenen tekemiä
moottorit
D5204T2
D5204T3
D5204T7
ja sitten on myös niitä 4 cyl 2.0D
-
Ainakin V70 on ollut 2011-13 viitos dieseliä 1984cm³ koossa.
Ja näkyyhän tuo olleen myös XC60 2010-15 mutta ei AWD malleissa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_XC60_(Y20)
Edit:
Jättää linkkiä avatessa viimeisen sulkumerkin pois ???
Nelivedot on V70 5 pyttysiä. Ainakin, mitä katselin, myös D4:t
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC60
tuolla on vaan noita inline 5cyl 2.0 dieseleitä.... tiedä sitten kenen tekemiä
moottorit
D5204T2
D5204T3
D5204T7
ja sitten on myös niitä 4 cyl 2.0D
Nuo 5 mukiset on Volvon tekemiä